«ΜΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΤΗ ΓΟΗΤΕΙΑ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 14/10/2018)

Ένας άνδρας αναζητά

Κάποιες ταινίες γραπώνουν το θεατή από τα πρώτα πλάνα και τον οδηγούν σε μία κατάσταση τέτοια ώστε να περιμένει με αγωνία τη συνέχεια χωρίς όμως να μπορεί να μαντέψει τίποτε. Κι αυτό κάνει την ταινία ακόμη πιο σαγηνευτική, αυξάνει το ενδιαφέρον και την ανυπομονησία να δει που, επιτέλους, θα καταλήξει!

Αυτό ακριβώς συμβαίνει με την ταινία «Με διαβατήριο τη γοητεία» (The charmer), του ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτη, Μιλάντ Αλαμί, ο οποίος σκηνοθετεί με εξαιρετική μαεστρία ένα πολύ δεμένο και έξυπνο σενάριο.

Ο 30χρονιος Ισμαήλ φλερτάρει καθημερινά, προσπαθεί να γοητεύσει κάποια γυναίκα με σκοπό να παντρευτεί. Κι αυτό για να μην αναγκαστεί να φύγει από τη Δανία και επιστρέψει στο Ιράν, αφού η άδεια παραμονής του λήγει σε μερικές μέρες. Το σχέδιό του φαίνεται να πετυχαίνει όταν γνωρίζει τη Σαρά, μια Ιρανή δεύτερης γενιάς η οποία είναι ιδανική νύφη λόγω και της κοινής τους καταγωγής. Τον συστήνει στη μητέρα της, τον μπάζει στο σπίτι της και ο Ισμαήλ βλέπει το σχέδιό του να πετυχαίνει και να απομακρύνεται ο κίνδυνος της απέλασης. Όμως η Σάρα καταλαβαίνει το σχέδιό του. Τι θα συμβεί από δω και πέρα; Κι αν νομίζετε πως μπορείτε να το μαντέψετε θα σας απογοητεύσω αφού η εξέλιξη είναι εντελώς απρόβλεπτη και κορυφώνεται διαρκώς.

Δραματική ταινία με σασπένς που έχει στοιχεία φιλμ νουάρ και πολύ, μα πολύ πλοκή! Οι ψηφίδες είναι όλες τοποθετημένες στην εντέλεια, καμία δεν είναι περιττή, η ταινία εξελίσσεται διαρκώς κι εκεί που περιμένεις πως δεν έχει τίποτε άλλο να πει, καταφέρνει και σε εκπλήσσει προχωρώντας στο επόμενο βήμα.

Ο ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτης, ο οποίος ζει στη Δανία, αναδεικνύει ζητήματα που αφορούν την κοινότητα των συμπατριωτών του στις σκανδιναβικές χώρες. Και το κάνει με ιδιαίτερη ευαισθησία, με ουμανισμό, όπως αρμόζει στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα που αφορούν τους ανθρώπους που ζουν στην Ευρώπη. Μια ταινία για τις ελπίδες, τις προσδοκίες και τα όνειρα ανδρών και γυναικών οι οποίοι αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους στο σύγχρονο κόσμο.

Στο ρόλο της Σάρα, είναι η τραγουδίστρια και μουσικός της ηλεκτροπόπ, Σόχο Ρεζανεζάντ, ιρανικής καταγωγής και μεγαλωμένη στη Νέα Υόρκη, η οποία ζει στην Κοπεγχάγη.

                                                                                                              Σ. Κ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες:

«Ευρώπη, το όνειρο», της Αννέτας Παπαθανασίου και του Άγγελου Κοβότσου: Τρεις νέοι αναζητούν το ‘ευρωπαϊκό όνειρο’. Ο Αμπντάλα από τη Συρία, ο Αλί Ρεζά από το Αφγανιστάν κι ο Αντρέας από την Ελλάδα. Οι σκηνοθέτες ακολουθούν τις ζωές τους μέσα από κοινές διαδρομές, κάνοντας ένα εύστοχο σχόλιο για το σύγχρονο κόσμο και την αυταπάτη του συγκεκριμένου ονείρου. Σκοπός τους είναι να αναδείξουν το κοινό όνειρο και των τριών νέων. Πάτρα, Βιέννη Στοκχόλμη και παντού υπάρχει ο φόβος ο οποίος συνοδεύεται από την ανεργία, τη φτώχια, το ρατσισμό και την απόρριψη. Μια δυνατή ταινία της οποίας τα γυρίσματα κράτησαν περίπου δύο χρόνια.

