«ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΦΙΛΟΣ»

(Από την ΕΠΟΧΗ, 22/4/2018)

Ο άγνωστος πατέρας

Ο Ματιέ είναι 35 χρονών, χωρισμένος και πατέρας ενός αγοριού και ζει στο Παρίσι. Δε γνώρισε ποτέ τον πατέρα του και το μόνο που του είχε πει η νεκρή πλέον μητέρα του, είναι πως υπήρξε καρπός μιας εφήμερης σχέσης. Μια μέρα όμως καλείται να παραλάβει ένα πακέτο και από το τηλέφωνο μαθαίνει πως ο άγνωστος πατέρας είναι νεκρός, ονομαζόταν Ζαν και πως έχει δύο αδέλφια που ζουν στο Μόντρεαλ! Ο Ματιέ θέλει να γνωρίσει τα αδέλφια του και να μάθει για τον πατέρα του κι έτσι αποφασίζει να πάει στον Καναδά για την κηδεία. Εκεί το υποδέχεται ο Πιέρ, στενός φίλος του πατέρα του, μαθαίνει πως ο Ζαν έχει χαθεί στη λίμνη που πήγαινε για ψάρεμα και το πτώμα δεν έχει βρεθεί. Ταυτόχρονα προσπαθεί να τον αποτρέψει από το να γνωρίσει τα αδέλφια του. Όμως ο Ματιέ επιμένει και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη.

Καλογυρισμένη, τρυφερή, ισορροπημένη με καλές ερμηνείες η ταινία του Φιλίπ Λιορέ δεν πρόκειται να σας δυσαρεστήσει. Βαθιά ανθρώπινη, ανιχνεύει τις ανθρώπινες σχέσεις και τη λαχτάρα του ανθρώπου να βρει τις ρίζες του και να μην αποκοπεί από αυτό που θεωρεί πως ανήκει. Ο Λιορέ αφηγείται διακριτικά, χωρίς να εκβιάζει τα συναισθήματα των θεατών και το όλο εγχείρημα υποστηρίζεται από ένα εξαιρετικό καστ.

Βέβαια η ταινία, χωρίς να είναι ταινία μυστηρίου, βασίζεται σε μία αποκάλυψη. Και όπως λέει ο σκηνοθέτης, «προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τη διατηρήσουμε μυστική, ώστε να κρατήσουμε άθικτη την έκπληξη του θεατή».

Στρά. Κερ.  

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες:

«Μπλε βασίλισσα», του Αλέξανδρου Σιπσίδη: Η Μπλε Βασίλισσα είναι ένα πανάκριβο διαμάντι. Μετά από μια ληστεία θα καταλήξει στα χέρια των ληστών οι οποίοι όμως πρέπει να βρουν τρόπο να την πουλήσουν. Ο αγοραστής έχει βρεθεί αλλά οι τέσσερις συνεργάτες, φαίνεται πως ο καθένας δουλεύει για τον εαυτό του. Το έξυπνο σενάριο του Δημήτρη Ευλαμπίδη, αξιοποιείται και ο σκηνοθέτης κάνει μια ταινία γεμάτη δράση κι ανατροπές, ίντριγκες και έρωτες, υποψίες και διαψεύσεις.

Ο Αλέξανδρος Σιπσίδης δημιουργεί μια μικροκοινωνία  χωρίς ηθικούς φραγμούς, με μόνο στόχο το κέρδος η οποία όμως, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η κοινωνίας μας σε σμίκρυνση. Πολύ ωραία ταινία με συναρπαστική εξέλιξη.

«Κωστής Παπαγιώργης: Ο πιο γλυκός  μισάνθρωπος», της Ελένης Αλεξανδράκη: Μια σημαντική μορφή των γραμμάτων, έναν άνθρωπο γεμάτο πάθη και αντιφάσεις σκιαγραφεί η Ελένη Αλεξανδράκη. Οικοδομεί τη μορφή του Κωστή Παπαγιώργη όπως αυτή αναδύεται μέσα από κείμενά του, από αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν κοντά του ή τον γνώριζαν και από πλούσιο αρχειακό υλικό. Προσθέτει και κάποιες στημένες σκηνές, αλλά και σκηνές από ταινίες και καταφέρνει όλα αυτά να τα ‘δέσει’ να τα συνθέσει έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι ένα συναρπαστικό αφήγημα.

