ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 5/7 έως 12/7/2017)

 (απο το http://www.stokokkino.gr)

Η δικτατορία, ο αμερικανικός εμφύλιος και ο άστεγος του πάρκου

 Κριτική – Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

 Από την Αργεντινή έρχεται η πολύ καλή ταινία «Ο πιλότος», του Σεμπαστιάν Μπορενζστάιν, με θέμα τα εγκλήματα της δικτατορίας του Βιδέλα στην Αργεντινή. Μια ιστορία πάθους με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο πόλεμο αφηγείται η Σοφία Κόπολα στην ταινία «Η αποπλάνηση», με την οποία κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Κανών. Τέλος, ο Τζόελ Χόπκινς, στον «Απροσδόκητο έρωτα», αφηγείται τη σχέση ανάμεσα σε μια πλούσια χήρα και έναν άστεγο, έχοντας δύο εξαιρετικούς ερμηνευτές.

Η εξάδα των ταινιών της εβδομάδας συμπληρώνεται από τις μετριότατες κωμωδίες, «Τι όμορφη μέρα, θεέ μου!» και «Πώς να γίνεται λατίνος εραστής» και με τη συνέχεια της σειράς ταινιών με τον Άνθρωπο-Αράχνη, «Spider-Man: Επιστροφή στον τόπο σου».

 

Ο ΠΙΛΟΤΟΣ

KOBLIC

Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Μπορενζστάιν
Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Νταρέν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Ίνμα Κουέστα

Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Σεμπαστιάν Μπορενζστάιν, μεταφέρει τους θεατές στα σκληρά χρόνια της δικτατορίας του στρατηγού Βιδέλα στην Αργεντινή και συγκεκριμένα στο 1977. Ο Τόμας Κόμπλικ, παίρνει μέρος, ως πιλότος, στις πτήσεις θανάτου με τις οποίες οι αντικαθεστωτικοί ρίχνονται στη θάλασσα. Ευρισκόμενος σε μεγάλη μάχη με τη συνείδησή του, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης αρνείται να υπακούσει στις διαταγές και δεν ανοίγει τις πόρτες. Μετά από αυτό ένας μόνο δρόμος του απομένει: να εξαφανιστεί. Έτσι ο Κόμπλικ θα βρει καταφύγιο σε ένα μικρό χωριό στα νότια της χώρας, εργαζόμενος ως πιλότος σε ψεκαστικό αεροπλάνο ενός φίλου του. Ο τοπικός αστυνομικός Βελάρδε, άνθρωπος του καθεστώτος και διεφθαρμένος, αρχίζει να ερευνά την ταυτότητα του Κόμπλικ. Φίλος του Βελάρδε είναι ο άξεστος ιδιοκτήτης του βενζινάδικου ο οποίος δεν καλοβλέπει τον ξένο. Αντίθετα η Νάνσι, που όλοι νομίζουν πως είναι γυναίκα του, τον βλέπει με συμπάθεια. Σύντομα η αλήθεια αποκαλύπτεται και ο Τόμας Κόμπλικ θα αναγκαστεί να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και τη Νάνσι.

Είχαμε γνωρίσει τον 54χρονο Σεμπαστιάμ Μπορενζστάιν το 2011 με την ταινία «Η αγελάδα που έπεσε από τον ουρανό». Μια μαύρη κωμωδία με πρωταγωνιστή το θαυμάσιο Ρικάρντο Νταρίν, ο οποίος πρωταγωνιστεί και στον «Πιλότο».

Η ταινία εκείνη ήταν μια πανέξυπνη μαύρη κωμωδία ενώ τώρα ο Μπορενζστάιν δοκιμάζεται σε ένα δραματικό φιλμ με έντονο το νουάρ στοιχείο το οποίο κατά βάση όμως είναι ένα πολιτικό φιλμ.

Δεν ξέρω πόσες ταινίες έχουν γυριστεί στην Αργεντινή με θέμα τη χούντα του Βιδέλα. Πιθανολογώ πως είναι αρκετές. Αλλά φαίνεται πως τα τραύματα είναι βαθιά και δεν έχουν κλείσει ακόμη. Έτσι ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με εκείνη τη σκοτεινή περίοδο αποφασίζοντας να τη δει από την πλευρά ενός στρατιωτικού ο οποίος αρνήθηκε να πάρει μέρος στο μαζικό έγκλημα της δικτατορίας. Κι έτσι από θύτης μετετράπη ξαφνικά σε θύμα.

