ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 25 και 27/12/2018 έως 2/1/2019

(από το http://www.stokokkino.gr)

 Εντυπωσιακή έξοδος

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Εντυπωσιακή είναι η έξοδος από το 2018, καθώς την τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα προβάλλονται δύο ταινίες από εκείνες που «απαγορεύεται» να χάσετε!

Η πρώτη είναι ισπανική αλλά την υπογράφει ο ιρανός Ασγκάρ Φαραντί ο οποίοις μας έχει εντυπωσιάσει στο παρελθόν («Ένας χωρισμός», «Ο εμποράκος»). Πρόκειται για το δραματικό οικογενειακό θρίλερ, «Το ξέρουν όλοι» που επιβεβαιώνει τις τεράστιες δυνατότητες του Φαραντί ο οποίος έχει αφομοιώσει το αμερικάνικο και το ευρωπαϊκό σινεμά μέσα στη δική του ιδιαίτερη ματιά.

Η δεύτερη έρχεται από τη Δανία και είναι το καθηλωτικό θρίλερ δωματίου, «Ο ένοχος», του Γκούσταβ Μόλερ που προβλήθηκε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ενθουσίασε το κοινό.

Ενδιαφέρουσα φαίνεται και η βιογραφική ταινία «Vice: Ο δεύτερος στην ιεραρχία», του Άνταμ ΜακΚέι, που αφηγείται τη ζωή του πρώην αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Ντικ Τσένεϊ.

Προβάλλονται επίσης η κωμική περιπέτεια, «Το απίθανο ταξίδι ενός φακίρη», του Κερν Σκοτ, το προκλητικό θρίλερ «The happy times murders», του Μπράιαν Χένσον, στο οποίο συνυπάρχουν άνθρωποι και κούκλες και η τρίτη συνέχεια της ελληνικής κωμωδίας «The Bachelor», του Γιάννη Παπαδάκου.

ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ

TODOS LO SABEN

Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαραντί
Πρωταγωνιστούν: Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Ρικάρντο Νταρίν, Μπάρμπαρα Λένι, Έντουαρντ Φερνάντεζ, Ίνμα Κουέστα, Ελβίρα Μινγκέζ, Ραμόν Μπαρέα, Κάρλα Κάμπρα

Ο Ασγκάρ Φαραντί, ο οποίος από την αρχή έδειξε πως το σινεμά του έχει αυτό το ‘κάτι διαφορετικό’ σε σχέση με το ιρανικό σινεμά που λατρεύουμε, ούτως ή άλλως, έχει αναφορές σε πλήθος κινηματογραφικών ειδών, αναζητήσεων, πειραματισμών και νεοτερισμών, γυρίζει μια, επί της ουσίας ισπανική ταινία, η υπόθεση της οποία εκτυλίσσεται στην Ισπανία. Στην ταινία του αυτή για πρώτη φορά δεν καμία αναφορά στην πατρίδα του, το Ιράν.

Η Λάουρα, μια Ισπανίδα που έχει παντρευτεί Αργεντίνο και ζει με την οικογένειά της στο Μπουένος Άιρες, επιστρέφει στο χωριό της για το γάμο της μικρότερης αδελφής της. Εκεί θα συναντήσει την πολυπληθή οικογένειά της αλλά και τον Πάκο, το παλιό της εραστή. Την ώρα που το γλέντι του γάμου έχει ανάψει, πέφτει το ρεύμα και μέσα στην αναμπουμπούλα διαπιστώνουν πως λείπει η έφηβη κόρη της Λάουρα, η Ιρένε. Σε λίγο ένα μήνυμα φτάνει στο κινητό της τηλέφωνο και την πληροφορεί πως η Ιρένε έχει πέσει θύμα απαγωγής. Οι πάντες αναστατώνονται, ο σύζυγος της Λάουρα και πατέρας της Ιρένε, ο Αλεχάντρο φτάνει από την Αργεντινή και όλη η οικογένεια προσπαθεί να συγκεντρώσει τα λύτρα για την απελευθέρωση της κοπέλας. Μέσα από μια σειρά γεγονότων και ανατροπών θα αρχίσει να αναδύεται η αλήθεια η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με σχέσεις και πράξεις από το παρελθόν.

Η αιχμηρή, διεισδυτική και μοντέρνα κινηματογραφική ματιά του Ασγκάρ Φαραντί αναδεικνύει ένα σινεμά πολυσύνθετο, αλλά καθόλου δυσνόητο. Είναι ένα σινεμά με αφηγηματικές αρετές, απολαυστικό καθώς λειτουργεί ως ωρολογιακή βόμβα η ‘έκρηξη’ της οποίας οδηγεί στις απαντήσεις των ερωτημάτων που έχουν συσσωρευτεί.

