ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 16 έως 22/7/2020)

(από το http://www.stokokkino.gr)

 Ο κόσμος θέλει γέλιο

 Του Στράτου Κερσανίδη

Το καλοκαίρι θεωρείται η εποχή της χαλαρότητας, που οι άνθρωποι θέλουν να ξεσκάσουν, να ξεκουραστούν και να “γεμίσουν μπαταρίες”, όπως λέμε. Αναλόγως προσαρμόζεται και η θερινή κινηματογραφική σεζόν με το πρόγραμμα των κινηματογράφων να περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό κωμωδιών καθώς ο κόσμος έχει ανάγκη από γέλιο. Ιδίως το φετινό καλοκαίρι το οποίο ήρθε μετά από μια δύσκολη περίοδο αλλά και την αβεβαιότητα για το τι μέλει γενέσθαι από το Σεπτέμβριο, έχει κάνει αυτήν την ανάγκη ακόμη πιο επιτακτική.

Έτσι η τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα περιλαμβάνει τρεις κωμωδίες οι οποίες προσφέρουν απλόχερα το γέλιο.

Πρόκειται για τις ταινίες «Ο γαμπρούλης μας», του Έκτορ Καμπέγιο Ρέγιες, «Νέοι είστε και φαίνεστε», του Κριστόφ Ντιτιρόν και «Ο διαφορετικός κύριος Κόπερφιλντ», του Αρμάντο Ιανούτσι.

Προβάλλεται η ταινία του σημαντικού ιταλού σκηνοθέτη Γκαμπριέλε Μουτσίνο, «Όταν ανθίζει η νιότη», η οποία παρακολουθεί τις μεγάλες αλλαγές που συνέβησαν στην Ιταλία τα τελευταία 40 χρόνια μέσα από τη ζωή τεσσάρων φίλων.

Το μενού συμπληρώνουν δύο εξαιρετικές, όπως πάντα, επανεκδόσεις παλαιότερων ταινιών. Πρόκειται για το «Αλγέρι» (1938), του Τζον Κρόμγουελ και «Το κυνήγι του κλέφτη» (1955), του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Ο ΓΑΜΠΡΟΥΛΗΣ ΜΑΣ

BEAUX

Σκηνοθεσία: Έκτορ Καμπέγιο Ρέγιες
Πρωταγωνιστούν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Ντιντιέ Μπουρντόν, Μπρούνο Μπεναμπάρ

Η Κολίν και ο Αντρέ διατηρούν μια πολύ καλή σχέση με την κόρη τους Γκαράνς και τον άντρα της Χάρολντ. Όταν όμως η Γκαράνς αποφασίζει να χωρίσει οι γονείς της θα πέσουν από τα σύννεφα. Δεν μπορούν να δεχτούν το χωρισμό αλλά ακόμη περισσότερο δεν μπορούν να αντέξουν την απαίτηση της κόρης τους να μην ξαναδούν τον Χάρολντ! Έτσι αναγκάζονται να τον συναντούν κρυφά!

Ο σκηνοθέτης σημειώνει:  «Ο Μπρούνο Μπεναμπάρ, που είχε και την ιδέα της ταινίας, είχε γράψει ένα τραγούδι για το τι θα συνέβαινε αν  ένα ζευγάρι χωρίσει και οι γονείς πάρουν το μέρος του γαμπρού τους και όχι της κόρη τους. Ο Μπρούνο αναρωτήθηκε αν υπήρχε θέμα εκεί… Αμέσως, κατάλαβα ότι σε μια τέτοια ιστορία, αν την χειριζόμαστε σωστά, θα είχαμε συγκρούσεις σε όλα τα επίπεδα. Πράγμα που εκ πρώτης όψης εύκολα διαφεύγει.. Είναι το είδος της σούπερ ιδέας που χωρά σε μία πρόταση αλλά περιέχει τα πάντα!

Με τον “Γαμπρούλη μας”, σκεφτήκαμε ότι υπήρχε ένας τρόπος να χτίσουμε ένα έργο βοντβίλ με ροκ πνεύμα! Η επιθυμία μας ήταν να φανταστούμε μια κωμωδία παρεξηγήσεων που θα μιλάει στη σημερινή γενιά των ζευγαριών των τριαντάρηδων, που εξακολουθεί να έχει πεθερικά, αλλά και για τη γενιά των εξηντάρηδων, που είναι οι ίδιοι τα πεθερικά … Η ταινία χρησιμοποιεί όλους τους πιο αδυσώπητους μηχανισμούς κωμωδίας, αλλά από κάτω υπάρχει επίσης συγκίνηση».

ΝΕΟΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΘΕ

LES VIEUX FOURNEAUX

Σκηνοθεσία: Κριστόφ Ντιτιρόν
Πρωταγωνιστούν: Έντι Μίτσελ, Πιέρ Ρισάρ, Ρολάν Ζιρό, Άλις Πολ

Οι τρεις φίλοι, Πιερό, Μιμίλ και Αντουάν έχουν πιάσει τα 70. Η τελευταία τους συνάντηση ήταν στην κηδεία της γυναίκας του Αντουάν. Όμως μετά την κηδεία ο Αντουάν εξαφανίζεται προς άγνωστη κατεύθυνση, εξαιτίας ενός γράμματος που βρήκε τυχαία στα πράγματα της γυναίκας του. Και το γράμμα αυτό ήταν η αιτία να ξυπνήσει τη ζήλεια μέσα του, με καθυστέρηση 50 ετών! Ο Πιερό, ο Μιμίλ και η έγκυος εγγονή του Αντουάν, Σοφί, προσπαθούν να τον ανακαλύψουν και να αποτρέψουν ίσως, ένα καθυστερημένο έγκλημα πάθους!

Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΚΟΠΕΡΦΙΛΝΤ

THE PERSONAL HISTORY OF DAVID COPPERFIELD

Σκηνοθεσία: Αρμάντο Ιανούτσι
Πρωταγωνιστούν: Ντεβ Πατέλ, Πίτερ Καπάλντι, Χιου Λόρι, Τίλντα Σουίντον, Μπεν Γουίσοου

Ο Ντέιβιντ μένει ορφανός αλλά καταφέρνει να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να γίνει συγγραφέας. Ταινία βασισμένη στο γνωστό βιβλίο του Κάρολου Ντίκενς, ιδωμένη όμως με χιούμορ σε μια απολαυστική κωμωδία.

ΟΤΑΝ ΑΝΘΙΖΕΙ Η ΝΙΟΤΗ
GLI ANNI PIU BELLI

Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
Πρωταγωνιστούν: Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Μικαέλα Ραμαζότι, Κιμ Ρόσι Στιούαρτ, Νικολέτα Ρομανόφ

Ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο, ένας από τους σκηνοθέτες οι οποίοι προσπαθούν να αναγεννήσουν τον παρηκμασμένο –όπως συνέβη και με την πολιτική- ιταλικό κινηματογράφο- τοποθετεί τους ήρωές του στη χρονική περίοδο που η Ιταλία γνώρισε μεγάλες αλλαγές. Και από χώρα της μεγάλης δημοκρατικής και αριστερής παράδοσης μεταλλάχτηκε σε μια χώρα όπου ευδοκίμησε ο μπερλουσκονισμός, η ακροδεξιά και τα λαϊκίστικα μορφώματα. Παρουσιάζει την ιστορία της Ιταλίας, από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα μέσα από τη ζωή τεσσάρων φίλων, της Τζέμα, του Τζούλιο, του Πάολο και του Ρικάρντο. Σαράντα χρόνια που έφεραν το πάνω κάτω στον κόσμο αλλά και στις ζωές τους, μέσα από επιτυχίες και αποτυχίες, όνειρα και διαψεύσεις, χαρές και λύπες.

Πρόκειται για μια ταινία-τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής και μιας γενιάς η οποία μεγάλωσε με ορμή και έμεινε με αναπάντητα ερωτήματα για το παρελθόν αλλά και για το μέλλον. Οι τέσσερις φίλοι απομακρύνονται μετά τα εφηβικά τους χρόνια, ξανασυναντιούνται, χάνονται επανασυνδέονται. Η ζωή σε κύκλους, με συναντήσεις, απώλειες κι απρόοπτα. Κι όλα αυτά σε συνάρτηση με την ιστορία της Ιταλίας και του κόσμου.

Συναντάμε τους ήρωές μας στα 16 τους χρόνια σε μια εποχή που οι συγκρούσεις της νεολαίας με την αστυνομία ήταν καθημερινότητα. Σε μια από αυτές ο Ρικάρντο τραυματίζεται. Είναι ένας ονειροπόλος νεαρός, με γονείς χίπηδες, ο οποίος παντρεύεται την Άννα, χωρίζουν και εκείνη τον εγκαταλείπει παίρνοντας μαζί της το παιδί που έχουν αποκτήσει.