Με τη χρήση φλας μπακ οι θεατές μαθαίνουν ποιος είναι ο μοναχικός άνδρας ο οποίος φθάνει στο χωριό. Ένα απομακρυσμένο χωριό στο οποίο προσπαθεί να κρυφτεί αλλά γίνεται αμέσως αντικείμενο προσοχής. Αντιμετωπίζεται ως ξένος σε μια μικρή κοινότητα με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει. Κι εκείνος ενώ προσπαθεί να περάσει απαρατήρητος, την ίδια στιγμή νιώθει την ανάγκη της ένταξης.

Πολιτικό φιλμ το οποίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας στην Αργεντινή. Ενώ όμως η βάση του είναι πολιτική, ο σκηνοθέτης χειρίζεται με δεξιοτεχνία τους κώδικες τους νουάρ, του θρίλερ και του γουέστερν, κάτι που επιβεβαιώνει και το εκρηκτικό του φινάλε.

Τελειώνοντας παραθέτω κάποιες πληροφορίες για το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται η υπόθεση της ταινίας.

Στις 24 Μαρτίου 1976 ο στρατηγός Χόρχε Ραφαέλ Βιδέλα, ηγήθηκε στρατιωτικού πραξικοπήματος που ανέτρεψε την Ισαβέλλα Περόν και ανακηρύχθηκε πρόεδρος της Αργεντινής.

Η δικτατορία κράτησε ως το Μάρτιο του 1981 και κατά τη διάρκειά της χιλιάδες άνθρωποι φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, σκοτώθηκαν ή εξαφανίστηκαν. Μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας, ο Βιδέλα συνελήφθη, δικάστηκε, καταδικάστηκε και φυλακίστηκε. Πέθανε το 2013 στη φυλακή.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα θύματα της δικτατορίας του «κεντρώου» -όπως κάποιοι τον αποκαλούσαν- Βιδέλα, αγγίζουν τις 30.000 ανθρώπους. Ιδιαίτερα προσφιλής μέθοδος εξαφάνισης των αντιφρονούντων ήταν η ρίψη τους στη θάλασσα από στρατιωτικά ελικόπτερα και αεροπλάνα.

Η ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ

THE BEGUILED

Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα
Πρωταγωνιστούν: Ελ Φάνινγκ, Νικόλ Κίντμαν, Κίρστεν Ντανστ, Ανγκουρί Ράις, Κόλιν Φάρελ, Ούνα Λόρενς

Το 1864 κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου, ο Τζον ΜακΜπάρνεϊ, ένας στρατιώτης των Βορείων, τραυματίζεται. Μια κοπέλα, που φιλοξενείται σε ένα οικοτροφείο θηλέων στο Νότο, περιμαζεύει την πληγωμένο στρατιώτη, τον κρύβει και μαζί με τις άλλες κοπέλες τον φροντίζουν μέχρι να αναρρώσει.  Καθώς ο στρατιώτης συνέρχεται και η υγεία του αποκαθίσταται, οι μαθήτριες και οι άλλες μοναχικές γυναίκες, πέφτουν θύματα της γοητείας του. Καταπιεσμένα πάθη και ανάγκες δημιουργούν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα συγκρούσεων μέσα στο οικοτροφείο.

Ένα αινιγματικό, ατμοσφαιρικό θρίλερ, το οποίο είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Τόμας Κάλιγκαν. Η Σοφία Κόπολα κέρδισε με την “Αποπλάνηση”, το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Κανών. Η σκηνοθέτιδα λέει για την ταινία: «Πάντοτε με ενδιέφερε ο τρόπος που οι γυναίκες αλληλεπιδρούν. Έχω δει πώς μπορεί να αλλάξει η μεταξύ τους δυναμική όταν εμφανίζεται ένας άντρας. Κι αυτή τη φορά πρόκειται για γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που αντιδρούν διαφορετικά στην παρουσία του άντρα».

Το ίδιο βιβλίο διασκευάστηκε και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1971 από τον Ντον Σίγκελ, με τον τίτλο “Ο προδότης” και με τον Κλιντ Ίστγουντ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΟΣ ΕΡΩΤΑΣ

HAMPSTEAD

Σκηνοθεσία: Τζόελ Χόπκινς
Πρωταγωνιστούν: Μπρένταν Γκλίσον, Ντάιαν Κίτον, Χιου Σκίνερ, Πίτερ Σινγκ, Λέσλι Μάνβιλ, Τζέιμς Νόρτον, Λέις Ακποτζάρο, Ελίζαμπεθ Κόνμποι

Το Χάμστεντ Χιθ είναι ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα του Λονδίνου. Κοντά στο πάρκο ζει η Έμιλι Γουότερς, μια αμερικανίδα χήρα η οποία προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της και να αντιμετωπίσει τα χρέη που είχε ο άνδρας της. Η Έμιλι ζει σε ένα όμορφο σπίτι, έχει μια ικανοποιητική κοινωνική ζωή αλλά νιώθει αποκομμένη από τη ζωή καθώς δεν έχει κανένα σχέδιο για το μέλλον.

