ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 4/1 έως 10/1/2018)

(από το http://www.stokokkino.gr)

Συρρικνωθείτε γιατί χανόμαστε!

Του Στράτου Κερσανίδη

Η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας και στη χώρα μας προβλήθηκε πρώτη φορά τον περασμένο Νοέμβριο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προβάλλεται από αυτήν την εβδομάδα και στις αίθουσες.

Ο «Μικρόκοσμος» μια κωμωδία επιστημονικής φαντασίας, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει ο σκηνοθέτης της, προτείνει μια λύση για την επιβίωση της ανθρωπότητας η οποία κινδυνεύει από την αύξηση του πληθυσμού και την εξάντληση των πλουτοπαραγωγικών πηγών.

Το, όχι ιδιαίτερα πλούσιο, μενού συμπληρώνουν ακόμη τρεις ταινίες. Πρόκειται για την πολύ ενδιαφέρουσα «Molly’s game», του Άαρον Σόρκιν, η οποία είναι βασισμένη σε αληθινή ιστορία η οποία διαθέτει ένα μεγάλο ατού: την Τζέσικα Τσαστέιν στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Λουκρέσια Μαρτέλ, μια από τις πιο σημαντικές σκηνοθέτιδες της Λατινικής Αμερικής, αναλαμβάνει να μεταφέρει στον κινηματογράφο ένα σημαντικό έργο της αργεντίνικης λογοτεχνίας. Η ταινία της «Ζάμα», είναι μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της σεζόν.

Τέλος, ο Άνταμ Ρόμπιτελ, σκηνοθετεί την «Παγιδευμένη ψυχή: Το τελευταίο κλειδί», πρίκουελ της γνωστής σειράς ταινιών.

ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

DOWNSIZING

Σκηνοθεσία:  Αλεξάντερ Πέιν
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Κρίστοφ Γουόλτζ, Χονγκ Τσάου, Τζέισον Σουντέικις, Κρίστεν Γουίγκ

Ο Πολ Σάφρανεκ και η γυναίκα του Όντρεϊ, ένα ζευγάρι από την Ομάχα, ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή. Και αυτό ενώ ο πλανήτης αντιμετωπίζει τον κίνδυνο του υπερπληθυσμού και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ενώ η επιστήμη προσπαθεί να βρει λύσεις κάποιοι επιστήμονες στη Νορβηγία ανακάλυψαν μία μέθοδο με την οποία συρρικνώνουν τους ανθρώπους σε μέγεθος 10-15 εκατοστών. Κι αυτό είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο διάρκειας 200 ετών που όταν περάσουν θα έχει ολοκληρωθεί η σμίκρυνση όλου του κόσμου. Οι άνθρωποι σύντομα θα ανακαλύψουν πόσο πολύ συμφέρει οικονομικά αυτή η λύση, το ίδιο κι ο Πολ και η Όντρεϊ, οι οποίοι θα αποφασίσουν να επιχειρήσουν αυτή την αλλαγή που θα αλλάξει τη ζωή τους για πάντα. Αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι χρειάζονται λιγότερο ζωτικό χώρο, λιγότερη τροφή, λιγότερη ενέργεια, λιγότερα σκουπίδια.

Να λοιπόν που η επιστημονική φαντασία μπορεί να προτείνει λύσεις ακόμη και για τη σωτηρία του πλανήτη! Βέβαια σε αυτή τη μικρότερη κοινωνία με τους μικρότερους ανθρώπους, δε θα πάψουν τα προβλήματα καθώς οι άνθρωποι παραμένουν άνθρωποι!

Τελικά η ταινία είναι μια κοινωνική σάτιρα επιστημονικής φαντασίας η οποία αφενός είναι διασκεδαστική αφετέρου διεισδύει εντέχνως στην πραγματικότητα και αναδεικνύει το μέγεθος των προβλημάτων τα οποία αν και σε σμίκρυνση παραμένουν… τεράστια και δυσεπίλυτα!