Η όμορφη Τζέμα ξετρελαίνει όλους τους άνδρες που τη γνωρίζουν. Ευάλωτη και αυτοκαταστροφική αποτελεί το πεδίο αντιζηλίας μεταξύ του Πάολο και του Τζούλιο που είναι ερωτευμένοι μαζί της. Ο Πάολο γίνεται καθηγητής Λατινικών και Λογοτεχνίας αλλά δεν έχει καταφέρει να ξεφύγει από την επιρροή της καταπιεστικής μητέρας του. Ο Τζούλιο έγινε πετυχημένος δικηγόρος, υπερασπιστής των αδύναμων, μέχρις ότου γοητεύθηκε και παραδόθηκε στη λατρεία του χρήματος και της κοινωνικής καταξίωσης.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από την ταινία του Ετόρε Σκόλα «Είχαμε αγαπηθεί τόσο» (1974) αλλά παράλληλα αποτίει φόρο τιμής στους μεγάλους Φεντερίκο Φελίνι, Ρομπέρτο Ροσελίνι και Αλέν Ρενέ.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει σχετικά: «Αναπόφευκτα, μιλάω για τη ζωή μου, όπως έκανε ο Σκόλα με τη δική του ταινία. Όπως και  Ροντόλφο Σονέγκο, που είναι ο πατέρας αυτού του είδους των ιστοριών, ο Σκόλα έζησε τον πόλεμο και την Αντίσταση που επηρέασε την ιδεολογία της δεκαετίας του ’70. Όλα αυτά λείπουν από τη γενιά μου, είμαστε παιδιά κατώτερα από αυτά που βίωσαν τις πολιτικές αλήθειες, μεγαλώσαμε νιώθοντας κατωτερότητα. Εμείς παίζαμε ποδόσφαιρο, ερωτευόμασταν, χορεύαμε μπλουζ, η μόνη μας επανάσταση ήταν το διαδίκτυο. Φυσικά, η ταινία μου αποτίνει φόρο τιμής. Άλλωστε, είμαστε οι ταινίες που έχουμε δει και κάνοντας ταινίες δίνω πίσω όλα αυτά που έγινα χάρη στο σινεμά»

ΑΛΓΕΡΙ

ALGIERS

Σκηνοθεσία: Τζον Κρόμγουελ
Πρωταγωνιστούν: Σαρλ Μπουαγιέ, Χέντι Λαμάρ, Σίγκριντ Γκούρι, Άλαν Χέιλ, Τζόζεφ Κάλεϊα

Ο ληστής Πεπέ λε Μόκο δρα στο Αλγέρι και κρύβεται στους λαβύρινθους της Κάσμπα. Ο επιθεωρητής Ζανφιέρ και ο επιθεωρητής Σλιμάν είναι αποφασισμένοι να τον συλλάβουν. Ο Πεπέ γνωρίζεται με την όμορφη γαλλίδα Γκαμπί, την ερωτεύεται και σκέφτεται να την ακολουθήσει στο Παρίσι. Εκείνη όμως τον προδίδει στην αστυνομία.

Η ταινία, η οποία γυρίστηκε το 1938, είναι ριμέικ γαλλικής ταινίας, του Ζιλιέν Ντουβιβιέ, που γυρίστηκε ένα χρόνο πριν, με τον τίτλο «Πέπε λε Μόκο» και πρωταγωνιστή τον Ζαν Γκαμπέν. Στο ριμέικ χρησιμοποιήθηκαν πολλές σκηνές της γαλλικής ταινίας, ιδίως αυτές που περιέχουν αυθεντικές απόψεις της Κάσμπα του Αλγερίου.

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ

TO CATCH A THIEF

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Πρωταγωνιστούν: Κάρι Γκραντ, Γκρέις Κέλι, Τζέσι Ρόις Λάντις, Τζον Γουίλιαμς

Επαγγελματίας κλέφτης κοσμημάτων, ο Τζον Ρόμπι, έχει αποσυρθεί και απολαμβάνει τους καρπούς της δουλειάς του στη γαλλική Ριβιέρα. Μια σειρά όμως από ληστείες κοσμημάτων αναστατώνει τη ζωή του, καθώς ο άγνωστος κλέφτης χρησιμοποιεί τα δικά του κόλπα. Έτσι η αστυνομία τον υποπτεύεται και ο Τζον για να αποδείξει την αθωότητά του πρέπει να ανακαλύψει τον αληθινό κλέφτη. Υποψήφιο θύμα του κλέφτη κοσμημάτων είναι και η Τζέσι Στίβενς η οποία φθάνει στη Ριβιέρα με την όμορφη κόρη της, Φράνσις. Ο Τζον ερωτεύεται τη Φράνσις ενώ ο κλέφτης εξακολουθεί τη δράση του. Ταινία του 1955.

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s