«ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 18/6/2017)

Όταν η επιθυμία γίνεται φαντασίωση

 Όταν η επιθυμία ξεπερνά τα όρια της λογικής –και ποιος τα καθορίζει αυτά;- τότε η φαντασία και η πραγματικότητα δεν ξεχωρίζουν. Γίνεται κάτι σαν αυθυποβολή όπου η επιθυμία επιβάλλεται στην πραγματικότητα.

Η Νικόλ Γκαρσία σκηνοθετεί την ταινία «Όλα όσα αγαπήσαμε» (Mal de pierres), ερωτική ιστορία με πρωταγωνίστρια την Γκαμπριέλ, μια κοπέλα η οποία ζει σε ένα χωριό στη Νότια Γαλλία.

Ο έρωτας της Γκαμπριέλ για τον καθηγητή της, ο οποίος δεν ανταποκρίνεται, θεωρείται ανάρμοστος από την οικογένειά της και έτσι αποφασίζουν να την παντρέψουν. Στο χωριό εργάζεται ο Ζοζέ, ένα Καταλανός αγρότης, μαχητής στον Ισπανικό Εμφύλιο με τους Δημοκρατικούς ο οποίος ξέφυγε από το καθεστώς του Φράνκο. Θεωρείται ως ο πλέον κατάλληλος για σύζυγος της Γκαμπριέλ, και σύντομα η κοπέλα γίνεται, παρά τη θέλησή της σύζυγός του. Από την πρώτη στιγμή του δηλώνει πως δεν τον αγαπά αλλά είναι υποχρεωμένη να ζήσει μαζί του.

Όταν νοσηλεύεται για μερικές εβδομάδες σε ένα νοσοκομείο στην Ελβετία με πέτρες στα νεφρά, η Γκαμπριέλ γνωρίζει τον Αντρέ Σοβάζ, έναν βετεράνο του πολέμου στην Ινδοκίνα και τον ερωτεύεται παράφορα. Όταν εκείνη θεραπευμένη φεύγει από το νοσοκομείο, εκείνος της υπόσχεται πως θα επικοινωνήσει μαζί της. Όμως ο καιρός περνά και ο Αντρέ δεν απαντά στα συνεχή γράμματα που του στέλνει η Γκαμπριέλ.

Η ταινία αρχίζει σε παρόντα χρόνο για να μας μεταφέρει στη συνέχεια στο παρελθόν και στην τραγική ιστορία της Γκαμπριέλ. Η σκηνοθέτιδα αποκαλύπτει τη ζωή της ηρωίδας της, το χαμένο της έρωτα, το γάμο της, το νέο της έρωτα, το όνειρό της να ζήσει το πάθος που στερήθηκε. Δημιουργεί μια ιστορία γεμάτη βεβαιότητες που όμως, στο φινάλε, ανατρέπονται. Αυτό είναι και το μεγάλο ατού της ταινίας, το οποίο οικοδομείται πετραδάκι-πετραδάκι από τη Νικό Γκαρσία. Αν όμως η Γκαμπριέλ είναι ο χαρακτήρας γύρω από τον οποίο χτίζεται όλη η ταινία και η Μαριόν Γκοτιγιάρ που την ερμηνεύει, τη σηκώνει στις πλάτες της, εξαιρετικός είναι και ο χαρακτήρας του Ζοζέ, τον οποίο ερμηνεύει ο Λουίς Γκαρέλ.

Ενδιαφέρουσα ταινία με πολλές αρετές που σίγουρα θα σας εκπλήξει με το φινάλε της.

                                                                                                          Στρα. Κερ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Ξα μου», της Κλειώς Φανουράκη: Ο Τζόνι, χρόνια διευθυντής σε μεγάλη ξενοδοχειακή  μονάδα μένει άνεργος εξαιτίας της κρίσης. Σοκαρισμένος περνά τις περισσότερες ώρες της ημέρας κλεισμένος σε ένα δωμάτιο τζογάροντας διαδικτυακά. Μια μέρα πηγαίνοντας βόλτα στην παραλία με τη γυναίκα του προσκαλείται σε μια παρτίδα σκάκι από κάποιον ντόπιο ψαρά.

Τον κερδίζει και η ανταμοιβή του είναι να πάει το βράδυ μαζί του για ψάρεμα και να πάρει όλη την ψαριά. Επιστρέφοντας την επόμενη μέρα το πρωί, καλείται από κάποιους γνωστούς του αμπελοκαλλιεργητές να πάει να τρυγήσει μαζί τους. Σιγά – σιγά ο Τζόνι αρχίζει να βλέπει τη ζωή διαφορετικά. Κι όταν ένας νεαρός κτηνοτρόφος του ζητά να τον προσλάβει για να προωθήσει τα προϊόντα του, εκείνος δέχεται.