Ο «Μικρόκοσμος», που προβάλλεται πλέον κανονικά στις αίθουσες, είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, αν και ο ίδιος ο Αλεξάντερ Πέιν, λέει πως,  «ποτέ δεν είπα ότι είναι ταινία επιστημονικής φαντασίας. Πάντα έλεγα ότι κάνω κωμωδία». Και συνεχίζει: «Προσποιούμαι ότι κάθε ταινία που κάνω είναι κωμωδία. Σίγουρα και η ταινία μου αυτή είναι κωμωδία, αλλά έχει και σκοτεινά στοιχεία. Κάθε φορά που τελειώνω μία ταινία με ρωτάνε για την ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα ή το πάθος. Αυτό απλά συμβαίνει. Έτσι κι αλλιώς, οι ταινίες μου που έχουν προκαλέσει το μεγαλύτερο θαυμασμό έχουν αυτά τα στοιχεία, μαζί χιούμορ και πάθος, αυτό συμβαίνει ακόμη και σε ταινίες του Τσάπλιν». 

Το γεγονός της συρρίκνωσης των ηρώων σίγουρα προκαλεί γέλιο. Όταν όμως αυτή η σμίκρυνση είναι αποτέλεσμα επιστημονικών ερευνών με σκοπό να δοθεί λύση στα προβλήματα της ανθρωπότητας, μπαίνει έντονα και το στοιχείο της επιστημονικής φαντασίας.

MOLLYS GAME

Σκηνοθεσία: Άαρον Σόρκιν
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσαστέιν, Ίντρις Έλμπα, Κέβιν Κόστνερ, Μάικλ Σέρα

Το 2014, η Μόλι Μπλουμ συλλαμβάνεται από το Εφ Μπι Άι. Η Μόλι ταλαντούχος σκιέρ με συμμετοχή στους Ολυμπιακούς αγώνες, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αθλητισμό μετά από τραυματισμό. Κι αν καριέρα της στον αθλητισμό τελείωσε μια νέα καριέρα άρχισε για την όμορφη Μόλι. Όχι στις χιονισμένες πίστες αλλά σε μια αίθουσα όπου διάφοροι άνθρωποι της «καλής» κοινωνίας έστηναν παρτίδες πόκερ με πολύ υψηλά πονταρίσματα. Ανάμεσά τους αστέρια του Χόλιγουντ, επιχειρηματίες αλλά και μαφιόζοι! Η Μόλι ως υπεύθυνη αυτού του χώρου για δέκα ολόκληρα χρόνια βρισκόταν στον αφρό και απολάμβανε αρκετών προνομίων ενώ κέρδιζε και κάμποσα χρήματα. Όταν όμως το παιχνίδι της μπήκε στο μάτι της ρώσικης μαφίας, η καριέρα της τελείωσε άδοξα. Μια νύχτα 17 πράκτορες του Εφ Μπι Άι μπουκάρουν και τη συλλαμβάνουν και η Μόλι Μπλουμ παραπέμπεται με βαρύτατες κατηγορίες. Με μοναδικό σύμμαχό της το δικηγόρο της, Τσάρλι Τζάφι, η Μόλι αντιμετωπίζει τη δικαιοσύνη αλλά και τα ΜΜΕ.

Η ταινία η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο το Σεπτέμβριο, είναι υποψήφια για δύο Χρυσές Σφαίρες. Καλύτερου Σεναρίου για τον Άαρον Σόρκιν και Α΄ Γυναικείου Ρόλου για τη Τζέσικα Τζάστεϊν.

Είναι η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Άαρον Σόρκιν ο οποίος κέρδισε Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για την ταινία «The social network» (2010)

ΖΑΜΑ

Σκηνοθεσία: Λουκρισία Μαρτέλ
Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Γκιμένεζ Κάτσο, Λόλα Ντουένιας, Ματέους Ναχτεργκαέλε, Χουάν Μινουτζίν, Ναουέλ Κάνο

