ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 1/6 έως 8/6/2017)

(πό το http://www.stokokkino.gr

Δυο γυναίκες, δυο κόσμοι

 Κριτική-Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

Δυο δυναμικές αλλά εντελώς διαφορετικές γυναίκες οι οποίες αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικούς κόσμους είναι οι ηρωίδες των δύο καλύτερων ταινιών της τρέχουσας κινηματογραφικής εβδομάδας.

Είναι η κορυφαία αμερικανίδα ποιήτρια, Έμιλι Ντίκινσον, στη βιογραφική ταινία «Ήρεμο πάθος», του Τέρενς Ντέιβις και μια σκληρή γυναίκα καριέρας, η Ελίζαμπεθ Σλόαν, στο πολιτικό θρίλερ, «Δεσποινίς Σλόααν», του Τζο Μάντεν.

Στην «Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ», ο Μπρουνό Ντιμόν, συνδυάζει επιτυχώς το χιούμορ, το παράλογο και τη φαντασία ενώ στα «100 μέτρα», ο Μαρσέλ Μπαρένα αφηγείται μια ιστορία θέλησης κι αγάπης.

Στη «Βασίλισσα της Ισπανίας», ο Φερνάντο Τρουέμπα καταπιάνεται με την αληθινή ιστορία των γυρισμάτων μιας χολιγουντιανής υπερπαραγωγής στην Ισπανία του Φράνκο. Η επτάδα συμπληρώνεται από τη γαλλική κωμωδία του Πασκάλ Μπουρντιό, «Για όνομα του Θεού» και τις περιπέτειες των ναυαγοσωστών στο «Baywatch», του Σεθ Γκόρντον.

Τέλος, επαναπροβάλλεται το θρυλικό νουάρ, «Δαιμονισμένος άγγελος», που γύρισε το 1987 ο Άλαν Πάρκερ

 

ΗΡΕΜΟ ΠΑΘΟΣ

A QUEIT PASSION

Σκηνοθεσία: Τέρενς Ντέιβις
Πρωταγωνιστούν: Σίνθια Νίξον, Τζένιφερ Ελ, Ντάνκαν Νταφ, Κιθ Καραντάιν, Τζόντι Μέι, Τζοάνα Μπέικον, Έμα Μπελ

Μια βιογραφική ταινία η οποία να αναφέρεται στη ζωή της μεγαλύτερης αμερικανίδας ποιήτριας και μιας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, της Έμιλι Ντίκινσον δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Μάλιστα είναι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο αφού θα πρέπει να αποδοθεί με διακριτικότητα η ζωή της αλλά και το έργο της ως άμεσο παράγωγο της ζωής της.

Το ρίσκο ανέλαβε ο Τέρενς Ντέιβις, ο οποίος βούτηξε στα βαθιά σκηνοθετώντας την ταινία «Ήρεμο πάθος» (A Quiet passion).
Ο σκηνοθέτης παρακολουθεί τη ζωή της Ντίκινσον από τα νεανικά της χρόνια, καταγράφοντας τις σχέσεις της με την οικογένειά της, το ανυπότακτο πνεύμα της, την αγάπη της για την ποίηση και φτάνει μέχρι το θάνατό της.

Ολόκληρο σχεδόν το έργο της Ντίκινσον, η οποία έγραφε ακατάπαυστα, παρέμεινε ανέκδοτο μέχρι το θάνατό της. Η ποιήτρια γεννήθηκε το 1830, και πέθανε το 1886, ενώ πέρασε ολόκληρη τη ζωή της στο πατρικό της σπίτι στο Άμερστ της Μασσαχουσέτης.

Πόσο κοντά πρέπει να είναι κάποιος σκηνοθέτης για να μπορέσει να αποδώσει, όχι τόσο τη ζωή, όσο εκείνο το εσωτερικό πάθος που οδηγεί έναν άνθρωπο να ακολουθήσει τους φλογισμένους δρόμους της Ποίησης; Φαίνεται πως ο Τέρενς Ντέιβις λατρεύσει το έργο της Ντίκινσον, έχει κατανοήσει πλήρως τους ρυθμούς και τους αναστεναγμούς των στίχων της και τις δονήσεις οι οποίες έρχονται μέσα από τους συνδυασμούς των λέξεων. Όλα αυτά συμπυκνώνονται σε τούτο το σπαρακτικό φιλμ, το οποίο αν και στο επίκεντρό του έχει κυρίως τη ζωή της Έμιλι Ντίκινσον και όχι την ποίησή αυτή καθαυτή, εν τούτοις, ο Τέρενς Ντέιβις κατορθώνει να εξορύξει από τα βάθη της καθημερινότητας, την καρδιά της ποιητικής δημιουργίας.

