ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 13/4 έως 19/4/2017)

(από το http://www.stokokkino.gr)

Στους δρόμους της διαφυγής

Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

Η διαφυγή είναι το κοινό στοιχείο των δύο πιο σημαντικών, ίσως, ταινιών που προβάλλονται τις μέρες αυτές στις αίθουσες. Στην πρώτη περίπτωση, «Στα δάση της Σιβηρίας», του Σαφί Νεμπού, ο ήρωας δραπετεύσει από την κουραστική καθημερινότητα της μεγαλούπολης ενώ στη δεύτερη, «Ο δρόμος της διαφυγής», του Κριστιάν Ντιγκέ, τα δυο παιδιά προσπαθούν να γλυτώσουν από το θάνατο.

Οι «Μαχητές των δρόμων 8» του Φ. Γκάι Γκρέι, είναι η 8η  συνέχεια της κινηματογραφικής αυτής σειράς, ενώ το «Ταξίδι του αυτοκράτορα 2», είναι το δεύτερο μέρος ενός γοητευτικού ντοκιμαντέρ για τον αυτοκρατορικό πιγκουίνο.

Όσο για ταινία «Afterimage», το κύκνειο άσμα του μεγάλου Αντρέι Βάιντα, βιογραφικό πολιτικό δράμα με ήρωα το ζωγράφο Βλάντισλαβ Στρζεμίνσκι, ο οποίος συγκρούστηκε με το σταλινισμό, μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δε γνωρίζαμε με σιγουριά εάν θα κάνει πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα ή την ερχόμενη.

ΣΤΑ ΔΑΣΗ ΤΗΣ ΣΙΒΗΡΙΑΣ

DANS LES FORETS DE SIBERIE

Σκηνοθεσία: Σαφί Νεμπού

Πρωταγωνιστούν: Ραφαέλ Περσονάζ, Γιεβγκένι Σιντίκιν

Ο Τέντι είναι ένας επιτυχημένος επαγγελματίας ο οποίος εργάζεται σε μια μεγάλη εταιρία νέων μέσων επικοινωνίας. Έρχεται όμως η ώρα που αισθάνεται πως όλα αυτά τον κουράζουν και είναι χωρίς νόημα. Έτσι αποφασίζει να εγκαταλείψει τη ζωή και τις ανέσεις που του προσφέρει το Παρίσι και φεύγει για ένα μακρινό ταξίδι στη Σιβηρία. Επιλέγει μια καλύβα στις παγωμένες όχθες της λίμνης Βαϊκάλη και ζει μόνον με τα απαραίτητα. Όμως μια τέτοια ζωή εμπεριέχει κινδύνους κι έτσι ο Τέντι μια μέρα πέφτει σε σφοδρή χιονοθύελλα και χάνεται στην ερημιά. Και ενώ η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο έρχεται η σωτηρία στο πρόσωπο ενός άνδρα, ο οποίος ζει στα δάση της Σιβηρίας. Ο Αλεξέι, όπως είναι το όνομά του, είναι καταζητούμενος και κρύβεται εκεί επί χρόνια. Οι δύο αυτοί άνδρες, οι οποίοι είναι τόσο διαφορετικοί και έχουν εντελώς διαφορετικά βιώματα θα αναπτύξουν μία σχέση φιλίας και αλληλοβοήθειας που είναι απαραίτητες για να επιβιώσει κανείς σε τόσο δύσκολες φυσικές συνθήκες.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο αυτογραφικό βιβλίο του Σιλβέν Τεσόν. Ο Τεσόν είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και ειδικότερα του «nature writing», όπως είναι ο όρος στα αγγλικά και αναφέρεται στους λογοτέχνες που δεν επισκέπτονται απλώς κάποια μέρη, αλλά ζουν στη φύση προτού γράψουν γι’ αυτήν. Πρόκειται για μικρές εποποιίες, στοχαστικές φυγές, όπου τα φυσικά φαινόμενα και το φυσικό τοπίο αποτελούν το πεδίο της δράσης αλλά και των ιδεών.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΥΓΗΣ

UN SAC DES BILLES

Σκηνοθεσία: Κριστιάν Ντιγκέ
Πρωταγωνιστούν: Ντοριάν Λε Κλεκ, Μπατίστ Φλεριάλ Παλμιερί, Πατρίκ Μπριέλ, Έλσα Ζιλμπερστάιν, Κριστιάν Κλαβιέ, Μπερνάρ Καμπάν

Είναι το 1941 και το Παρίσι βρίσκεται κάτω από τη γερμανική κατοχή. Η ζωή είναι πολύ δύσκολη ενώ οι Εβραίοι αρχίζουν και νιώθουν την απειλή. Έτσι, ο πατέρας του Μορίς και του Ζοζέφ Ζοφό, αποφασίζει να στείλει τα παιδιά του στην Ελεύθερη Ζώνη. Εκεί τα δυο παιδιά θα συναντήσουν τα μεγαλύτερα αδέλφια τους και θα ξεφύγουν από τον κίνδυνο που τους απειλεί λόγω της εβραϊκής καταγωγής τους. Τα δυο αγόρια έχουν να κάνουν ένα μεγάλο και δύσκολο ταξίδι. Θα ταξιδέψουν με τρένο, θα περπατήσουν πολλά χιλιόμετρα, θα αντιμετωπίσουν σοβαρούς κινδύνους. Όμως θα συνεχίσουν επειδή πρέπει να σμίξουν με την οικογένειά τους και να σωθούν.

