ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 20/7 έως 26/7/2017)

(από το http://www.stokokkino.gr

Η τέχνη της παραπλάνησης

Κριτική – Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

Με το θαυμάσιο θρίλερ μυστηρίου “Αόρατος επισκέπτης” ο ισπανός σκηνοθέτης Οριόλ Πάουλο, παραπλανεί τους θεατές μέχρι να φτάσει σε ένα εντελώς ανατρεπτικό φινάλε.

Ο Γουίτ Στίλμαν με τη “Λαίδη Σούζαν: Έρωτες και φιλίες”, μεταφέρει με μαεστρία στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο της Τζέιν Όστεν.

Η πεντάδα των νέων ταινιών συμπληρώνεται από τις μέτριες κωμωδίες “Και μαζί και χώρια”, “Μ.Α.Τ.: Μονάδα Αποδόμησης Τάξης” και την αδιάφορη περιπέτεια “Overdrive”.

Όμως η εβδομάδα προσφέρει στους σινεφίλ και δύο επιλογές από το παρελθόν. Πρόκειται για το αριστούργημα “Ακατόνε” (Accatone) που σκηνοθέτησε το 1961 ο μεγάλος Πιέρ Πάολο Παζολίνι και την ξεκαρδιστική κωμωδία “Οι ασύλληπτες διακοπές του Λουί Ντε Φινές”, ταινία που γύρισε το 1967 ο Ζαν Ζιρό, με το μεγάλο γάλλο κωμικό του τίτλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

 ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ

CONTRATIEMPO

Σκηνοθεσία: Όριολ Πάουλο
Πρωταγωνιστούν
: Μάριο Κάσας, Μπάρμπαρα Λένι, Άνα Βάγενερ, Χοσέ Κορονάδο, Φρανθέσκ Ορέγια

Επιτυχημένος επιχειρηματίας, σύζυγος και πατέρας, ο Αντριάν Ντόρια, κατηγορείται για το φόνο μιας γυναίκας. Η γυναίκα αυτή ονομάζεται Λάουρα και είναι ερωμένη του. Στην προσπάθειά του να αποδείξει την αθωότητά του, ο Αντριάν προσλαμβάνει τη κορυφαία δικηγόρο Βιρτζίνια Γκούντμαν, η οποία δεν έχει χάσει ως τότε καμία δίκη. Η θέση του είναι πολύ δύσκολη καθώς ο κατηγορούμενος βρέθηκε από την αστυνομία σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου πλάι στο πτώμα της ερωμένης του ενώ δεν υπήρχε καμία διέξοδος διαφυγής για το δολοφόνο. Ενώ έχει εμφανιστεί ένας νέος μάρτυρας του οποίου την ταυτότητα δε γνωρίζει κανείς, η Γκούντμαν ζητά από τον Ντόρια να της ξαναπεί τα γεγονότα από την αρχή και να σταθεί στις λεπτομέρειες, επειδή “στις λεπτομέρειες κρύβεται συχνά η αλήθεια”, όπως του λέει. Μένουν μερικές μόνον ώρες και ο κατηγορούμενος πρέπει να συνεργαστεί με τη δικηγόρο του ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Ο Αντριάν Ντόρια αρχίζει να αφηγείται τα γεγονότα. Η Βιρτζίνια Γκούντμαν επιμένει στις λεπτομέρειες, τον ρωτά και τον ξαναρωτά και η ιστορία ξετυλίγεται και αναπλάθεται διαρκώς. Τι συνέβη το βράδυ του φόνου; Τι συνέβη τις προηγούμενες μέρες; Τα γεγονότα ξετυλίγονται βήμα-βήμα, κάθε φορά προστίθεται και κάτι ακόμη, μερικά πράγματα ανατρέπονται, η ιστορία όλο και αλλάζει. Όλη σχεδόν η ταινία είναι σε φλας μπακ τα οποία επανέρχονται για να “διορθωθούν” και ο θεατής βρίσκεται διαρκώς μπροστά σε νέα δεδομένα τα οποία προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει.

Αν κάτι αρέσει στον Οριόλ Πάουλο, είναι το κρυφτούλι. Παιχνίδι που το γνωρίζει πολύ καλά αφού κατορθώνει να κρύβει με ευφυή τεχνάσματα την αλήθεια μέχρι το τελευταίο λεπτό. Μέχρι τότε μας καθοδηγεί εντέχνως σε μια σειρά συμπεράσματα τα οποία αποδεικνύονται λανθασμένα. Τίποτε δεν είναι όπως νομίζουμε, είναι κάπως αλλιώς αλλά ούτε και το αλλιώς είναι… όπως νομίζουμε! Σας μπέρδεψα; Εγώ να δείτε πως μπερδεύτηκα βλέποντας την ταινία. Αλλά το ευχαριστήθηκα! Επειδή αυτό είναι το ζητούμενο, η διασκέδαση. Κι αν στην αρχή του κειμένου παρέθεσα κάποια στοιχεία για την υπόθεση της ταινίας, μη θεωρήσετε πως είναι έτσι επειδή τίποτε δεν είναι όπως νομίζεις και όπως κι εγώ νόμιζα.