Εξ όλων αυτών συνάγεται το συμπέρασμα, πως η Ποίηση της Έμιλι Ντίκινσον ήταν η ζωή της, ήταν αυτό ακριβώς αποκαλούμε «ζην ποιητικώς». Κι όμως η ταινία του Ντέιβις δεν ανήκει στην κατηγορία εκείνου που αποκαλούμε «ποιητικό κινηματογράφο». Είναι μια ταινία βιογραφική, αφηγηματική, κατακλυσμένη από την ποιητική προσωπικότητα της μεγάλης αμερικανίδας ποιήτριας.

Ο σκηνοθέτης ανιχνεύει με απόλυτη προσήλωση και αγάπη σχεδόν θρησκευτική τη ζωή της, απόρροια της οποίας υπήρξε η ποίησή της. Επηρεάστηκε από το αυστηρό προτεσταντικό περιβάλλον της οικογένειάς και του τόπου της. Έζησε περίπου μοναστικά και αναζήτησε διέξοδο στην ποίηση με τους στίχους της οι οποίοι δονούνται από τη λαχτάρα για ελευθερία, ζωή και έρωτα. Ζώντας στα όρια της ασφυξίας και της διαρκούς εσωτερικής πάλης βρίσκει στο πρόσωπο του Τέρενς Ντέιβις, ένα σκηνοθέτη ο οποίος γνωρίζει πώς να μετατρέψει την οδύνη της μοναξιάς και της απόσυρσης σε κινηματογραφική εικόνα και πώς να αποδώσει με ευλάβεια τον ποιητικό στοχασμό και το ασυμβίβαστο πνεύμα της. Έτσι ο σκηνοθέτης επιλέγει να κινηθεί στα στενά όρια του εσωτερικού χώρου, του σπιτιού και του δωματίου όπου έζησε και έγραφε η Έμιλι Ντίκινσον. Επί πλέον αναδεικνύει την ευφυΐα της, την αίσθηση του χιούμορ και τη ζωντάνια της τα οποία συνδυάζονται με τη συστολή και τον ντροπαλό της χαρακτήρα.

Πριν κλείσω θα ήθελα να αναφερθώ στις εξαιρετικά συγκροτημένες, ισορροπημένες και εσωτερικές ερμηνείες των ηθοποιών, με εκείνη της Σύνθια Νίξον στο ρόλο της ποιήτριας, να αγγίζει τα όρια της τελειότητας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΣΛΟΑΝ

MISS SLOANE

 Σκηνοθεσία: Τζον Μάντεν
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσαστέιν, Γκούγκου Μπάθα Ρο, Μαρκ Στρονγκ, Άλισον Πιλ, Μάικλ Στούλμπαργκ, Τζον Λίθγκοου, Σαμ Γουότερστον

Η Ελίζαμπεθ Σλόαν, υπεύθυνη πολιτικής στρατηγικής σε μια εταιρία, αποφασίζει να αλλάξει στρατόπεδο όταν καλείται να υποστηρίξει μια εκστρατεία υπέρ της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Έτσι περνά από την άλλη πλευρά και στηρίζει τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, για τον περιορισμό της χρήσης όπλων. Φυσικά όλα αυτά με το αζημίωτο καθώς προσλαμβάνεται από το λόμπι των υπέρμαχων του περιορισμού και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να νικήσει!

Η «Δεσποινίς Σλόαν» του Τζον Μάντεν, είναι μια ταινία για μια γυναίκα η οποία ζει μόνον για την καριέρα και την επιτυχία. Μια γυναίκα μαχητική, αδίστακτη και ιδιαίτερα ευφυή. Αλλά και μια γυναίκα μοναχική η ερωτική ζωή της οποίας περιορίζεται σε προγραμματισμένες, πληρωμένες συνευρέσεις.

Η πρόκληση είναι μεγάλη, η Σλόαν δε θέλει να χάσει και γι’ αυτό χρησιμοποιεί κάθε τρόπο, κάθε μέθοδο θεμιτή ή αθέμιτη, νόμιμη ή όχι. Δε διστάζει να χρησιμοποιήσει ακόμη και τους ανθρώπους για να επιτύχει το σκοπό της. Και για τη χρήση αυτών των μεθόδων οδηγείται για να καταθέσει στην επιτροπή του Κογκρέσου.

