ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 19 έως 25/4/2018)

 (από το http://www.stokokkino.gr)

Διαμάντι μέσα στο σωρό

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Μέσα στο σωρό των νέων ταινιών -10 παρακαλώ!- της τρέχουσας κινηματογραφικής εβδομάδα, ξεχωρίζει ένα κινηματογραφικό διαμάντι από τη Νορβηγία. Πρόκειται για το μεταφυσικό δράμα «Θέλμα», του Γιοακίμ Τρίερ, μια ταινία που θα σας γοητεύσει.

Βέβαια το γεγονός πως η ταινία του Τρίερ ξεχωρίζει αυτό δε σημαίνει πως στον υπόλοιπο ‘σωρό’ δεν περιλαμβάνονται αξιόλογες ταινίες. Θα ήταν αδικία κάτι τέτοιο για το πολυαναμένομενο φιλμ κινουμένων σχεδίων, του Γουές Άντερσον, «Το νησί των σκύλων», που θυμίζει σινεμά του Σκίρα Κουροσάουα! Το ίδιο ισχύει και για τον τρυφερό «Οικογενειακό φίλο», του Φιλιπ Λιορέ.

Μεγάλη αδικία θα ήταν επίσης εάν δεν αναφερθώ στις δύο ελληνικές ταινίες που προβάλλονται. Την «Μπλε βασίλισσα», του Αλέξανδρου Σιπσίδη, ταινία γεμάτη απρόοπτα και ανατροπές και το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη, «Κωστής Παπαγιώργης: Ο πιο γλυκός μισάνθρωπος».

Και μέσα σε όλα αυτά πως μπορεί να αγνοήσει κάποιος τη νέα ταινία του ‘τσιγγάνου της καρδιάς μας’, Τόνι Γκάτλιφ, «Μποέμικη ψυχή», ένα ρόουντ μούβι με όχημα τη ρεμπέτικη μουσική;

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η ταινία Ντέιβιντ Λεβό, «Το τελευταίο φιλί του κάιζερ», βασισμένη σε ιστορικά γεγονότα.

Προβάλλονται επίσης δύο ταινίες τρόμου. Το «Amityville: Το ξύπνημα», του Φρανκ Χάλφουν και «Κυνηγός φαντασμάτων», των Τζέρεμι Ντάισον και Άντι Νάιμαν.

Προβάλλεται επίσης η  δραματική ταινία  «Καλπάζοντας στο όνειρο», της Κλόε Ζάο.

 

ΘΕΛΜΑ

THELMA

Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Τρίερ

Πρωταγωνιστούν: Έλι Χάρμπο, Κάγια Γουίλκινς, Χένρικ Ράφαλσεν, Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν

Η νεαρή Θέλμα, είναι μια ντροπαλή κοπέλα από την επαρχία η οποία φεύγει από το σπίτι της για να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο του Όσλο. Μια μέρα ενώ διαβάζει στη βιβλιοθήκη παθαίνει μια κρίση η οποία μοιάζει με επιληψία. Εκείνη τη μέρα θα γνωρίσει μια συμφοιτήτριά της, την Άνια, για την οποία να νιώθει μια έντονη έλξη. Οι ιατρικές εξετάσεις δε βρίσκουν κάτι που να εξηγεί τις κρίσεις που παθαίνει, ενώ η σχέση της με την Άνια γίνεται όλο και πιο στενή καθώς την κατακλύζουν πρωτόγνωρα ερωτικά αισθήματα. Οι κρίσεις συνεχίζονται και φαίνεται πως οφείλονται σε κάποιες υπερφυσικές ικανότητες που έχει από παιδί. Χωρίς ακριβώς να το ελέγχει, γίνονται αυτά που σκέφτεται με τραγικά αποτελέσματα. Έτσι η Θέλμα αναγκάζεται να αναμετρηθεί με το παρελθόν, με τις σχέσεις που έχει με τους θρησκόληπτους γονείς της αλλά και με την αγαπημένη της Άνια. Τίποτε δεν είναι εύκολο μέχρις ότου αποφασίζει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της.

Δεν ξέρω πως θα μπορούσα να χαρακτηρίσω μια ταινία η οποία από την πρώτη σκηνή με μαγνήτισε, με οδήγησε βήμα-βήμα μέσα σε μια γοητευτική ιστορία γεμάτη ερωτηματικά και στο τέλος με άφησε συνεπαρμένο αφήνοντας όμως τα πάντα ανοιχτά! Αυτό, αν μη τι άλλο, οφείλεται στην ικανότητα του σκηνοθέτη ο οποίος με υποδειγματικό αφηγηματικό ρυθμό, αφήνει την ιστορία του να ξεδιπλωθεί λίγο-λίγο, δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει αλλά αντίθετα να αναρωτηθεί και να αναζητήσει απαντήσεις βάζοντας στο ίδιο παιχνίδι τους θεατές. Και έτσι όλο το μεταφυσικό, το μη ρεαλιστικό, περνά με τέτοια δεξιοτεχνία μέσα στην αφήγηση που όχι μόνο δεν ‘κλωτσάει’ αλλά, αντίθετα, μοιάζει απολύτως φυσιολογικό.

