ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 5 έως 11/7/2018)

(από το http://www.stokokkino.gr)

 Ένας πρόεδρος, μια απαγωγή και ένα ταξίδι αυτογνωσίας

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Από την Αργεντινή στην Ισπανία και από την Ινδία στη Γαλλία μας στέλνουν οι ταινίες της πολύ ενδιαφέρουσας κινηματογραφικά τρέχουσας εβδομάδας.

Ο Σαντιάγκο Μίτρε, στη θαυμάσια ταινία του «Ο πρόεδρος», προσεγγίζει τον άνθρωπο πίσω από το αξίωμα, η Μαρ Ταργκαρόνα, στο συγκλονιστικό θρίλερ, «Η απαγωγή», ανιχνεύει τα κατά συνθήκη ψεύδη, ο Σουμπασίς Μπουτιανί, στο γλυκόπικρο,  «Η σωτηρία της ψυχής» συγκινεί με τον ουμανισμό του ενώ οι Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό στην κωμωδία «Έτσι είναι η ζωή», προσφέρουν άφθονο γέλιο.

Την εβδομάδα συμπληρώνει η περιπέτεια «Η μέρα της επιστροφής μου», του Τζέιμς Μαρς και το «Ο Αντ Μαν και η Σφήκα», του Πέιτον Ριντ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

LA CORDILLERA

Σκηνοθεσία: Σαντιάγκο Μίτρε
Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Νταρέν, Ελένα Ανάγια, Ντολόρες Φόνζι, Παουλίνα Γκαρσία, Κρίστιαν Σλέιτερ, Έρικα Ρίβας

Ο πρόεδρος της Αργεντινής Ερνάν Μπλάνκο (φανταστικό πρόσωπο), ταξιδεύει στο Περού για να πάρει μέρος σε μια σύνοδο των χωρών της Λατινικής Αμερικής. Την ίδια ώρα μαθαίνει πως ο πρώην σύζυγος της κόρης του, ετοιμάζεται να τον κατηγορήσει για κακοδιαχείριση. Επειδή δε θέλει η κόρη του, η οποία αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα, να βρεθεί στη δίνη του σκανδάλου, ζητά από τους συνεργάτες του να φροντίσουν να τα στείλουν κοντά του, δηλαδή στο ξενοδοχείο που πραγματοποιείται η σύνοδος. Έτσι ενώ ο πρόεδρος πρέπει να ελιχθεί ως πολιτικός για να πετύχει το καλύτερο δυνατό για τη χώρα του, πρέπει να φροντίσει και για την κόρη του, τη Μαρίνα, η οποία δεν έχει διακόψει εντελώς τις σχέσεις της από τον πρώην σύζυγο της.

Στο πολύ δυνατό αυτό πολιτικό και ψυχολογικό θρίλερ, ο Σαντιάγκο Μίτρε μπολιάζει το ρεαλιστικό με στοιχεία μεταφυσικού προσδίδοντας μια ιδιαίτερη γοητεία στην ταινία. Υπάρχει μια εμφανής υπόγεια ένταση η οποία απειλεί καθ’ όλη τη διάρκεια να εκραγεί προσθέτοντας αγωνία στην εξέλιξη της υπόθεσης. Την ίδια ώρα ο σκηνοθέτης απογυμνώνει την πολιτική από οποιοδήποτε στοιχείο ρομαντισμού καθώς βλέπουμε τις κρυφές συναντήσεις, τις συμμαχίες, τους ελιγμούς στοιχεία τα οποία συνθέτουν αυτό που ονομάζουμε ‘εφαρμοσμένη πολιτική’.

Στο ρόλο του προέδρου, ο εξαιρετικός αργεντινός ηθοποιός Ρικάρντο Νταρέν, σε μια μεστή και πειστική ερμηνεία. Αναφορικά με το ρόλο αυτό, ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Ο ρόλος του προέδρου της Αργεντινής γράφτηκε ειδικά για τον Ρικάρντο Νταρέν. Ξεκίνησα να γράφω το σενάριο αφού μιλήσαμε και είχε ενθουσιαστεί με την ιδέα μου. Ο Ρικάρντο είναι ένας εξαιρετικός και πολύ γενναιόδωρος ηθοποιός και η συνεισφορά του σ’ όλη τη διαδικασία της παραγωγής ήταν σημαντική από την πρώτη στιγμή που του είπα τι σκεφτόμουν να κάνω μέχρι και την ολοκλήρωση του μοντάζ. Επίσης, έχει κάτι το εμβληματικό πάνω του. Για τους Αργεντίνους, είναι η ενσάρκωση του ιδανικού προέδρου».

