“ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΤΗ ΦΟΡΑ”

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 19/3/2017)

Ο θρίαμβος της θέλησης

Η δύναμη της ανθρώπινης θέλησης κάποιες φορές ξεπερνά τη λογική. Είναι κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι αρνούνται να αποδεχτούν το κακό που τους έχει συμβεί και ερχόμενοι αντιμέτωποι με θεούς και δαίμονες κατορθώνουν το ακατόρθωτο. Μια τέτοια περίπτωση αφηγείται και η ταινία “Ένα βήμα τη φορά” (Patients), του Μεντί Ιντίρ και του Γκραντ Κορ Μαλάντ.

Ένα τραγικό ατύχημα το οποίο συνέβη το 1997 είχε ως αποτέλεσμα τη μεταφορά του Φαμπιέν Μαρσό σε κέντρο αποκατάστασης. Ο Φαμπιέν, ενώ βρισκόταν σε μια κατασκήνωση, τραυματίστηκε σοβαρά βουτώντας στην πισίνα με αποτέλεσμα να εξαρθρωθεί η σπονδυλική του στήλη και να καθηλωθεί σε αναπηρικό καροτσάκι.

Η διάγνωση των γιατρών δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντική και σύμφωνα με αυτήν ο Φαμπιέν θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής του καθηλωμένος. Όμως εκείνος δεν πτοήθηκε και με περίσσια αποθέματα δύναμης κατάφερε να ξαναπερπατήσει και να γίνει ένας από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες στη Γαλλία, ως slam poet δηλαδή παρουσίαση ποίησης με μουσική επί σκηνής, με το ψευδώνυμο Γκραντ Κορ Μαλάντ. Με αυτό το ψευδώνυμο εξέδωσε και την αυτοβιογραφική νουβέλα «Πάντα ήρωες» (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο) την οποία στη συνέχεια σκηνοθέτησε μαζί με τον Μεντί Ιντίρ και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο.

Στην ταινία κεντρικός ήρωας είναι ο Μπεν ο οποίος όταν μεταφέρεται στο κέντρο αποκατάστασης δεν μπορεί να κάνει σχεδόν τίποτε από εκείνα τα οποία έκανε πριν και του φαινόταν απλά. Δηλαδή να πλένει, να ντύνεται, να παίζει μπάσκετ. Οι νέοι του φίλοι είναι τετραπληγικοί, παραπληγικοί ή άνθρωποι με βαριές κακώσεις στο κρανίο. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να μάθουν να ζουν από την αρχή. Κι έτσι θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν τη ζωή με όσα καθημερινά πράγματα σημαίνει αυτό με σκοπό να βρουν τη δύναμη για να ζήσουν.

«Με το που ξεκίνησα το βιβλίο, ήδη σκεφτόμουν την κινηματογραφική μεταφορά. Λατρεύω κάθε είδος γραφής, από στίχους μέχρι βιβλία, και φυσικά το σενάριο είναι ανάμεσά τους. Η ιδέα παρέμεινε στο κεφάλι μου, μέχρι που ο μάνατζέρ μου με έπεισε να αρχίσω να κινώ τις διαδικασίες», λέει ο Γκραντ Κολ Μαλάντ.

Σ. Κ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Επίσης προβάλλονται οι ταινίες:

Παράδοξη ευτυχία” (Gleissentes gluck), του Σβεν Τάντικεν: Η Έλεν Μπρίντελ είναι μια γυναίκα η οποία νιώθει πως έχει παγιδευτεί σε ένα γάμο ο οποίος βαδίζει προς το τέλος του. Απελπισμένη και νιώθοντας πως ακόμη και ο θεός την έχει εγκαταλείψει αποφασίζει να ζητήσει τη βοήθεια του διακεκριμένου ψυχολόγου, Έντουαρντ Γκλουκ. Ο τελευταίας από την πλευρά του, έχει να παλέψει για τα δικά του προβλήματα.

Οι δύο αυτοί άνθρωποι θα αρχίσουν να έρχονται κοντά και έτσι, αφού αρχικά ανακαλύψουν τις αντιθέσεις τους, θα δουν πως αυτές του κάνουν να έρχονται πιο κοντά. Από κοινού θα ανακαλύψουν την αγάπη η οποία τους δείχνει τον κοινό δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν.

Η ταινία είναι βασισμένη στη νουβέλα «Αρχέγονη ευτυχία» της σκοτζέζας Α. Λ. Κένεντι (εκδόσεις Οδυσσέας, 2001).

The last face”, του Σον Πεν: Η Ρεν Πραντιέρ και ο Μιγκέλ Λεόν συναντιούνται στη Λιβερία ως μέλη μιας μεγάλης ανθρωπιστικής οργάνωσης η οποία δραστηριοποιείται στην αφρικανική αυτή χώρα. Η Ρεν κατέχει διευθυντική θέση στην οργάνωση ενώ ο Μιγκέλ είναι γιατρός τον οποίο χαρακτηρίζει το πείσμα και η παρορμητικότητα. Οι δυο αυτοί άνθρωποι έχουν εντελώς διαφορετικές απόψεις αλλά εκείνο που τους ενώνει είναι το πάθος τους για την αξία της ζωής όλων των ανθρώπων. Όμως στις κρίσιμες στιγμές που πρέπει να πάρουν αποφάσεις δεν μπορούν να αποφύγουν τις συγκρούσεις.

Πεντάμορφη και το τέρας” (Beauty ant the beast), του Μπιλ Κόντον: Η ταινία είναι ριμέικ της περίφημης ταινίας κινουμένων σχεδίων της Ντίσνεϊ του 1991. Η οποία με τη σειρά της βασίστηκε στο πασίγνωστο παραμύθι που έγραψε η Ζαν-Μαρί Λεπρές ντε Μπομόντ, το 1740.

Η υπόθεση είναι γνωστή. Η Μπελ είναι μια έξυπνη, όμορφη κι ανεξάρτητη κοπέλα που η μοίρα της τη φέρνει αιχμάλωτη από ένα τέρας σε κάστρο. Παρά τους φόβους της, θα γίνει φίλη με το επιτελείο του κάστρου και θα μάθει να κοιτάει πέρα από το τρομακτικό παρουσιαστικό του τέρατος και τον ζωώδη θυμό του, συνειδητοποιώντας ότι μέσα υπάρχει η ευγενική καρδιά και η ψυχή ενός όμορφου πρίγκιπα.
Τρέξε” (Get out), του Τζόρνταν Πιλ: Ο Κρις συνοδεύει την κοπέλα του, τη Ρόουζ, στο πατρικό της σπίτι για να περάσουν εκεί το Σαββατοκύριακο μαζί με τους γονείς της και τον αδελφό της Τζέρεμι. Μέσα σε ένα περιβάλλον λευκών όπου το υπηρετικό προσωπικό αποτελείται από μαύρους, είναι επόμενο ο Κρις, ο οποίος είναι μαύρος, να αισθάνεται κάπως περίεργα. Υπάρχει κάτι παράξενο στην ατμόσφαιρα το οποίο το αποδίδει στη διαφυλετική επιλογή της Ρόουζ, να φέρει έναν μαύρο στο σπίτι. Δε θα αργήσει όμως να καταλάβει δεν είναι αυτός ο λόγος. Μια σειρά από γεγονότα τον οδηγούν σε κάτι που δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Μια τρομακτική αλήθεια!

Ένα πρωτότυπο θρίλερ τρόμου με διαφυλετικές προεκτάσεις.

Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s