Στην οθόνη κυριαρχεί η γοητευτική αλλά εντελώς αποστασιοποιημένη και ψυχρή μορφή της Ελίζαμπεθ Σλόαν την οποία ερμηνεύει ιδανικά η Τζέσικα Τσαστέιν. Ο σκηνοθέτης χτίζει ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ αποκαλύπτοντας τον κρυφό πόλεμο των αμερικανικών λόμπι και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν προκειμένου να προωθήσουν τις απόψεις και τις πολιτικές τους επιδιώξεις. Βέβαια στην περίπτωση αυτή, η αδίστακτη Σλόαν βρίσκεται από την καλή πλευρά, από εκείνη δηλαδή που υποστηρίζει τον περιορισμό της οπλοκατοχής. Ο σκηνοθέτης με διαρκή φλας μπακ, ακολουθεί τη μέθοδο της παραπλάνησης. Κι αυτό για να καταλήξει σε ένα φινάλε το οποίο ανατρέπει τα πάντα και για να αναδείξει το μακιαβελικό τρόπο με τον οποίο γίνεται η αντιπαράθεση.

Αν και υπάρχουν σημεία τα οποία μπορεί να δυσκολεύουν το θεατή να αποδεχτεί πως μπορεί να είναι αληθινά, ο Μάντεν οικοδομεί ένα πολύ δυνατό φιλμ, με ένταση κι ανατροπές. Ένα φιλμ στο οποίο κυριαρχεί ο κυνικός χαρακτήρας της Σλόαν το οποίο αξίζει να προσεχτεί επειδή αφενός αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του αμερικανικού –και όχι μόνον- πολιτικού συστήματος αφετέρου επειδή είναι φτιαγμένο από εκείνα τα υλικά τα οποία συγκροτούν μια ταινία η οποία εκτός από τις αδιαμφισβήτητες  κινηματογραφικές της αρετές εισχωρεί στα άδυτα της πολιτικής και των μηχανισμών χειραγώγησης.  Ο Τζον Μάντεν στα βήματα του Σίντνεϊ Λιούμετ και ιδιαίτερα του Σίντνεϊ Πόλακ.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΒΑΝ ΠΕΤΕΓΚΕΜ

MA LOUTE

Σκηνοθεσία: Μπρουνό Ντιμόν
Πρωταγωνιστούν: Ζιλιέτ Μπινός, Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι, Φαμπρίς Λουκινί, Ζαν-Λικ Βινσέντ, Μπραντόν Λεβιεβίγ, Ραφ, Ντιντιέ Ντεσπρέ, Σιρίλ Ριγκόξ

Ένα αλλόκοτο σύμπαν με ήρωες ενός κόσμου που γέννησε η φαντασία του Μπρουνό Ντιμόν. Μια οικογένεια που ζει από τη συλλογή οστράκων, με περίεργες γαστριμαργικές προτιμήσεις. Πατέρας, μητέρα, τρία μικρά παιδιά και ο μεγάλο γιος, ο Μα Λούτ. Κοντά τους ζει μια άλλη πλούσια αλλοπρόσαλλη οικογένεια. Γονείς, ξαδέλφες, θεία, μητέρα και ένα κορίτσι που είναι αγόρι ή μήπως ένα αγόρι που είναι κορίτσι; Και ένας παχύσαρκος ντετέκτιβ με το βοηθό του, που έρχονται για να εξιχνιάσουν το μυστήριο της εξαφάνισης ανθρώπων στην περιοχή.

Μια πραγματική αυλή των θαυμάτων με φόντο μια περιοχή στη Μάγχη, γύρω στα 1910. Ο σκηνοθέτης διασκεδάζει και μαζί του διασκεδάζουν και οι θεατές. Τελικά μήπως δεν αξίζει να παίρνουμε και τόσο σοβαρά τον κόσμο; Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας περί σωστού και λάθους; Δεν ξέρω τι θέλει να μας πει, αλλά ξέρω πως πέρασα πολύ καλά, διασκέδασα, γέλασα και γούσταρα πολύ τους κόμικς χαρακτήρες, τις αντισυμβατικές καταστάσεις και τα μικρά όμορφα θαύματα. Λίγη φαντασία και λίγος σουρεαλισμός δε βλάπτει.

100 ΜΕΤΡΑ

100 METROS

Σκηνοθεσία: Μαρσέλ Μπαρένα
Πρωταγωνιστούν: Ντάνι Ροβίρα, Κάρα Ελεχάλντε, Αλεξάνδρα Χιμένεθ, Νταβίντ Βερνταγκουέρ, Κλάρα Σεγκούρα, Άλμπα Ρίμπας, Μαρία ντε Μεντέιρος.

