«ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ»

 

medecin

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 25/2/2017)

Ένας δικός μας άνθρωπος

«Πρέπει να αποτρέψουμε την ιατρική ερημοποίηση της επαρχίας και να βεβαιωθούμε ότι αυτοί οι άνθρωποι συνεχίζουν να υπάρχουν», λέει ο σκηνοθέτης Τομά Λιλτί, της «Γιατρός στο χωριό» (Medecin de campagne). Με αυτά τα λόγια δίνει το στίγμα, του τι σημαίνει για τους ανθρώπους του χωριού ο γιατρός, ο οποίος συνήθως θεωρείται ‘ένας δικός τους άνθρωπος’.

Έτσι βλέπουν το γιατρό Ζαν-Πιέρ οι κάτοικοι του απομακρυσμένου χωριού όπου αυτός εργάζεται ως γιατρός. Τους επισκέπτεται στο σπίτι, τους δέχεται στο ιατρείο, τους εξετάζει, τους συμβουλεύει, είναι κοντά τους όταν τον χρειάζονται.

Όμως ακόμη και ο γιατρός μπορεί να αρρωστήσει και να χρειαστεί την ανάγκη ιατρικής φροντίδας. Έτσι ο Ζαν-Πιέρ μαθαίνει από έναν συνάδελφό του πως πάσχει από μια δύσκολη αρρώστια και πρέπει να ξεκινήσει θεραπεία. Πρώτα όμως απ’ όλα πρέπει να σταματήσει να εργάζεται και να ζητήσει κάποιον αντικαταστάτη. Έτσι θα καταφθάσει μια νέα συνάδελφός του, η Ναταλί. Ο Ζαν-Πιέρ, χωρίς να της αποκαλύψει το λόγο που ζήτησε αντικατάσταση, αρχίζει να ‘ξεναγεί’ τη Ναταλί στα μυστικά της δουλειάς ενός γιατρού στο χωριό.

Ταινία χαρακτήρων η οποία προσεγγίζει με ευαισθησία μερικά σημαντικά ζητήματα που απασχολούν όλους τους ανθρώπους. Κυρίαρχο βέβαια είναι εκείνο του θανάτου και όλα όσα σημαίνει αυτό. Ο Ζαν –Πιέρ ανακαλύπτει πως πρέπει να ασχοληθεί με τη δική του ζωή. Πώς μπορεί όμως να αφήσει αυτό το οποίο αγαπά, πως μπορεί να αφήσει τους ανθρώπους π[ου βασίζονται επάνω του; Και η Ναταλί πώς θα μπορέσει να προσαρμοστεί αλλά, κυρίως, να πείσει το γιατρό πως μπορεί να είναι άξια αντικαταστάτριά του;

Όπως είναι φανερό αυτοί οι δύο χαρακτήρες είναι εκείνοι που κυριαρχούν στην ταινία. Ο σκηνοθέτης με αυτούς ασχολείται, με τις σκέψεις και τις αγωνίες τους αλλά και με τη μεταξύ τους λεπτής ισορροπίας σχέση. Και ενώ τα πράγματα προχωρούν και οι καταστάσεις αλλάζουν, ο καθένας από τους χαρακτήρες ανακαλύπτει τις δικές του δυνάμεις και αντοχές αλλά και τις ανάγκες και επιθυμίες του άλλου.

Τρυφερή ταινία, με ένα σενάριο το οποίο δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις. Οι ερμηνείες είναι στρωτές, χωρίς εξάρσεις και το στοιχείο το οποίο κυριαρχεί είναι η ευαίσθητη ματιά του σκηνοθέτη επάνω στα συναισθήματα και τις σκέψεις του ανθρώπου που βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δύσκολη αρρώστια, τις προσωπικές επιλογές, τι σχέσεις και τις απροσδόκητες εκπλήξεις της ζωής.

Ο Τομά Λιτλί, πριν γίνει σκηνοθέτης ήταν γιατρός. Είχε μάλιστα εργαστεί σε αγροτικές περιοχές. Έτσι αποφάσισε να γυρίσει αυτήν την ταινία στην οποία περιλαμβάνει και προσωπικές εμπειρίες.

Στρα. Κερ.