Ο Ζάμα, αξιωματικός του ισπανικού στέμματος, υπηρετεί σε κάποια επαρχία στην Αργεντινή, περιμένοντας με αγωνία μια επιστολή από το βασιλιά με την προαγωγή του και τη μετάθεσή του στο Μπουένος Άιρες. Και ενώ η επιστολή αργεί ο Ζάμα αναλαμβάνει μια αποστολή που του αναθέτει ο κυβερνήτης. Να ηγηθεί μια ομάδας στρατιωτών και να καταδιώξει έναν επικίνδυνο ληστή. Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης όμως ο Ζάμα αιχμαλωτίζεται.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Αντόνιο Ντι Μπενεντέτο, ένα από τα κορυφαία έργα της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας. Και είναι μια από τις πλέον αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς σκηνοθετημένη από τη Λουκρισία Μαρτέλ, μια από τις πιο σημαντικές σκηνοθέτιδες του αργεντίνικου κινηματογράφου.

Η Μαρτέλ, βρίσκεται ξανά πίσω από την κάμερα 9 χρόνια μετά την προηγούμενη ταινία της «Η ακέφαλή γυναίκα» (La mujer sin cabeza) με ένα ιστορικό έπος που εκτυλίσσεται το 18ο αιώνα.

Η σκηνοθέτιδα σημειώνει: «Θέλω να κοιτάξω το παρελθόν με την ίδια ασέβεια που δείχνουμε όταν κοιτάμε το μέλλον. Όχι για να τεκμηριώσω τα γεγονότα, αφού ο Ζάμα δεν έχει αξιώσεις ιστορικές, αλλά αντίθετα, για να βυθιστώ σε έναν κόσμο που είναι ακόμα αχανής: γεμάτος ζώα, φυτά και, μετά βίας κατανοητούς, ανθρώπους. Ένας κόσμος που ήταν κατεστραμμένος πριν καν ανακαλυφθεί και για αυτό, παραμένει σε ντελίριο.

Το παρελθόν της ηπείρου μας είναι θολό και μπερδεμένο. Το κάναμε έτσι για να μην αναρωτιόμαστε για την έννοια της ιδιοκτησίας της γης, για τα λάφυρα πάνω στα οποία η άβυσσος της Λατινικής Αμερικής ιδρύθηκε, προκαλώντας και τη γέννηση της δικής μας ταυτότητας. Μόλις ξεκινήσουμε να ξεσκεπάζουμε το παρελθόν, τότε νιώθουμε ντροπή.
Η ταινία βυθίζεται βαθιά μέσα στην εποχή των θνητών ανθρώπων, σε αυτή τη σύντομη ύπαρξη που μας έχει επιτραπεί, διαμέσου της οποίας προσπαθούμε αγωνιωδώς να γλιστρήσουμε στην αγάπη, καταπατώντας ακριβώς αυτό που θα μπορούσε να αγαπηθεί, αναβάλλοντας συνεχώς το νόημα της ζωής λες και η μέρα που έχει πραγματικά σημασία δεν έχει έρθει ακόμα, λες και δεν μπορεί να είναι η σημερινή. Και όμως, ο ίδιος κόσμος που φαίνεται αποφασισμένος να μας καταστρέψει, γίνεται η δική μας σωτηρία: όταν μας ρωτάνε αν θέλουμε να ζήσουμε περισσότερο, λέμε πάντα ναι».

ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΛΕΙΔΙ

INSIDIOUS: THE LAST KEY

Σκηνοθεσία: Άνταμ Ρόμπιτελ
Πρωταγωνιστούν: Λιν Σαγιέ, Άνγκους Σάμπσον, Γουάνελ, Κέιτλιν Τζέραρντ, Τζος Στιούαρτ

Η δρ. Ελίζ Ράινερ στο πιο τρομακτικό κυνήγι φαντασμάτων της ζωής της. Το κακό που αναζητά βρίσκεται μέσα στο πατρικό της σπίτι και τώρα είναι πλέον αναγκασμένη να βρεθεί αντιμέτωπη με τον οικογενειακό της δαίμονα. Μια δύσκολη και πολύ επικίνδυνη αποστολή και όχι μόνο για την ίδια. Ταινία τρόμου, η οποία είναι πρίκουελ της γνωστής σειράς ταινιών. Η εν λόγω μάλιστα, τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη ταινία.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s