«ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ»

(Αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 18/3/2018)

Αγάπη για τους απλούς ανθρώπους

Δεν πέρασαν πολλές μέρες από την προβολή της θαυμάσιας αυτής ταινίας στην τελετή έναρξης του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Εκείνο το βράδυ το κοινό απόλαυσε την ταινία κάτι που φάνηκε στο τελικό θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα.

Τα «Πρόσωπα και ιστορίες», που συν σκηνοθέτησε η 89χρονη, Ανιες Βαρντά –κυριά της νουβέλ βαγκ την έχουν αποκαλέσει- μαζί με τον κατά 55 χρόνια (!) νεότερό της, φωτογράφο και εικαστικό καλλιτέχνη, Τζέι Αρ (JR).

Οι δύο καλλιτέχνες, ταξιδεύουν, συναντούν απλούς ανθρώπους και αφού τους φωτογραφίσουν μετατρέπουν τις φωτογραφίες τους σε τεράστιες τοιχογραφίες. Μοιράζονται έτσι την αγάπη και το πάθος για δημιουργία και εξερεύνηση, με τους ανθρώπους που ζουν στη γαλλική ύπαιθρο.

Θαυμάσια ταινία, ένα τρυφερό, ανθρώπινο, απολαυστικό και άκρως διασκεδαστικό ρόουντ μούβι. Πανέξυπνοι, σπιρτόζικοι διάλογοι, ένας ύμνος στους καθημερινούς απλούς ανθρώπους, στους αληθινούς ήρωες της ζωής, οι οποίοι προσεγγίζονται με σεβασμό και αγάπη και αναδεικνύονται μέσα από το έργο των δύο καλλιτεχνών.

Έτσι μία σκηνοθέτιδα και ένας φωτογράφος, συναντιούνται και ταξιδεύουν μαζί, δημιουργώντας. Ανακαλύπτουν κρυφές πτυχές των ανθρώπων και τις αναδεικνύουν. Δεν ξεχνούν όμως και μας υπενθυμίζουν το εφήμερο των πάντων. Της ζωής και της τέχνης μέσα από τις φωτογραφίες-τοιχογραφίες οι οποίες είναι καταδικασμένες να υποκύψουν με τον καιρό στα στοιχεία της φύσης. Όμως παρόλα αυτά στην ταινία δεν υπάρχει το στοιχείο της μελαγχολίας αλλά αντίθετα, μια παιχνιδιάρικη διάθεση η οποία διαχέεται σε ολόκληρη την ταινία.

Η ταινία ήταν υποψήφια για το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ. Επίσης σημείωσε τεράστια εισπρακτική επιτυχία στη Γαλλία ενώ το περιοδικό Τάιμ, τη συμπεριέλαβε ανάμεσα στις 10 καλύτερες ταινίες του 2017. Φυσικά, στο Φεστιβάλ των Κανών, κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ.

Στρά. Κερ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες:

 

Ο θεριστής” (Le semeur), της Μαρίν Φρανσέν: Το 1852, η Βιολέτ είναι σε ηλικία γάμου. Όμως εξαιτίας του πολέμου που ξεσπά όλοι οι άνδρες εγκαταλείπουν το χωριό. Μένουν μόνον οι γυναίκες οι οποίες για πολύν καιρό μένουν μόνες. Όλες οι ευθύνες έχουν πέσει επάνω τους αφού αναγκάζονται να κάνουν μόνες τους όλες τις δουλειές. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες αποφάσισαν και έδωσαν τον όρκο πως όποιος άνδρας εμφανιστεί στο χωριό θα ανήκει σε όλες! Τι θα συμβεί όταν ένας περαστικός βρεθεί στο χωριό; “Οι γυναίκες, πέρα από την ιδιορρυθμία και την ‘παραβατικότητα’ αυτής της κοινής συμφωνίας τους, κατορθώνουν να βρουν η καθεμία την θέση της σε αυτήν, γιατί σέβονται τις σεξουαλικές ανάγκες η μία της άλλης”, λέει η σκηνοθέτις.

Η ταινία είναι βασισμένη στο αυτοβιογραφικό κείμενο της Βιολέτ Αϊλχόντ, “Ο προσφέρων το σπόρο” (The seed giver). Η συγγραφέας, δασκάλα η ίδια, γράφει για το χωριό της και για τα γεγονότα που τους σημάδεψαν.

