«ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 18/12/2016)

xenoi

Επικίνδυνα παιχνίδια

Τις περισσότερες φορές πίσω από τις ιδανικές σχέσεις κρύβονται μυστικά τα οποία εάν αποκαλυφθούν μπορούν να ανατρέψουν την ισορροπία και να φέρουν τα πάνω, κάτω.

Αυτό είναι το θέμα της ταινίας του Θοδωρή Αθερίδη, «Τέλειοι ξένοι», η οποία είναι βασισμένη στη ομότιτλή μεγάλη ιταλική επιτυχία «Perfetti sconosciuti», που γύρισε ένα χρόνο πριν ο Πάολο Τζενοβέζε.

Μια παρέα φίλων, που οι σχέσεις τους κρατάνε από παλιά, βρίσκονται σε ένα τραπέζι όταν αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι το οποίο αποδεικνύεται πολύ επικίνδυνο. Όλα ξεκίνησαν από την ερώτηση εάν θα άφηναν τον/τη σύντροφό τους να ακούσουν και να δουν τις κλήσεις που δέχονται στα κινητά τους τηλέφωνα. Έτσι αποφασίζουν να αφήσουν τα τηλέφωνα επάνω στο τραπέζι και να μοιραστούν όλοι τα μηνύματα και τις κλήσεις που θα δεχόταν. Όπως μπορεί κανείς/καμία να φανταστεί το παιχνίδι να οδηγήσει σε πολλές αποκαλύψεις με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να ηλεκτριστεί καθώς θα αρχίσουν να δημιουργούνται ερωτήματα, να πυροδοτούνται ανασφάλειες, να αποκαλύπτονται προδοσίες, απιστίες, μυστικά και ψέματα.

Αυτό που αποδεικνύεται είναι πως κανείς από την παρέα, ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, μπορούσε να φανταστεί τι θα επακολουθούσε και ότι κανείς δεν ήταν  προετοιμασμένος για να αντιμετωπίσει τις αποκαλύψεις.

Ο Αθερίδης κινηματογραφεί την ένταση η οποία αναπτύσσεται μέσα στον κλειστό χώρο ενός διαμερίσματος το οποίο όσο περνά η ώρα μοιάζει έτοιμο να εκραγεί. Τελικά τίποτε δεν είναι ιδανικό, οι περισσότερες σχέσεις κρύβονται επιμελώς πίσω από χρυσόσκονη και ψεύτικα χαμόγελα. Ανείπωτα μυστικά, ψεύδη, συμβάσεις, κοροϊδίες, ζωές που αιωρούνται ανάμεσα στις επιθυμίες και την πραγματικότητα. Σχέσεις οι οποίες συχνά βασίζονται στην άγνοια αφού, εντέλει, δε γνωρίζουμε στην πραγματικότητα ούτε τους πολύ δικούς μας ανθρώπους.

Σ. Κ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Επίσης προβάλλονται οι ταινίες:   

«Τραγούδα» (Sing), του Γκαρθ Τζένινγκς: Ένα κοάλα, ο Μπάστερ Μουν, προσπαθεί με κάθε τρόπο να σώσει το θέατρό του από τη χρεωκοπία. Μαζί του το γουρούνι Γκάντερ, η ελεφαντίνα Μίνα και το πρόβατο Έντι. Πολύ μουσική, με 65 ποπ επιτυχίες, σε μια ευχάριστη και αστεία ταινία κινουμένων σχεδίων.

