«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΣΛΟΑΝ»

(από την ΕΠΟΧΗ, 4/6/2017)

Αδίστακτη σε έναν αδίστακτο κόσμο

Η Ελίζαμπεθ Σλόαν, υπεύθυνη πολιτικής στρατηγικής σε μια εταιρία, αποφασίζει να αλλάξει στρατόπεδο όταν καλείται να υποστηρίξει μια εκστρατεία υπέρ της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Έτσι περνά από την άλλη πλευρά και στηρίζει τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, για τον περιορισμό της χρήσης όπλων. Φυσικά όλα αυτά με το αζημίωτο καθώς προσλαμβάνεται από το λόμπι των υπέρμαχων του περιορισμού και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να νικήσει!

Η «Δεσποινίς Σλόαν» του Τζον Μάντεν, είναι μια ταινία για μια γυναίκα η οποία ζει μόνον για την καριέρα και την επιτυχία. Μια γυναίκα μαχητική, αδίστακτη και ιδιαίτερα ευφυή. Αλλά και μια γυναίκα μοναχική η ερωτική ζωή της οποίας περιορίζεται σε προγραμματισμένες, πληρωμένες συνευρέσεις.

Η πρόκληση είναι μεγάλη, η Σλόαν δε θέλει να χάσει και γι’ αυτό χρησιμοποιεί κάθε τρόπο, κάθε μέθοδο θεμιτή ή αθέμιτη, νόμιμη ή όχι. Δε διστάζει να χρησιμοποιήσει ακόμη και τους ανθρώπους για να επιτύχει το σκοπό της. Και για τη χρήση αυτών των μεθόδων οδηγείται για να καταθέσει στην επιτροπή του Κογκρέσου.

Στην οθόνη κυριαρχεί η γοητευτική αλλά εντελώς αποστασιοποιημένη και ψυχρή μορφή της Ελίζαμπεθ Σλόαν την οποία ερμηνεύει ιδανικά η Τζέσικα Τσαστέιν. Ο σκηνοθέτης χτίζει ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ αποκαλύπτοντας τον κρυφό πόλεμο των αμερικανικών λόμπι και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν προκειμένου να προωθήσουν τις απόψεις και τις πολιτικές τους επιδιώξεις. Βέβαια στην περίπτωση αυτή, η αδίστακτη Σλόαν βρίσκεται από την καλή πλευρά, από εκείνη δηλαδή που υποστηρίζει τον περιορισμό της οπλοκατοχής. Ο σκηνοθέτης με διαρκή φλας μπακ, ακολουθεί τη μέθοδο της παραπλάνησης. Κι αυτό για να καταλήξει σε ένα φινάλε το οποίο ανατρέπει τα πάντα και για να αναδείξει το μακιαβελικό τρόπο με τον οποίο γίνεται η αντιπαράθεση.

Αν και υπάρχουν σημεία τα οποία μπορεί να δυσκολεύουν το θεατή να αποδεχτεί πως μπορεί να είναι αληθινά, ο Μάντεν οικοδομεί ένα πολύ δυνατό φιλμ, με ένταση κι ανατροπές. Ένα φιλμ στο οποίο κυριαρχεί ο κυνικός χαρακτήρας της Σλόαν το οποίο αξίζει να προσεχτεί επειδή αφενός αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του αμερικανικού –και όχι μόνον- πολιτικού συστήματος αφετέρου επειδή είναι φτιαγμένο από εκείνα τα υλικά τα οποία συγκροτούν μια ταινία η οποία εκτός από τις αδιαμφισβήτητες  κινηματογραφικές της αρετές εισχωρεί στα άδυτα της πολιτικής και των μηχανισμών χειραγώγησης.  Ο Τζον Μάντεν στα βήματα του Σίντνεϊ Λιούμετ και του Σίντνεϊ Πόλακ.

Στρα. Κερ.     

 

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 

«Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ» (Ma loute), του Μπρουνό Ντιμόν: Ένα αλλόκοτο σύμπαν με ήρωες ενός κόσμου που γέννησε η φαντασία του Μπρουνό Ντιμόν. Μια οικογένεια που ζει από τη συλλογή οστράκων, με περίεργες γαστριμαργικές προτιμήσεις. Πατέρας, μητέρα, τρία μικρά παιδιά και ο μεγάλο γιος, ο Μα Λούτ. Κοντά τους ζει μια άλλη πλούσια αλλοπρόσαλλη οικογένεια. Γονείς, ξαδέλφες, θεία, μητέρα και ένα κορίτσι που είναι αγόρι ή μήπως ένα αγόρι που είναι κορίτσι; Και ένας παχύσαρκος ντετέκτιβ με το βοηθό του, που έρχονται για να εξιχνιάσουν το μυστήριο της εξαφάνισης ανθρώπων στην περιοχή.

