ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (Από 17 έως 24/3/2018)

 (από το http://www.stokokkino.gr)

Εαρινές κινηματογραφικές αναζητήσεις

 Του Στράτου Κερσανίδη

 Καθώς η άνοιξη μπήκε δυναμικά οι σινεφίλ αναζητούν εκείνες τις ταινίες οι οποίες θα τους παρασύρουν στις σκοτεινές αίθουσες αντί να υποκύψουν στις εαρινές προκλήσεις.

Την τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε εννέα ταινίες από τις οποίες τουλάχιστον οι πέντε αξίζει να προσεχθούν.

Η τρυφερή, λυρική αλλά και πολύ αληθινή «Τυφλή αγάπη», της Ναόμι Καβάζε, το απολαυστικό και διασκεδαστικό ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά και του Τζέι Αρ, «Πρόσωπα και ιστορίες», το δράμα εποχής, «Ο θεριστής» της Μαρίν Φρανσέν και το συγκλονιστικό «Μετά το χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν φαίνεται πως, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία, κερδίζουν το ενδιαφέρον του σινεφίλ κοινού. Κοντά τους φυσικά και η ταινία «Στην άκρη του δρόμου», του  Ταϊφούν Πιρσελίμογλου, ενός από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους τούρκους σκηνοθέτες.

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες «Tomb Raider: Lara Croft», «Ένας ξένος στην πόλη», «Τα μυστήρια της Σικελίας» και «Μούσα» οι οποίες δεν είναι αδιάφορες και αναζητούν η κάθε μία το δικό τους κοινό.

 

ΤΥΦΛΗ ΑΓΑΠΗ

HIKARI

Σκηνοθεσία: Ναόμι Καβάζε 
Πρωταγωνιστούν:
Μασατόσι Ναγκάζε, Αγιάμε Μισάκι, Τατσούα Φούτζι, Καζούκο Σιρακάουα, Μισούζου Κάνο, Μαντάρο Κόιτσι

 Δύο άνθρωποι αντιμετωπίζουν καταστάσεις με τις οποίες πρέπει να αναμετρηθούν. Η Μιζάκο, μια νέα κοπέλα η οποία ‘ντύνει’ με ακουστικές περιγραφές, κινηματογραφικές ταινίες, ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν άτομα με προβλήματα όρασης. Ταυτόχρονα προσπαθεί να ξεπεράσει το θάνατο του πατέρα της και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της μητέρας της.

Ο Μασάγια Νακαμόρι, είναι ένας φωτογράφος ο οποίος χάνει σταδιακά την όρασή του και ζει με τη διαρκή αγωνία της οριστικής τύφλωσης. Συναντιούνται κατά τη διάρκεια της επένδυσης με λόγο μιας ταινίας, όπου η Μιζάκο περιγράφει και ο Μασάγια ο οποίο συμμετέχει σε ένα γκρουπ ατόμων με προβλήματα όρασης, κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Η σχέση τους δε θα αρχίσει πολύ καλά, καθώς ο άνδρας κάνει αυστηρές παρατηρήσεις στην κοπέλα. Όταν όμως η Μιζάκο ανακαλύψει τις φωτογραφίες του θα διαπιστώσει πως τη συνδέουν με το δικός της παρελθόν. Αυτό θα τους φέρει κοντά και σύντομα θα διαπιστώσουν πως το φως μπορεί να έχει κι άλλες μορφές. Εκείνη θα δει πίσω από το παρελθόν της ένα αισιόδοξο μέλλον κι εκείνος θα αντιμετωπίσει με θάρρος την αναπηρία του.

Η ταινία της Καβάζε, η οποία τιμήθηκε με το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών 2017, είναι μια τολμηρή και ταυτόχρονο τρυφερή διείσδυση στην πραγματικότητα της ζωής και τα προβλήματά της. Τα οποία ακόμη κι όταν φαίνονται αξεπέραστα, πάντοτε υπάρχει κάποιος τρόπος να τα αντιμετωπίσουμε. Αρκεί να τον ανακαλύψουμε και, κυρίως, να θέλουμε να ψάξουμε.

Η σκηνοθεσία συνδυάζει το λυρισμό με το ρεαλισμό σε σωστές δόσεις. Ισορροπημένη, ανθρώπινη, τρυφερή αλλά και σκληρή όπου χρειάζεται. Κι αυτό συμβαίνει κυρίως στα σημεία που ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τα δικά τους προβλήματα, όταν η καθημερινότητα έρχεται να τους υπενθυμίσει τις αδυναμίες τους.

