16Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 9/3/2014)

Ειδοί του Μαρτίου

Λινάρ

Λινάρ

Ειδοί του Μαρτίου παρά μία ημέρα, δίδεται η εκκίνηση του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Εικόνες του 21ου αιώνα». Μία ημέρα η οποία δεν έχει καμία σχέση με τη δολοφονία του Ιουλίου Καίσαρα που έγινε το 44 π.Χ., στις 15 Μαρτίου.

Παρά μία ημέρα, λοιπόν, δηλαδή στις 14 Μαρτίου, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ υποδέχεται τις ταινίες, τους δημιουργούς και το κοινό, σε μια κινηματογραφική γιορτή που αγαπούν ιδιαίτερα οι Θεσσαλονικείς και που θα διαρκέσει έως τις 23 Μαρτίου.

Η ταινία έναρξης του φετινού φεστιβάλ, που θα προβληθεί την ερχόμενη Παρασκευή στο Ολύμπιο, ονομάζεται «Λινάρ», και την έχει σκηνοθετήσει η Νάστια Ταράσοβα από τη Ρωσία. Πρόκειται για μια ανθρώπινη, συγκινητική ιστορία με πρωταγωνιστή τον Λινάρ, ένα αγόρι που ταξιδεύει από τη πατρίδα του τη Ρωσία μέχρι την Ιταλία για να υποβληθεί σε εγχείριση μεταμόσχευσης καρδιάς. Με ιδιαίτερη ευαισθησία η σκηνοθέτιδα εστιάζει στην περιπέτεια του Λινάρ αλλά και στο θάρρος του, ώστε να είναι αυτός ο οποίος δίνει κουράγιο στους ανθρώπους που στέκονται στο πλευρό του.

Παράλληλα το Σάββατο 15/3 (που είναι οι ειδοί του Μαρτίου), εγκαινιάζεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ η έκθεση φωτογραφίας «Ενρί Τσανάι: Στην κόψη του κάδρου». Αφοπλιστικές ανθρώπινες ιστορίες περνούν μπροστά από τον φωτογραφικό φακό του Τσανάι, σχηματίζοντας μια όψη του σύγχρονου κόσμου που κινείται ανάμεσα στο περιθώριο και τον καθημερινό αγώνα για επιβίωση. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Εξήντα ελληνικά ντοκιμαντέρ θα προβληθούν τόσο στο διεθνές πρόγραμμα όσο και στο ελληνικό πανόραμα του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Οι ταινίες αυτές συνθέτουν ένα γοητευτικό μωσαϊκό της ανθρώπινης πραγματικότητας και πραγματεύονται μια σειρά από επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα. Θα δούμε σύγχρονες εικόνες της κρίσης διαδρομές στην Ιστορία, τη μνήμη και την πολιτική, αλλά και ταινίες με έμφαση στην καλλιτεχνική δημιουργία και σε πορτρέτα ξεχωριστών ανθρώπων. Αυτοί οι άξονες επάνω στις οποίες κινούνται οι θεματικές που κυριαρχούν στα ελληνικά ντοκιμαντέρ.

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε