«ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ» (AMERICA SQUARE)

(από την ΕΠΟΧΗ, 25/3/2016)

Η πλατεία των παθών

Μια πολυκατοικία στην πλατεία Αμερικής. Ο Νάκος μετρά πόσοι από τους ενοίκους είναι Έλληνες και πόσοι ξένοι. Το σκορ υπέρ των ξένων είναι συντριπτικό. Ο Νάκος είναι δυσαρεστημένος, δεν θέλει τους ξένους, είναι ρατσιστής. Ο Μπίλυ, ροκεντρολάς και παιδικός φίλος του Νάκου, έχει ένα καφέ μπαρ στο ισόγειο μαζί με την αδελφή του Νάντια. Στο πατάρι του μαγαζιού έχουν και ένα εργαστήριο στο οποίο κάνουν τατουάζ. Ο Τάρεκ, πρόσφυγας από το Χαλέπι, μαζί με τη μικρή του κόρη, τη Μάγια, ζουν στο υπόγειο της πολυκατοικίας και θέλουν να φύγουν για το Βερολίνο. Η Τερέζα, μια μαύρη τραγουδίστρια σε μπαρ, θέλει να ξεφύγει από τα νύχια του αφεντικού της, του Μάικ.

Ο Νάκος, που ζει με τους γονείς του, βρίσκει έναν τρόπο να εξοντώνει πρόσφυγες. Ο Τάρεκ πληρώνει 8.000 ευρώ για να φύγει στην Ιταλία. Η Τερέζα το σξκάει από τον Μάικ. Και ο Μπίλυ αναλαμβάνει το ρόλο του ανθρώπου που θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Αυτή είναι η υπόθεση της ταινίας «Πλατεία Αμερικής», του Νίκου Σακαρίδη. Τώρα ας τη δούμε βήμα-βήμα.

Μπορώ να πω με βεβαιότητα πως έχει θαυμάσιο σενάριο. Μια ιστορία με χαρακτήρες, με δραματουργία, με δράση, με πλοκή. Και επί πλέον ρεαλιστική, μέσα στην καθημερινότητά μας, χωρίς μελοδραματισμούς, διδακτισμούς και δημαγωγίες. Η σκηνοθεσία έχει απ’ όλα: ρυθμό, νεύρο, φαντασία, στόχευση. Οι προθέσεις του σκηνοθέτη είναι εμφανείς. Ξέρει τι θέλει να πει, ξέρει πως να υποστηρίξει τη θέση του, έχει άποψη και την καταθέτει. Κι έρχεται η τελική σεκάνς, εκεί όπου παίρνει φωτιά η μονταζιέρα, ο θεατής βλέπει κάτι που μπορεί να είναι κάτι άλλο, μπορεί και όχι. Η αγωνία κορυφώνεται, οι ‘κακοί’ κυνηγούν τους ‘καλούς’ η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Και το κοινωνικό αυτό φιλμ, το οποίο μιλά για το δράμα των προσφύγων και για το φασίστα της διπλανής πόρτας, διαθέτει ένα συγκλονιστικό νουάρ φινάλε βγαλμένο από την καρδιά των καλύτερων ταινιών αυτού του κινηματογραφικού είδους.

Υψηλού επιπέδου ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς σε μια ταινία που θεωρώ ως μία από τις πιο καλύτερες ελληνικές της φετινής σεζόν.

                                                                                                Στρα. Κερ.

 

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Επίσης προβάλλονται οι ταινίες:

«Ακριβώς το τέλος του κόσμου» (Juste la fin du monde), του Ξαβιέ Ντολάν: Ο Λουίς, επιτυχημένος συγγραφέας και γκέι ,μετά από 12 χρόνια απουσίας επιστρέφει στο πατρικό του σπίτι. Εκεί τον περιμένουν η μητέρα του, ο αδελφός, η νύφη του και η αδελφή του. Ο Λουίς έχει κάτι σημαντικό να ανακοινώσει στην οικογένειά του, αλλά χάνεται μέσα σε μια σειρά λεκτικών αντιπαραθέσεων, καυγάδων και εντάσεων. Μια ταινία η οποία επιχειρεί να διεισδύσει στα άδυτα των οικογενειακών σχέσεων, χωρίς όμως να τα καταφέρνει αφού οι απορίες παραμένουν απορίες και τα ερωτήματα παραμένουν ερωτήματα. Και, τελικά, τι είναι εκείνο το οποίο θέλει ο Λουίς να αποκαλύψει στην οικογένειά του;

Εξαιρετικός σκηνοθετικός ρυθμός από τον γαλλόφωνο καναδό σκηνοθέτη σε μια ταινία χωρίς νόημα, εξαιτίας του αδύναμου σεναρίου.

