ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 7 έως 13/6/2018)

(από το http://www.stokokkino.gr)

 Ένας θαυμαστός κόσμος

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Επτά νέα ταινίες και μια αναπάντεχα ενδιαφέρουσα συγκομιδή περιλαμβάνει η τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα.

Μέσω μιας ιστορίας αγάπης, ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τους αντίποδες του ανθρώπινου πολιτισμού, ο Βιμ Βέντερς με το «Στο βαθύ γαλάζιο», κάνει μια παγκόσμια ταινία που αφορά όλη την ανθρωπότητα.

Αλλά δεν είναι μόνον ο Βέντερς, είναι και ο βραβευμένος με Όσκαρ, Μισέλ Χαζαναβίσιους, ο οποίος βιογραφεί τον Ζαν Λικ Γκοντάρ στο «Γκοντάρ, αγάπη μου», ο Σάιμον Κάιζερ με το συναρπαστικό θρίλερ, «Βασικός ύποπτος», και ο Πολ Σρέιντερ με το επίσης συναρπαστικό θρίλερ, «Ακρότητες».

Ενδιαφέρουσα είναι η νεανική ταινία «Με αγάπη, Σάιμον», του Γκρεγκ Μπερλάντι ενώ το «Jurassic world: Το βασίλειο έπεσε», μας μεταφέρει στο γνωστό νησί με τους δεινόσαυρους. Τέλος προβάλλεται και μια ευχάριστη κομεντί, μρ τίτλο «Κορίτσι για φίλημα», σε σκηνοθεσία της Έιμπι Κον και του Μαρκ Σίλβεστιν.

ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΓΑΛΑΖΙΟ

SUBMERGENCE

Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς
Πρωταγωνιστούν: Αλίσια Βικάντερ, Τζέιμς Μακαβόι, Αλεξάντερ Σίντιγκ, Γιανίκ Σούμαν, Ρέντα Κατέμπ

Η ιστορία ξεκινά από την τυχαία συνάντηση δύο ανθρώπων σε ένα ειδυλλιακό ξενοδοχείο στη Νορμανδία. Της Ντανιέλ Φλάντερς και του Τζέιμς Μορ, μιας γυναίκας και ενός άνδρα οι οποίοι ερωτεύονται κεραυνοβόλα και δυνατά. Η Ντανιέλ είναι μαθηματικός-βιολόγος και στο πλαίσιο μιας έρευνας για την προέλευση της ζωής στον πλανήτη, κάνει καταδύσεις σε μεγάλα βάθη στους ωκεανούς. Ο Τζέιμς είναι πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών και η επόμενη αποστολή του είναι να πάει στη Σομαλία και να εξαρθρώσει μια ομάδα τζιχαντιστών, υποδυόμενος έναν μηχανικό εξειδικευμένο σε εργασίες ύδρευσης. Όταν έρχεται η ώρα αναχωρούν και οι δυο για τις αποστολές τους, εκείνη για τα νησιά Φερόε κι εκείνος για την Αφρική. Όταν ο Τζέιμς δεν απαντά στις συνεχείς κλήσεις της Ντανιέλ εκείνη αρχίζει να ανησυχεί. Δε γνωρίζει βέβαια πως ο αγαπημένος της έχει συλληφθεί από τους τζιχαντιστές και δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί της.

Αναρωτιέμαι πως θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει την ταινία του Βέντερς. Κι ακόμη ποια θα μπορούσε να είναι μια δεύτερη ανάγνωσή της. Γιατί με μια πρώτη ματιά ο βιαστικός θεατής θα μπορούσε να πέσει στην παγίδα και να τη χαρακτηρίσει ως ένα απλοϊκό αισθηματικό δράμα. Είναι όμως έτσι;

