«ΔΕΚΑ ΥΠΟΠΤΟΙ ΓΙΑ ΦΟΝΟ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 1/7/2018)

Ένα μυστήριο αναζητά λύση

 Όταν το υλικό στο οποίο βασίζεται μία ταινία είναι ένα μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, εν προκειμένω το βιβλίο της «Αράχνες στη σοφίτα» (1949), τότε η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Κάτι τέτοιο συμβαίνει με την ταινία «Δέκα ύποπτοι για φόνο» (Crooked house), του Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ ο οποίος αναλαμβάνει να μας οδηγήσει στα πολύπλοκα μονοπάτια της αναζήτησης του δολοφόνου.

Θύμα είναι ένας πάμπλουτος έλληνας μετανάστης στην Αγγλία, ο Αριστείδης Λεωνίδης, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο κρεβάτι του κάτω από ύποπτες συνθήκες. Έτσι στην ιστορία μπαίνει ο ντετέκτιβ Τσαρλς Χέιγουορντ, ο οποίος προσλαμβάνεται από τη Σοφία, εγγονή του θύματος. Στην τεράστια έπαυλη του Λεωνίδη ζουν εκτός από τη Σοφία, ακόμη εννέα άνθρωποι. Η Μπρέντα, η κατά πολύ νεώτερη του συζύγου της χήρα του θύματος, η λαίδη  Έντιθ, αδελφή της προηγούμενης συζύγου του, οι δυο γιοι του με τις γυναίκες τους, ο μικρότερος αδελφός και η μικρότερη αδελφή της Σοφίας, ένας δάσκαλος τον οποίο προσέλαβε ο Λεωνίδης για να τον βοηθήσει να συγγράψει τα απομνημονεύματά του –ο οποίος είναι και εραστής της Μπρέντα- και η υπηρέτρια. Ανάμεσα σε αυτά τα 10 πρόσωπα ο Χέιγουρντ πρέπει να ανακαλύψει το δολοφόνο! Αντικείμενο βέβαια την όλης ίντριγκας είναι η τεράστια περιουσία του θύματος. Οι υποψίες στρέφονται κυρίως κατά…, αλλά όχι, δε θα συνεχίσω. Όλη η ουσία βρίσκεται στις δαιδαλώδεις διαδρομές που η Αγκάθα Κρίστι έχει ανοίξει για να διαβεί ο ντεντέκτιβ και να φτάσει στην αποκάλυψη του ή της ενόχου. Και μαζί τους τις ακολουθούμε κι εμείς προσπαθώντας να μαντέψουμε τη λύση, την οποία συνήθως δε βρίσκουμε. Άλλωστε αυτό είναι και το βασικό ατού, δηλαδή το στοιχείο της έκπληξης.

Η ταινία κινείται σε γνωστά μοτίβα αλλά οπωσδήποτε έχει το ενδιαφέρον της. Ο σκηνοθέτης επιλέγει μια νουάρ προσέγγιση με τον πρωταγωνιστή να βρίσκεται ανάμεσα σε δύο μοιραίες γυναίκες. Με απαλές και πάντοτε ευπρόσδεκτες πινελιές λεπτού βρετανικού χιούμορ, ο σκηνοθέτης χτίζει την ίντριγκα κρύβοντας πολύ καλά το μυστικό του. Κάποιες ρωγμές που αφήνει, τις περισσότερες φορές είναι παραπλανητικές εντείνοντας έτσι το μυστήριο.

Πολύ καλή κινηματογράφηση με εξαιρετική δουλειά στα κουστούμια και τα σκηνικά αναπαράγοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο την εποχή.

Ο σκηνοθέτης κράτησε αναλλοίωτη την ιστορία και το φινάλε, αλλάζοντας μόνον την εποχή. Έτσι αντί για το 1947 τη μετέφερε δέκα χρόνια αργότερα, δηλαδή στο 1957.

