«Τα υπόλοιπα είναι σιωπή», από την Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης

Η Κινηματογραφική λέσχη Θεσσαλονίκης καλεί τα μέλη της και τους φίλους της, στην 4η προβολή για τη σεζόν 2016-2017 με την ταινία:

«Τα υπόλοιπα είναι σιωπή», του Νάε Καρανφίλ

Η προβολή θα γίνει την  Δευτέρα  21/11/2016   ώρα 9:00 μμ στον κινηματογράφο Μακεδονικόν

Την ταινία θα προλογίσει ο δημοσιογράφος κος Στράτος Κερσανίδης

restul-e-tacere-11__large

«Τα υπόλοιπα είναι σιωπή» (Restul e tacere)

Σκηνοθεσία: Νάε Καρανφίλ (Nae Caranfil)

Πρωταγωνιστούν: Μάριους Φλόρεα Βιζάντε, Οβίντιου Νικολέσκου, Μιρέλα Ζέτα, Ιοάνα Μπούλκ, Νίκου Μίχοκ

Ο Νάε (Νικολάε) Καρανφίλ, γεννήθηκε το 1960 και είναι ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Το 1993 σκηνοθέτησε τη πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τον ιταλικό τίτλο «E pericoloso sporgersi» που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Μην κρέμεστε από το παράθυρο».

Ακολούθησε το «Ταγκό της ασφάλτου», το 1995, μια κωμωδία με πρωταγωνίστρια τη γνωστή αγγλίδα ηθοποιό, Σαρλότ Ράμπλινγκ.

Το 1998 είχε σειρά η ταινία εποχής «Γλυκιά απραξία» η οποία ήταν βασισμένη σε μυθιστόρημα του Φρεντερίκ Βιτόξ,

Πολύ γνωστή είναι η ταινία του «Φιλανθρωπία», που γύρισε υο 2003 κα τη χρονιά εκείνη ήταν η επίσημη πρόταση της Ρουμανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Η τελευτά του ταινία έχει τίτλο «Πιο κοντά στο φεγγάρι», είναι συμπαραγωγή με τις ΗΠΑ, έχει αμερικανούς πρωταγωνιστές και χρησιμοποιεί την αγγλική γλώσσα.

Πριν από αυτήν όμως, το 2008, γύρισε την ταινία που θα δείτε σήμερα, «Τα υπόλοιπα είναι σιωπή»

Μια ταινία εποχής το θέμα της οποίας είναι τα γυρίσματα της ταινίας «Ο πόλεμος της ανεξαρτησίας» που γυρίστηκε το 1911 και αναφερόταν στον αγώνα των Ρουμάνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Σε εκείνη την εποχή λοιπόν μας μεταφέρει ο Καρανφίλ. Εντός ενός ιστορικού πλαισίου, το οποίο δίνει έντονα το παρόν του στην ταινία, δηλαδή το πώς διαμορφωνόταν τότε η κατάσταση στην πιο βόρεια βαλκανική χώρα, αμέσως μετά την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους.

Πρωταγωνιστής στην ταινία είναι ένας νεαρός σκηνοθέτης, γιος ενός διάσημου τη εποχή εκείνη ηθοποιού του Εθνικού Θεάτρου. Αυτός, λοιπόν, φιλοδοξεί να γυρίσει μια υπερπαραγωγή, με θέμα τον πόλεμο της ανεξαρτησίας.

Ο Γκριγκ είναι 19 ετών και δεν τα καταφέρνει να σταθεί αντάξιος της φήμης του πατέρα του. Υπερβολικά κοντός για τη σκηνή, υπερβολικά ντροπαλός με τις γυναίκες, υπερβολικά πληθωρικός στον τρόπο ζωής του, ο γιος ετοιμάζεται να κάνει το ένα και μοναδικό πράγμα που ο πατέρας του θεωρεί ασυγχώρητο λάθος: να σκηνοθετήσει μια ταινία για τον κινηματογράφο! Ονειρεύεται την πιο μεγάλη σε χρονική διάρκεια και μεγαλοπρεπή ταινία που έγινε ποτέ. Πρόκειται για τη λεπτομερή εξιστόρηση του πολέμου με τους Τούρκους κατά τον οποίο η Ρουμανία κέρδισε την ανεξαρτησία της, πριν από 35 χρόνια…

Ο Νάε Καρανφίλ ΔΕΝ ανήκει σε αυτό που ονομάζουμε «νέο κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου». Ο Καρανφίλ τοποθετείται στη μεταβατική περίοδο, τότε που ο ρουμάνικος κινηματογράφος αναζητούσε νέους δρόμους έκφρασης σε μια προσπάθεια απελευθέρωσης από το παρελθόν. Αν όμως δεν ανήκει στο νέο κύμα, μπορεί αναμφίβολα να θεωρηθεί ως ο πρόδρομός του.