 

ΑΠΑΓΩΓΗ

SECUESTRO

Σκηνοθεσία: Μαρ Ταργκάρονα
Πρωταγωνιστούν:  Μπιάνκα Πορτίγιο, Αντόνιο Ντεσέντ, Βισέντε Ρομέρο, Μαρκ Ντόμενεκ, Χοσέ Κορονάδο

Ο Βίκτορ, ένα κωφάλαλο 10χρονο αγόρι, βρίσκεται να περπατάει στο δρόμο χτυπημένο.  Η μητέρα του, Πατρίσια ντε Λούκας, διάσημη δικηγόρος, συνήγορος διάφορων απατεώνων, αναστατώνεται όταν ειδοποιείται από την αστυνομία. Ο Βίκτορ καταθέτει πως μπροστά στο σχολείο απήχθη από έναν άνδρα αλλά κατάφερε να αποδράσει. Μάλιστα περιγράφει το δράστη και έτσι συλλαμβάνεται ένας άνδρας ο οποίος έχει κάνει στη φυλακή. Ο ύποπτος ανακρίνεται αλλά τα στοιχεία δεν επαρκούν για να κατηγορηθεί και έτσι αφήνεται ελεύθερος. Όμως διάφορα περιστατικά αναστατώνουν την Πατρίσια, η οποία φοβούμενη για την ασφάλεια του γιου της και μην έχοντας εμπιστοσύνη στην αστυνομία αποφασίζει να δράσει μόνη της. Έτσι απευθύνεται σε έναν άνδρα που είχε υπερασπιστεί στο παρελθόν και του ζητά να ‘τρομάξει’ τον ύποπτο. Κάπως έτσι η κατάσταση ξεφεύγει από κάθε έλεγχο και οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη.

Ακόμη ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ από την Ισπανία, χώρα που τα τελευταία χρόνια έχει δώσει πολλά θετικά δείγματα σε τέτοιου είδους ταινίες. Εκπληκτικός ρυθμός και κλιμάκωση, συνεχείς ανατροπές, αγωνία και απρόβλεπτες εξελίξεις, δυνατοί χαρακτήρες και θαυμάσιες ερμηνείες. Σε δεύτερο πλάνο η σκηνοθέτιδα δεν αφήνει να περάσει ασχολίαστη η οικονομική κρίση στην πατρίδα της. Η Μαρ Ταργκαρόνα ανατρέπει την παγιωμένη μανιχαϊστική αντίληψη περί Καλού και Κακού και απλώς αναπτύσσει χαρακτήρες στους οποίους όλα υπάρχουν και αναδύονται ανάλογα με την προσωπικότητα, τις αδυναμίες του καθένα και από το πώς αντιμετωπίζει τις συνθήκες. Κι από την άλλη υπάρχει το ψέμα το οποίο κι αυτό είναι ‘κατά συνθήκη’.

Μια ταινία η οποία αντικατοπτρίζει την κοινωνία και το πλέγμα των κοινωνικών σχέσεων μέσα από την κινηματογραφική φόρμα ενός συγκλονιστικού θρίλερ το οποίο κόβει την ανάσα.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Η ταινία είναι ένα αγωνιώδες θρίλερ που αντανακλά τον σημερινό κόσμο. Είναι ένα πορτρέτο της χαμένης αθωότητας. Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί πια, αλλά άνθρωποι με αδυναμίες, φιλοδοξία και έναν εγωισμό που τους κάνει αυτό που είναι.

