«ΑΦΤΕΡΛΩΒ»

 

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 21/5/2017)

Ερωτικά πάθη, αδιέξοδα σχέσεων

Του Στράτου Κερσανίδη

 Με τον έρωτα δεν παίζεις γιατί θα καείς. Αλλά αν δεν παίξεις πως θα τον νιώσεις; Κι αν δεν τον νιώσεις πως θα προχωρήσεις στη ζωή; Γιατί όλα, ή σχεδόν όλα, κινούνται γύρω από την ανθρώπινη αυταπάτη που ονομάζουμε έρωτα. Που παίζεις μαζί του, τον νιώθεις, τσουρουφλίζεσαι, σε σημαδεύει και προχωράς. Με κάποιες δυσκολίες στην αρχή, αλλά προχωράς.

Καμένος από έρωτα είναι ο Νίκος, ο ήρωας της ταινίας «Άφτερλωβ», του Στέργιου Πάσχου. Βέβαια έχει περάσει κάποιος χρόνος και ο ίδιος υποστηρίζει με κάθε ευκαιρία, πως την έχει ξεπεράσει. Τη Σοφία, την πρώην κοπέλα του. Είναι σίγουρος γι’ αυτό και εντελώς έτοιμος να δει τη σχέση τους διαφορετικά. Με ψυχραιμία, χωρίς ερωτικό πάθος αλλά ως μία αγνή φιλία.

Κάποιο καλοκαίρι που βράζει ο τόπος, ο Νίκος δροσίζεται στην πισίνα μιας βίλας στα προάστια της Αθήνας. Η βίλα δεν είναι δική τους αλλά ανήκει σε έναν φίλο του, το Σταύρο και ο Νίκος ανέλαβε να προσέχει τόσο τη βπιλα όσο και το σκύλο του Σταύρου, τη Λέιλα. Ωραία περνάει αλλά αρχίζει και πλήττει οπότε αποφασίζει να προσκαλέσει τη Σοφία να μείνει μερικές μαζί του. Ως φίλη, μη φανταστείτε τίποτε παραπάνω. Άλλωστε την έχει ξεπεράσει!

Την έχει ξεπεράσει αλλά κάποιο σκοτεινό σημείο τον βασανίζει ακόμη. Ποιος ήταν ο λόγος του χωρισμούς Η Σοφία έφυγε και ποτέ δεν του εξήγησε το λόγο. Ο Νίκος θα ήθελε πολύ να το ξέρει, έτσι για να ησυχάσει. Και ενώ όλα πηγαίνουν καλά αρχίζει να τη ρωτά, εκείνη δεν του λέει και λίγο-λίγο η κατάσταση ξεφεύγει. Ο Νίκος κλειδώνει τη Σοφία σε ένα δωμάτιο μέχρις ότου του εξηγήσει γιατί τον παράτησε. Οι εξομολογήσεις αρχίζουν ενώ η ατμόσφαιρα δεν παύει ούτε στιγμή να είναι εκρηκτική αλλά και ερωτική!

Αν αυτό που θέλει να δώσει ο Στέργιος Πάσχος είναι μια ιστορία σχέσης και υποβόσκοντος ερωτικού πάθους, τα πηγαίνει πολύ καλά. Αν θέλει οι διάλογοί του να έχουν ενδιαφέρον, να είναι καθημερινοί αλλά και έξυπνοι, επίσης τα καταφέρνει. Αν θέλει η ταινία του να διαθέτει χιούμορ αλλά και στοιχεία δράματος, τα καταφέρνει και πάλι. Τέλος, αν θέλει να κινηματογραφήσει με επιτυχία μια μεγάλης διάρκειας ερωτική σκηνή, χωρίς να είναι προκλητική αλλά να είναι πολύ, μα πολύ αισθησιακή, ξανά τα καταφέρνει.

Εν ολίγοι λοιπόν, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη, η οποία διαθέτει φρέσκια και δροσερή ματιά, προσωπικά με ενθουσίασε. Βέβαια δεν είναι δυνατόν να μην αναφερθώ στους δύο πρωταγωνιστές, την Ηρώ Μπέζου και το Χάρη Φραγκούλη, οι οποίοι τα πηγαίνουν περίφημα σε δύο πολύ δύσκολους ρόλους.