Ο Φαραντί χρησιμοποιεί τους κώδικες του αμερικάνικου νουάρ, του κοινωνικού μικρόκοσμου της οικογένειας και της επαρχίας, του οικογενειακού θρίλερ με τις απαντήσεις να βρίσκονται βαθιά κρυμμένες στις σχέσεις των μελών του συγγενικού και πολύ κοντινού περιβάλλοντος. Πέρα όμως από τη μικροκοινωνία, ο σκηνοθέτης ‘ανοίγει’ το βλέμμα του και στα γενικότερα κοινωνικά και οικονομικά ζητήματα της εποχής. Έτσι ψηλαφίζοντας αναδεικνύει την οικονομική κρίση στις δύο χώρες αναφοράς της ταινίας: την Ισπανία και την Αργεντινή, η οποία εξηγεί μέχρι ένα βαθμό και τις πράξεις των ηρώων του.

Σχέσεις, εξαρτήσεις, αδιέξοδα, μυστικά, πάθη, φιλοδοξίες, όνειρα, ανταγωνισμοί όλα μαζί και άλλα τόσα συνδέονται μεταξύ τους σε μια ταινία χαμηλών τόνων και υποδόριων εντάσεων με ένα φινάλε που πολλά υπονοούνται αλλά δεν επιλύονται.

Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Ρικάρντο Νταρίν σε εξαιρετικές ερμηνείες στους ρόλους των Λάουρα, Πάκο και Αλεχάντρο.

Ο Ασγκάρ Φαραντί, γεννημένος το 1972 στο Ισφαχάν, είναι ο πιο μοντέρνος και εξωστρεφής ιρανός σκηνοθέτης. Βαθιά επηρεασμένος, τόσο θεματικά όσο και αισθητικά, από το αμερικάνικο και το ευρωπαϊκό σινεμά, συμπυκνώνει μέσα από τη δική του ιδιαίτερη ματιά μια σειρά από είδη όπως το δράμα, το αστυνομικό φιλμ, το θρίλερ, το κοινωνικό σινεμά.

Η πρώτη του ταινία που είδαμε στην Ελλάδα, «Πυροτεχνήματα την Τετάρτη» (2006), είναι ένα κοινωνικό δράμα με πολλές κοινωνικοπολιτικές αναφορές στο Ιράν. Όμως το 2009, έρχεται με το «Τι απέγινε η Έλι», για να μας κάνει να αναθεωρήσουμε τα όσα ξέραμε για το σινεμά της πατρίδας του, καθώς πρόκειται για ένα πολύ δυνατό θρίλερ με θέμα τη μυστηριώδη εξαφάνιση μια κοπέλας που γίνεται η αφορμή να αναδειχτούν μια σειρά από κρυμμένα μυστικά ανάμεσα στους ήρωες (Αργυρή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου). Το 2011, με το «Ένας χωρισμός», ο Φαραντί κάνει πλέον μια πολύ δυναμική είσοδο στο διεθνή χώρο, καθώς το συγκλονιστικό αυτό δράμα, που συνδέει το Ιράν με την Ευρώπη, κερδίζει πολλά βραβεία ανάμεσα στα οποία το Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας και τη Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο. Ακολουθεί «Το παρελθόν» (2013), ένα οικογενειακό θρίλερ με θέμα κι αυτό το διαζύγιο. Ο «Εμποράκος» (2016), είναι ο επόμενος θρίαμβός του. Με φόντο το γνωστό θεατρικό του Άρθουρ Μίλερ, ‘Ο θάνατος του εμποράκου’, ο Φαραντί χτίζει ένα δραματικό φιλμ σχέσεων γεμάτο ανατροπές και έντονες κοινωνικές αναφορές. Κέρδισε για δεύτερη φορά το Ξενόγλωσσο Όσκαρ καθώς και το βραβείο Σεναρίου στις Κάννες.

Η ταινία «Το ξέρουν όλοι», προβάλλεται στις αίθουσες από τις 25 Δεκεμβρίου.