Όπως θα διαπιστώσετε βλέποντας την ταινία, ο Καρανφίλ κάνει λαϊκό σινεμά, χορταστικό, ελκυστικό, απολαυστικό. Αυτό, βέβαια δε γίνεται ει βάρος της ποιότητας αφού πρόκειται για ένα σινεμά υψηλών ποιοτικών και αισθητικών προδιαγραφών.

Σφιχτοδεμένο σενάριο, έξυπνο, με δυνατούς χαρακτήρες.

Αριστοτεχνική σκηνοθεσία, ευφάνταστη χρήση του μοντάζ.

Αγαπά θέματα καθημερινά, ανθρώπινες ιστορίες με κοινωνικό υπόβαθρο και με μια λεπτή αίσθηση του χιούμορ.

Ο Νάε Καρανφίλ, δεν επιδίδεται σε ακροβασίες και μεγαλοϊδεατισμούς, ούτε επιχειρεί να εντυπωσιάσει.

Κάνει μια ταινία αναπλάθοντας με μοναδικό τρόπο την εποχή και αναπτύσσοντας τους χαρακτήρες του με δεξιοτεχνία σα να κεντά ένα όμορφο εργόχειρο.

Η διάρκεια της ταινίας είναι 140 λεπτά και πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ρουμάνικου κινηματογράφου.

Είχε προβληθεί το 2007 στο 47ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσία του Νάε Καρανφίλ.

Τότε, είχα την τιμή να συνομιλήσω μαζί του στο πλαίσιο μια συνέντευξης που μου παραχώρησε. Τον είχα ρωτήσει τότε, για το αν η ταινία του βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα ή είναι μυθοπλασία. Κι εκείνος μου έδωσε την εξής απάντηση:

«Είναι βασικά ταινία μυθοπλασίας, η οποία περιλαμβάνει αρκετά πραγματικά γεγονότα. Η ιδέα για την ταινία δεν είναι κάτι καινούργιο. Εδώ και περίπου 25 χρόνια, όταν τελείωσα τη σχολή, και σκεφτόμουν τι θα ήθελα να κάνω, ο κινηματογράφος ήταν ελεγχόμενος, υπήρχε λογοκρισία και γινόταν μόνο 2-3 είδη ταινιών. Ταινίες καθαρά προπαγανδιστικές υπέρ του καθεστώτος, ταινίες ιστορικές, με αρκετούς συμβολισμούς από τους σκηνοθέτες και καμιά φορά μερικές πολιτικές αλληγορίες οι οποίες ήταν τόσο θολές και δυσνόητες που δεν τις καταλάβαινε κανείς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον δεν μπορούσα να φανταστώ πώς θα μπορούσα να κάνω μια ταινία. Έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι θα μπορούσα να κάνω εάν ήμουν ελεύθερος. Και μια από τις ιδέες που μου κατέβηκε ήταν όταν διάβασα ένα βιβλίο για την ιστορία δημιουργίας κάποιων ταινιών. Μια από αυτές ήταν και η ταινία «Η ανεξαρτησία της Ρουμανίας». Διαβάζοντας πώς έγινε εκείνη η ταινία και για τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο σκηνοθέτης, μου φάνηκε πολύ διασκεδαστικό να γράψω ένα σενάριο για τις απαρχές του κινηματογράφου σε μια χώρα όπως η Ρουμανία. Αυτό που περισσότερο με ενθάρρυνε ήταν ο ενθουσιασμός εκείνων των ανθρώπων και η συνεργασία με εταιρίες από το εξωτερικό. Δηλαδή ο αγώνας, η πάλη ανάμεσα στους ανεξάρτητους παραγωγούς και στις μεγάλες εταιρίες. Αλλά κράτησε καιρό μέχρι να συγκεκριμενοποιηθεί το σενάριο, δηλαδή από το 1988 που έφυγα από τη Ρουμανία και πίστευα πως δεν θα ξαναγυρίσω ποτέ. Όταν ήμουν στο εξωτερικό θεώρησα ως υποχρέωση να βάλω στο χαρτί την ιδέα και να τη γράψω».

Η ταινία του «Τα υπόλοιπα είναι σιωπή» γράφτηκε το 1988 και έλαβε το Βραβείο Καλύτε- ρου Σεναρίου στο Φεστιβάλ του Παρισιού το 1995 και το δεύτερο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Σεναρίου Hartley- Merrill στο Λος Άντζελες το 1999.

 

Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης

21 Νοεμβρίου 2016

Κινηματογράφος Μακεδονικόν

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s