«ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 24/3/2018)

Με τα μάτια μιας γυναίκας

Ο παγκόσμιος κινηματογράφος έχει προσεγγίσει τη ζωή του Ιησού Χριστού μέσα από πολλές διαφορετικές πλευρές. Δεν είναι λίγοι οι μεγάλοι σκηνοθέτες (Παζολίνι, Σκορσέζε κ.α.) οι οποίοι γοητεύτηκαν πό το μύθο ο οποίος περιβάλλει τη ζωή του Ιησού και γύρισαν τις δικές τους κινηματογραφικές εκδοχές. Κανείς όμως μέχρι τώρα δεν τον είδε μέσα από τα μάτια της γυναίκας, την οποία αν και συναντάμε στις σχετικές αφηγήσεις, η οποία γοητεύτηκε από το κήρυγμά του.

Ο Γκαρθ Ντέιβις, στην ταινία “Μαρία Μαγδαληνή” (Mary Magdalene), δίνει φωνή σε αυτό το μέχρι τώρα σιωπηλό πρόσωπο της ιστορίας. Έτσι ο σκηνοθέτης σπάει τα στεγανά της συντηρητικής προσέγγισης των θρησκευτικών κειμένων όσον αφορά τις γυναίκες και η Μαρία Μαγδαληνή γίνεται το πρωταγωνιστικό πρόσωπο στην ταινία του.

Βλέπουμε, λοιπόν, πως αυτή η γυναίκα, εγκατέλειψε το χωριό και την οικογένειά της για να ακολουθήσει τον άνδρα ο οποίος διακήρυσσε την αγάπη και τη δικαιοσύνη. Η Μαρία αναζητά νέο νόημα στη ζωή της, αρνείται τη ζωή που της επιβάλλουν οι κανόνες της εποχής, θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Αυτήν την ευκαιρία της δίνει ο Ιησούς ο οποίος της ανοίγει νέους ορίζοντες. Ακολουθώντας τον, και ενώ το πλήθος των πιστών του μεγαλώνει, θα φτάσει στην Ιερουσαλήμ και θα αντιμετωπίσει το πεπρωμένο του Ναζωραίου αλλά και το δικό της.

ΟΙ παραγωγοί της ταινίας αποφάσισαν να γυρίσουν την ταινία αυτή και να δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη Μαρία Μαγδαληνή, εξαιτίας ενός αρχαιολογικού ευρήματος. Λέει ο παραγωγός, Ίαν Κάνινγκ: «Η ανακάλυψη τμημάτων μιας περγαμηνής με το φερόμενο ως Ευαγγέλιο της Μαρίας Μαγδαληνής πυροδότησε την ιδέα να ειπωθεί η ιστορία αυτής της γυναίκας. […] Κάθε γενιά, άλλωστε, προσεγγίζει από τη δική της σκοπιά ιστορίες που βασίζονται στη σύγχρονη εποχή. Μια ταινία, λοιπόν, για να έχει κοινό οφείλει να έχει κάτι να πει που να το αφορά. Η γυναικεία οπτική της ιστορίας της ζωής και του θανάτου του Ιησού Χριστού ρίχνει φως σε θέματα που άπτονται στο σήμερα. [..] Από την άλλη είναι μεγάλη η ευθύνη όταν αφηγείσαι μια ιστορία που είναι τόσο σημαντική για τους ανθρώπους».

Σ. Κ.