Θα συμφωνήσω πως εάν θέλουμε να κατηγοριοποιήσουμε το φιλμ «Στο απέραντο γαλάζιο», το κατατάσσουμε στις δραματικές ταινίες, δηλαδή σε μια τεράστια γκάμα ταινιών με τον ίδιο χαρακτηρισμό αλλά και με τεράστιες διαφορές μεταξύ τους. Όμως θα διαφωνήσω κάθετα με το χαρακτηρισμό ‘απλοϊκό’, γιατί η ταινία μόνον απλοϊκή δεν είναι. Πρώτα απ’ όλα οι δύο πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες αντιπροσωπεύουν τους αντίποδες επάνω στους οποίους πατά η ανθρώπινη Ιστορία και ο Πολιτισμός: την επιστήμη και τη βία. Ο Βιμ Βέντερς δεν καταφεύγει στη μέθοδο της εύκολης εξήγησης των γεγονότων. Κοσμοπολίτης και κοσμογυρισμένος δεν ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που κρίνουν και κατακρίνουν με την άνεση της αυθεντίας. Την άνεση που δίνει η από καθέδρας ‘ανωτερότητα’ του δυτικού πολιτισμού να θεωρεί πως το δίκιο είναι ex officio με το μέρος του. Χωρίς, φυσικά, να δίνει το δίκιο στη βαρβαρότητα των τζιχαντιστών, δεν βλέπει τους τελευταίους ως δαίμονες αλλά προσπαθεί να τους προσεγγίσει με τα ανθρώπινα μέτρα, ως κάποιους οι οποίοι πιστεύουν σε κάτι και δρουν με βάση την πίστη τους. Από τη άλλη μεριά και χωρίς να λαϊκίζει και να δημαγωγεί, όπως γίνεται συχνά με ταινίες οι οποίες έχουν μια οικολογίζουσα προσέγγιση, ο Βιμ Βέντερς στέκεται στη δύναμη της ανθρώπινης σκέψης και στην ικανότητά της να σώσει τον πλανήτη. Μάλιστα ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του και απαντώντας στην ερώτηση, ‘τι ήταν αυτό που τον τράβηξε στο βιβλίο;’, απάντησε: «Οι βασικοί λόγοι ήταν δύο. Αρχικά, η πρώτη ύλη είναι αυθεντική, καθώς έχει γραφτεί από συγγραφέα με γνώσεις πάνω στην Αφρική, μιας που έστελνε ρεπορτάζ από την περιοχή. Από την άλλη, η έρευνα που έκανε ο Λέντγκαρντ σχετικά με τον βυθό των ωκεανών με συνεπήρε. Ο βυθός της θάλασσας μπορεί να αποτελέσει λύση για το μέλλον του πλανήτη μας».

Όσο για το ποιος ήταν ο στόχος της ταινίας, απάντησε: «Αυτό για το οποίο ελπίζω είναι μια βροχερή νύχτα Πέμπτης στο Μπρίστολ ή το Ντιτρόιτ ή όπου αλλού βρίσκεσαι καθώς θα βγαίνεις από το σινεμά έχοντας δει την ταινία, να έχει διαφοροποιηθεί λίγο η άποψή σου σχετικά τόσο με τον πλανήτη όσο και με τις συνήθειές σου. Θέλω να κάνω τον θεατή να συνειδητοποιήσει πραγματικά πόσο τεράστιος είναι ο κόσμος, πόσο ποικιλόμορφος είναι αλλά και πόσο εύθραυστος».

ΒΑΣΙΚΟΣ ΥΠΟΠΤΟΣ

SPINNING MAN

Σκηνοθεσία: Σάιμον Κάιζερ
Πρωταγωνιστούν: Πιρς Μπρόσναν, Οντέγια Ρας, Γκάι Πιρς, Μίνι Ντράιβερ, Κλαρκ Γκρεγκ, Αλεξάντρα Σιπ, Τζέιμι Κένεντι

Ένας καθηγητής φιλοσοφίας, ο Έβαν Μπερτς, ζει με τη γυναίκα του, Έλεν και τα δύο παιδιά του ήσυχα και ευτυχισμένα. Υπάρχει όμως κάποιο σκοτεινό σημείο στο παρελθόν του, η σχέση του με μια φοιτήτρια, εξαιτίας της οποίας αναγκάστηκε να μετακομίσει. Έτσι όταν μια νεαρή φοιτήτρια θα εξαφανιστεί, ο Μπερτς θα θεωρηθεί ύποπτος και θα μπει στο στόχαστρο της έρευνας του ντεντέκτιβ Ρόμπερτ Μαλόι. Διάφορα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει φαίνεται να τον ενοχοποιούν. Επί πλέον ο καθηγητής φλερτάρει με την Έλεν, μια φοιτήτριά του. Και καθώς οι έρευνα προχωρά, η εμπιστοσύνη της Έλεν στο πρόσωπο του συζύγου της κλονίζεται όλο και περισσότερο. Ο κλοιός φαίνεται να σφίγγει γύρω από τον Έβαν Μπερτς.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, με ένα δυνατό φιλμ νουάρ, με μοντέρνα ματιά το οποίο είναι βασισμένο σε ένα ευφυέστατο σενάριο.