Υπάρχουν κάποιες ταινίες οι οποίες χωρίς να σε εντυπωσιάσουν σου δημιουργούν μια ευφορία. Έτσι συμβαίνει με το «Ξα μου» το οποίο αν και ξεκινά με έναν άνδρα ο οποίος μένει άνεργος στη συνέχεια εξελίσσεται σε ένα απελευθερωτικό οδοιπορικό του ήρωα που ξεχειλίζει αισιοδοξία και πίστη στη ζωή και τους ανθρώπους. Μια ταινία 100% κρητική, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Η σκηνοθέτιδα δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα, η αφήγησή της είναι στρωτή και το αποτέλεσμα δικαιώνει, θεωρώ, τις προθέσεις της. Δηλαδή να μεταδώσει την αγάπη για τη ζωή μέσα από ένα ελπιδοφόρο μήνυμα το οποίο δείχνει έναν άλλο δρόμο προς την ευτυχία που σχετίζεται με τους αληθινούς ανθρώπους οι οποίοι «παλεύουν» με τη θάλασσα και τη γη.

«Μικρά βήματα» (Sage femme), του Μαρτίν Προβόστ: Η Κλέρ έχει δουλέψει για χρόνια ως μαία και θεωρείται ως ιδιαίτερα χαρισματική στη δουλειά της, αν και η μοντέρνα ιατρική δεν υιοθετεί τις μεθόδους της. Όμως να περίεργο τηλεφώνημα έρχεται να αλλάξει τη ζωή της. Είναι από την Μπεατρίς, ερωμένη του πατέρας της, ο οποίος πέθανε πριν από 30 χρόνια. Η Μπεατρίς ζητά από την Κλερ να συναντηθούν επειδή έχει κάτι να της πει. Οι δυο γυναίκες θα βρεθούν και η επαφή τους αυτή θα τις κάνει να αποδεχτούν η μία την άλλη, να δείξουν αλληλοκατανόηση και να επανορθώσουν για όσα είχαν γίνει στο παρελθόν. Τρυφερή δραματική κωμωδία

«Είναι για το καλό σου» (Es port u bien), του Κάρλος Θερόν: Τρεις φίλοι, ο Αρτούρο, ο Πόλι και ο Τσους, αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα! Οι αγαπημένες τους κορούλες, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη ζωή τους με… άλλους άνδρες! Οι τρεις δεν μπορούν να το αποδεχτούν και συμφωνούν τούτοι οι ανεπρόκοποι πρέπει να βγουν από τη μέση. Ο πόλεμος αρχίζει. Κωμωδία από την Ισπανία.

«Ο γιατρός έχει τρεχάματα» (Lasciati andare)Ο Ελία, χωρισμένος ψυχίατρος ζει σε διαμέρισμα που χρησιμοποιεί και ως ιατρείο. Μετά από κάποια προβληματάκια, ο καρδιολόγος του συνιστά γυμναστική. Στο γυμναστήριο θα γνωρίσει την Κλαούντια, μια γοητευτική, κεφάτη και γεμάτη ζωή γυμνάστρια. Σύντομα θα τους συνδέσει μια απρόσμενη και τρυφερή φιλία.

«Άλλοθι για παντρεμένους. Com» (Allibi.com), του Φιλίπ Λασό: Ο Γκρεγκ ανοίγει μια πρωτότυπη επιχείρηση, η οποία παρέχει άλλοθι σε παντρεμένους που θέλουν να καλύψουν τις πομπές τους! Η Φλο είναι μια κοπέλα η οποία μισεί τους άντρες που λένε ψέματα. Τι θα κάνει μαζί της ο Γκρεγκ, ο οποίος την έχει ερωτευτεί;

«Η μούμια» (The mummy), του Άλεξ Κούρτζμαν: Η βασίλισσα της Αιγύπτου Άμανετ, θάφτηκε πριν από 5.000 χρόνια στην έρημο. Τώρα αποφάσισε να ‘ξυπνήσει’ με σκοπό να κυριαρχήσει στο σύγχρονο κόσμο. Ταινία τρόμου και εφόσον σας αρέσει, περί ορέξεως…

«Αυτοκίνητα 3» (Cars 3), του Μπράιαν Φι: Τα αυτοκίνητα ‘ζωντανεύουν’ και πάλι με σκοπό να πάρουν μέρος στη μεγάλη κούρσα για το κύπελλο Πίστον.

Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s