Μια μέρα ενώ ψάχνει τα πράγματα του συζύγου της, θα δει με τα κιάλια έναν άνδρα ο οποίος ζει σε μια καλύβα μέσα στο πάρκο, να δέχεται επίθεση. Θα ειδοποιήσει την αστυνομία και θα τρέξει και η ίδια να δει τι συνέβη στον άγνωστό της άνδρα. Ο Ντόναλντ Χόρνερ ζει εκεί εδώ και 20 χρόνια και τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζει προβλήματα με τους εργολάβους που θέλουν να τον διώξουν και να γκρεμίσουν την καλύβα του. Η γτνωγριμία της Έμιλι με τον Ντόναλντ θα αλλάξει τις ζωές και των δύο.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του Χάρι Χάλοους, ενός άνδρα ο οποίος έζησε στην πραγματικότητα, σε μια παράγκα στο Χάμσεντ Παρκ.

Ο σκηνοθέτης, Τζόελ Χόπκινς, ο οποίος μεγάλωσε κοντά στο πάρκο, λέει για την ταινία: «Και οι δύο, με τον τρόπο τους, ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας. Ο Ντόναλντ με πιο ακραίο τρόπο. Η Έμιλι είναι χήρα, από την Αμερική, έχει κάποιες φίλες με τις οποίες δεν έχει δέσιμο, οπότε και αυτή με τη σειρά της νιώθει περιθωριοποιημένη. Άρα, είναι δύο περιθωριακοί που βρίσκουν έναν τρόπο να έρθουν κοντά».

Μια δυνατή δραματική ταινία, με δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές.

 

ΤΙ ΟΜΟΡΦΗ ΜΕΡΑ, ΘΕΕ ΜΟΥ!

CHE BELLA GIORNATA

Σκηνοθεσία: Τζενάρο Νουνζιάντε
Πρωταγωνιστούν: Τσέκο Ζαλόνε, Ναμπίχα Ακάρι, Ρόκο Παπαλέο, Ισαμπάλε Αντριάνι, Ρίτα Ντελ Πιάνο, Ιβάνο Μαρεσκότι

Ο Τσέκο έχει ένα στόχο στη ζωή του. Να γίνει αστυνομικός! Όμως παρά τη μεγάλη του επιθυμία απέτυχε δυο φορές να εισαχθεί στο σώμα και τώρα δίνει συνέντευξη για τρίτη φορά. Βέβαια οι απαντήσεις που δίνει, κάθε άλλο παρά οι ενδεδειγμένες είναι, αφού απαντά πως θέλει να γίνει αστυνομικός για να εκμεταλλεύεται τη θέση του. Όμως ο Τσέκο έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό του, πιστεύει πως είναι ο καλύτερος κι έτσι, αν και αποτυγχάνει για τρίτη φορά, τελικά καταφέρνει να προσληφθεί σε μια εταιρία φύλαξης. Η θέση του είναι φύλακας στο μεγάλο καθεδρικό του Μιλάνου, όπου ελέγχει τους επισκέπτες που έρχονται.

Το γεγονός πως ο Τσέκο δεν είναι ιδιαίτερα εύστροφος πέφτει στην αντίληψη του Σουφιέν, ενός τρομοκράτη -Άραβα, φυσικά- ο οποίος σχεδιάζει να ανατινάξει τον Καθεδρικό. Ο Τσέκο, ο οποίος δεν πάσχει καθόλου από έλλειψη αυτοπεποίθησης, αποφασίζει να φλερτάρει με μια όμορφη επισκέπτρια του ναού. Μόνο που η κοπέλα αυτή, η Φαρά, είναι αδελφή του Σουφιέν και το σχέδιό είναι να αποπλανήσει τον Λατίνο εραστή για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την τρομοκρατική ενέργεια που σχεδιάζουν.