Ένας ξένος στην πόλη” (Gringo), του Νας Έτζερτον: Ο Χάρολντ Σορίνγκα είναι ένας ευγενικός επιχειρηματίας ο οποίος θα μπλέξει άσχημα εξαιτίας των συνεργατών του. Έτσι ντόπιοι μαφιόζοι που διακινούν ναρκωτικά καθώς και ένας ανήθικος μισθοφόρος από τις ειδικές δυνάμεις, θα τον οδηγήσουν στην όχθη της παρανομίας και από έντιμος πολίτης θα μετατραπεί σε καταζητούμενο εγκληματία. Κωμική περιπέτεια.

Tomb Raider: Lara Croft, του Ρορ Ούθαγκ: Η Λάρα Κροφτ έχασε τον πατέρα της όταν ήταν στην εφηβεία. Τώρα στα 21 της αρνείται να αναλάβει τα σκήπτρα της μεγάλης της κληρονομιάς και αποφασίζει να λύσει το μυστήριο με το θάνατο του πατέρα της ο οποίος χάθηκε εξερευνώντας ένα τύμβο σε ένα νησί. Έτσι ρίχνεται σε μια δύσκολη και επικίνδυνη περιπέτεια.

Μετά το χωρισμό” (Jusqu’ a garde), του Ξαβιέ Λεγκράν: Ο Αντουάν και η Μίριαμ, αφού έχουν πάρει διαζύγιο, παίρνουν από κοινού την επιμέλεια του γιου τους Ζουλιάν. Η Μιριάν δε συμφωνεί με αυτό αφού με αυτόν τον τρόπο, ο Αντουάν ο οποίος δεν μπορεί να αποδεχτεί και να ξεπεράσει το διαζύγιο, βρίσκει την ευκαιρία να είναι κοντά της. Όμως αυτή η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή για τον ίδιο το Ζουλιάν ο οποίος, για να μη συμβούν τα χειρότερα θα οδηγηθεί σε ακραίες καταστάσεις.

Τα μυστήρια της Σικελίας” (Sicilian ghost story), των Φάμιο Γκρασαντόνια και Αντόνιο Πιάτζα: Ο 13χρονος Τζουζέπε εξαφανίζεται στην άκρη ενός δάσους σε ένα χωριό στη Σικελία. Η σιωπή όλων γύρω από την εξαφάνισή του και η αδιαφορία των αρχών, εξοργίζουν την αγαπημένη του φίλη, Λούνα, η οποία αποφασίζει να αναζητήσει την αλήθεια. Χωρία να διστάσει βουτάει στα σκοτεινά νερά της λίμνης που βρίσκεται στον τόπο της εξαφάνισης για να βρει τον αγαπημένο της Τζουζέπε. Η ταινία, η οποία κινείται στα όρια του φανταστικού, είναι μια σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας μέσα στο σκληρό κόσμο της σιτσιλιάνικης μαφίας.

Η μούσα” (Muse), του Χάιμε Μπαλαγκουέρο: Ο Σάιμον Σόλομον, καθηγητής λογοτεχνίας, βασανίζεται από έναν εφιάλτη: το φόνο μιας γυναίκας σε μια παράξενη τελετή. Όταν όμως η γυναίκα που βλέπει στον ύπνο του βρίσκεται δολοφονημένη στα αλήθεια, ο Σάιμον θα ψάξει για τις απαντήσεις.  Στον τόπο του εγκλήματος θα συνατήσει τη Ρέιτσελ, μια γυναίκα η οποία βασανίζεται από τους ίδιους εφιάλτες. Μαζί πλκέον θα προσπαθήσουν να διαλευκάνουν το μυστήριο. ΚΙ έτσι θα φτάσουν στις μυστηριώδεις Μούσες!  Βασιμένη στο βραβευμένο μπεστ σέλερ του Χοσέ Κάρλος Σομόθα, “Η γυναίκα με το νούμερο 13”.

Στην άκρη του δρόμου” (Yol kenari), του Ταϊφούν Πιρσελίμογλου: Ένας νεαρός άνδρας φτάνει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Ένα παράξενο καράβι αγκυροβολημένο στα ανοιχτά, ένας διαπεραστικός ήχος που ακούγεται παντού, φωτιές, αγνοούμενοι και άλλες περίεργες ενδείξεις, οδηγούν τους κατοίκους της να πιστεύουν ότι έρχεται η μέρας της κρίσης. Οι φήμες ξεδιπλώνουν ιστορίες που ξεπερνούν την φαντασία του. Σύντομα θα γίνει μάρτυρας μιας βίαιης δολοφονίας. Όλα ανατρέπονται όταν η νοσοκόμα της πόλης, με την οποία έχει αναπτύξει ιδιαίτερη σχέση, θα ανακαλύψει ένα παρίεργο σημάδι στην πλάτη του. Η φήμη διαδίδεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Μήπως είναι ο Μεσσίας που όλοι περιμένουν;

Σινεφίλ

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s