«Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 23/12/2018)

Γαϊτανάκι ερωτικών παρεξηγήσεων

 Του Στράτου Κερσανίδη

Το σινεμά της Νότιας Κορέας είναι περισσότερο γνωστό στη χώρα μας μέσα από ταινίες στις οποίες κυριαρχεί η αισθητική της βίας και η απονομή δικαιοσύνης μέσω της εκδίκησης. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό καθώς στη χώρα υπάρχει μια σημαντική κινηματογραφική παραγωγή η οποία απλώνεται και άλλα κινηματογραφικά είδη εκτός από το θρίλερ.

Ο Χονγκ Σανγκ – Σου, γεννημένος το 1961 έχει στο ενεργητικό του πάνω από 25 ταινίες, αρχής γενομένης το 1996. Αυτό που χαρακτηρίζει τον κινηματογράφο του Σανγκ – Σου είναι η λιτότητα στη γραφή και η ιδιαίτερη ευαισθησία που δείχνει σε θέματα ανθρωπίνων σχέσεων. Εξαιτίας της θεματικής αλλά και της αισθητικής των ταινιών του έχει χαρακτηριστεί από θεωρητικούς και κριτικούς του κινηματογράφου ως ο Γούντι Άλεν της Άπω Ανατολής. Οι ταινίες του έχουν κερδίσει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία με πιο πρόσφατα τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σεναρίου στο Φεστιβάλ της Χιχόν για την τελευταία του ταινία «Ξενοδοχείο στο ποτάμι», η οποία δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Ελλάδα.

Η ταινία «Η επόμενη μέρα μιας σχέσης» (Geu – hu), η οποία προβάλλεται στη χώρα μας τις μέρες αυτές, κέρδισε το σημαντικό βραβείο της Ένωσης Κριτικών του Μπουσάν. Πρόκειται για μια δυναμική ανεξάρτητη ένωση κριτικών κινηματογράφου με έδρα την πόλη Μπουσάν στη Νότια Κορέα, οι οποίοι κάθε χρόνο απονέμουν τα δικά τους βραβεία τα οποία λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη από την κινηματογραφική κοινότητα και το κοινό της χώρας.

Ο Μπονγκουάν είναι κριτικός λογοτεχνίας και ταυτόχρονα ιδιοκτήτης ενός μικρού εκδοτικού οίκου. Αν και παντρεμένος δε δίστασε να δημιουργήσει ερωτική σχέση με την Τσανγκσούγκ, την όμορφη υπάλληλό του. Μια σχέση η οποία κάποια στιγμή τελείωσε και η ερωμένη του Μπονγκσουάν έφυγε από τη δουλειά. Στη θέση της προσελήφθη μια νέα υπάλληλος, η Αρεούμ, η οποία εκτός από όμορφη έχει και τη φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας. Την πρώτη μέρα που η νέα υπάλληλος έπιασε δουλειά, η Χαεγιού, η σύζυγός του εκδότη, ανακαλύπτει μέσα στα πράγματα του συζύγου της μια ερωτική επιστολή. Ο θυμός της είναι μεγάλος κι αποφασίζει να δράσει άμεσα. Πηγαίνει στο γραφείο του Μπονγκουάν, εκεί βρίσκει την Αρεούμ και θεωρώντας πως αυτήν είναι η ‘πέτρα του σκανδάλου’, της επιτίθεται. Μόνο που η κοπέλα δεν έχει καμία σχέση καθώς η επιστολή ήταν παλιά και είχε σταλεί από την Τσανγκσούνγκ! Η παρεξήγηση αυτή θα δημιουργήσει ένα γαϊτανάκι αλλεπάλληλων γεγονότων στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι σχέσεις ανάμεσα στους τέσσερις χαρακτήρες. Η Αρεούμ μετά την επίθεση που δέχτηκε από τη Χαεγιού παραιτείται, ο Μπονγκουάν τα ξαναφτιάχνει με την Τσανγκσουνγκ κ.ο.κ. Έξι μήνες μετά από τα γεγονότα, ο εκδότης συναντιέται με την Αρεούμ και μαζί αναπολούν τα όσα είχαν συμβεί και σημάδεψαν τις ζωές τους.

Θαυμάσια κομεντί με μινιμαλιστική σκηνοθεσία που θυμίζει έντονα το σινεμά του Ερίκ Ρομέρ. Αν και τα γεγονότα αντιμετωπίζονται με μία σχετική ελαφρότητα είναι έντονο το δραματικό στοιχείο το οποίο αναπτύσσεται από τα διάφορα γεγονότα και επηρεάζει τους ανθρώπους. Με απλότητα, τρυφερότητα και κάποιες φορές με σαρκαστική διάθεση, ο Χονγκ Σανγκ – Σου οικοδομεί έναν μικρόκοσμο χαρακτήρων και αφηγείται με λεπτότητα τα βάσανά τους. Ιδιαίτερη αξία έχει ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τη γυναίκα στη σύγχρονη νοτιοκορεάτικη κοινωνία, η οποία παρά την εξέλιξη και την πρόοδο εξακολουθεί να βιώνει μια ανδροκρατούμενη καθημερινότητα που σημαίνει πως η ζωή της συνήθως βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από την ανδρική βούληση.

Ταινία χαμηλού προϋπολογισμού αλλά υψηλών προδιαγραφών η οποία με ρεαλιστικό τρόπο μας φέρνει κοντά στην πραγματικότητα της νοτιοκορεάτικης αστικής ανθρωπογεωγραφίας.

strakersan@gmail.com

https://kersanidis.wordpress.com

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s