«Υπόγεια πόλη» (Suburra), του Στέφανο Σολίμα: Ο Σαμουράι, αρχιμαφιόζος στη Ρώμη, φιλοδοξεί να μετατρέψει την περιοχή Όστια στο ιταλικό Λας Βέγκας. Για να τα καταφέρει όμως πρέπει να περάσει ένας νόμος από το Κοινοβούλιο που να επιτρέπει την οικοδόμηση. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί έναν υπουργό της παραπαίουσας κυβέρνησης, ο οποίος αγαπά τα ναρκωτικά και τις ανήλικες πόρνες. Στο κόλπο συμμετέχει και ένας καρδινάλιος από το Βατικανό. Μια νεκρή πόρνη στο δωμάτιο του πολιτικού, ένας απρόσμενος εκβιαστής, ο αρχηγός της τσιγγάνικης μαφίας και ένας φιλόδοξος κακοποιός ο οποίος αμφισβητεί τον Σαμουράι, εμπλέκονται σε μια ιστορία διαφοράς, μαύρου χρήματος, εμπορίου ναρκωτικών, εκβιασμών, φόνων και υποκρισίας. Εντάξει, η ταινία είναι μια αστυνομική περιπέτεια, αλλά μπορείτε να υποστηρίξετε με επιχειρήματα πως δεν είναι πολιτική;

Προσεγμένη ταινία με σφιχτή σκηνοθεσία που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον και με καλοδουλεμένο σενάριο, που κάποια μικροπροβλήματα περνούν απαρατήρητα.

«Θάρρος ή αλήθεια;» (Nerve), των Χένρι Τζουστ, Άριελ Σούλμαν: Η Βι, μαθήτρια λυκείου, αποφασίζει να πάρει μέρος σε ένα διαδικτυακό παιχνίδι. Μόνο που όλο αυτό που ξεκινά ως μια πλάκα αρχίζει να γίνεται θανάσιμα επικίνδυνο. Μέσα σε ένα πολύχρωμο εφιαλτικό περιβάλλον εγκλεισμού οι σκηνοθέτες αναδεικνύουν μια κοινωνία ανταγωνισμού και απομόνωσης, χωρίς ιδανικά.

«Φοβού τον πεθερό» (All nighter), του Γκάβιν Γουίσεν: Ένας εργασιομανής πατέρας σε ένα από τα συνεχή του ταξίδια κάνει μια στάση στο Λος Άντζελες για να συναντήσει την κόρη του. Όμως εκείνη έχει εξαφανιστεί και ο πατέρας θα επιστρατεύσει τον πρώην φίλο της κόρης του για να τη βρουν. Μια αναζήτηση γεμάτη ξεκαρδιστικά απρόοπτα αρχίζει.

«Power Gangers», του Ντιν Ισραλάιτ: Ο Ζακ, η Κίμπερλι, ο Μπίλι, η Τρίνι και ο Τζέισον, πέντε απλοί μαθητές, ανακαλύπτουν πως έχουν υπεράνθρωπες δυνάμεις οι οποίες θα τους βοηθήσουν να σώσουν τη Γη από τους εξωγήινους.

«Κάποιος να με προσέχει» (The carer), του Γιάνος Έντελενι: Αθυρόστομος, εριστικός και προσβλητικός ο πρώην θρύλος του θεάτρου Μάικλ Γκίλφορντ, γέρος πια χρειάζεται άνθρωπο για τον εξυπηρετεί. Η νεαρή ουγγαρέζα Ντόροτια, υπομένει τα πάντα επειδή θέλει να διδαχτεί από το μεγάλο ηθοποιό. Όταν ο πάγος θα σπάσει μια νέα σχέση θα γεννηθεί ανάμεσά τους.

«Ευτυχία», του Χρήστου Πυθαρά: Ένας άνδρας με κόκκινο μπουφάν την παρακολουθεί. Μια σειρά από γεγονότα και εξελίξεις αρχίζουν να κλονίζουν την ψυχική της υγεία. Δραματικό θρίλερ.

                                                                                        Σινεφίλ

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s