Ο ΕΝΟΧΟΣ

DEN SKYLDIGE

Σκηνοθεσία: Γκούσταβ Μόλερ
Πρωταγωνιστεί: Γιάκομπ Σέντεργκρεν

Ο Άσγκερ, είναι αστυνομικός στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης. Βρίσκεται εκεί και όχι στη δράση εξαιτίας ενός παραπτώματος στο οποίο έχει υποπέσει και περιμένει την εκδίκαση της υπόθεσής του. Μια μέρα λοιπόν, λίγο πριν από τη λήξη της βάρδιας του δέχεται ένα τηλεφώνημα από μια γυναίκα η οποία έχει απαχθεί. Με μοναδικό του μέσο το τηλέφωνο προσπαθεί να βρει μια άκρη και να σώσει τη γυναίκα. Όσο όμως προχωρά ανακαλύπτει όλο και περισσότερα στοιχεία που ανατρέπουν συνεχώς τα δεδομένα. Ταυτόχρονα έχει να παλέψει και με το χρόνο ο οποίος λειτουργεί εναντίον του.

Ένα συγκλονιστικό, καθηλωτικό θρίλερ που σπάει κόκαλα. Έχει αγωνία, σασπένς, ανατροπές και ένα απρόβλεπτο φινάλε. Το πλέον σημαντικό όμως είναι πως από όλα όσα συμβαίνουν εμείς δε βλέπουμε τίποτε. Όλα όσα συμβαίνουν τα ‘βλέπουμε’ μέσα από τις συνομιλίες του Άσγκερ. Το πώς ο σκηνοθέτης κατορθώνει να μας κρατήσει με τεντωμένα νεύρα χωρίς επί της ουσίας να δείξει τίποτε από όσα συμβαίνουν, είναι πραγματικό επίτευγμα. Κι αυτό οφείλεται φυσικά στη μαεστρία, το ταλέντο του αφού κατορθώνει με ένα σχεδόν στατικό, θεατρικού τύπου σενάριο να δημιουργήσει πλήθος εικόνων και συνεχείς εναλλαγές συναισθημάτων.

Ευρηματικός ο Μέλερ, όχι μόνο στη σκηνοθετική αντιμετώπισή του θέματός του αλλά και στο τρόπο με τον οποίο διεισδύει στα άδυτα των χαρακτήρων του. Και εάν αυτό μπορεί να θεωρηθεί προφανές όσον αφορά το χαρακτήρα του Άσγκερ, δεν είναι καθόλου προφανές για του υπόλοιπους χαρακτήρες τους οποίους δε βλέπουμε καν! Ταινία που δεν πρέπει να χάσετε επειδή θα σας γοητεύσει με την ευρηματικότητά της αλλά και με έναν συγκλονιστικό πρωταγωνιστή ο οποίος σε ένα μοναδικό ρεσιτάλ μεταφέρει όλη την ένταση του σεναρίου μπροστά στα μάτια μας. Απίστευτης ομορφιάς και έντασης… τηλεφωνικό θρίλερ δωματίου!

Ένα μικρό διαμάντι από τη Δανία που λάτρεψε όταν το είδα στο διαγωνιστικό τμήμα του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

VICE: Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ

VICE

Σκηνοθεσία: Άνταμ ΜακΚέι
Πρωταγωνιστούν: Έιμι Άνταμς, Κρίστιαν Μπέιλ, Στιβ Καρέλ, Σαμ Ροκγουελ, Μπιλ Πούλμαν, Άλισον Πιλ, Τάιλερ Πέρι, Έντι Μαρσάν, Σία Γουίγκαμ, Λίλι Ρέιμπ

Ο Ντικ Τσένεϊ, επιτελάρχης στο Λευκό Οίκο επί προεδρίας Τζέραρντ Φορντ, έγινε υπουργός Άμυνας επί προεδρίας Τζορτζ Μπους του πρεσβύτερου και αντιπρόεδρος των ΗΠΑ στις δύο θητείες του Τζορτζ Μπους του νεότερου (2001-1009).

Ο Άνταμ ΜακΚέι βιογραφεί τον αμφιλεγόμενο Τσέινι παρακολουθώντας τα βήματά του και το πώς από ένας προεδρικός γραφειοκράτης έγινε ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες στον κόσμο σε μια εποχή με αποκορύφωμα την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, και τις στρατιωτικές επεμβάσεις στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Η πολιτική των ΗΠΑ άλλαξε με δικές του πρωτοβουλίες κάτι που επηρεάζει τις πολιτικές εξελίξεις μέχρι σήμερα.

