«Η σωτηρία της ψυχής» και άλλες νέες ταινίες

(από την ΕΠΟΧΗ, 8/7/20180)

«Η σωτηρία της ψυχής» (Mukti bhawan), του Σουμπασίς Μπουτιανί:  Η Ινδία είναι μια χώρα η οποία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στις χώρες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Αυτό σε αριθμούς μεταφράζεται σε περίπου 1.500 ταινίες ετησίως οι περισσότερες από τις οποίες προορίζονται για την τεράστια εσωτερική αγορά. Αυτός είναι και ο λόγος που στη Δύση –άρα και στην Ελλάδα- σπάνια βλέπουμε ινδικές ταινίες. Για το λόγο αυτό η προβολή της ταινίας  του 27χρονου Μπουτιανί, αξίζει ιδιαίτερης προσοχής. Όχι όμως ως ‘εξωτικό αξιοθέατο’ αλλά ως μια δυναμική κινηματογραφική παρουσία.

Ένας ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος νιώθει πως πλησιάζει το τέλος της ζωής του αποφασίζει να ταξιδέψει στην ιερή πόλη Βαρανάσι –γνωστή και ως Μπενάρες, στη δυτική όχθη του ποταμού Γάγγη- και να πεθάνει εκεί. Ο γιος του Ρατζίβ, δε θέλει να τον αφήσει μόνο του και θεωρώντας πως όλο αυτό είναι μια παραξενιά του πατέρα του αποφασίζει να τον συνοδέψει. Εκεί θα μείνουν σε κάτι σαν ξενώνα, όπου ζουν κι άλλοι ηλικιωμένοι οι οποίοι έχουν πάει εκεί για τον ίδιο σκοπό. Η συμβίωση του γιου με τον πατέρα σε αυτόν τον τόπο, η γνωριμία με άλλους ανθρώπους και όλο το σκηνικό θα τους φέρουν πιο κοντά και ο Ρατζίβ θα δει τη ζωή που ζει με πιο καθαρά μάτια.

Το ουμανιστικό αυτό γλυκόπικρο φιλμ του 27χρονου ινδού σκηνοθέτη δεν μπορεί να μη συγκινήσει. Και θα είνει μια συγκίνηση καθαρή, γνήσια. Ο σκηνοθέτης στοχάζεται και μαζί του στοχάζονται και οι θεατές επάνω στη ζωή, το νόημά του, τις σχέσεις με τους γονείς μας, τη δύναμη της αγάπης και της αφοσίωσης. Επιπλέον η ταινία είναι και φόρος τιμής στις παραδόσεις του ινδικού λαού και της κουλτούρας του.

 «Έτσι είναι η ζωή» (Le sens de la fete), των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό: Η δουλειά του Μαξ είναι η τροφοδοσία και η διοργάνωση πάρτι. Επί 30 χρόνια έχει διοργανώσει εκατοντάδες και τώρα έχει αναλάβει έναν γάμο. Όλα έχουν στηθεί στην εντέλεια, έχει προσληφθεί σεφ και σερβιτόροι, έχει βρεθεί φωτογράφος και ορχήστρα, έχει στολιστεί κατάλληλα ο χώρος. Και ενώ όλα είναι πανέτοιμα αρχίζουν και συμβαίνουν διάφορα αναπάντεχα που φέρνουν το πάνω κάτω. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία, υποψήφια για 10 βραβεία Σεζάρ.

«Η μέρα της επιστροφής μου» (The mercy), του Τζέιμς Μαρς: Η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα αυτή ταινία, μεταφέρει στον κινηματογράφο την αποτυχημένη προσπάθεια του ιστιοπλόου, Ντόναλντ Κρόουχαρστ, ο οποίος το 1968 επιχείρησε να κάνει το γύρο του κόσμου με το σκάφος του. Έτσι άφησε την οικογένειά του και αντιμετώπισε μόνος ένα δύσκολο και επικίνδυνο ταξίδι στους ωκεανούς.

«Ο Αντ-Μαν και η Σφήκα» (Ant-Man and the wasp), του Πέιτον Ριντ: Ο Σκοτ Λανγκ, μετά το τέλος του «Κάπτεν Αμέρικα: Εμφύλιος πόλεμος», προσπαθεί να ισορροπήσει τη ζωή του ως Αντ Μαν και ως οικογενειάρχης. Όμως όταν η Χόουπ Μπαν Ντάιν και ο δρ. Χανκ Πιμ του αναθέτουν μια νέα αποστολή ξαναφορά το κουστούμι του υπερήρωα.