Ευαισθησία και διακριτικότητα χαρακτηρίζουν τη χαμηλών τόνων ταινία της Ναόμι Καβάζε. Η συνάντηση, η σύγκρουση, η γνωριμία, η εμπιστοσύνη και η αποδοχή είναι τα στάδια στη σχέση των δύο πρωταγωνιστών. Οι χαρακτήρες των οποίων αποδίδονται πειστικότατα από την Αγιάμε Μισάκι και τον Μασατόσι Ναγκάζε.

Πολύ καλή ταινία που θα σας συγκινήσει με το θέμα της και θα σας σαγηνεύσει με τις εικόνες της.

 

ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

VISAGES, VILLAGES

Σκηνοθεσία: Ανιές Βαρντά, Τζέι Αρ (JR)

 Δεν πέρασαν πολλές μέρες από την προβολή της θαυμάσιας αυτής ταινίας στην τελετή έναρξης του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Εκείνο το βράδυ το κοινό απόλαυσε την ταινία κάτι που φάνηκε στο τελικό θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα.

Τα «Πρόσωπα και ιστορίες», που συν σκηνοθέτησε η 89χρονη, Ανιες Βαρντά –κυριά της νουβέλ βαγκ την έχουν αποκαλέσει- μαζί με τον κατά 55 χρόνια (!) νεότερό της, φωτογράφο και εικαστικό καλλιτέχνη, Τζέι Αρ (JR).

Οι δύο καλλιτέχνες, ταξιδεύουν, συναντούν απλούς ανθρώπους και αφού τους φωτογραφίσουν μετατρέπουν τις φωτογραφίες τους σε τεράστιες τοιχογραφίες. Μοιράζονται έτσι την αγάπη και το πάθος για δημιουργία και εξερεύνηση, με τους ανθρώπους που ζουν στη γαλλική ύπαιθρο.

Θαυμάσια ταινία, ένα τρυφερό, ανθρώπινο, απολαυστικό και άκρως διασκεδαστικό ρόουντ μούβι. Πανέξυπνοι, σπιρτόζικοι διάλογοι, ένας ύμνος στους καθημερινούς απλούς ανθρώπους, στους αληθινούς ήρωες της ζωής, οι οποίοι προσεγγίζονται με σεβασμό και αγάπη και αναδεικνύονται μέσα από το έργο των δύο καλλιτεχνών.

Έτσι μία σκηνοθέτιδα και ένας φωτογράφος, συναντιούνται και ταξιδεύουν μαζί, δημιουργώντας. Ανακαλύπτουν κρυφές πτυχές των ανθρώπων και τις αναδεικνύουν. Δεν ξεχνούν όμως και μας υπενθυμίζουν το εφήμερο των πάντων. Της ζωής και της τέχνης μέσα από τις φωτογραφίες-τοιχογραφίες οι οποίες είναι καταδικασμένες να υποκύψουν με τον καιρό στα στοιχεία της φύσης. Όμως παρόλα αυτά στην ταινία δεν υπάρχει το στοιχείο της μελαγχολίας αλλά αντίθετα, μια παιχνιδιάρικη διάθεση η οποία διαχέεται σε ολόκληρη την ταινία.

Η ταινία ήταν υποψήφια για το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ. Επίσης σημείωσε τεράστια εισπρακτική επιτυχία στη Γαλλία ενώ το περιοδικό Τάιμ, τη συμπεριέλαβε ανάμεσα στις 10 καλύτερες ταινίες του 2017. Φυσικά, στο Φεστιβάλ των Κανών, κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ.

Ο ΘΕΡΙΣΤΗΣ

LE SEMEUR

Σκηνοθεσία: Μαρίν Φρανσέν
Πρωταγωνιστούν: Πολίν Μπουρλέ, Ραφαέλ Αγκογκέ, Τεό Κόστα Μαρίνι, Φρανσουά Λεμπρούν, Αλμπάν Λενουάρ