Γλαφυρός και συχνά με χιούμορ, ο σκηνοθέτης αφηγείται στιγμιότυπα από τη ζωή του Τσένεϊ σε μια πολύ δυνατή και ενδιαφέρουσα ταινία. Ο ίδιος λέει: «Δεν ήξερα πολλά για τον Ντικ Τσένεϊ αλλά όταν ξεκίνησα να διαβάζω γι’ αυτόν, εντυπωσιάστηκα με τον ίδιο, τα κίνητρά του, τον απίστευτο τρόπο με τον οποίο πήρε εξουσία και δύναμη και το πόσο διαμόρφωσε τη θέση της Αμερικής στον σύγχρονο κόσμο. (…) Οτιδήποτε κι αν πιστεύει κάποιος πολιτικά, όλοι μας θέλουμε να μάθουμε πώς φτάσαμε ως εδώ. Υπάρχει κάποιος λόγος που η κυβέρνησή μας είναι φτιαγμένη με επιταγές. Η εξουσία είναι εθιστική. Η Αμερική έχει εξελιχθεί σε μια χώρα που είναι επικεντρωμένη στη δύναμη και την καριέρα ενώ κάποτε μας ένοιαζε η οικογένειά μας. Είναι μια ταινία για τον εγωισμό της εξουσίας και για το πώς χάσαμε την κοινωνία μας και την πατρίδα μας. Ακόμα και για τον Τσένεϊ η κατάληξη ήταν τραγική. Αλλά αυτή είναι η ομορφιά αυτή της ταινίας, ότι μπορείς να την ερμηνεύσεις όπως θες».

 

ΤΟ ΑΠΙΘΑΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΕΝΟΣ ΦΑΚΙΡΗ

THE EXTRAPRDINARY JOURNEY OF A FAKIR

Σκηνοθεσία: Κεν Σκοτ
Πρωταγωνιστούν: Ντανους, Μπερενίς Μπεζό, Έριν Μοριάρτι

Σε μια γειτονιά της Βομβάης ζει ο Άζα, ο οποίος από μικρός έχει φακιρικές ικανότητες! Με ένα αεροπορικό εισιτήριο από τη μητέρα του, ο Άζα ταξιδεύει για το Παρίσι όπου έχει να κάνει μια σημαντική δουλειά. Καθώς δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ τη γειτονιά του το ταξίδι είναι γι αυτόν μια τεράστια εμπειρία. Μια σειρά από παράξενα γεγονότα θα του συμβούν και ο Άζα θα γεμίσει νέες εμπειρίες.

Κωμική περιπέτεια για όλη την οικογένεια.

THE HAPPYTIMES MURDERS

Σκηνοθεσία: Μπράιαν Χένσον
Πρωταγωνιστούν: Ελίζαμπεθ Μπανκς, Μελίσα ΜακΚάρθι, Μάγια Ρούντολφ, Τζόελ ΜακΧέιλ

Ο ιδιωτικός ντεντέκτιβ Φιλ προσπαθεί να βρει τα ίχνη ενός κατά συρροή δολοφόνου ο οποίος σκότωσε τον αδελφό του. Στο στόχαστρό του είναι οι πρωταγωνιστές μιας διάσημης παιδικής τηλεοπτικής σειράς. Όλα αυτά συμβαίνουν σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν με τις κούκλες (μάπετς).

Ταινία προκλητική, αθυρόστομη και με πολύ μαύρο χιούμορ.

THE BACHELOR 3

Σκηνοθεσία: Γιάννης Παπαδάκος
Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Μελέτης Ηλίας, Θανάσης Βισκαδουράκης, Νίκος Βουρλιώτης, Κατερίνα Γερονικολού, Βασιλική Τρουφάκου, Ησαϊας Ματιάμπα, Τόνι Σφήνος, Τάσος Παλατσίδης, Βίκυ Κάβουρα, Δημήτρης Σταρόβας, Αναστάσης Κολοβός, Τάκης Ζαχαράτος

Η εμπορική επιτυχία των δύο προηγουμένων Bachelor, έφερε και την τρίτη συνέχεια. Στην πρώτη, οι τέσσερις φίλοι ξεκίνησαν για έναν γάμο αλλά δεν έφτασαν ποτέ. Ούτε στη δεύτερη κατάφεραν να φτάσουν. Παρόλα αυτά έφτασαν τις 100.000 εισιτήρια την πρώτη και τι1 236.000 τη δεύτερη!

Τώρα,  λαμβάνουν μια νέα πρόσκληση σε γάμο και αυτό που μένει είναι να διαπιστώσουμε αν θα καταφέρουν να φτάσουν ή και πάλι ο γάμος θα γίνει χωρίς αυτούς!

Ευχάριστη κωμωδία καταστάσεων η οποία προβάλλεται από τις 25 Δεκεμβρίου.

 

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s