Ένα άρτια δουλεμένο θρίλερ μυστηρίου στο οποίο ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος φροντίζει με επιμέλεια το κάθε βήμα. Δε σε αφήνει να ησυχάσεις αφού, όπως λέει η Γκούντμαν, “η αλήθεια κρύβεται στις λεπτομέρειες”. Η τελική ανατροπή, η οποία ακολουθεί κάποιες προηγούμενες, εμπεριέχει ένα στοιχείο υπερβολής, το οποίο όμως ο καλόπιστος θεατής μπορεί να δικαιολογήσει με βάση όλα τα προηγούμενα. Κατά τα άλλα η ταινία θα σας αρέσει, είναι αρκετά ρεαλιστική, μυστηριώδης και σαγηνευτική.

Να θυμίσω πως ο σκηνοθέτης μας είχα παρουσιάσει και στο παρελθόν παρόμοιας λογικής και αισθητικής θρίλερ, όπως “Τα μάτια της Τζούλια” (2010) και “Το σώμα” (2012).

ΛΑΙΔΗ ΣΟΥΖΑΝ: ΕΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΕΣ

LOVE AND FRIENDSHIP

Σκηνοθεσία: Γουίτ Στίλμαν
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Μόρφιντ  Κλαρκ, Τομ Μπένετ, Τζεν Μάρεϊ, Κλοέ Σεβινί, Στίβεν Φράι

Κεντρικός χαρακτήρας του βιβλίου και της ταινίας είναι η λαίδη Σούζαν Βέρνον, μια νεαρή και όμορφη χήρα την οποία όμως ακολουθούν διάφορες κακές φήμες για τις ερωτικές της περιπέτειες. Η Σούζαν για να κλείσει τα στόματα εγκαθίσταται προσωρινά στη βίλα των πεθερικών της μαζί με την κόρη της, Φρεντερίκα. Βέβαια στο μυαλό της είναι η οικονομική της αποκατάσταση την οποία θα εξασφαλίσει ένας καλός γάμος για τη Φρεντερίκα αλλά και για την ίδια. Πάντως η κόρη της δε συμφωνεί με τα σχέδια της μητέρας της αφού ο γάμος δεν είναι μέσα στις προτεραιότητές της. Παρόλα αυτή η λαίδη Βέρνον δεν το βάζει κάτω και ξεκινά ένα παιχνίδι αποπλάνησης στο οποίο παρασύρει το νεαρό Ρέτζιναλντ ντε Κόρσι, τον αφελή σερ Τζέιμς Μάρτιν και το γοητευτικό αλλά παντρεμένο, λόρδο Μάνγουερικ. Η αδίστακτη, όπως αποδεικνύεται λαίδη Σούζαν Βέρνον, είναι αποφασισμένη να πετύχει το σχέδιό της.

Ακολουθώντας την ατμόσφαιρα της εποχής ο σκηνοθέτης αποτυπώνει με αρκετές δόσεις χιούμορ τις ίντριγκες, τα κουτσομπολιά, τα κρυμμένα μυστικά και τους ανομολόγητους πόθους της αριστοκρατίας στα τέλη του 18ου αιώνα. Με  εξαιρετικό καστ, στο οποίο ξεχωρίζει η Κέιτ Μπέκινσεϊλ στο ρόλο της λαίδης Σούζαν, και σκηνοθετική ροή η οποία κυλά ανεμπόδιστα, η ταινία του Στίλμαν και ενδιαφέρον έχει και διασκεδαστική είναι και σέβεται το βιβλίο της αγγλίδας συγγραφέως.

Η Τζέιν Όστεν ίσως να είναι η συγγραφέας με τις περισσότερες μεταφορές έργων της στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη, οι οποίες πρέπει να υπερβαίνουν τις 15. Η αρχή έγινε το 1940 όταν ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Λέοναρντ μετέφερε στο σινεμά το βιβλίο της “Περηφάνια και προκατάληψη”.