Το 1852, η Βιολέτ είναι σε ηλικία γάμου. Όμως εξαιτίας του πολέμου που ξεσπά όλοι οι άνδρες εγκαταλείπουν το χωριό. Μένουν μόνον οι γυναίκες οι οποίες για πολύν καιρό μένουν μόνες. Όλες οι ευθύνες έχουν πέσει επάνω τους αφού αναγκάζονται να κάνουν μόνες τους όλες τις δουλειές. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες αποφάσισαν και έδωσαν τον όρκο πως όποιος άνδρας εμφανιστεί στο χωριό θα ανήκει σε όλες! Τι θα συμβεί όταν ένας περαστικός βρεθεί στο χωριό; “Οι γυναίκες, πέρα από την ιδιορρυθμία και την ‘παραβατικότητα’ αυτής της κοινής συμφωνίας τους, κατορθώνουν να βρουν η καθεμία την θέση της σε αυτήν, γιατί σέβονται τις σεξουαλικές ανάγκες η μία της άλλης”, λέει η σκηνοθέτις.

Η ταινία είναι βασισμένη στο αυτοβιογραφικό κείμενο της Βιολέτ Αϊλχόντ, “Ο προσφέρων το σπόρο” (The seed giver). Η συγγραφέας, δασκάλα η ίδια, γράφει για το χωριό της και για τα γεγονότα που τους σημάδεψαν.

Σημειώνει η σκηνοθέτιδα: “Με τράβηξε το θέμα της ιστορίας και η δυνατή, ποιητική οπτική σ’ αυτό θέμα. Με παρακίνησε να θέλω δω την κινηματογραφική εκδοχή του. Το κείμενο είναι περισσότερο ένα πεζό ποίημα παρά ένα σύντομο μυθιστόρημα. Λειτουργεί μέσω υπαινιγμών. Έτσι, μου άφηνε περιθώρια να νιώσω ελεύθερη στον τρόπο που θα το επεξεργαζόμουν. Επίσης, μου άρεσε ότι το κείμενο ξαφνιάζει με τον ρεαλισμό με τον οποίο εκφράζει την γυναικεία ερωτική επιθυμία. Εκτός του ιστορικού της πλαισίου, η ταινία αφηγείται την ιστορία του τί σημαίνει πραγματικά να είσαι γυναίκα, όταν αφαιρείς τις κοινωνικές, πολιτιστικές ή εθνικές αναφορές, κατά κάποιον τρόπο δηλαδή όλα αυτά που ‘ντύνουν’ μια γυναίκα”.

 

ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΩΡΙΣΜΟ

JUSQUA LA GARDE

Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Λεγκράν
Πρωταγωνιστούν: Λέα Ντράκερ, Ντενί Μενοσέ, Τόμας Γκιόρια

Ο Αντουάν και η Μίριαμ, αφού έχουν πάρει διαζύγιο, παίρνουν από κοινού την επιμέλεια του γιου τους Ζουλιάν. Η Μιριάν δε συμφωνεί με αυτό αφού με αυτόν τον τρόπο, ο Αντουάν ο οποίος δεν μπορεί να αποδεχτεί και να ξεπεράσει το διαζύγιο, βρίσκει την ευκαιρία να είναι κοντά της. Όμως αυτή η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή για τον ίδιο το Ζουλιάν ο οποίος, για να μη συμβούν τα χειρότερα θα οδηγηθεί σε ακραίες καταστάσεις.

Η ταινία η οποία κέρδισε το Αργυρό Λιοντάρι Σκηνοθεσίας, στο 74ο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι ένα συγκλονιστικό δράμα σε παραγωγή Αλεξάντρ Γαβράς το οποίο παρασύρει τους θεατές οι οποίοι ταυτίζονται με όσα συμβαίνουν επί της οθόνης.

ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

YOL KENARI

Σκηνοθεσία: Ταϊφούν Πιρσελίμογλου

Πρωταγωνιστούν: Τανσού Μπιτζέρ, Ναλάν Κουρουτζίμ, Ερκάν Κεσάλ, Τάνερ Μπιρσέλ

Ένας νεαρός άνδρας φτάνει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Ένα παράξενο καράβι αγκυροβολημένο στα ανοιχτά, ένας διαπεραστικός ήχος που ακούγεται παντού, φωτιές, αγνοούμενοι και άλλες περίεργες ενδείξεις, οδηγούν τους κατοίκους της να πιστεύουν ότι έρχεται η μέρας της κρίσης. Οι φήμες ξεδιπλώνουν ιστορίες που ξεπερνούν την φαντασία του. Σύντομα θα γίνει μάρτυρας μιας βίαιης δολοφονίας. Όλα ανατρέπονται όταν η νοσοκόμα της πόλης, με την οποία έχει αναπτύξει ιδιαίτερη σχέση, θα ανακαλύψει ένα παρίεργο σημάδι στην πλάτη του. Η φήμη διαδίδεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Μήπως είναι ο Μεσσίας που όλοι περιμένουν;