Ο ίδιος ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Είμαι μεγάλος οπαδός του τρόπου που ο Χίτσκοκ χρησιμοποιούσε ένα ψυχολογικό δίλημμα ως εναρκτήριο σημείο μιας αφήγησης. Το παιδικό τραύμα στη ‘Μάρνι’, η ανησυχία και η ενοχή στον ‘Δεσμώτη του ιλίγγου’: υπάρχει κάτι παιγνιώδες στον τρόπο που το κάνει κι αυτό είναι κάτι που με ενέπνευσε. Στην ταινία μου, είναι το άγχος που έχει να κάνει με το σώμα. Μια νεαρή γυναίκα καλείται να αντιμετωπίσει κρίσεις που δεν ερμηνεύονται. Κρίσεις για τις οποίες η επιστήμη και οι γιατροί δεν μπορούν να δώσουν καθαρές απαντήσεις. Ερεύνησα πολύ το θέμα. Η ύπαρξη των ψυχογενών μη επιληπτικών κρίσεων (PNES) είναι αληθινή. Αυτές οι κρίσεις δεν αποτελούν το απότοκο υπερφυσικών καταστάσεων. Πάντως, πολλά συμβαίνουν τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο στο ανθρώπινο κορμί, που είναι δύσκολο να εξηγηθούν μέχρι σήμερα».

Το κινηματογραφικό αυτό διαμάντι από τη Νορβηγία, περιμένει να το ανακαλύψετε. Μόνο να μην το αντιμετωπίσετε με δογματικό πραγματισμό κι αυτό ξέρει που θα σας οδηγήσει.

ΟΙΚΟΓΕΝΙΑΚΟΣ ΦΙΛΟΣ

LE FILS DE JEAN

Σκηνοθεσία: Φιλίπ Λιορέ
Πρωταγωνιστούν: Πιέρ Ντελαντοσάν, Γκαμπριέλ Αρκάντ, Κατρίν ντε Λεάν

Ο Ματιέ είναι 35 χρονών, χωρισμένος και πατέρας ενός αγοριού και ζει στο Παρίσι. Δε γνώρισε ποτέ τον πατέρα του και το μόνο που του είχε πει η νεκρή πλέον μητέρα του, είναι πως υπήρξε καρπός μιας εφήμερης σχέσης. Μια μέρα όμως καλείται να παραλάβει ένα πακέτο και από το τηλέφωνο μαθαίνει πως ο άγνωστος πατέρας είναι νεκρός, ονομαζόταν Ζαν και πως έχει δύο αδέλφια που ζουν στο Μόντρεαλ! Ο Ματιέ θέλει να γνωρίσει τα αδέλφια του και να μάθει για τον πατέρα του κι έτσι αποφασίζει να πάει στον Καναδά για την κηδεία. Εκεί το υποδέχεται ο Πιέρ, στενός φίλος του πατέρα του, μαθαίνει πως ο Ζαν έχει χαθεί στη λίμνη που πήγαινε για ψάρεμα και το πτώμα δεν έχει βρεθεί. Ταυτόχρονα προσπαθεί να τον αποτρέψει από το να γνωρίσει τα αδέλφια του. Όμως ο Ματιέ επιμένει και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη.

Καλογυρισμένη, τρυφερή, ισορροπημένη με καλές ερμηνείες η ταινία του Φιλίπ Λιορέ δεν πρόκειται να σας δυσαρεστήσει. Βαθιά ανθρώπινη, ανιχνεύει τις ανθρώπινες σχέσεις και τη λαχτάρα του ανθρώπου να βρει τις ρίζες του και να μην αποκοπεί από αυτό που θεωρεί πως ανήκει. Ο Λιορέ αφηγείται διακριτικά, χωρίς να εκβιάζει τα συναισθήματα των θεατών και το όλο εγχείρημα υποστηρίζεται από ένα εξαιρετικό καστ.

Βέβαια η ταινία, χωρίς να είναι ταινία μυστηρίου, βασίζεται σε μία αποκάλυψη. Και όπως λέει ο σκηνοθέτης, «προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τη διατηρήσουμε μυστική, ώστε να κρατήσουμε άθικτη την έκπληξη του θεατή».