«Alpha», του Άλμπερτ Χιουζ: Τέλος της Εποχής των Παγετώνων. Ένας κυνηγός τραυματίζεται και αναγκάζεται να μάθει να επιβιώνει σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Βρίσκει έναν μοναχικό λύκο που έχασε την αγέλη του, τον εξημερώνει και μαζί πλέον, βοηθώντας ο ένας τον άλλον φαίνεται πως τα καταφέρνουν καλύτερα. Αντιμετωπίζουν πολλούς κινδύνους ενώ προσπαθούν να επιστρέψουν στους δικούς τους πριν τους προλάβει ο χειμώνας.

Εντυπωσιακή ταινία η οποία ρίχνει φως στο πως ο άνθρωπος απέκτησε τον καλύτερό του φίλο.

«Σκοτεινός διάδρομος» (Down a dark hall), του Ροντρίγκο Κορτές: Η έφηβη Κιτ με την προβληματική της συμπεριφορά αναγκάζει τη μητέρα της να τη στείλει στο οικοτροφείο Μπλακτγουντ, το οποίο διευθύνει η εκκεντρική μαντάμ Ντουρέτ. Εκεί η Κιτ θα γνωρίσει ακόμη τέσσερις μαθήτριες με βεβαρυμμένο παρελθόν. Οι πέντε συμμαθήτριες καθώς εξερευνούν το λαβυρινθώδες οικοτροφείο ανακαλύπτουν το τρομερό, μεταφυσικό μυστικό του Μπλακτγουντ.

Κλειστοφοβικό θρίλερ, βασισμένο στο γκόθικ μυθιστόρημα της Λόις Ντάνκαν το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε το 1974

«Αδελφικοί εχθροί» (Freres ennemis), του Νταβίντ Ελχόφνε: Ο Μανουέλ έχει μπλέξει με τον κόσμο του εγκλήματος ενώ ο Ντρις έχει γίνει αστυνομικός. Οι δύο άνδρες, οι οποίοι έχουν ακολουθήσει δυο εντελώς διαφορετικές πορείες, μεγάλωσαν μαζί, σαν αδέλφια, σε μια κακόφημη γειτονιά. Θα συναντηθούν όταν μια υπόθεση πώλησης ναρκωτικών θα πάει στραβά και τότε θα συνειδητοποιήσουν πως χρειάζονται ο ένας τον άλλον.

«Colette», του Γουός Γουέστμορλαντ: Η Σιντονί Γκαμπριέλ Κολέτ, παντρεύτηκε το 1893 τον Ανρί Γκοτιέ Βιλάρ. Ο Βιλάρ, έγραφε με το ψευδώνυμο Ουίλι και με αυτό η Κολέτ εξέδωσε το πρώτο της μυθιστόρημα. «Κλοντίν». Μέτριος συγγραφέας ο ίδιος, αλλά εξπέρ στο μάρκετινγκ, εκμεταλλεύτηκε το ταλέντο της συζύγου της. Όταν όμως αρνήθηκε να της δώσει συγγραφικά δικαιώματα, η Κολέτ αναζήτησε προστασία και αγάπη κοντά στη Μίσι, μια αστή η οποία την ενθάρρυνε να διεκδικήσει τη θέση της στο συγγραφικό κόσμο.

Βιογραφική ταινία για την Κολέτ η οποία εκτός από συγγραφέας, ηθοποιός και δημοσιογράφος υπήρξε και πρωτεργάτρια στον αγώνα για τα δικαιώματα της γυναίκας.

«Οι άνδρες δεν κλαίνε» (Muskarci ne placu), του Άλεν Ντρλέβικ: Μια ομάδα βετεράνων του πολέμου στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, από όλες τις πλευρές των αντιμαχόμενων στον αιματηρό εμφύλιο, συγκεντρώνονται 15 χρόνια μετά το τέλος του. Την πρωτοβουλία για τη συγκέντρωσή τους πήρε μια ειρηνευτική οργάνωση με σκοπό οι πρώην αντίπαλοι να βρεθούν μαζί, να θυμηθούν και να ανταλλάξουν τις εμπειρίες του πολέμου με σκοπό να προσπαθήσουν να ξαναχτίσουν γέφυρες μεταξύ τους και να ξανακερδίσουν τη χαμένη τους εμπιστοσύνη. Οι αρχικές δυσκολίες αρχίζουν να ξεπερνιούνται, οι γλώσσες λύνονται και καταφέρνουν μέχρι ένα βαθμό να νιώσουν σεβασμό και κατανόηση ο ένας για τον άλλον.

                                                                                                             Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s