Η ταινία είναι βασισμένη στην καταγραφή εαυτού του βιωματικού ταξιδιού από τον Ζοζέφ Ζοφό. Ο τίτλος του βιβλίου είναι «Ένας σάκος με μπίλιες» και αναφέρεται στο τελευταίο παιχνίδι που έπαιξε με τον αδελφό του λίγο πριν ξεκινήσουν για το μεγάλο και επικίνδυνο ταξίδι τους.

ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 8

THE FATE OF THE FURIOUS

Σκηνοθεσία: Φ. Γκάρι Γκρέι
Πρωταγωνιστούν: Βιν Ντίζελ, Ντουέιν Τζόνσον, Τζέισον Στέιθαμ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Σαρλίζ Θίρον, Τζορντάνα Μπριούστερ, Έλεν Μίρεν, Σκοτ Ίστγουντ, Κερτ Ράσελ, Τάιριζ Γκίμπσον, Κρις «Λούκαντρις» Μπρίτζες, Έλσα Πατάκι

Αυτό είναι το 8ο μέρος αυτής της τόσο επιτυχημένης σειράς κινηματογραφικών ταινιών. Μετά τον γάμο του Ντομ και της Λέτι και την αποχώρηση από την ενεργό δράση του Μπράιαν και της Μία, η παρέα προσπαθεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή. Όταν, όμως, η Σίφερ, μια μυστηριώδης γυναίκα, σαγηνεύει τον Ντομ και τον παρασύρει στον κόσμο του εγκλήματος, εκείνος προδίδει τα κοντινά του πρόσωπα, η οικογένεια διαλύεται και η ομάδα (με επικεφαλής τον Χομπς που για χάρη του Ντομ πέρασε στην παρανομία) μπλέκει σε επικίνδυνες περιπέτειες.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ 2: ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ

LEMPEREUR

Σκηνοθεσία: Λικ Ζακέ
Αφηγητής: Λαμπέρ Γουίλσον – Στα Ελληνικά: Διονύσης Σαββόπουλος

Πέρασαν 12 χρόνια από το ντοκιμαντέρ του βραβευμένου σκηνοθέτη για τον αυτοκρατορικό πιγκουίνο, που αναφερόταν στην περιπέτεια της αναπαραγωγής του. Η συγκινητική εκείνη προσέγγιση συνεχίζεται τώρα με «ήρωα» ένα νεαρό πιγκουίνο ο οποίος ετοιμάζεται για το πρώτο του ταξίδι. Το ένστικτο τον καλεί προς τον ωκεανό και να αντιμετωπίσει την πρόκληση της επιβίωσης.

Εξαιρετική κινηματογράφηση στα μαγευτικά και άγρια τοπία της Ανταρκτικής, με επίγεια, εναέρια και υποβρύχια πλάνα.

AFTERIMAGE

POWIDOKI

Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα

Πρωταγωνιστούν: Μπόγκουσλαβ Λίντα, Αλεξάντρα Τζούστα, Μπρονισλάβα Ζαμακόβσκα

Το 1945, καθώς ο Στάλιν εισβάλει στην Πολωνία, ο διάσημος ζωγράφος Βλάντισλαβ Στρζεμίνσκι αρνείται να συμβιβαστεί με τις επιταγές του σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Καταδιωκόμενος, καθαιρείται από την έδρα του στο πανεπιστήμιο και σταδιακά εξαφανίζεται από τους τοίχους όλων των μουσείων. Έτσι ο Στρζεμίνσκι θα γίνει σύμβολο καλλιτεχνικής αντίστασης εναντίον σε κάθε είδους λογοκρισία, απαγόρευση και στέρηση της ελευθερίας έκφρασης.

Πρόκειται για την τελευταία ταινία του Βάιντα ο οποίος πλάθει με μαεστρία το πορτρέτο ενός ζωγράφου ο οποίος αγωνίστηκε για το δικαίωμα στην ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία και για την προώθηση των προοδευτικών του αντιλήψεων για την τέχνη, έχοντας ταυτόχρονα να παλέψει και με τις δικές του σωματικές αναπηρίες.

Ο Αντρέι Βάιντα σημειώνει: «Ήθελα να σκηνοθετήσω την ιστορία ενός καλλιτέχνη, ενός ζωγράφου εδώ και πολύ καιρό. Αποφάσισα να φέρω στην οθόνη τον Βλάντισλαβ Στρεμίνσκι γιατί υπήρξε ένας από τους πιο πετυχημένους Πολωνούς καλλιτέχνες. Ταυτόχρονα, ήθελα να δείξω τη σύγκρουση του με το κομμουνιστικό κράτος. Ο Στρεμίνσκι κατανόησε τον δρόμο της μοντέρνας τέχνης. Τον εξήγησε στο βιβλίο του Θεωρία της Θέασης (Theory of Vision). Η πεποίθηση πως δεν υπάρχει κανένας άλλος δρόμος εκτός της αφηρημένης τέχνης, αφού η θεματική ζωγραφική και ο μέτα-ιμπρεσιονισμός τα έχουν ήδη πει όλα, του έδωσαν τη δύναμη να αντιταχθεί στις κομμουνιστικές αρχές. Το Afterimage είναι το πορτρέτο ενός αδιάσπαστου ανθρώπου – ενός ανθρώπου βέβαιου για τις αποφάσεις που έχει πάρει. Ενός ανθρώπου αφιερωμένου σε μια τέχνη που δεν διακρίνεται εύκολα. Ήταν ένας εξαιρετικός δάσκαλος, αλλά και ο ιδρυτής του δεύτερου στον κόσμο Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Łódź το 1934. Η ταινία αποτυπώνει τέσσερις σημαντικές χρονιές 1949 – 1952, όταν η σοβιετοποίηση της Πολωνίας πήρε την πιο αντιδραστική μορφή, και ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός έγινε η υποχρεωτική μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης».

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s