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΦΙΛΙ ΤΟΥ ΚΑΪΖΕΡ

THE EXCEPTION

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λεβό

Πρωταγωνιστούν: Λίλι Τζέιμς, Τζέι Κόρτνεϊ, Τζάνετ Μακτίρ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Έντι Μαρσάν

Μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου ο μονάρχης της ηττημένης Γερμανίας, ο κάιζερ Βίλχελμ ο Β΄ ζούσε εξόριστος στην Ολλανδία. Όταν το 1940 οι ναζί κατέλαβαν τη χώρα, τοποθέτησαν στην έπαυλη που έμενε έναν νεαρό αξιωματικό των Ες Ες, τον Στέφαν, για να εξασφαλίσει πως ο κάιζερ δε θα αποστατήσει στη Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα οι Βρετανοί έχουν τοποθετήσει ως υπηρέτρια τη Μίκι μια κατάσκοπο εβραϊκής καταγωγής. Ο Στέφαν ερωτεύεται τη Μίκι καιθ όταν ο Χίμλερ αποφασίζει να επισκεφθεί αιφνιδιαστικά τον κάιζερ, το μυστικό κινδυνεύει να αποκαλυφθεί. Και μαζί κινδυνεύει και η ζωή του Βίλχελμ του Β΄. Ο νεαρός αξιωματικός βρίσκεται στη δύσκολη θέση να αποφασίσει ανάμεσα στο στρατιωτικό του καθήκον και τον έρωτά του για τη Μίκι.

Αρκετά ενδιαφέρουσα ταινία, προσεγμένη και σκηνοθετημένη με φροντίδα αν και ακαδημαϊκά. Δεν ξαφνιάζει, δεν πρωτοτυπεί αλλά όχι μόνο δε δυσαρεστεί του θεατές αλλά αντίθετα, τους διασκεδάζει με το πλούσιο κινηματογραφικό της θέαμα.

ΜΠΛΕ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ

Σκηνοθεσία:  Αλέξανδρος Σιπσίδης

Πρωταγωνιστούν: Μιχάλης Οικονόμου, Ράσμι Σούκουλη, Τέτη Καλαφάτη, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Ήμμελος, Γιώργος Αδαμαντιάδης, Φωτεινή Λεβογιάννη, Θέμης Πάνου

Η Μπλε Βασίλισσα είναι ένα πανάκριβο διαμάντι. Μετά από μια ληστεία θα καταλήξει στα χέρια των ληστών οι οποίοι όμως πρέπει να βρουν τρόπο να την πουλήσουν. Ο αγοραστής έχει βρεθεί αλλά οι τέσσερις συνεργάτες, φαίνεται πως ο καθένας δουλεύει για τον εαυτό του. Μια ταινία στην οποία το έξυπνο σενάριο, του Δημήτρη Ευλαμπίδη, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο ο σκηνοθέτης, κάνοντας μια ταινία γεμάτη δράση κι ανατροπές, ίντριγκες και έρωτες, υποψίες και διαψεύσεις.

Ο Αλέξανδρος Σιπσίδης δημιουργεί μια μικροκοινωνία στην οποία κυριαρχεί η «ιδεολογία» του κέρδους τα μέλη της οποίας χωρίς ηθικούς φραγμούς προσπαθούν να κυριαρχήσουν το καθένα για τον εαυτό του. Μια μικροκοινωνία η οποία όμως, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η κοινωνίας μας σε σμίκρυνση. Πολύ ωραία ταινία με συναρπαστική εξέλιξη

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ: Ο ΠΙΟ ΓΛΥΚΟΣ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ

Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη

Μια σημαντική μορφή των γραμμάτων, έναν άνθρωπο γεμάτο πάθη και αντιφάσεις όπως πρέπει να είναι ο κάθε αληθινός άνθρωπος, σκιαγραφεί η Ελένη Αλεξανδράκη. Οικοδομεί τη μορφή του Κωστή Παπαγιώργη όπως αυτή αναδύεται μέσα από κείμενά του, από αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν κοντά του ή τον γνώριζαν και από πλούσιο αρχειακό υλικό. Κοντά σε αυτά η Αλεξανδράκη προσθέτει και κάποιες στημένες σκηνές, αλλά και σκηνές από ταινίες. Το πιο σημαντικό είναι πως καταφέρνει όλα αυτά να τα ‘δέσει’ να τα συνθέσει έτσι ώστε να βγαίνει ένα αποτέλεσμα το οποίο καταλήγει σε  ένα συναρπαστικό αφήγημα.

ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ

THE ISLE OF DOGS

Σκηνοθεσία: Γουές Άντερσον

Ιαπωνία, 20 χρόνια μετά. Όλοι οι κατοικίδιοι σκύλοι εξορίζονται από τη Μεγκασάκι Σίτι, την οποία διοικεί ο διεφθαρμένος δήμαρχος Κομπαγιάσι, σε ένα μεγάλο νησί που χρησιμοποιείται ως σκουπιδότοπος, λόγω της αναφοράς σπάνιας επιδημίας. Ο 12χρονος Ατάρι Κομπαγιάσι, όμως, δεν δέχεται την έλλειψη του Σποτς, του σκύλου του, και κατασκευάζει ένα αεροπλάνο μινιατούρα, με αποτέλεσμα να βρεθεί στο νησί των σκουπιδιών. Εκεί, με τη βοήθεια των νέων σκύλων φίλων του, ξεκινάει ένα επικό ταξίδι που θα αποφασίσει για την τύχη ολόκληρης της περιφέρειας.

 

ΜΠΟΕΜΙΚΗ ΨΥΧΗ

DJAM

Σκηνοθεσία: Τόνι Γκάτλιφ

Πρωταγωνιστούν: Δάφη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Μαρίν Καγιόν, Σάιμον Αμπκαρειάν, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Ελευθερία Κόμη

Μια νεαρή Ελληνίδα, η Τζαμ, πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη για να βρει ένα σπάνιο ανταλλακτικό που χρειάζεται το σκάφος του θείου της. Ο θείος της, ονόματι Κακούργος, είναι λάτρης του ρεμπέτικου και η αγάπη του αυτή έχει μεταδοθεί και στην ανιψιά του. Στην Κωνσταντινούπολη η Τζαμ θα γνωριστεί με την Αβρίλ, μια 18χρονη Γαλλίδα, η οποία βρίσκεται εκεί ως εθελόντρια για τους πρόσφυγες και η οποία έχει χάσει τα χρήματά της ενώ είναι άγνωστη μεταξύ αγνώστων. Η Τζαμ αποφασίζει να τη βοηθήσει και οι δυο κοπέλες ξεκινούν ένα οδοιπορικό γεμάτο μουσική.

Το πολύ ενδιαφέρον αυτό ρόουντ μούβι, έχει τη σφραγίδα ενός σκηνοθέτη που αγαπάμε, ο οποίος για και ακόμη φορά ταξιδεύει στις ψυχές των ανθρώπων με όχημα τη μουσική.

AMITVILLE: ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ

AMITVILLE: THE AWAKENING

Σκηνοθεσία: Φρανκ Χάλφουν
Πρωταγωνιστούν: Μπέλα Θορν, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Κάμερον Μόναγκαν, Μακένα Γκρέις, Τζένιφερ Μόρισον

Η Τζόαν παίρνει τις κόρες της και το γιο της, Τζέιμς σε ένα πιο φτηνό σπίτι για να εξοικονομήσουν χρήματα για τη θεραπεία του Τζέιμς ο οποίος είναι βαριά άρρωστος. Στο σπίτι συμβαίνουν παράξενα φαινόμενα, ο νεαρός γιατρεύεται ανεξήγητα και ο τρόμος καραδοκεί στο στοιχειωμένο σπίτι,υ του Άμιτιβιλ

ΚΑΛΠΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

THE RIDER

Σκηνοθεσία: Κλόε Ζάο
Πρωταγωνιστούν: Μπράντθ Τζάντρο, Τιμ Τζάντρο, Λίλι Τζάντρο, Κατ Κλίφορντ, Τέρι Ντον Πουριέ, Λέιν Σκοτ, Τάνερ Λάνγκντο, Τζέιμς Καλχούν, Ντέρικ Τζάνις

Ο Μπράντι, αστέρας του ροντέο, μετά από τραυματισμό αναγκάζεται να σταματήσει. Όμως πρέπει να επαναπροσδιορίσει όλη του τη ζωή.

 

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

GHOST STORIES

Σκηνοθεσία: Τζέρεμι Ντάισον, Άντι Νάιμαν
Πρωταγωνιστούν: Άντι Νάιμαν, Μάρτιν Φρίμαν, Πολ Γουάιτχουζ, Άλεξ Λόδερ, Πολ Γουόρεν, Κόμπνα Χόλμπρουκ Σμιθ, Νίκολας Μπερνς

Τρεις μυστηριώδεις τρομακτικές ιστορίες πέφτουν στην αντίληψη του καθηγητή ψυχολογίας, Φίλιπ Γκούντμαν ο οποίος αποφασίζει να τις διερευνήσει.

 

 

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s