Η ταινία παίζει με τα γεγονότα και με το πώς αυτά μπορούν να εξηγηθούν, με το χρόνο που έχουν συμβεί αλλά και με τη μνήμη των μαρτύρων. Αλλά και με τις υποψίες οι οποίες μπορεί να βαρύνουν, όχι εξαιτίας ενός γεγονότος αλλά εξαιτίας του παρελθόντος ενός ανθρώπου.

Αγωνία, σασπένς και ανατροπές είναι το βασικό υλικό της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ταινίας η οποία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τζορτζ Χαράρ.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Η ταινία ξεκινάει σαν μία εκδοχή της παραδοσιακής πλοκής με τον λάθος κατηγορούμενο και εξελίσσεται σε ένα ψυχολογικό θρίλερ, όπου η αλήθεια και η ενοχή είναι σχετικές και ανάλογες με τις συνθήκες. Είναι σπάνιο σε μία εποχή με υπερήρωες να βρεις μία ταινία αγωνίας επικεντρωμένη σε  έναν αληθινό χαρακτήρα και στην ερμηνεία του. Η αγωνία δεν βασίζεται στην καταιγιστική δράση, αλλά στην κλιμακούμενη αβεβαιότητα για την ενοχή του πρωταγωνιστή και στη μονομαχία του με έναν ντετέκτιβ που ψάχνει ένα εξαφανισμένο κορίτσι. Είναι ένα μοντέρνο φιλμ νουάρ, όπου το σκοτάδι που επικρατεί στο μυαλό των χαρακτήρων έρχεται στην επιφάνεια αναπόδραστα και παίρνει τον έλεγχο της μοίρας τους».

ΜΕ ΑΓΑΠΗ, ΣΑΪΜΟΝ

LOVE, SIMON

Σκηνοθεσία: Γκρεγκ Μπερλάντι
Πρωταγωνιστούν: Νικ Ρόμπινσον, Κάθριν Λάνγκφορντ, Αλεξάντρα Σιπ, Χόρχε Λέντεμποργκ, Μάιλς Χάιζερ, Κίναν Λόνσντεϊλ, Λόγκαν Μίλερ, Τζένιφερ Γκάρνερ, Τζος Ντουχάμελ, Τόνι Χέιλ

Ο 17χρονος Σάιμον Σπάιερ, περνά ανέμελα με την παρέα των συμμαθητών του, τη Λια, το Νικ και την Άμπι. Όμως ο Σάιμον έχει ένα μυστικό που δυσκολεύεται να αποκαλύψει: προτιμά τους άνδρες. Όταν ξεκινά αλληλογραφία με έναν συμμαθητή του, του οποίου την ταυτότητα αγνοεί, νιώθει πως είναι ερωτευμένος μαζί του. Μετά από μια σειρά παρεξηγήσεων και λάθος χειρισμών αποκαλύπτεται ομοφυλοφιλία του και ο Σάιμον το παραδέχεται θαρραλέα μπροστά σε όλους διεκδικώντας το δικαίωμα στις ερωτικές του επιλογές.

Η ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Μπέκι Αλπερτάλι, είναι μια αρκετά τολμηρή προσέγγιση στο ζήτημα της σεξουαλικότητας και της ενηλικίωσης. Με καλές ερμηνείες και χιούμορ, με κάποιες απαλές πολιτικές νύξεις, βλέπεται ευχάριστα, δεν κουράζει και συγκινεί με την ειλικρίνεια των προθέσεών της.

ΓΚΟΝΤΑΡ, ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

LE REUDOUTABLE

Σκηνοθεσία: Μισέλ Χαζαναβίσιους
Πρωταγωνιστούν: Λουίς Γκαρέλ, Στέισι Μάρτιν, Μπερενίς Μπεζό, Μίσα Λεσό, Γκρέγκορι Γκαντεμπουά

 Στη βιογραφική αυτή ταινία, ο Χαζαναβίσιους (Όσκαρ το 2011 για το ‘The artist’) ασχολείται με μια περίοδο στη ζωή του μετρ της νουβέλ βαγκ, Ζαν Λικ Γκοντάρ. Η περίοδος αυτή είναι το 1967 όταν ο Γκοντάρ γυρίζει την περίφημη ταινία «Η κινέζα» (La Chinoise). Πρωταγωνίστρια στην ταινία ήταν η Αν Βιαζεμσκί, 20 χρόνια νεότερή του, γεγονός που δεν τον εμπόδισε να την ερωτευτεί και να την παντρευτεί. Όμως η ταινία παίρνει κακές κριτικές (άσχετα αν αργότερα θεωρήθηκε μια από τις ταινίες οι οποίες σημάδεψαν το Μάη του ’68) και ο Γκοντάρ ξεκινά τις προσωπικές του αναζητήσεις μέσα από την πολιτική προσέγγιση των ταινιών του. Πολιτικά στο χώρο των μαοϊκών, σκηνοθετεί αυστηρά πολιτικές ταινίες, συχνά περιθωριακές κι ακατανόητες.