Σινεφίλ

 

 

(από την ΕΠΟΧΗ, 8/7/2018)

«Η σωτηρία της ψυχής» (Mukti bhawan), του Σουμπασίς Μπουτιανί:  Η Ινδία είναι μια χώρα η οποία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στις χώρες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Αυτό σε αριθμούς μεταφράζεται σε περίπου 1.500 ταινίες ετησίως οι περισσότερες από τις οποίες προορίζονται για την τεράστια εσωτερική αγορά. Αυτός είναι και ο λόγος που στη Δύση –άρα και στην Ελλάδα- σπάνια βλέπουμε ινδικές ταινίες. Για το λόγο αυτό η προβολή της ταινίας  του 27χρονου Μπουτιανί, αξίζει ιδιαίτερης προσοχής. Όχι όμως ως ‘εξωτικό αξιοθέατο’ αλλά ως μια δυναμική κινηματογραφική παρουσία.

Ένας ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος νιώθει πως πλησιάζει το τέλος της ζωής του αποφασίζει να ταξιδέψει στην ιερή πόλη Βαρανάσι –γνωστή και ως Μπενάρες, στη δυτική όχθη του ποταμού Γάγγη- και να πεθάνει εκεί. Ο γιος του Ρατζίβ, δε θέλει να τον αφήσει μόνο του και θεωρώντας πως όλο αυτό είναι μια παραξενιά του πατέρα του αποφασίζει να τον συνοδέψει. Εκεί θα μείνουν σε κάτι σαν ξενώνα, όπου ζουν κι άλλοι ηλικιωμένοι οι οποίοι έχουν πάει εκεί για τον ίδιο σκοπό. Η συμβίωση του γιου με τον πατέρα σε αυτόν τον τόπο, η γνωριμία με άλλους ανθρώπους και όλο το σκηνικό θα τους φέρουν πιο κοντά και ο Ρατζίβ θα δει τη ζωή που ζει με πιο καθαρά μάτια.

Το ουμανιστικό αυτό γλυκόπικρο φιλμ του 27χρονου ινδού σκηνοθέτη δεν μπορεί να μη συγκινήσει. Και θα είνει μια συγκίνηση καθαρή, γνήσια. Ο σκηνοθέτης στοχάζεται και μαζί του στοχάζονται και οι θεατές επάνω στη ζωή, το νόημά του, τις σχέσεις με τους γονείς μας, τη δύναμη της αγάπης και της αφοσίωσης. Επιπλέον η ταινία είναι και φόρος τιμής στις παραδόσεις του ινδικού λαού και της κουλτούρας του.

 «Έτσι είναι η ζωή» (Le sens de la fete), των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό: Η δουλειά του Μαξ είναι η τροφοδοσία και η διοργάνωση πάρτι. Επί 30 χρόνια έχει διοργανώσει εκατοντάδες και τώρα έχει αναλάβει έναν γάμο. Όλα έχουν στηθεί στην εντέλεια, έχει προσληφθεί σεφ και σερβιτόροι, έχει βρεθεί φωτογράφος και ορχήστρα, έχει στολιστεί κατάλληλα ο χώρος. Και ενώ όλα είναι πανέτοιμα αρχίζουν και συμβαίνουν διάφορα αναπάντεχα που φέρνουν το πάνω κάτω. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία, υποψήφια για 10 βραβεία Σεζάρ.

«Η μέρα της επιστροφής μου» (The mercy), του Τζέιμς Μαρς: Η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα αυτή ταινία, μεταφέρει στον κινηματογράφο την αποτυχημένη προσπάθεια του ιστιοπλόου, Ντόναλντ Κρόουχαρστ, ο οποίος το 1968 επιχείρησε να κάνει το γύρο του κόσμου με το σκάφος του. Έτσι άφησε την οικογένειά του και αντιμετώπισε μόνος ένα δύσκολο και επικίνδυνο ταξίδι στους ωκεανούς.

«Ο Αντ-Μαν και η Σφήκα» (Ant-Man and the wasp), του Πέιτον Ριντ: Ο Σκοτ Λανγκ, μετά το τέλος του «Κάπτεν Αμέρικα: Εμφύλιος πόλεμος», προσπαθεί να ισορροπήσει τη ζωή του ως Αντ Μαν και ως οικογενειάρχης. Όμως όταν η Χόουπ Μπαν Ντάιν και ο δρ. Χανκ Πιμ του αναθέτουν μια νέα αποστολή ξαναφορά το κουστούμι του υπερήρωα.

Σινεφίλ

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s