Τους δύο χαρακτήρες του συναντήσαμε πριν από τέσσερα χρόνια στη μικρού μήκους ταινία του Πάσχου «Ο Έλβις είναι νεκρός».

strakersan@gmail.com

https://kersanidis.wordpress.com

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Σ΄ αγαπώ ισπανικά» (Kiki, el amor se hace), του Πάνο Λεόν: Πέντε ιστορίες με επίκεντρο το σεξ, τον έρωτα, τις σχέσεις, το γάμο. Οι ήρωες της ταινίας αναζητούν, προβληματίζονται και διεκδικούν το καλύτερο για τη ζωή τους. Προβλήματα σχέσεων που πίσω από όλα υπάρχει κάποια εξήγηση ή κάποια λύση. Πολύ ευχάριστη ταινία, με χιούμορ και ελαφριά διάθεση η οποία προσεγγίζει τις σχέσεις με τρυφερότητα και τακτ. Αν μη τι άλλο, οι θεατές περνούν καλά.

Πρόκειται για την ισπανική εκδοχή του «Μαζί σου κι ας πεθάνω» που γύρισε το 2015 ο Τζος Λόσον.

«Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική ατζέντα» (Der staat gegen Fritz Bauer), του Λαρς Κράουμε:

Το 1957 ο εισαγγελέας Φριτς Μπάουερ διεξήγαμε μεγάλο αγώνα με σκοπό να ανακαλύψει και να φέρει για να δικαστεί στη Γερμανία, ο Άντολφ Άιχμαν, ο άνθρωπος  που σχεδίασε την Τελική Λύση, ο οποίος κρύβεται στο Μπουένος Άιρες. Ο Μπάουερ αγωνίζεται για να εκδοθεί μόνο που στη χώρα το κλίμα που επικρατεί είναι αντίθετο καθώς θεωρείται πως για να ξεχαστεί το σκοτεινό παρελθόν δεν πρέπει να το σκαλίζει κανείς. Έτσι ο Μπάουερ, εβραϊκής καταγωγής και κρυφο-ομοφυλόφιλος, αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια της Μοσάντ με αποτέλεσμα να κατηγορηθεί για εθνική προδοσία.

Δυνατή αφήγηση, με ένταση και ρυθμό που δημιουργεί την αίσθηση μιας διαρκούς απειλής. Αν κάτι θα είχα να παρατηρήσω είναι η επιφανειακή προσέγγιση του κεντρικού χαρακτήρα, ο οποίος υπήρξε μια σημαντική προσωπικότητα για τη Γερμανία, αφού ήταν εκείνος ο οποίος πρωτοστάτησε στη μεγάλη δίκη των υπευθύνων του Άουσβιτς, η οποία έγινε την περίοδο 1963-1965. Έτσι η ταινία παρά τα καλά στοιχεία που διαθέτει παραμένει στην επιφάνεια

«Ένα προφίλ για δύο» (Un profil poue deux), του Στεφάν Ρομπελέν: Ο Πιέρ είναι 75 ετών και από τότε που πέθανε η γυναίκα του ζει μια μοναχική ζωή. Η κόρη του για να τον κινητοποιήσει του αγοράζει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και ο Πιέρ αρχίζει να μαθαίνει να τον χρησιμοποιεί με τη βοήθεια του νεαρού δασκάλου, Άλεξ. Μέσα στο διαδίκτυο ο Πιέρ θα γνωρίσει μια γυναίκα με το όνομα Φλόρα63, θα την ερωτευτεί και σύντομα εκείνη θα του ζητήσει να συναντηθούν. Μόνο που το προφίλ που χρησιμοποίησε ο Πιέρ ήταν του Άλεξ! Κι έτσι ο τελευταίος θα πιεστεί να πάει σε ένα ραντεβού που δεν έκλεισε ο ίδιος;

«Ο τοίχος» (The wall), του Νταγκ Λάιμαν: Πόλεμος στο Ιράκ. Ένας ιρακινός ελεύθερος σκοπευτής καθηλώνει δύο αμερικανούς στρατιώτες. Ο ένας μάλιστα από τους δύο είναι τραυματισμένος. Ένας λίθινος τοίχος χωρίζει τους δύο Αμερικανούς από τον Ιρακινό. Ένα ψυχολογικό θρίλερ μέσα στη δίνη ενός άγριου πολέμου.

«Alien: Convenant», του Ρίντλεϊ Σκοτ: Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας πρίκουελ του περίφημου «Άλιεν» (1977), που ξεκίνησε με τον «Προμηθέα» το 2012, ο Ρίντλεϊ Σκοτ μας μεταφέρει σε έναν μακρινό πλανήτη κάπου στο Γαλαξία. Το διαστημόπλοιο Convenant, μεταφέρει εκεί το πλήρωμά του και όλοι νομίζουν πως εκεί θα βρουν έναν παράδεισο. Όμως τελικά πρόκειται για έναν επικίνδυνο πλανήτη, με μοναδικό κάτοικο τον ‘συνθετικό’ Ντέιβιντ, επιζώντα της αποστολής του Προμηθέα.

                                                                                                        Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s