                                                                                                          Στρα. Κερ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 Προβάλλονται επίσης οι ταινίες

 «Sicario 2: Η μάχη των εκτελεστών» (Sicario 2: Soldado), του Στέφανο Σολίμα: Η Σι Άι Έι έχει πληροφορίες πως από τα σύνορα των ΗΠΑ περνούν τρομοκράτες με τη βοήθεια των καρτέλ ναρκωτικών. Αναθέτει την υπόθεση τον πράκτορα Ματ Γκρέιβερ ο οποίος συνεργάζεται με τον Αλεχάντρο, έναν μυστηριώδη μισθοφόρο, ο οποίος δε χρησιμοποιεί πάντοτε ορθόδοξες μεθόδους. Έτσι ο Αλεχάντρο με σκοπό να πυροδοτήσει πόλεμο ανάμεσα στα καρτέλ, απάγει την κόρη ενός από τους αρχηγούς. Όταν το κορίτσι θα βρεθεί στα χέρια των δύο ανδρών, ο Ματ και ο Αλεχάντρο θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν διλήμματα σχετικά με την αποστολή που έχουν αναλάβει.

«Καρδιοκατακτητής» (La retour du heroes), του Λοράν Τιράρ:  Το 1809 στη Γαλλία, ο λοχαγός Νεβίλ, φεύγει για τον πόλεμο λίγο πριν το γάμο του με την Πολίν. Η κοπέλα μάταια περιμένει γράμμα από τον αγαπημένο της και ενώ οι μήνες περνούν πέφτει σε μελαγχολία. Η αδελφή της Ελίζαμπεθ, μην αντέχοντας να βλέπει την Πολίν σε αυτήν την κατάσταση αποφασίζει να αντικαταστήσει το Νεβίλ και αρχίζει να γράφει γράμματα στην αδελφή της η οποία νομίζει πως τα στέλνει ο αρραβωνιαστικός της. Και ενώ η Πολίν πιστεύει πως ο Νεβίλ δε θα επιστρέψει ποτέ, μια ωραία πρωία ο χαμένος αξιωματικός όχι μόνον επιστρέφει αλλά όλοι τον υποδέχονται ως ήρωα πολέμου. Κανείς δε γνωρίζει πως στην πραγματικότητα ο ‘γενναίος’ Νεβίλ είναι λιποτάκτης εκτός από την Ελίζαμπεθ. Κι όταν εκείνη αποφασίζει να τον ξεμπροστιάσει θα αρχίσει ανάμεσά τους ένα πόλεμος γεμάτος συνομωσίες και ίντριγκες. Διασκεδαστική ιστορική κωμωδία.

«Πρόβατα εναντίον λύκων» (Volki I ovtsy. Beeezumnoe prevrashchenie), των Αντρέι Γκάλατ και Μαξίμ Βολκόφ: Ένα κοπάδι πρόβατα ζει ευτυχισμένο σε έναν όμορφο, μακρινό τόπο. Όταν όμως κοντά στη ρεματιά που ζουν έρχεται και εγκαθίσταται μια αγέλη λύκων τα πρόβατα θα αναστατωθούν! Στο μεταξύ ο αρχηγός της αγέλης πρόκειται να αποσυρθεί και σύμφωνα με την παράδοση θα τον διαδεχτεί εκείνος που καταφέρει να εξολοθρεύσει όλους τους αντιπάλους του. Ο δυνατός λύκος Ραγκλάρ είναι έτοιμος να αναλάβει την αρχηγία όταν αποφασίζει να τον αντιμετωπίσει ο αξιαγάπητος αλλά αδέξιος, Γκρέι. Για να κερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του Μπιάνκα, ο Γκρέι πρέπει να πάει στο δάσος όπου πέφτει επάνω σε μια κατασκήνωση κουνελιών τσιγγάνων! Η κουνέλα μάγισσα Μάμι του δίνει ένα μαγικό φίλτρο και ο Γκρέι μεταμορφώνεται σε κριάρι.

Πολύ όμορφη ταινία κινουμένων σχεδίων.

                                                                                                         Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s