ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 18 έως 24/10/2018)

(από το http://www.stokokkino.gr)

 Χορταστική εβδομάδα

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Πολύ καιρό είχαμε να βρεθούμε μπροστά σε μια τόσο γεμάτη κινηματογραφική εβδομάδα. Δέκα ταινίες (η μία προβάλλεται μόνον στην Θεσσαλονίκη) οι περισσότερες από τις οποίες διαθέτον όλα τα φόντα τα οποία συγκινούν το κινηματογραφόφιλο κοινό.

Δέκα ταινίας από τις οποίες οι 8 τουλάχιστον διαθέτουν υψηλά ποιοτικά στάνταρ.

Το δικαστικό, ψυχολογικό δράμα «Το τρίτο έγκλημα», του ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Έντα, το ψυχολογικό, οικογενειακό δράμα «Το ένστικτο της επιβίωσης», του βρετανού Πάντι Κονσιντάιν και το ψυχολογικό ερωτικό θρίλερ του βρετανού επίσης, Μάικλ Πιρς, είναι ταινίες που σας συστήνω να δείτε.

Όμως το ίδιο ισχύει και με τις ταινίες «Σίλβιο», του Πάολο Σορεντίνο και «Ο πρώτος άνθρωπος», του Ντάμιεν Σαζέλ, δύο εξαιρετικές βιογραφικές ταινίες οι οποίες έρχονται με εντυπωσιακές κριτικές και αναφέρονται στη ζωή του Σίλβιο Μπερλουσκόνι η πρώτη και του Νιλ Άρμστρονγκ, του ανθρώπου πάτησε πρώτος το πόδι του στη Σελήνη, η δεύτερη. Όσο για τον «Ψυχρό πόλεμο», του Πάβελ Παβλικόφσκι, μια ερωτική ιστορία με φόντο τον ψυχρό πόλεμο ανάμεσα στα δύο υπερδυνάμεις, είναι μια ταινία από εκείνες που απαγορεύεται να χάσετε! Η ταινία του Παβλικόφσκι προβάλλεται μόνον στη Θεσσαλονίκη και θα προβάλλεται και στην Αθήνα από την ερχόμενη εβδομάδα.

Όμως δεν τελειώνει εδώ το ενδιαφέρον καθώς υπάρχει και το παράξενο φιλμ μυστηρίου «Δύσκολες ώρες στο Ελ Ροαγιάλ», του Ντρου Γκοντάρ  το οποίο διαθέτει εξαιρετικό καστ, αλλά και ο «Πόθος», του ισραηλινού Σάβι Γκάμπιζον, το οποίοο κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ της Βενετίας, καθώς και το «Μενάσε», του επίσης ισραηλινού, Τζόσουα Ζ. Γουάινσταϊν

Προβάλλεται ακόμη το θρίλερ δράσης, «Peppermint», του Πιέρ Μορέλ, που κι αυτό έχει το κοινό του.

ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

SANDOME NO SATSUJIN

Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Έντα
Πρωταγωνιστούν: Μασαχάρου Φουκουγιάμα, Κότζι Γιακούσο, Σινοσούκε Μιτσουσίμα, Μικάκο Ιτσικάουα, Ιζούμι Ματσουόκα

«Το δικαστήριο δεν είναι το μέρος όπου προσδιορίζεται η αλήθεια», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης Χιροκάζου Κόρε-Έντα, μιλώντας για την ταινία του «Το τρίτο έγκλημα» (Samdome no satsujin), ένα εξαιρετικής δύναμης δικαστικό δράμα το οποίο έχει αποσπάσει πολλά βραβεία και πολύ καλές κριτικές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Κεντρικός χαρακτήρας είναι ο Σιγκεμόρι, ένα επιτυχημένος δικηγόρος ο οποίος έχει αναλάβει την υπεράσπιση ενός άνδρα ο οποίος κατηγορείται για φόνο. Ο άνδρας αυτός, ο Μισούμι, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη θανατική ποινή, αφού αφενός ομολογεί την ενοχή του αφετέρου είχα καταδικαστεί και πριν από 30 χρόνια και είχε φυλακιστεί για φόνο. Ο Σιγκεμόρι βρίσκεται σε δύσκολη θ΄ςεση αλλά καθώς μελετά την υπόθεση και τις καταθέσεις των εμπλεκομένων αρχίζει να έχει βάσιμες αμφιβολίες για το εάν η ομολογία του πελάτη του είναι η αληθινή.