TOMB RAIDER: LARA CROFT

Σκηνοθεσία: Ρορ Ούθαγκ
Πρωταγωνιστούν: Αλίσια Βικάντερ, Ντόμινικ Γουέστ, Γουόλτον Γκόγκινς, Ντάνιελ Γου

Η Λάρα Κροφτ έχασε τον πατέρα της όταν ήταν στην εφηβεία. Τώρα στα 21 της αρνείται να αναλάβει τα σκήπτρα της μεγάλης της κληρονομιάς και αποφασίζει να λύσει το μυστήριο με το θάνατο του πατέρα της ο οποίος χάθηκε εξερευνώντας ένα τύμβο σε ένα νησί. Έτσι ρίχνεται σε μια δύσκολη και επικίνδυνη περιπέτεια.

ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

GRINGO

Σκηνοθεσία: Νας Έτζερτον
Πρωταγωνιστούν: Σαρλίζ Θερόν, Τζόελ Έτζερτον, Αμάντα Σίφριντ, Θάντι Νιούτον, Σάρλτο Κόπλεϊ

Ο Χάρολντ Σορίνγκα είναι ένας ευγενικός επιχειρηματίας ο οποίος θα μπλέξει άσχημα εξαιτίας των συνεργατών του. Έτσι ντόπιοι μαφιόζοι που διακινούν ναρκωτικά καθώς και ένας ανήθικος μισθοφόρος από τις ειδικές δυνάμεις, θα τον οδηγήσουν στην όχθη της παρανομίας και από έντιμος πολίτης θα μετατραπεί σε καταζητούμενο εγκληματία. Κωμική περιπέτεια.

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ

SICILIAN GHOST STORY

Σκηνοθεσία: Φάμπιο Γκρασαντόνια, Αντόνιο Πιάτζα
Πρωταγωνιστούν: Τζούλια Γιεντλικόβσκα, Γκαετάνο Φερνάντεζ, Κορίν Μουσαλάρι, Αντρέα Φαλτζόνε

Ο 13χρονος Τζουζέπε εξαφανίζεται στην άκρη ενός δάσους σε ένα χωριό στη Σικελία. Η σιωπή όλων γύρω από την εξαφάνισή του και η αδιαφορία των αρχών, εξοργίζουν την αγαπημένη του φίλη, Λούνα, η οποία αποφασίζει να αναζητήσει την αλήθεια. Χωρία να διστάσει βουτάει στα σκοτεινά νερά της λίμνης που βρίσκεται στον τόπο της εξαφάνισης για να βρει τον αγαπημένο της Τζουζέπε. Η ταινία, η οποία κινείται στα όρια του φανταστικού, είναι μια σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας μέσα στο σκληρό κόσμο της σιτσιλιάνικης μαφίας.

ΜΟΥΣΑ

MUSE

Σκηνοθεσία: Χάιμε Μπαλαγκουέρο
Πρωταγωνιστούν: Έλιοτ Κόουαν, Φράνκα Ποτέντε, Άνα Ουλάρου, Λέονορ Γουότλινγκ, Μανουέλα Βέλες, Τζοάν Γουόλι, Κρίστοφερ Λόιντ

Ο Σάιμον Σόλομον, καθηγητής λογοτεχνίας, βασανίζεται από έναν εφιάλτη: το φόνο μιας γυναίκας σε μια παράξενη τελετή. Όταν όμως η γυναίκα που βλέπει στον ύπνο του βρίσκεται δολοφονημένη στα αλήθεια, ο Σάιμον θα ψάξει για τις απαντήσεις.  Στον τόπο του εγκλήματος θα συνατήσει τη Ρέιτσελ, μια γυναίκα η οποία βασανίζεται από τους ίδιους εφιάλτες. Μαζί πλκέον θα προσπαθήσουν να διαλευκάνουν το μυστήριο. ΚΙ έτσι θα φτάσουν στις μυστηριώδεις Μούσες!  Βασισμένη στο βραβευμένο μπεστ σέλερ του Χοσέ Κάρλος Σομόθα, “Η γυναίκα με το νούμερο 13”.

 

 

 

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s