 

ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ

SOUS LE MEME TOIT

Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Φαρουζιά
Πρωταγωνιστούν: Ζιλ Λελούς, Λουίζ Μπουρζουάν, Μανού Παγιέ, Μαριλού Μπερί

Η Ντελφίν και η Λελούς, παντρεύτηκαν απέκτησαν δυο παιδιά, τη Βιολέτ και το Λουκάς και μετά από μερικά χρόνια χώρισαν. Το διαζύγιο έγινε χωρίς προβλήματα με αρκετά πολιτισμένο τρόπο και οι δύο πρώην σύζυγοι πήραν το δρόμο τους. Όμως τα οικονομικά του Ιβάν δεν πηγαίνουν καθόλου καλά κι έτσι θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο σπίτι που ζούσε με την Ντελφίν. Μόνο που το ποσοστό που του ανήκει είναι μόνον το 20% κι έτσι ο Ιβάν αναγκάζεται να περιοριεστεί στο χώρο που του αναλογεί με βάση αυτό. Όπως είναι φυσικό η συγκατοίκηση δύο πρώην συζύγων στο περιορισμένο χώρο ενός σπιτιού δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Οπότε τα πρποβλήματα αρχίζουν.

Για την απόφασή του να σκηνοθετήσει αυτήν την κωμωδία, ο σκηνοθέτης λέει: “Πριν από χρόνια, ένας συνάδελφος με έβαλε να διαβάσω ένα άρθρο της Λιμπερασιόν, το οποίο εξηγούσε πως το 60% των Παριζιάνων που έχουν πάρει διαζύγιο αναγκάζεται να ζήσει κάτω από την ίδια στέγη, λόγω έλλειψης χρημάτων. Όπως είναι φυσικό, κανείς δεν έχει τη διάθεση να μείνει με τον πρώην του. Είδα αμέσως μία κινηματογραφική ιδέα σε αυτό το υλικό”.

Μ.Α.Τ.: ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΑΞΗΣ

RAID DINGUE

Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπουν
Πρωταγωνιστούν: Άλις Πολ, Ντάνι Μπουν, Μισέλ Μπλανκ, Ιβάν Ατάλ, Σαμπίν Αζεμά

Αν και είναι εντελώς αδέξια, η Τζο κατάφερε να προσληφθεί στην αστυνομία. Όμως αν και της αρέσει η δουλειά της, εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων της και για να μην εκτεθεί σε κίνδυνο η υπηρεσία τη χρησιμοποιεί σε ασήμαντες αποστολές όπως μικροκλοπές και τροχαίες παραβάσεις. Παρόλα αυτά η Τζο ονειρεύεται να γίνει η πρώτη γυναίκα η οποία θα μπει στο Σώμα Ειδικών Δυνάμεων. Όταν για κάποιους λόγους σχεδόν ανεξήγητους η Τζο θα γίνει δεκτή στις Ειδικές Δυνάμεις, ως εκπαιδευόμενη, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με το μισογύνη ειδικό πράκτορα, Γιουτζέν. Αποστολή τους είναι να φυλακίσουν διάφορους επικίνδυνους εγκληματίες και να εξαρθρώσουν αδίστακτες συμμορίες κακοποιών. Μόνο που για να τα καταφέρουν θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να καταφέρουν να συνυπάρξουν!

Μέτρια κωμωδία που δεν δικαιολογεί το σημαντικό χρηματικό ποσό που ξοδεύτηκε για την παραγωγή της.

OVERDRIVE

Σκηνοθεσία: Αντόνιο Νεγκρέ
Πρωταγωνιστούν: Σκοτ Ίστγουντ, Φρέντι Θορπ, Σάιμον Αμπκαριάν, Κλέμενς Σικ, Άνα Ντε Άρμας, Γκάια Βάις

Οι αδελφοί Φόστερ, ο Άντριου και ο Γκάρετ είναι εξειδικευμένοι στις κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων. Η τελευταία δουλειά που αναλαμβάνουν είναι να κλέψουν μια Μπουγκάτι του 1937, στη Νότια Γαλλία. Το αυτοκίνητο ανήκει στον Τζάκομο Μοριέ, ένα μαφιόζο της περιοχής. Όμως κάτι δεν πηγαίνει καλά και τα δυο αδέλφια πέφτουν απ’ αυτοφώρω στα χέρια του Μοριέ. Για να σώσουν τη ζωή τους συμφωνούν να κλέψουν για λογαριασμό του, το αγαπημένο αυτοκίνητο της συλλογής του Μαξ Κλεμπ, ανταγωνιστή του Μοριέ. Πρόκειται για μια Φεράρι του 1962.

Ταινία δράσης εξαιρετικά χαμηλών απαιτήσεων.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s