«CAPTAIN FANTASTIC»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 27/11/2016)

captain1

Όταν η αμφισβήτηση γίνεται εμμονή

Ο γνωστός αμερικανός διανοητής, Νόαμ Τσόμσκι, αποτελεί σημείο αναφοράς για τους οπαδούς της ελευθεριακής αριστεράς ανά τον κόσμο. Ο Τσόμσκι γεννήθηκε στις 7 Δεκεμβρίου 1928 και η ημερομηνία γέννησής του θα μπορούσε, για κάποιους, να είναι μέρα γιορτής!

Η ταινία “Captain Fantastic”, του Ματ Ρος, δεν είναι μια ταινία για τον Τσόμσκι. Είναι όμως για μια οικογένεια η οποία τον θεωρεί ως μία πολύ σημαντική προσωπικότητα ώστε η μέρα των γενεθλίων του να γιορτάζεται κάθε χρόνο., αντί των Χριστουγέννων, επειδή πρόκειται για πραγματική γέννηση και όχι φανταστική!

Ο Μπεν ζει με τα έξι παιδιά του σε ένα δάσος. Έχουν επιλέξει, μαζί με τη γυναίκα του, να ζήσουν εκεί, μακριά από τον καταναλωτικό, καπιταλιστικό τρόπο ζωής, με αρχές τη φυσική ζωή, την ισότητα, την αλληλεγγύη. Ίσως, η οικογενειακή τους κοινότητα και ο τρόπος ζωής που έχουν επιλέξει να είναι κάτι μοναδικό στον κόσμο. Όμως η γυναίκα του Μπεν θα αρρωστήσει, θα νοσηλευτεί και θα πεθάνει και έτσι αυτός και τα παιδιά πρέπει να φροντίσουν για την κηδεία. Όμως η επαφή των παιδιών με τον έξω κόσμο θα αναδείξει μια σειρά από προβλήματα. Επί πλέον ο Μπεν θα συγκρουστεί με τον πεθερό του σχετικά με τον τρόπο ταφής της γυναίκας του αλλά και με την ανατροφή των παιδιών.

Η ανεξάρτητη αυτή παραγωγή προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Κανών και δημιούργησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Ο σκηνοθέτης αρχικά δημιουργεί μια θετική εικόνα για τον τρόπο ζωής της οικογένειας και τις αρχές με τις οποίες μεγαλώνει ο Μπεν τα παιδιά του. Χρησιμοποιώντας την “αριστερή” πολιτική τοποθέτηση του Μπεν ασκεί κριτική στο αμερικανικό πολιτικό σύστημα, αμφισβητεί το σύστημα της νεοφιλελεύθερης οικονομίας, τον καταναλωτισμό και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια όμως έρχεται η ώρα να ασκήσει κριτική στις εμμονές οι οποίες θέλουν τους αμφισβητίες, καθαρούς, άσπιλους κι αμόλυντους να ζουν στο δικό τους μικρόκοσμο μακριά από την αληθινή ζωή. Γιατί, όποιος αμφισβητεί και θέλει να ανατρέψει οφείλει να βρίσκεται εκεί όπου δίνεται η μάχη, εντός του πεδίου της πραγματικότητας και όχι του φαντασιακού. Ο αναχωρητισμός μπορεί να είναι καλός για τη ψυχή του καθενός χωριστά αλλά δε βοηθά καθόλου στη συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων η οποία μόνο συλλογικά μπορεί να γίνει.

Βέβαια ο σκηνοθέτης δεν καταδικάζει τον ήρωά του, αναδεικνύει τις καλές του προθέσεις αλλά και τις αρχές του. Και έτσι, όταν θα χρειαστεί, τα παιδιά του ενώ θέλουν να ζήσουν στον πραγματικό κόσμο, δεν τον εγκαταλείπουν μόνο, αλλά τον βοηθούν να πετύχει αυτό που θέλει. Κι αυτό είναι εντέλει το συμπέρασμα: όλοι μαζί, συλλογικά αμφισβητούμε και αντιμετωπίσουμε με επιτυχία την πραγματικότητα.

Πολύ καλή ταινία με έναν εκπληκτικό Βίγκο Μπόρτενσεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στρα.Κερ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες:

Μπαμπάς” (Babai), του Βίσαρ Μορίνα: Ο Γκεζίμ και ο 10χρονος Νορί, ο γιος του, ζουν πουλώντας τσιγάρα. Ο Γκεζίμ θέλει να γλυτώσει από το παρελθό που τον κυνηγά και να φτιάξει μια νέα καλύτερη ζωή. Έτσι αποφασίζει να εγκαταλείψει το Κοσσυφοπέδιο με προορισμό τη Γερμανία. Ο Νορί δεν τον αφήνει να φύγει και όταν μετά από ένα ατύχημα θα μπει στο νοσοκομείο, ο πατέρας του θα βρει ευκαιρία να φύγει.. Όμως ο Νορί δεν το βάζει κάτω και ξεκινά μόνος για τη Γερμανία να βρει τον πατέρα του και να του ζητήσει το λόγο για όλα.

Συγκλονιστική ταινία η οποία τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, το 2015.

Ο χορευτής” (Dancer), του Στίβεν Κάντορ: Ντοκιμαντέρ για τη ζωή του διάσημου χορευτή Σεργκέι Πολούνιν, ο οποίος στο απόγειο της δόξας του εγκατέλειψε και επανήλθε αργότερα.

Gimme danger, του Τζιμ Τζάρμους: Ντοκιμαντέρ με θέμα την ιστορία του θρυλικού ροκ συγκροτήματος “The Stooges”.

Σύμμαχοι” (Allied), του Ρόμπερτ Ζεμέκις: 1942 ο κατάσκοπος Μαξ Βέιταμν και η συνάδελφός του Μαριάν Μποσεζούρ αναλαμβάνουν μια σημαντική αποστολή. Κατά τη διάρκειά της ερωτεύονται, παντρεύονται αλλά η καχυποψία έχει εγκατασταθεί ανάμεσά τους.

Άμεση αποβίβαση” (Debarquement immediate!), του Φιλίπ ντε Σαβερόν: Ο Χοσέ μεταφέρει έναν κρατούμενο τον Ακίμ. Ο τελευταίος αντιλαμβάνεται πως κατηγορείται, αδίκως, για τρομοκρατία και μεταφέρεται πίσω στην Καμπούλ. Όταν το αεροπλάνο προσγειώνεται στη Μάλτα, ο Ακίμ το σκάει και ο Χοσέ τον κυνηγά. Κωμωδία καταδίωξης.

Σφαγείο” (Abattoire), Η Τζούλια, βλέπει τη ζωή της να ανατρέπεται όταν δολοφονείται η οικογένειά της. Αποφασίσει να ανακύψει τι έχει γίνει αλλά θα βρεθεί μπλεγμένη σε μια μυστηριώδη και εξωπραγματική ιστορία. Θρίλερ τρόμου.

Τρεχάτε ποδαράκια μου” (Ozzy), του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ: Ο Όζι, ένα καλόκαρδο Μπιγκλ, είναι ο ήρωας αυτής της ταινίας κινουμένων.

Το παιχνίδι των χαμένων βαλανιδιών” (Get squirrely), του Ρος Βενοκούρ: Ο σκίουρος Φράνκι φεύγει από το ζωολογικό κήπο. Μαθαίνει πως το δάσος που μεγάλωσε κινδυνεύει και αποφασίζει να το σώσει.

Σινεφίλ

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s