Μπορούμε να ρίξουμε το φταίξιμο σε έναν λαμπρό δικηγόρο που μετά από χρόνια ως δημόσιος συνήγορος υπερασπιζόμενος μικροεγκληματίες, βιαστές και κλέφτες, γνωρίζοντας ότι είναι ένοχοι, επιλέγει να υπερασπιστεί το ίδιο είδος ανθρώπων, αλλά κερδίζοντας χρήματα;

Ποια είναι τα ηθικά όρια του συστήματος μας; Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; Μπορεί η αγάπη μιας μητέρας να ξεπεράσει τους κανόνες για να προστατέψει τον γιο της; Τι περιμένουμε από τους άλλους;

Αυτές οι σκέψεις τροφοδότησαν την ταινία. Ως σκηνοθέτης προσπάθησα να οραματιστώ μια ταινία έχοντας όλα αυτά στο μυαλό μου. Τεράστια κτίρια, όπως τράπεζες, αστυνομικά τμήματα και δικαστήρια, που εκπροσωπούν το σύστημα, σχηματίζουν έναν δυσοίωνο λαβύρινθο, όπου οι χαρακτήρες χάνονται, καθώς προσπαθούν να βρουν την έξοδο. Όλοι προσπαθούν για το καλύτερο, αλλά τελικά αποτυγχάνουν. Πιστεύω ότι οι χαρακτήρες είναι η πιο συναρπαστική πτυχή της ταινίας, αμφιλεγόμενοι, δύσπιστοι και πονηροί».

Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

MUKTI BHAWAN

Σκηνοθεσία: Σουμπασίς Μπουτιανί
Πρωταγωνιστούν: Αντίλ Χουσεΐν, Λαλίτ Μπελ, Γκιταντζάλι Κουλκάρνι, Παλόμι Γκος, Ναβίντρα Μπελ

Η Ινδία είναι μια χώρα η οποία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στις χώρες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Αυτό σε αριθμούς μεταφράζεται σε περίπου 1.500 ταινίες ετησίως οι περισσότερες από τις οποίες προορίζονται για την τεράστια εσωτερική αγορά. Αυτός είναι και ο λόγος που στη Δύση –άρα και στην Ελλάδα- σπάνια βλέπουμε ινδικές ταινίες. Για το λόγο αυτό η προβολή της ταινίας «Η σωτηρία της ψυχής» του 27χρονου Σουμπασίς Μπουτιανί, αξίζει ιδιαίτερης προσοχής. Όχι όμως ως ‘εξωτικό αξιοθέατο’ αλλά ως μια δυναμική κινηματογραφική παρουσία.

Ένας ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος νιώθει πως πλησιάζει το τέλος της ζωής του αποφασίζει να ταξιδέψει στην ιερή πόλη Βαρανάσι –γνωστή και ως Μπενάρες, στη δυτική όχθη του ποταμού Γάγγη- και να πεθάνει εκεί. Ο γιος του Ρατζίβ, δε θέλει να τον αφήσει μόνο του και θεωρώντας πως όλο αυτό είναι μια παραξενιά του πατέρα του αποφασίζει να τον συνοδέψει. Εκεί θα μείνουν σε κάτι σαν ξενώνα, όπου ζουν κι άλλοι ηλικιωμένοι οι οποίοι έχουν πάει εκεί για τον ίδιο σκοπό. Η συμβίωση του γιου με τον πατέρα σε αυτόν τον τόπο, η γνωριμία με άλλους ανθρώπους και όλο το σκηνικό θα τους φέρουν πιο κοντά και ο Ρατζίβ θα δει τη ζωή που ζει με πιο καθαρά μάτια.

Το ουμανιστικό αυτό γλυκόπικρο φιλμ του Μπουτιανί δεν μπορεί να μη συγκινήσει. Και θα είνει μια συγκίνηση καθαρή, γνήσια. Ο σκηνοθέτης στοχάζεται και μαζί του στοχάζονται και οι θεατές επάνω στη ζωή, το νόημά του, τις σχέσεις με τους γονείς μας, τη δύναμη της αγάπης και της αφοσίωσης. Επιπλέον η ταινία είναι και φόρος τιμής στις παραδόσεις του ινδικού λαού και της κουλτούρας του.

Ο σκηνοθέτης σημειώνεια: «Ένα σημαντικό θέμα για μένα ήταν εξαρχής η απελευθέρωση. Υπάρχει η πνευματική απελευθέρωση του πατέρα, η πιο υλική απελευθέρωση του γιου, αιχμάλωτου της δουλειάς του και της τεχνολογίας, καθώς και η απελευθέρωση της εγγονής από την παράδοση, επιλέγοντας να παντρευτεί από έρωτα και να εργαστεί.

