«ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 13/1/2019)

Η ερωτική εμμονή

του Στράτου Κερσανίδη 

Το διήγημα ενός από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους ιάπωνες συγγραφείς, του Χαρούκι Μουρακάμπι, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ο κορεάτης σκηνοθέτης, Τσανγκ-Ντονγκ Λι. Πρόκειται για «Το παιχνίδι με τη φωτιά» (Beoning), που θεωρείται ως μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς η οποία προβλήθηκε στο 71ο  Φεστιβάλ των Καννών όπου και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές κερδίζοντας μάλιστα και το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRERSCI).

Ο Γιόνγκσου είναι ένας νεαρός εργάτης που έμεινε άνεργος, συναντά τυχαία μια παιδική του φίλη, τη Χάεμι. Νιώθοντας έρωτα για τν κοπέλα συμφωνεί να προσέχει τη γάτα της όσο εκείνη θα λείπει για ένα μεγάλο ταξίδι στην Αφρική. Όταν επιστρέφει η Χάεμι θα έρθει μαζί της κι ένας μυστηριώδης άνδρας, ο Μπεν, τον οποίο γνώρισε στο ταξίδι. Ο Γιόνγκσου αισθάνεται πως ο άνδρας αυτός μπαίνει εμπόδιο στον έρωτά του για τη Χάεμι. Οι περίεργες συνήθειες του Μπεν δημιουργούν ερωτηματικά και όταν η Χάεμι θα εξαφανιστεί μυστηριωδώς, ο Γιόνγκσου θεωρεί υπεύθυνο για την εξαφάνισή της τον Μπεν. Η ερωτική εμμονή του είναι τόσο δυνατή που πλέον η πραγματικότητα δεν είναι τόσο ευδιάκριτη.

Χαμηλότονο και υποβλητικό ψυχολογικό θρίλερ, με λεπτοδουλεμένη σκηνοθεσία η οποία σταδιακά οδηγεί στην κλιμάκωση αλλά και σε ένα διφορούμενο φινάλε.

«Νομίζω ότι οι άνθρωποι σήμερα, ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας ή κοινωνικού στάτους είναι θυμωμένοι για διαφορετικούς λόγους. Ο θυμός στους νέους ανθρώπους είναι ιδιαίτερα αισθητός. Στην Κορέα οι νέοι υποφέρουν από την ανεργία- δε βρίσκουν ελπίδα στο παρόν και δε βλέπουν βελτίωση στο μέλλον. Ανίκανοι να κατευθύνουν το θυμό τους, νοιώθουν απελπισία. Ωστόσο, ο κόσμος δείχνει να γίνεται πιο εκλεπτυσμένος και βολικός- πλήρως λειτουργικός επιφανειακά. Για τους νέους, ο κόσμος είναι ένα τεράστιο παζλ. Με τον ίδιο τρόπο, ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του Μουρακάμι αισθάνεται αδιάφορος μπροστά σε έναν άλλο άντρα του οποίου όμως ολόκληρη η ύπαρξη καλύπτεται από μυστήριο»., σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Αυτήν είναι η 6η μεγάλου μήκους ταινία του Τσανγκ-Ντονγκ Λι, ο οποίος ξεκίνησε από το θέατρο στα 20 του χρόνια και στη συνέχεια στράφηκε στο γράψιμο. Γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, «Πράσινο ψάρι», το 1997. Την περίοδο 2003-2004 διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού της Νότια Κορέας.

Γνωστές του ταινίες στη χώρα μας είναι η «Κρυφή λιακάδα» (2007) και η «Ποίηση» (2010).

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Στιγμιαία οικογένεια» (Instant family), του Σον Άντερς: Ο Πιτ και η Έλι αποφασίζουν να γίνουν γονείς μέσω της τεκνοθεσίας. Έτσι γνωρίζουν τρία αδέλφια ανάμεσα στα οποία είναι και μια 15χρονη η οποία περνά τη δύσκολη περίοδο της εφηβείας. Έτσι το ζευγάρι θα υποχρεωθεί να μάθει τι σημαίνει οικογένεια και παιδιά και όλα αυτά θα γίνουν με ξεκαρδιστικό τρόπο.

«Η επιστροφή του Μπεν» (Ben iw back), του Πίτερ Χέτζες: Είναι παραμονή Χριστουγέννων όταν ο 19χρονος Μπέν Μπερνς, επιστρέφει στο σπίτι του δηλώνοντας πως είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Η Χόλι, η μητέρα του, τον υποδέχεται με χαρά αλλά και αγωνία για το ένα ο γιος της θα τα καταφέρει. Έτσι θα ακολουθήσει ένα πολύ κρίσιμο 24ωρο κατά τη διάρκεια του οποίου η αγάπη της μητέρας δοκιμάζεται, συνταρακτικές αλήθειες θα αποκαλυφθούν και η Χίλι θα πολεμήσει με αποφασιστικότητα για να βοηθήσει το γιο της.

«Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο» (Le nuit a devore le monde), του Ντομινίκ Ροσέ: Μετά από ένα ξέφρενο πάρτι, μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη περιμένει τον αγοραφοβικό Σαμ. Διαπιστώνει πως μια στρατιά από ζόμπι έχει εισβάλλει στο Παρίσι και αυτός είναι ο μοναδικός επιζών! Τρομοκρατημένος προσπαθεί να επιβιώσει και κλείνεται σε ένα κτίριο. Πόσο καιρό όμως θα καταφέρει να μείνει ζωντανός μόνος του ανάμεσα στα δολοφονικά ζόμπι; Σύντομα θα ανακαλύψει όμως πως δεν είναι ο μοναδικός επιζών. «Όταν ο Σαμ ξυπνά σε έναν κόσμο που άλλαξε μέσα σε μια νύχτα και περιτριγυρίζεται από ζόμπι δεν εκπλήσσεται. Θα έλεγα ότι είναι ψυχολογικά έτοιμος να επιβιώσει. Βρίσκεται μόνος του σε ένα έρημο κτίριο χωρίς ελπίδα να τον βρει κάποιος. Σαν άλλος Ροβινσώνας Κρούσος οργανώνει την επιβίωσή του. Μου άρεσε η ιδέα ότι κάποιος βρίσκει την ισορροπία μέσα στην μοναξιά και μέσα στο σύμπαν αυτό», δηλώνει ο σκηνοθέτης Ντομινίκ Ροσέ.

                                                                                                     

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s