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

“Το όραμα” (L’ aparition), του Ξαβιέ Τζιανολί:Η 18χρονη Άννα, η οποία ζει σε μια μικρή γαλλική πόλη, είδε σε όραμα την Παναγία.   Είναι αλήθεια ό,τι ισχυρίζεται ή όχι; Το γεγονός εξαπλώνεται και χιλιάδες προσκυνητές έρχονται στο σημείο που “εμφανίστηκε” η Παναγία. Το περιστατικό θεωρείται αρκετά σοβαρό και το Βατικανό αποφασίζει να το διερευνήσει συστήνοντας μία επιτροπή. Ως μέλος της επιτροπής επιλέγεται και ο Ζακ, δημοσιογράφος σε γαλλική εφημερίδα, ο οποίος ειδοποιείται τηλεφωνικά. Και ενώ η Άννα βρίσκεται εγκλωβισμένη ανάμεσα στην Πίστη και την πίεση που δέχεται από τους προσκυνητές, ο Ζακ  είναι κι αυτός εγκλωβισμένος ανάμεσα στους κληρικούς και τους σκεπτικιστές που συναπαρτίζουν την επιτροπή. Ο ίδιος δέχτηκε να είναι μέλος της μόνο και μόνο επειδή θέλει η υπόθεση να διαλευκανθεί πλήρως. Έτσι σιγά-σιγά θα ανακαλύψει τα πραγματικά κίνητρα που κρύβονται πίσω από το “θαύμα”.

“Δεν ήσουν ποτέ εδώ” (You were never really here), της Λιν Ράμσεϊ:  Ενώ η νεαρή Νίνα αγνοείται, ένας βετεράνος πολέμου, ο Τζο, προσπαθεί να τη σώσει. Η κοπέλα είναι θύμα μιας συμμορίας η οποία διακινεί γυναίκες και ο σκληρός βετεράνος αναγκάζεται να έρθει σε σύγκρουση με τη διαφθορά της εξουσίας σε μια σκληρή και βίαιη μάχη.

Η ταινία μοιράστηκε στις Κάννες το βραβείο σεναρίου μαζί με το Γιώργο Λάνθιμο για το “Φόνο του ιερού ελαφιού”.

“Η συμμορία του τυφώνα” (The hurricane heist), του Ρομπ Κοέν:  Ο Μπρους Ράτλετζ, επαγγελματίας κυνηγός καταιγίδων, σκοτώνεται το 1992 όταν ένας τυφώνας τον ‘αρπάζει’ μαζί με τη σκεπή του σπιτιού του, αφήνοντας τρομαγμένους τους δυο γιους του, Ουίλ και Μπριζ. Μετά από 25 χρόνια ο Ουίλ εργάζεται στη μετεωρολογική υπηρεσία των ΗΠΑ και παρακολουθεί τη γέννηση του πιο δυνατού τυφώνα στην ιστορία της χώρας. Και καθώς οι κάτοικοι εγκαταλείπουν τρομαγμένοι τα σπίτια τους για να σωθούν, μια σπείρα σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το γεγονός και να κλέψει 600 εκατομμύρια δολάρια. Οι μόνοι που μπορούν να αποτρέψουν τη ληστεία είναι ο Ουίλ, ο αδελφός του Μπριζ και μια κυβερνητική πράκτορας, η Κάσι. Και ο φονικός τυφώνας πλησιάζει…

“Σέρλοκ Ζουμπόμς” (Sherlock Gnomes), τουΤζον Στίβενσον: Οι πολυαγαπημένοι μας νάνοι των κήπων βιώνουν μια θεότρελη περιπέτεια στο Λονδίνο. Ο Ζουμπαίος και η Ιουλιέτα ζητούν τη βοήθεια του διάσημου ντετέκτιβ Σέρλοκ Ζουμπόμς επειδή οι νάνοι του κήπου πέφτουν θύματα απαγωγής!

Pacific Rim: Εξέγερση” (Pacific Rim uprising), του Στίβεν Σ. Ντενάιτ: Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τη μεγάλη μάχη, και οι ωκεανοί είναι ήρεμοι, αλλά ανήσυχοι. Δικαιωμένοι από τον τότε θρίαμβο, το πρόγραμμα Jaeger έχει εξελιχθεί στην πιο ισχυρή παγκόσμια αμυντική δύναμη στην ιστορία του ανθρώπου. Η PPDC τώρα καλεί τους καλύτερους να αναδυθούν και να αποτελέσουν τη νέα γενιά ηρώων, όταν τα καϊτζού επιστρέψουν.

Σινεφίλ

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s