«Το τελευταίο φιλί του Κάιζερ» (The exception), του Ντέιβιντ Λεβό: Μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου ο μονάρχης της ηττημένης Γερμανίας, ο κάιζερ Βίλχελμ ο Β΄ ζούσε εξόριστος στην Ολλανδία. Όταν το 1940 οι ναζί κατέλαβαν τη χώρα, τοποθέτησαν στην έπαυλη που έμενε έναν νεαρό αξιωματικό των Ες Ες, τον Στέφαν, για να εξασφαλίσει πως ο κάιζερ δε θα αποστατήσει στη Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα οι Βρετανοί έχουν τοποθετήσει ως υπηρέτρια τη Μίκι μια κατάσκοπο εβραϊκής καταγωγής. Ο Στέφαν ερωτεύεται τη Μίκι καιθ όταν ο Χίμλερ αποφασίζει να επισκεφθεί αιφνιδιαστικά τον κάιζερ, το μυστικό κινδυνεύει να αποκαλυφθεί. Και μαζί κινδυνεύει και η ζωή του Βίλχελμ του Β΄. Ο νεαρός αξιωματικός βρίσκεται στη δύσκολη θέση να αποφασίσει ανάμεσα στο στρατιωτικό του καθήκον και τον έρωτά του για τη Μίκι.

Αρκετά ενδιαφέρουσα ταινία, προσεγμένη και σκηνοθετημένη με φροντίδα αν και ακαδημαϊκά. Δεν ξαφνιάζει, δεν πρωτοτυπεί αλλά όχι μόνο δε δυσαρεστεί του θεατές αλλά αντίθετα, τους διασκεδάζει με το πλούσιο κινηματογραφικό της θέαμα.

«Οι άντρες δεν κλαίνε» (Muskarci ne placu), του Άλεν Ντρέλιεβιτς: Περίπου 20 χρόνια από τον άγριο εμφύλιο πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας οι πληγές δεν έχουν κλείσει ακόμη. Σε ένα άδειο ξενοδοχείο στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, συγκεντρώνεται μια ομάδα βετεράνων από όλες τις αντιμαχόμενες πλευρές με πρωτοβουλία μιας οργάνωσης για να μοιραστούν τις μνήμες και τις εμπειρίες τους. Η προσπάθεια να κερδίσου ξανά τη χαμένη εμπιστοσύνη τους είναι δύσκολη καθώς δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα σημάδια που άφησε μέσα τους ο πόλεμος. Η ταινία ήταν η υποψηφιότητα της Βοσνίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

«Μποέμικη ψυχή» (Djam), του Τόνι Γκάτλιφ: Μια νεαρή Ελληνίδα, η Τζαμ, πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη για να βρει ένα σπάνιο ανταλλακτικό που χρειάζεται το σκάφος του θείου της. Ο θείος της, ονόματι Κακούργος, είναι λάτρης του ρεμπέτικου και η αγάπη του αυτή έχει μεταδοθεί και στην ανιψιά του. Στην Κωνσταντινούπολη η Τζαμ θα γνωριστεί με την Αβρίλ, μια 18χρονη Γαλλίδα, η οποία βρίσκεται εκεί ως εθελόντρια για τους πρόσφυγες και η οποία έχει χάσει τα χρήματά της ενώ είναι άγνωστη μεταξύ αγνώστων. Η Τζαμ αποφασίζει να τη βοηθήσει και οι δυο κοπέλες ξεκινούν ένα οδοιπορικό γεμάτο μουσική. Ένα ρόουντ μούβι πουταξιδεύει στις ψυχές των ανθρώπων με όχημα τη μουσική.

«Loving Pablo», του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόγια: Η νεαρή δημοσιογράφος Βιρτζίνια συναντά τον Πάμπλο Εσκοπμπάρ, γοητεύεται από το φιλανθρωπικό του έργο και την προσωπικότητά του και τον ερωτεύεται. Μέχρις ότου ο Εσκομπάρ εξαπολύει πόλεμο στην κυβέρνηση της Κολομβίας και η ζωή της Βιρτζίνια απειλείται.

«Amityville: Το ξύπνημα» (Amityville: The awakening), του Φρανκ Χάλφουν: Τρομακτικά πράγματα συμβαίνουν στο στοιχειωμένο σπίτι του Άμιτιβιλ.

«Καλπάζοντας με το όνειρο» (The rider), της Κλόε Ζάο: Ο Μπράντι, αστέρας του ροντέο, μετά από τραυματισμό αναγκάζεται να σταματήσει. Όμως πρέπει να επαναπροσδιορίσει όλη του τη ζωή.

«Ιστορίες φαντασμάτων», (Ghost stories), των Τζέρεμι Ντάισον και Άντι Νάιμαν: Καθηγητής ψυχολογίας αποφασίζει να διερευνήσει τρεις τρομακτικές ιστορίες.

«Ζουγκλοπαρέα» (Les as de la jungle), του Νταβίντ Αλόξ: Κινούμενα σχέδια.

«Το νησί των σκύλων» (Isle of dogs), του Γουές Άντερσον: Κινούμενα σχέδια επηρεασμένα από το σινεμά του Ακίρα Κουροσάουα.

 

Σινεφίλ

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s