Είναι 35 ετών, είναι πετυχημένος στη δουλειά του, έχει μια όμορφη γυναίκα, την Ίνμα, που τον αγαπά και έναν γιο που τον θαυμάζει. Το μόνο μελανό σημείο στη ζωή του Ραμόν είναι η κακές σχέσεις που έχει με τον πεθερό του, Μανόλο. Όλα όμως αλλάζουν όταν ο Ραμόν θα διαγνωστεί με σκλήρυνση κατά πλάκας. Μετά την πρώτη απογοήτευση παίρνει απόφαση πως πρέπει να παλέψει με την αρρώστια. Για χάρη του γιου του, αποφασίζει να πάρει μέρος σε εάν εξαντλητικό αγώνα τριάθλου ( 3,8 χιλ. κολύμβηση, 180 χιλ. ποδηλασία, μαραθώνιος). Το ρόλο του προπονητή αναλαμβάνει ο πεθερός του και μέσα από αυτή της σχέση οι δυο τους γνωρίζονται καλύτερα και αναθεωρούν τις απόψεις που είχαν ο ένας για τον  άλλον.

Συγκλονιστικό φιλμ το οποίο δημιουργεί στο θεατή συνεχείς συναισθηματικές μεταπτώσεις. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία μεταφέρεται στο σινεμά με τον καλύτερο τρόπο, αποτυπώνοντας μια πραγματικότητα και αναδεικνύοντας τη δύναμη της θέλησης και της αγάπης. Χωρίς υπερβολές και μελοδραματισμούς.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ

LA REINA DE ESPANA

Σκηνοθεσία: Φερνάντο Τρουέμπα
Πρωταγωνιστούν: Πενέλοπε Κρουζ, Κάρι Έλγουες, Μάντι Πατίνκιν, Τζ. Ει. Μπαγιόνα, Άνα Μπελέν, Τσίνο Νταρίν, Κλάιβ Ρεβίλ, Σαντιάγκο Σεγκούρα

Δεκαετία του 1950, η ηθοποιός Μακαρένα Γρανάδα, εγκαταλείπει το Χόλιγουντ και επιστρέφει στην πατρίδα της, την Ισπανία. Σκοπός του ταξιδιού είναι μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγής στην οποία πρόκειται να ερμηνεύσει το ρόλο της Ισαβέλλας Α΄ της Καστίλλης. Το καθεστώς του Φράνκο έχει εδραιωθεί και μόλις έχουν αρθεί οι κυρώσεις εναντίον της Ισπανίας.

ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

MES TRESORS

Σκηνοθεσία: Πασκάλ Μπουρντιό
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Ρενό, Ριμ Κερισί, Καμίλ Σαμού, Μπρούνο Σάντσες, Πασκάλ Ντεμολό

Η Καρόλ είναι ειδική στην πληροφορική. Η Καρολίον είναι κλέφτρα. Δυο γυναίκες που δε γνωρίζονται, δεν έχουν τίποτε κοινό εκτός από …έναν πατέρα, τον Πατρίκ! Καταζητούμενος διεθνώς κλέφτης αποφασίζει να κάνει ένα τελευταίο κόλπο μαζί με τις κόρες του. Να κλέψουν ένα Στραντιβάριους που αξίζει 15 εκ, δολάρια! Μέτρια γαλλική κωμωδία.

BAYWATCH

Σκηνοθεσία: Σεθ Γκόρντον
Πρωταγωνιστούν: Ντουέιν Τζόνσον, Ζακ Έφρον, Αλεξάντρα Νταντάριο, Κέλι Ρόρμπαχ, Πριγιάνκα Τσόπρα, Πάμελα Άντερσον, Ντέιβιντ Χάσελχοφ

Ο ναυαγοσώστης Κρις Μπιουκάναν, εκπαιδεύει τον υπερφίαλο πρωταθλητή κολύμβησης Ματ Μπρόντι. Η σύγκρουσή τους είναι αναπόφευκτη αλλά θα αναγκαστούν να συνεργαστούν όταν μια εγκληματική οργάνωση διακινεί ναρκωτικά στην παραλία.

ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

ANGEL HEART

Σκηνοθεσία: Άλαν Πάρκερ
Πρωταγωνιστούν: Μίκι Ρουρκ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Λίζα Μπονέ, Σαρλότ Ράμπλινγκ

Επαναπροβάλλεται η μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του 1987. Θαυμάσιο νουάρ με έναν ντεντέκτιβ να προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από μια σειρά ανεξήγητων τελετουργικών φόνων. Η αποκάλυψη θα είναι τρομακτική.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s