 

ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ

FIRST REFORMED

Σκηνοθεσία: Πολ Σρέιντερ
Πρωταγωνιστούν: Αμάντα Σέιφριντ, Ίθαν Χοκ, Σεντρίκ, Μάικλ Γκαστόν, Βαν Χάνσις, Βικτόρια Χιλ, Φιλίπ Έτινγκερ

Η ζωή του πρώην στρατιωτικού ιερέα, Ερνστ Τόλερ, έχει καταρρεύσει καθώς δεν μπορεί να ξεπεράσει την απώλεια του γιου του ο οποίος σκοτώθηκε στο Ιράκ. Κι ο πόνος είναι ακόμη μεγαλύτερος καθώς ο ίδιος τον είχε ενθαρρύνει να καταταγεί. Στην εκκλησία του γνωρίζεται με τη Μέρι, μια γυναίκα της οποίας ο σύζυγος που ήταν ριζοσπάστης οικολόγος, αυτοκτόνησε. Και ενώ ο Ερνστ και η Μέρι αρχίζουν να ανακαλύπτουν ξανά την αγάπη, εκείνος είναι αποφασισμένος να αγωνιστεί κατά των δυνάμεων του κακού. Και όχι με όπλο το Λόγο του Θεού. Ένα πολύ δυνατό θρίλερ από το σεναριογράφο (‘Ο ταξιτζής’, ‘Οργισμένο είδωλο’) και σκηνοθέτη (‘Μίσιμα’, ‘Επάγγελμα ζιγκολό’, ‘Οδύνη’), Πολ Σρέντερ.

JURASSIC WORLD: ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΕΠΕΣΕ

JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

Σκηνοθεσία: Τζ. Α. Μπαγιονά
Πρωταγωνιστούν: Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Κρις Πρατ, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Τόμπι Τζόουνς, Τεντ Λιβάιν, Τζέιμς Κρόμγουελ, Τζέραλντιν Τσάπλιν, Μπ.Ντ. Γουόνγκ

Το θεματικό πάρκο με τους δεινόσαυρου στο νησί Νούμλαρ έχει καταστραφεί πριν από 3 χρόνια όταν τα προϊστορικά πλάσματα το έσκασαν και τώρα περιφέρονται ελεύθερα. Όταν όμως το ηφαίστειο του νησιού ενεργοποιείται και οι δεινόσαυροι κινδυνεύουν, ό Όουεν και η Κλερ ξεκινούν μια προσπάθεια για να τους σώσουν. Όταν φτάνουν επί τόπου θα ανακαλύψουν πως όλα είναι μια συνομωσία.

ΚΟΡΙΤΣΙ ΓΙΑ ΦΙΛΗΜΑ

I FEEL PRETTY

Σκηνοθεσία:  Έιμπι Κον, Μαρκ Σίλβερστιν
Πρωταγωνιστούν: Έιμι Σούμερ, Μισέλ Γουίλιαμς, Τομ Χόπερ, Ρόρι Σκάβελ, Άντριαν Μαρτίνεζ, Έμιλι Ρατατζκόφσκι, Λόρεν Χάτον

 Η Ρενέ, μετά από ένα ατύχημα στο γυμναστήριο όπου πηγαίνει για να αποκτήσει ωραίο σώμα και να ανεβάσει την πεσμένη της αυτοπεποίθησή, συνέρχεται και είναι άλλος άνθρωπος! Ενώ τίποτε δεν έχει αλλάξει, η ίδια αισθάνεται όμορφη, γυμνασμένη και λαμπερή! Μετά από αυτό εξελίσσεται επαγγελματικά, βρίσκει έναν όμορφο εραστή και συχνάζει σε πάρτι επιτυχημένων ανθρώπων! Μαζί όμως με την αυτοπεποίθησή της άλλαξε και η συμπεριφορά της, η οποία έγινε απαξιωτική, όπως ακριβώς φερόταν στο παρελθόν στην ίδια!

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s