Μια ταινία η οποία εξετάζει την έννοια της βεβαιότητας, καθώς αφήνει τις αμφιβολίες να παρεισφρήσουν και να την υπονομεύσουν. Ταυτόχρονα ο σκηνοθέτης εκφράζει την αντίθεσή του στη θανατική ποινή η οποία ισχύει ακόμη στην Ιαπωνία.

Ανατροπές και ηθικά διλήμματα, δυνατοί χαρακτήρες, δυνατό σενάριο και στιβαρή σκηνοθεσία σε ένα πολυεπίπεδο σκοτεινό και κλειστοφοβικό δράμα, το οποίο τιμήθηκε από την Ιαπωνική Ακαδημία Κινηματογράφου, ως η καλύτερη ταινία της χρονιάς.

Ο σκηνοθέτης, λέει: «Πρωτίστως, ήθελα να απεικονίσω τη δουλειά ενός δικηγόρου σωστά. Μιλώντας με δικηγόρους, μου είπαν την εξής φράση: ‘Το δικαστήριο δεν είναι το μέρος όπου προσδιορίζεται η αλήθεια’. Είπαν ότι κανείς δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όλη την αλήθεια. Σκέφτηκα ότι αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον και ύστερα αποφάσισα ότι αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε θέλω να κάνω μια ταινία για ένα δικαστικό δράμα όπου η αλήθεια δεν αποκαλύπτεται.

Συνήθως μια ταινία φτάνει στην αλήθεια στο τέλος. Ωστόσο με αυτή την ταινία, μόνο η δικαστική διαδικασία ολοκληρώνεται, ενώ οι χαρακτήρες δεν βλέπουν την αλήθεια. Δείχνει ότι η κοινωνία παραβλέπει ένα ατελές σύστημα που δεν μπορεί να επιβιώσει παρά μόνο αν οι άνθρωποι κρίνουν τους άλλους χωρίς απαραίτητα να γνωρίζουν την αλήθεια.

Με την ταινία ‘Το Τρίτο Έγκλημα’ ήθελα να ακολουθήσω μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες μου, και να μην αντλήσω στοιχεία από τις προσωπικές εμπειρίες μου. Κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα που δεν θα μπορώ να αναλάβω νέες προκλήσεις, και γι’ αυτό ήταν μεγάλη χαρά για μένα να εργαστώ σε μια ταινία είδους τώρα».

ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΤΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

JOURNEYMAN

Σκηνοθεσία: Πάντι Κονσιντάιν
Πρωταγωνιστούν: Πάντι Κόνσινταϊν, Τζόντι Oυίτακερ, Πολ Πόπλγουελ

Όπως ομολογεί ο σκηνοθέτης Πάντι Κονσιντάιν, από μικρό παιδί γοητευόταν από τον κόσμο της πυγμαχίας. Κι όταν έφτασε να κάνει μια ταινία για το αγαπημένο του σπορ «ήθελα να κάνω μία που αν και θα είχε σχέση με το μποξ, θα μπορούσαν όλοι να ταυτιστούν, θα ήταν παγκόσμια σαν ταινία. Αν έκανα μια τέτοια ταινία θα ήταν σίγουρα από μια διαφορετική πλευρά, όχι με την κλισέ ματιά που έχουμε συνηθίσει».

Αυτό επεδίωξε με «Το ένστικτο της επιβίωσης» (Journeyman), στην οποία ο κεντρικός ήρωας, ο Μάτι Μπέρτον, έχοντας φτάσει στην κορυφή στην κατηγορία μεσαίων βαρών, δίνει έναν τελευταίο αγώνα για να κερδίσει χρήματα ώστε να εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή στην οικογένειά του. Αντίπαλός του είναι ο Νασάρ Αλί ο οποίος επιδιώκει να αφαιρέσει τον τίτλο από τον Μάτι. Σε αυτόν το αγώνα όμως τραυματίζεται και πέφτει σε κώμα. Όταν συνέρχεται όμως έχει χάσει τη μνήμη του κι αυτό σημαίνει πως πρέπει να επανενώσει τις ξεχασμένες ψηφίδες της ζωής του.