Κωμωδία από εκείνες που τα αστεία είναι τόσο χοντροκομμένα που δύσκολα γελάς! Ο Ζαλόνε κάνει αστείες γκριμάτσες, πέφτει από τη μια γκάφα στην άλλη, τα κάνει μαντάρα αλλά τα αστεία είναι προβλέψιμα και μάλλον, κρύα! Ο σκηνοθέτης προσπαθεί να δημιουργήσει γκροτέσκα ατμόσφαιρα αλλά όπως αποδεικνύεται  τα όρια μεταξύ γκροτέσκου και σαχλαμάρας είναι πολύ λεπτά. Αφήστε δε που όλο το φιλμ είναι χτισμένο επάνω σε στερεότυπα που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Τζενάρο Νουζιάντε να αποδείξει πως τα αντιμετωπίζει κριτικά, δεν καταφέρνει να γίνει πειστικός.

ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΛΑΤΙΝΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ

HOW TO BE A LATIN LOVER

Σκηνοθεσία: Κεν Μαρίνο
Πρωταγωνιστούν: Σάλμα Χάγιεκ, Γιουτζίνιο Ντερμπέζ, Ρομπ Λόου, Κρίστεν Μπελ, Ράκελ Γουελς, Μάικλ Σέρα, Ρομπ Ριγκλ, ΜακΚένα Γκρέις

Ένας πολύ ωραίος τρόπος να ζήσει κάποιος χωρίς να εργάζεται, είναι να εκμεταλλευτεί τα όσα του έχει προσφέρει η φύση. Κάπως έτσι σκέφτεται ο νεαρός Μάξιμο, το επάγγελμα του οποίου είναι… ζιγκολό! Δηλαδή, παραμυθιάζει ηλικιωμένες αλλά πλούσιες κυρίες και τις ξεκοκαλίζει. Κάπως έτσι καταλήγει να παντρευτεί μια πλούσια γυναίκα η οποία όμως έχει τα διπλά του χρόνια.

Παντρεμένος ήδη 25 χρόνια με την 80χρονη, πλέον, σύζυγό του, ζει σε μια πολυτελή βίλα αλλά θα προτιμούσε μια άλλη, νεότερη να κοιμάται στο κρεβάτι του. Να όμως που η ζωή ποτέ δεν τα φέρνει όπως τα περιμένουμε και ο Μάξιμο βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη! Η σύζυγός του τον εγκαταλείπει για έναν νεότερο άνδρα, έναν έμπορο αυτοκινήτων!

Χωρίς χρήματα, χωρίς σπίτι και φυσικά…χωρίς δουλειά, ο Μάξιμο αναγκάζεται να ζητήσει βοήθεια από τη αδελφή του, Σάρα, η οποία ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα με το γιο της, το Χιούγκο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με μια συμμαθήτριά του. Επειδή όπως, όπως λέει και νια γνωστή παροιμία “πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι”, ο Μάξιμο αποφασίζει να χρησιμοποιήσει τον έρωτα του ανιψιού του, με σκοπό να την πέσει στην πάμπλουτη χήρα γιαγιά της κοπέλας, τη Σελέστ. Όμως η παρουσία του Χιούγκο αποδεικνύεται εμπόδιο στα σχέδια του Μάξιμο.

Η ταινία του Κεν Μαρίνο δεν μπορεί να κριθεί με επιείκεια όση καλή διάθεση και αν διαθέτει ο γράφων. Οπότε καλύτερα να μην επεκταθώ.

SPIDER-MAN: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ

SPIDER-MAN: HOMECOMING

Σκηνοθεσία: Τζον Γουότς
Πρωταγωνιστούν: Τομ Χόλαντ, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μαρίζα Τομέι, Ντόναλντ Γκλόβερ, Τζον Φαβρό, Μάρτιν Σταρ, Μάικλ Κίτον

Είμαι βέβαιος πως οι φίλοι του Ανθρώπου-Αράχνη θα ενθουσιαστούν από τη νέα κινηματογραφική μεταφορά των περιπετειών του αγαπημένου τους ήρωα.

Ο νεαρός Πίτερ Πάρκερ, δηλαδή ο Σπάιντερ-Μαν, ενθουσιασμένος από την εμπειρία του με τους Εκδικητές, επιστρέφει στο σπίτι του. Εκεί ζει μαζί με τη θεία Μέι και κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του νέου του μέντορα, Τόνι Σταρκ. Ο Πίτερ προσπαθεί να προσαρμοστεί στη ρουτίνα της καθημερινότητας, όμως η εμφάνιση του Βούλτουρ, ενός νέου εχθρού απειλεί όλα όσα ο νεαρός θεωρεί σημαντικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s