Μια πραγματική αυλή των θαυμάτων με φόντο μια περιοχή στη Μάγχη, γύρω στα 1910. Ο σκηνοθέτης διασκεδάζει και μαζί του διασκεδάζουν και οι θεατές. Τελικά μήπως δεν αξίζει να παίρνουμε και τόσο σοβαρά τον κόσμο; Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας περί σωστού και λάθους; Δεν ξέρω τι θέλει να μας πει, αλλά ξέρω πως πέρασα πολύ καλά, διασκέδασα, γέλασα και γούσταρα πολύ τους κόμικς χαρακτήρες, τις αντισυμβατικές καταστάσεις και τα μικρά όμορφα θαύματα. Λίγη φαντασία και λίγος σουρεαλισμός δε βλάπτει.

«100 μέτρα» (100 metros), του Μαρσέν Μπαρένα: Είναι 35 ετών, είναι πετυχημένος στη δουλειά του, έχει μια όμορφη γυναίκα, την Ίνμα, που τον αγαπά και έναν γιο που τον θαυμάζει. Το μόνο μελανό σημείο στη ζωή του Ραμόν είναι η κακές σχέσεις που έχει με τον πεθερό του, Μανόλο. Όλα όμως αλλάζουν όταν ο Ραμόν θα διαγνωστεί με σκλήρυνση κατά πλάκας. Μετά την πρώτη απογοήτευση παίρνει απόφαση πως πρέπει να παλέψει με την αρρώστια. Για χάρη του γιου του, αποφασίζει να πάρει μέρος σε εάν εξαντλητικό αγώνα τριάθλου ( 3,8 χιλ. κολύμβηση, 180 χιλ. ποδηλασία, μαραθώνιος). Το ρόλο του προπονητή αναλαμβάνει ο πεθερός του και μέσα από αυτή της σχέση οι δυο τους γνωρίζονται καλύτερα και αναθεωρούν τις απόψεις που είχαν ο ένας για τον  άλλον.

Συγκλονιστικό φιλμ το οποίο δημιουργεί στο θεατή συνεχείς συναισθηματικές μεταπτώσεις. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία μεταφέρεται στο σινεμά με τον καλύτερο τρόπο, αποτυπώνοντας μια πραγματικότητα και αναδεικνύοντας τη δύναμη της θέλησης και της αγάπης. Χωρίς υπερβολές και μελοδραματισμούς.

«Η βασίλισσα της Ισπανίας» (La reina de Espana), του Φερνάντο Τρουέμπα: Δεκαετία του 1950, η ηθοποιός Μακαρένα Γρανάδα, εγκαταλείπει το Χόλιγουντ και επιστρέφει στην πατρίδα της, την Ισπανία. Σκοπός του ταξιδιού είναι μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγής στην οποία πρόκειται να ερμηνεύσει το ρόλο της Ισαβέλλας Α΄ της Καστίλλης.

«Για όνομα του θεού» (Mes tresors), του Πασκάλ Μπουρντιό: Η Καρόλ είναι ειδική στην πληροφορική. Η Καρολίον είναι κλέφτρα. Δυο γυναίκες που δε γνωρίζονται, δεν έχουν τίποτε κοινό εκτός από …έναν πατέρα, τον Πατρίκ! Καταζητούμενος διεθνώς κλέφτης αποφασίζει να κάνει ένα τελευταίο κόλπο μαζί με τις κόρες του. Να κλέψουν ένα Στραντιβάριους που αξίζει 15 εκ, δολάρια! Μέτρια γαλλική κωμωδία.

«Baywatch», του Σεθ Γκόρντον: Ο ναυαγοσώστης Κρις Μπιουκάναν, εκπαιδεύει τον υπερφίαλο πρωταθλητή κολύμβησης Ματ Μπρόντι. Η σύγκρουσή τους είναι αναπόφευκτη αλλά θα αναγκαστούν να συνεργαστούν όταν μια εγκληματική οργάνωση διακινεί ναρκωτικά στην παραλία.

«Δαιμονισμένος άγγελος» (Angel heart), του Άλαν Πάρκερ: Επαναπροβολή της ταινίας του 1987 με το Μίκι Ρούρκ, το Ρόμπερτ ντε Νίρο, τη Λίζα Μπονέ και τη Σαρλότ Ράμπλινγκ.

                                                                            Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s