Η ταινία είναι βασισμένη σε σενάριο του ίδιου του σκηνοθέτη, το οποίο ξεκίνησε να το γράφει το 2007. Με αυτό ήθελε να μιλήσει για τα εγκεφαλικά τραύματα, την τραγωδία που έχει γονατίσει πολλούς αθλητές, γυναίκες και άντρες, και ανθρώπους κάθε επαγγέλματος σε όλο τον κόσμο. Λέει επίσης, «στα 30 μου ήμουν χαμένος. Περνούσα πολλά δικά μου προβλήματα. Ένα κομμάτι της ιστορίας είναι ο δικός μου αγώνας να ξανακερδίσω τη ζωή μου. Χρησιμοποίησα τον ήρωά μου Μάτι Μπέρτον σαν μεταφορά. Είχα διαγνωστεί με Άσπεργκερ. Έφτασε μια στιγμή που ή θα αντιμετώπιζα τον εαυτό μου ή τα πράγματα θα γίνονταν πολύ χειρότερα. Κατά κάποιο τρόπο είναι μια σχεδόν αυτοβιογραφική ταινία».

ΚΤΗΝΟΣ

BEAST

Σκηνοθεσία: Μάικλ Πιρς
Πρωταγωνιστούν: Τζέσι Μπάκλεΐ, Τζόνι Φλιν, Τζέραλντιν Τζέιμς, Τρίσταν Γκραβέλ, Έμιλι Τάφε, Χέιτι Γκότομπεντ

Μια σειρά ανεξιχνίαστων φόνων, με θύματα νεαρές γυναίκες, έχει αναστατώσει μια μικρή επαρχιακή πόλη της Αγγλίας. Μια κοπέλα ερωτεύεται έναν νεαρό το οποίο ο αστυνομία παρακολουθεί ως ύποπτο. Εκείνη υπερασπίζεται την αθωότητά του και έρχεται σε σύγκρουση με την καταπιεστική της οικογένεια και με ολόκληρη την κοινότητα.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο το Μάικλ Πιρς, έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές όπου προβλήθηκε, όπως και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο σκηνοθέτης επηρεασμένος από τη δράση ενός ασύλληπτου κατά συρροή δολοφόνου, τη δεκαετία του 1960, δημιουργεί ένα έξοχο θρίλερ με φόντο μια δυνατή ερωτική ιστορία με ψυχολογικές προεκτάσεις. Θαυμάσιοι οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες, τόσο ως ανάλυση σε βάθος από τη μεριά του σκηνοθέτη αλλά και ως ερμηνεία από τους δύο ηθοποιούς που τους υποδύονται. Κι όπως λέει ο σκηνοθέτης, «είναι ένα σκοτεινό, δραματικό παραμύθι για ενήλικες».

ΣΙΛΒΙΟ

LORO 1

Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο
Πρωταγωνιστούν: Τόνι Σερβίλο, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Κιάρα Λέτζι, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Έλενα Σοφία Ρίτσι

 Αυτή τη φορά ο κορυφαίος ιταλός ηθοποιός Τόνι Σερβίλο υποδύεται το διαβόητο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος –κυβέρνησε την Ιταλία- γεγονός που θα δημιουργήσει πολλά ερωτηματικά στους ιστορικούς του μέλλοντος.

Επί της ουσίας η ταινία είναι ένα πορτρέτο της ίδιας της χώρας η οποία αφού εξέλεξε, στη συνέχεια ανέχτηκε τον Μπερλουσκόνι στη θέση του πρωθυπουργού. Καλύπτοντας την περίοδο 2006-2010, η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που αφορούν στη ζωή του μεγιστάνα των ΜΜΕ και πολιτικού ανδρός ο οποίος ταλάνισε τη γειτονική χώρα αλλά και την Ευρώπη, με σκάνδαλα, διαφθορά και καραγκιοζλίκια!

O Σορεντίνο, εξ αρχής, επιλέγει να μην πάρει θέση απέναντι στον διαβόητο πρωταγωνιστή, ενώ ο ιταλικός τίτλος –που σημαίνει «Αυτοί»- αναφέρεται σε όλους εκείνους που πλαισίωναν τον Μπερλουσκόνι τα χρόνια που καθόρισαν την Ιταλία.

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

FIRST MAN

Σκηνοθεσία: Ντάμιεν Σαζέλ
Πρωταγωνιστούν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κλερ Φόι, Τζέισον Κλαρκ, Κρίστοφερ Άμποτ, Κάιλ Τσάντλερ

Στις 20 Ιουλίου 1969, Χιλιάδες άνθρωποι συνωστίζονταν έξω από τα καταστήματα πώλησης τηλεοράσεων για να δουν, σε μια ακαθόριστη ασπρόμαυρη εικόνα, τον πρώτο άνθρωπο να πατάει στο έδαφος της Σελήνης. Ο άνθρωπος εκείνος ήταν ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο οποίος έκλεψε τη δόξα από τον Μπαζ Όλντρινς, ο οποίος πάτησε τη Σελήνη μετά από μερικά λεπτά, αλλά και τον Μάικλ Κόλινς, ο οποίος παρέμεινε στο διαστημόπλοιο κάνοντας περιφορές γύρω από το δορυφόρο της Γης. Αυτοί ήταν οι τρεις οι οποίοι επέβαιναν της αποστολής του Απόλλων 11.