 

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 

Εκτός από τις ταινίες «Αφανείς ηρωίδες» και «Γιατρός στο χωριό», προβάλλονται:

«Ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα» (Eh hombre de las mil caras) , του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ: Ο Φρανθίσκο Παέζα, πρώην πράκτορα, με τη βοήθεια του οποίου ξη ισπανική κυβέρνηση κατάφερε ένα ισχυρό πλήγμα εναντίον της βασκικής οργάνωσης ΕΤΑ. Ο Παέζα ήταν επιχειρηματίας, μπλεγμένος σε περίεργες δουλειές, όπως εμπόριο όπλων, γυναικοκατακτητής, πλέι μπόι αλλά και με ένα μυαλό που κινούνταν από την ίντριγκα στη ραδιουργία και τούμπλαλιν. Όμως το 1986 η ισπανική κυβέρνηση δε το χρειαζόταν πια και κυνηγημένος έφυγε από την Ισπανία. Είχε όμως έναν πιστό φίλο: τον Χέσους Καμόες, που ήταν πιλότος και στενός του συνεργάτης. Μετά από καιρό ο Παέζα επιστρέφει στην Ισπανία, φτωχός αλλά έχει ένα μόνο σκοπό: την εκδίκηση. Σύντομα θα βρει την ευκαιρία να καταστρώσει το σχέδιό του όταν ο Λουίς Ρολντάν, πρώην διοικητής της αστυνομίας, ζητά τη βοήθειά του. Ο τελευταίος έχει υπεξαιρέσει ένα τεράστιο ποσό και για να αποφύγει την τιμωρία ζητά από τον Παέζα να τον φυγαδεύσει και να σώσει τα χρήματά του. Έτσι το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και ο Φρανσίσκο Παέζα, με τη βοήθεια του Χέσους Καμόες στήνουν μια ευφυή και περίπλοκη επιχείρηση, ξεγελώντας τους πάντες.

Νομίζω πως πρόκειται για μια ταινία που τα έχει όλα. Από τη μια δείχνει πως είναι στημένο ένα ολόκληρο σύστημα απάτης, το οποίο αφορά πολλές περιπτώσεις οικονομικών, επιχειρηματικών αλλά και πολιτικών παραγόντων. Από την άλλη έχει ρυθμό, πλοκή, ένταση, σασπένς και ό,τι χρειάζεται μια ταινία για να καθηλώσει.

Προσωπικά την απόλαυσα.

«Ο ιδρυτής μιας αυτοκρατορίας» (The founder), του Τζον Λι Χάνκοκ:

Ο Ρέι Κροκ είναι πωλητής αλλά οι δουλειές του δεν πηγαίνουν καθόλου καλά. Μια μέρα ενώ αναζητά κάτι να φάει πέφτει επάνω στην καντίνα των αδελφών Ντικ και Μακ Μακ Ντόναλντ. Τα δυο αδέλφια εφαρμόζουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα παρασκευής και διακίνησης χάμπουργκερ και κάνουν χρυσές δουλειές. Ο Κροκ τους προτείνει συνεργασία με την ιδέα του φρανσάιζ και της επέκτασης των καταστημάτων. Οι δουλείες πηγαίνουν πολύ καλά αλλά τα δυο αδέλφια νιώθουν παραγκωνισμένα καθώς ο Κροκ κάνει κουμάντο σε όλα. Τελικά, χρησιμοποιώντας διάφορα νομικά τερτίπια, αγοράζει το όνομα, έναντι ενός σημαντικού ποσού, και στήνει μια ολόκληρη αυτοκρατορία ταχυφαγείων που συνεχίζουν να ταΐζουν εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο μέχρι σήμερα. Μια πού ενδιαφέρουσα ταινία η οποία αποθεώνει το αμερικάνικο όνειρο και τη λατρεία του ελεύθερου ανταγωνισμού. Βέβαια ο σκηνοθέτης κρατά κριτική στάση απέναντι σε όλο αυτό ενώ αναδεικνύει τον Κοκ ως έναν ικανό μεν, αδίστακτο δε, άνθρωπο.

«Κωδικός 999» (Triple 9), του Τζον Χίλκοτ: Μια ομάδα διαφθαρμένων αστυνομικών δουλεύει για λογαριασμό της ρώσικης μαφίας. Όταν αισθάνονται πως δεν αντέχουν άλλο να δουλεύουν για λογαριασμό των Ρώσων αποφασίζουν να στήσουν ένα σχέδιο απεμπλοκής. Για θύμα χρησιμοποιούν ένα νέο αστυνομικό αλλά εκείνος καταφέρνει να επιζήσει.

                                                                                                                Σινεφίλ

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s