«Ο Άι Βασίλης είναι πολύ λέρα» (Bad Santa 2), του Μαρκ Γουότερς: Η συνέχεια της επιτυχημένης κωμωδίας του 2003. Τώρα ο Γουίλι συνεργάζεται πάλι με το νάνο Μάρκος. Το σχέδιό τους είναι να βάλουν χέρι σε μια φιλανθρωπική εκφήλωση που γίνεται στο Σικάγο την παραμονή των Χριστουγέννων. Ο πιτσιρίκος Τρούμαν Μέρμαν ξεθάβει το βαθιά κρυμμένο ανθρωπισμό του Γουίλι. Αλλά η εμφάνιση της αποφασισμένη μαμάς, Σίνι Στροκ, δημιουργεί προβλήματα. Το ίδιο κάνει και η παρουσία της όμορφης Νταιάν, που είναι υπεύθυνη για τη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση και που θα γοητεύσει τον Γουίλι θέτοντας σε κίνδυνο το σχέδιο.

«Ο πιστός» (-M- uchenik), του Κιρίλ Σερεμπρενίκοφ: Ο νεαρός Βενιαμίν, ζει με τη χωρισμένη μητέρα του, Ίνγκα. Είναι μοναχικός και οι σχέσεις του με τη μητέρα του αλλά και με το σχολείο είναι προβληματικές. Οι αγωνίες του θα βρουν διέξοδο στην Αγία Γραφή και θα αρχίσει να προσπαθεί να περάσει τα μηνύματά της στο σχολικό του περίγυρο. Αρχίζει να υποστηρίζει μια σειρά από αντιδραστικές θέσεις όπως για το εάν μπορεί να διδάσκεται στο σχολείο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η θεωρίς της εξέλιξης του Δαρβίνου ή εάν μπορούν τα κορίτσια να κολυμπούν στην πισίνα με μπικίνι. Παραδόξως η διευθύντρια του σχολείου και ένας φοβισμένος συμμαθητής του, δείχνουν να συμμερίζονται τις συντηρητικές απόψεις του Βενιαμίν. Όμως η Ελένα, η καθηγήτρια Βιολογίας είναι αποφασισμένη να αντιπαρατεθεί με τις αντιδραστικές απόψεις του νεαρού. Εξαιρετική ταινία η οποία ασκεί σκληρή κριτική στα δόγματα του χριστιανισμού. Βασισμένη στο θεατρικό έργο «Μάρτυρας» του γερμανού Μάριους φον Μάγιενμπουργκ.

«Το κοινόβιο» (Kollektivet), του Τόμας Βίντεμπεργκ: Ο Έρικ και η Άννα, ένα ζευγάρι ακαδημαϊκών, κληρονομούν ένα μεγάλο σπίτι. Τότε αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, που είναι η δημιουργία ενός κοινοβίου. Μαζί με την κόρη τους Φρέγια, ο Έρικ και η Άννα κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Η «οικογένεια» αρχίζει να μεγαλώνει καθώς έρχονται διάφοροι άνθρωποι να πλαισιώσουν το σχέδιο και έτσι δημιουργείται μια κοινότητα αρμονικής συνύπαρξης και αλληλεγγύης. Όμως μια ερωτική σχέση θα έρθει να διαταράξει την ισορροπία. Τελικά οι ουτοπίες παραμένουν ουτοπίες επειδή οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να τις υπηρετήσουν. Οι κριτικές μιλούν για μια μέτρια ταινία κατώτερη των προσδοκιών ενός Βίντεμπεργκ.

«Rogue One: A Star Wars Story», του Γκάρεθ Έντουαρτς: Η Γαλαξιακή Αυτοκρατορία είναι πλέον γεγονός και ο ένας μετά τον άλλον, οι πλανήτες υποτάσσονται στη δόλια δύναμη της. Επιτομή της ισχύς της είναι η κατασκευή ενός υπερσταθμού, του Death Star, ένας ολόκληρος τεχνητός πλανήτης που θα στεγάσει τα κέντρα εξουσίας της. Οι Επαναστάτες όμως δεν μένουν αμέτοχοι, μια και μια ομάδα μαχητών ετοιμάζονται να πετύχουν το ακατόρθωτο: να κλέψουν τα σχέδια κατασκευής του Άστρου του Θανάτου, πριν είναι πολύ αργά.

Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s