Εδώ έχουμε μια θαυμάσια βιογραφική ταινία για τον Άρμστρονγκ, επικεντρώνοντας στην περίοδο από το 1961 ως το 1969, όσο π[προετοιμαζόταν οι αποστολή. Εκτός από τον κεντρικό χαρακτήρα όμως ο σκηνοθέτης βάζει στο επίκεντρο και τη σύζυγό του Τζάνετ, η οποία βίωσε την αγωνία και τον πολύ πιθανό κίνδυνο για τη ζωή του συζύγου της. Η ταινία αποκαλύπτει τις άγνωστες μέχρι τώρα πτυχές του χαρακτήρα του Άρμστρονγκ, ενώ βασίζεται στην λεπτομερή βιογραφία του αστροναύτη. Ήταν ένας μοναχικός άνθρωπος, και λίγο πριν πεθάνει στις 25 Αυγούστου 2012, είχε προλάβει να δώσει το πράσινο φως στους παραγωγούς για το ξεκίνημα της ταινίας.

ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

ZIMNA WOJNA

Σκηνοθεσία: Πάβελ Παβλικόφσκι
Πρωταγωνιστούν: Τομάς Κοτ, Τζοάνα Κούλιγκ, Μπόρις Ζιγκ, Σεντρίκ Καν, Ζαν Μπαλιμπάρ

Πολωνία, 1949. Η Ζούλα, εκτός από όμορφη διαθέτει και ωραία φωνή κι αυτός είναι ο λόγος που επιλέγεται για μια χορωδία η οποία τραγουδά παραδοσιακά τραγούδια. Είναι τα χρόνια του σταλινισμού και εκτός παραδοσιακά η χορωδία λέει και τραγούδια που προπαγανδίζουν το καθεστώς. Εκεί θα γνωριστεί με τον Βίκτορ, έναν πιανίστα ο οποίος ονειρεύεται να φύγει στο Παρίσι και να ζήσει μια ελεύθερη ζωή ανάμεσα σε καλλιτέχνες. Η Ζούλα ερωτεύεται παράφορα τον Βίκτορ και έτσι τον ακολουθεί στη γαλλική πρωτεύουσα προσπαθώντας να ζήσει μαζί του το όνειρο. Μετά από χρόνια επιστρέφει στην Πολωνία χωρίς εκείνον.

Μια δυνατή ερωτική ιστορία με φόντο την ταραγμένη εποχή του Ψυχρού Πολέμου και τον παραλογισμό του σταλινικού καθεστώτος. Η ιστορία που αφηγείται ο Πάβελ Παβλικόφσκι, περιλαμβάνει μια περίοδο 15 χρόνων, από το 1949 ως το 1966 και μέσα σε αυτά τα χρόνια παρακολουθούμε τον έρωτα των δύο πρωταγωνιστών, τις διακυμάνσεις, το πάθος και τη ζήλια. Εν τέλει έναν διαφορετικού είδους ψυχρό πόλεμο ανάμεσά τους.

Μια ταινία συγκλονιστική με δύο πρωταγωνιστές οι οποίοι σαγηνεύουν με την ερμηνεία τους. Εξαιρετικής αισθητικής ασπρόμαυρα πλάνα σε  μια ταινία όπου οι ζωές των ανθρώπων διαχέονται στον πολιτικό κλίμα της εποχής σε μια σχέση αμφιταλάντευσης και εν τέλει στην ίδια την ιστορία της Πολωνίας.

Γοητευτική σκηνοθεσία, μελαγχολική ατμόσφαιρα, μια σπουδή επάνω στην απεγνωσμένη προσπάθεια των χωρών οι οποίες βιώνουν τις αντιφάσεις της ιστορίας, την κρίση ταυτότητας και την αγωνία αυτοπροσδιορισμού σε έναν ετεροκαθορισμένο, ούτως ή άλλως κόσμο.

Η ταινία προβάλλεται μόνον στη Θεσσαλονίκη, στο Ολύμπιον. Στην Αθήνα θα προβάλλεται από την ερχόμενη Πέμπτη.

ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΕΛ ΡΟΑΓΙΑΛ

BAD TIMES AT THE EL ROYAL

Σκηνοθεσία: Ντρου Γκοντάρ
Πρωταγωνιστούν: Τζεφ Μπρίτζες, Σίνθια Ερίβο, Ντακότα Τζόνσον, Τζον Χαμ, Κέιλι Σπένι, Λιούις Πούλμαν, Νικ Όφερμαν, Κρις Χέμσγουορθ

1969, στο παρηκμασμένο ξενοδοχείο Ελ Ροαγιάλ, φτάβει η τραγουδίστρια, Νταρλίν Σουίτ. Εκεί συναντά τον ιερέα, Ντάνιελ Φλιν, ο οποίος «δεν είναι αυτός που φαίνεται», τον έμπορο Λάραμι Σίμουρ Σάλιβαν, ο οποίος τους λέει την ιστορία του Ελ Ροαγιάλ και τις παλιές καλές μέρες. Θα φτάσουν κι άλλοι, συνολικά επτά άνθρωποι, που ο καθένας κρύβει κι από ένα μυστικό. Κι έρχεται η νύχτα κατά τη διάρκεια της οποίας όλοι θα έχουν την ευκαιρία να λυτρωθούν. Ενδιαφέρουσα ταινία μυστηρίου με εντυπωσιακό καστ.

ΠΟΘΟΣ

GAAGUA

Σκηνοθεσία: Σάβι Γκάμπιζον
Πρωταγωνιστούν: Σάι Αβίβι, Άσι Λέβι, Νέτα Ρίσκιν

 Τα χρόνια έχουν περάσει και ο μεσήλικα π[ια, Άριαλ, ο οποίος δεν απέκτησε ποτέ παιδιά, δέχεται ένα τηλεφώνημα από μια γυναίκα με την οποία είχε δεσμό όταν ήταν φοιτητές. Η γυναίκα του αποκαλύπτει πως μετά το χωρισμό τους γέννησε ένα αγοράκι. Κι έτσι ο Άριαλ βρίσκεται μπροστά στο ρόλο του γονέα. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Βενετίας.

 

PEPPERMINT

Σκηνοθεσία: Πιέρ Μορέλ
Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Γκάρνερ, Μάικλ Μόσλι, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ, Τζον Ορτίζ, Τάισον Ρίτερ, Τζον Μπόιντ, Χουάν Πάμπλο Ράμπα, Άνι Ιλόνζεχ, Τζεφ Χέφνερ, Πελ Τζέιμς, Ρίτσαρντ Καμπράλ

Ο σύζυγος της Ράιλι Νορθ έχει μπλεξίματα με τον υπόκοσμο χωρίς εκείνη δε γνωρίζει τίποτα. Μετά από μια βίαιη επίθεση εναντίον της οικογένειας η Ράιλι πέφτει σε κώμα. Όταν συνέρχεται ανακαλύπτει πως ο άνδρας της και η 10χρονη όρη της έχουν δολοφονηθεί. Αντιμέτωπη με ένα διεφθαρμένο σύστημα το οποίο δεν αποδίδει δικαιοσύνη, η γυναίκα θα αναλάβει η ίδια να γίνει τιμωρός και να πάρει εκδίκηση.

ΜΕΝΑΣΕ

MENASE
Σκηνοθεσία:
Τζόσουα Ζ. Γουάινσταϊν

Πρωταγωνιστούν: Μενάσε Λούστιγκ, Ρούμπεν Νιμπόρσκι, Γιόελ Βάισχαους, Μέγιερ Σβαρτς

Μετά το θάνατο της συζύγου του, ο Μενάσε πρέπει να φροντίσει μόνος τον 10χρονο γιο του. Όμως δυσκολεύεται επειδή δε γνωρίζει τίποτε για την ανατροφή ενός παιδιού. Επί πλέον βρίσκεται στο περιθώριο της σκληροπυρηνικής χασιδικής κοινωνίας των ορθόδοξων Εβραίων. Ενώ η οικογένειά του και οι φίλοι του επιμένουν να ξαναπαντρευτεί εκείνος διστάζει επειδή δεν μπορεί να ξεπεράσει το θάνατο της αγαπημένης του γυναίκας. Κι αφού δυσκολεύεται ακόμη και τα οικονομικά του προβλήματα να λύσει, ένας θείος του αποφασίζει να επέμβει.

 

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s