Η συμφιλίωση είναι επίσης ένα κεντρικό θέμα. Στο τέλος της ζωής μας έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε όλα τα λάθη που κάναμε. Στην Ινδία, και ακόμα πιο έντονα στο Βαρανάσι, είναι σημαντικό να λυτρωθούμε από αυτές τις σκέψεις και να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας και αυτό ακριβώς επιτρέπει αυτή η περιπέτεια στον πατέρα και στο γιο του.

Η ταινία εκφράζει ταυτόχρονα και τη διαμάχη ανάμεσα στον μοντέρνο κόσμο και τις παραδόσεις. Η Ινδία δεν έχει βρει ακόμα την αρμονία μεταξύ του σεβασμού των αρχαίων παραδόσεων που εκπροσωπούνται στην ταινία από τον πατέρα και την ιερή πόλη και τον πιο μοντέρνο διασυνδεδεμένο και καπιταλιστικό κόσμο που εκπροσωπούν ο γιος και η εγγονή.

Η Σωτηρία της Ψυχής αγγίζει όλες τις γενιές και είναι στην ουσία της μια ταινία για τη ζωή, την οικογένεια και την αγάπη σε όλες της τις διαστάσεις».

ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ

LE SENS DE LA FETE

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Νακάς, Ερίκ Τολεντανό
Πρωταγωνιστούν: Ζιλ Λελούς, Ζαν Πολ Ρουβ, Βενσάν Μακέν, Ζαν Πιέρ Μπακρί, Αλμπάν Ιβάνοβ, Σουζάν Κλεμάν, Ελέν Βινσέντ, Γκαμπριέλ Νακάς

Η δουλειά του Μαξ είναι η τροφοδοσία και η διοργάνωση πάρτι. Επί 30 χρόνια έχει διοργανώσει εκατοντάδες και τώρα έχει αναλάβει ακόμη ένα. Πρόκειται για το γάμο του Πιέρ με την Ελέν ο οποίος θα γίνει σε ένα κάστρο του 17ου αιώνα, που ανήκε στο Λουδοβίκο το 13ο. . Όλα έχουν στηθεί στην εντέλεια καθώς έχει προσληφθεί σεφ και σερβιτόροι, έχει βρεθεί φωτογράφος και ορχήστρα, έχει στολιστεί κατάλληλα ο χώρος. Και ενώ όλα είναι πανέτοιμα για να γίνει ένα τέλειο πάρτι γάμου αρχίζουν και συμβαίνουν διάφορα, όπως διακοπές ρεύματος, τροφικές δηλητηριάσεις και άλλα αναπάντεχα που φέρνουν το πάνω κάτω. Κοντά σε αυτά προστίθενται και οι ασυμφωνίες ανάμεσα στο προσωπικό οπότε η καταστροφή δε φαίνεται να είναι μακριά. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία, υποψήφια για 10 βραβεία Σεζάρ.

 

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΜΟΥ

THE MERCY

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μαρς
Πρωταγωνιστούν: Ρέιτσελ Βάις, Κόλιν Φερθ, Ντέιβιντ Θιούλις, Τζόναθαν Μπέιλι, Άντριαν Σίλερ

Η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα αυτή ταινία, μεταφέρει στον κινηματογράφο την αποτυχημένη προσπάθεια του ιστιοπλόου, Ντόναλντ Κρόουχαρστ, ο οποίος το 1968 επιχείρησε να κάνει το γύρο του κόσμου με το σκάφος του. Έτσι άφησε την οικογένειά του και αντιμετώπισε μόνος ένα δύσκολο και επικίνδυνο ταξίδι στους ωκεανούς.

O ANTMAN ΚΑΙ Η ΣΦΗΚΑ

ANT MAN AND THE WASP

Σκηνοθεσία: Πέιτον Ριντ
Πρωταγωνιστούν: Πολ Ρουντ, Εβάντζελιν Λίλι, Μισέλ Φάιφερ, Μάικλ Ντάγκλας, Λόρενς Φίσμπερν

Ο Σκοτ Λανγκ, μετά το τέλος του «Κάπτεν Αμέρικα: Εμφύλιος πόλεμος», προσπαθεί να ισορροπήσει τη ζωή του ως Αντ Μαν και ως οικογενειάρχης. Όμως όταν η Χόουπ Μπαν Ντάιν και ο δρ. Χανκ Πιμ του αναθέτουν μια νέα αποστολή ξαναφορά το κουστούμι του υπερήρωα.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s