«SIERANEVADA»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 13/11/2016)

sieranevada

Από το Φεστιβάλ στις αίθουσες

Του Στράτου Κερσανίδη

Απευθείας από το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου προβλήθηκε την περασμένη Τρίτη στο τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια, έρχεται στις κινηματογραφικές αίθουσες η πολυαναμενόμενη ταινία του Κρίστι Πούιου, «Sieranevada».

Ο Λάρι, είναι ένας 40χρονος γιατρός ο οποίος ζει στο Βουκουρέστι. Έχουν περάσει σαράντα μέρες από το θάνατο του πατέρα του, Εμίλ και τρεις μέρες από την τρομοκρατική επίθεση στο Σαρλί Εμπό. Ο Λάρι μαζί με τη Σάντρα, τη γυναίκα του, βρίσκονται σε οικογενειακό τραπέζι για το μνημόσυνο του πατέρα του. Στην παρέα είναι μεταξύ άλλων, η μητέρα του, ο αδελφός του ο οποίος είναι στρατιωτικός, μια γειτόνισσα η οποία αναπολεί τον κομουνισμό, μια θεία του και ένας θείος του καθώς και ένας ξάδελφος του ο οποίος αγαπά τις θεωρίες συνωμοσίας.  Και ενώ περιμένουν το παπά ο οποίος αργεί, κουβέντα τη κουβέντα η οικογενειακή συγκέντρωση θα πάρει επικίνδυνη τροπή καθώς αρχίζουν οι κάθε είδους διαφορές να βγαίνουν στην επιφάνεια. Διαφορετικές απόψεις για την πολιτική και θρησκεία αλλά και κρυμμένα μυστικά, μετατρέπουν το διαμέρισμα σε χώρο αψιμαχιών. Ο χώρος διαστέλλεται ακλουθώντας το σχήμα: οικογένεια-χώρα-κόσμος. Οι συγκρούσεις για οικογενειακά θέματα, συνοδεύονται από διαφωνίες σχετικά με το παρελθόν και το παρόν της Ρουμανίας κι αυτές από διαφορετικές απόψεις σχετικά με τη διεθνή πολιτική.

Ακόμη μια μεγάλη ταινία από το σκηνοθέτη ο οποίος θεωρείται ως ο νονός αυτού που ονομάστηκε «νέο κύμα στο ρουμάνικο κινηματογράφο», η οποία κινείται στα όρια του νεορεαλισμού. Ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί εξαντλητικά με την κάμερα να κινείται μέσα στο μικρό χώρο ενός διαμερίσματος «κοιτάζοντας» κατάματα τους χαρακτήρες του. Το μοντάζ είναι σχεδόν ανύπαρκτο, κυριαρχούν τα μονοπλάνα και ο θεατής μπαίνει στη θέση ενός παρατηρητή ο οποίος βρίσκεται εκεί ως απρόσκλητος επισκέπτης!

Τελικά αυτό το οποίο είναι ο κεντρικός άξονας επάνω στον οποίο κινείται η ταινία είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Κι αυτό επιτυγχάνεται μέσα από συνεχείς διαλόγους οι οποίοι αναφέρονται επί παντός επιστητού. Άνθρωποι και καταστάσεις με τον Πούιου να αναδεικνύει την αληθινή ανθρώπινη φύση όπως πραγματικά είναι και όχι όπως θα θέλαμε να είναι. Είναι πραγματικό επίτευγμα αν αναλογιστούμε πως επί 3 ώρες παρακολουθούμε μια ταινία χωρίς καμία δράση η οποία όμως μας κρατά καθηλωμένους.

Η ταινία αυτή είναι η τρίτη μιας σειράς έξι ταινιών με τίτλο «Ιστορίες από τα περίχωρα του Βουκουρεστίου», με κεντρικό τους άξονα την Αγάπη. Πρώτη στη σειρά ήταν «Η Οδύσσεια του κυρίου Λαζαρέσκου», ακολούθησε η «Αυγή» και τώρα η «Sieranevada».

 

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s