“AQUARIUS”


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 28/5/2017)

Η 65χρονη Κλάρα έρχεται αντιμέτωπη με τον ανελέητο νόμο του κέρδους και ως μοναδικό όπλο που έχει να αντιπαραθέσει είναι η μνήμη.

Η ηρωίδα της ταινίας “Aquarius”, του βραζιλιάνου Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο, είναι μια γυναίκα η οποία έζησε όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής της -ευχάριστες και δυσάρεστες- σε ένα διαμέρισμα, σε μια παραθαλάσσια περιοχή στο Ρέσιφε στα βόρεια της Βραζιλίας. Χήρα, μητέρα τριών ενήλικων παιδιών, συνταξιούχος μουσικοκριτικός και συγγραφέας, η Κλάρα αρνείται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της, που βρίσκεται σε ένα κτίριο της δεκαετίας του 1940 το οποίο ονομάζεται Ακουάριους. Μένει μόνη ενώ γύρω όλα τα κτίρια έχουν πουληθεί σε μια κτηματομεσιτική εταιρία η οποία θέλει να ‘αξιοποιήσει’ την περιοχή. Η Κλάρα συνεχίζει να ζει, να χαίρεται την καθημερινότητά της, να αναπολεί το παρελθόν και να αρνείται να πουλήσει το σπίτι της. Σύντομα θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει το αδίστακτο και διεφθαρμένο πρόσωπο της οικονομικής εξουσίας.

Η ταινία ουσιαστικά επικεντρώνεται στο χαρακτήρα της Κλάρα την οποία ερμηνεύει με γοητευτικό τρόπο η Σόνια Μπράγκα. Η Κλάρα είναι ανεξάρτητη, είναι δυναμική, έχει κότσια και δε διστάζει να συγκρουστεί. Άλλωστε στη ζωή της τίποτε δε της χαρίστηκε, ούτε η ίδια η ζωή!

Ο σκηνοθέτης επέλεξε να προσδώσει στην ηρωίδα του τα χαρακτηριστικά μιας μειλίχιας αλλά αποφασιστικής και δυναμικής γυναίκας. Έτσι και στην ταινία οι κορυφώσεις και οι εντάσεις δε ‘βγάζουν μάτι’, αλλά βρίσκονται κάτω από το δέρμα, υποδόρια και υποδηλώνονται από την αποφασιστική ματιά της Κλάρας.

Η σκηνοθεσία είναι συγκρατημένα δυναμική, ο Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο δεν παρασύρεται, δίνει χώρο στον κεντρικό του χαρακτήρα να αναπτυχθεί. Το ελλειπτικό φινάλε βάζει στο κόλπο και τους θεατές ώστε να αναζητήσουν και να επιλέξουν τη δική τους εκδοχή.

Η ταινία ενόχλησε το οικονομικό και το πολιτικό κατεστημένο στη Βραζιλία, μια χώρα όπου οι κτηματομεσιτικές εταιρίες είναι κράτος εν κράτει. Έτσι η επιτροπή που επέλεξε την ταινία που θα εκπροσωπούσε τη Βραζιλία στα ξενόγλωσσα Όσκαρ απέκλεισε εξαρχής το “Aquarius”. Έτσι σε ένδειξη διαμαρτυρία για αυτήν την αντιμετώπιση ακόμη τρεις ταινίες επέσυραν τις υποψηφιότητές τους.  Επί πλέον η αμερικανική εταιρία διανομής, ως απάντηση, προώθησε δυναμικά την υποψηφιότητα της Σόνια Μπράγκα για το Όσκαρ ερμηνείας πρώτου γυναικείου ρόλου.

  Στρά. Κερ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Το δείπνο» (Dinner), του Όρεν Όβερμαν: Ο Σταν Λόχμαν μαζί με τη γυναίκα του Κέιτλιν, προσκαλούν τον αδελφό του Πολ και τη γυναίκα του Κλερ για δείπνο σε ένα ακριβό εστιατόριο. Οι σχέσεις των αδελφών δεν είναι ιδιαίτερα καλές. Ο Σταν προσπαθεί κάτι να πει, το οποίο χάνεται μέσα στις κόντρες και τις αντιπαραθέσεις. Πρόκειται για ένα φρικτό έγκλημα το οποίο έχει σοκάρει όλη τη χώρα το οποίο διέπραξαν οι 16χρονοι γιοι τους. Τα δυο αδέλφια πρέπει ως γονείς να δουν πως θα χειριστούν την υπόθεση.  Συγκλονιστικό φιλμ, με ένταση και έντονους διαλόγους, με στοιχεία θρίολερ. Βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Χέρμαν Κος, έχει μεταφερθεί ακόμη δύο φορές στη μεγάλη οθόνη.

«Σουβενίρ» (Souvenir), του Μπάβο Ντεφούρν: Το 1967, όταν οι Άμπα με το «Βατερλό», κέρδισαν την πρώτη θέση στη Γιουροβίζιον, η Γαλλία είχε έρθει δεύτερη με το τραγούδι «Σουβενίρ» που τραγουδούσε η Λορά, κατά κόσμον,, Λιλιάν Σεβερνί. Τώρα εργάζεται σε ένα εργοστάσιο και εκεί γνωρίζει και ερωτεύεται τον Ζαν. Ο τελευταίος αποφασίζει να τη βοηθήσει να ξαναμπεί στο τραγούδι και να κάνει μια καινούργια αρχή.

 «Πολίνα: Ο χορός είναι η ζωή μου» (Polina, Danser sa vie), των Αντζελίν Πρελζοκάζ, Βαλερί Μουλέρ:  Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 στη Μόσχα, η 8χρονη Πολίνα, ένα κορίτσι από φτωχή οικογένεια, γίνεται δεκτή στη σχολή του καθηγητή Μποζίνσκι για να μπει στα μπαλέτα Μπολσόι. Η Πολίνα εργάζεται σκληρά και στα 18της το όνειρό της γίνεται πραγματικότητα. Η γνωριμία της και ο έρωτάς της για τον Αντριάν, ένα γάλλο χορευτή, θα την οδηγήσει σε ένα είδος χορού διαφορετικού, πιο εκφραστικού και πιο σύγχρονου.

«Chuk: Η ζωή του πραγματικού Ρόκι Μπαλμπόα» (Chuk), του Φιλίπ Φαλαρντό: Ο Τσακ Γουέπνερ ήταν ένας πωλητής αλκοολούχων ποτών στο Νιου Τζέρσεϊ τη δεκαετία του 1970 και εξαιρετικός πυγμάχος. Μάλιστα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1975, κατάφερε να αντέξει 15 γύρους με αντίπαλο τον Μοχάμεντ Άλι. Ο χαρακτήρας του ενέπνευσε το χαρακτήρα του Ρόκι, που ερμήνευσε ο Σιλβέστερ Σταλόνε.

«Οι πειρατές της Καραϊβικής: Η εκδίκηση του Σαλαζάρ» (Pirates of vthe Carribean: Dead men tell no tales), των Έσπεν Σάντμπεργκ, Γιοακίμ Ρόνινγκ: Ο Τζακ Σπάροου έρχεται αντιμέτωπος με ναυτικούς φαντάσματα των οποίων ηγείται ο τρομερός καπετάνιος Σαλαζάρ. Σκοπός τους είναι να βρουν και να σκοτώσουν όλους τους πειρατές με πρώτο και καλύτερο τον Σπάροου.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s