ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 20/10 έως 26/10/2016)

(αναδημοσίευση από το http://www.stokokkino.gr)

Κριτική-Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

Εβδομάδα σημαντικών ταινιών με τρεις από τις εννέα να φέρουν τις υπογραφές σκηνοθετών όπως ο Ζανγκ Γιμού (“Η μεγάλη επιστροφή”), Πέδρο Αλμοδόβαρ (“Χουλιέτα”) και Φρανσουά Οζόν (“Φραντς”) και οι οποίες αναμένεται να ενθουσιάσουν τους κινηματογραφόφιλους.

Με πολύ καλές κριτικές, αν και υπερβολικές κατά την προσωπική μου άποψη, έρχεται η ταινία “Belgica”, του φλαμανδού Φέλιξ Φαν Γκρόνινγκεν από το Βέλγιο.

Προβάλλονται ακόμη η ταινία δράσης “Ο λογιστής”, η μέτρια κωμωδία “Σχολικά γυμνάσια”, το μεταφυσικό θρίλερ “Quija 2: Η πηγή του κακού”, η παιδική ταινία “Ο Πιτ κι ο δράκος του” και σε επανέκδοση η πολωνική κωμωδία του 1962, “Γκάγκστερ και φιλάνθρωποι”.

yimu1

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
GUI LAI (COMING HOME)

Σκηνοθεσία: Ζανγκ Γιμού
Πρωταγωνιστούν: Γκονγκ Λι, Τσεν Νταομίνγκ, Ζανγκ Χουιγουέν

Ένας άνδρας, ο Λου Γιανσί, αφού έμεινε πολλά χρόνια στη φυλακή με την κατηγορία του “αντεπαναστατικού στοιχείου”, και αφού έχει τελειώσει η περίοδος της πολιτιστικής επανάστασης, επιστρέφει στην οικογένειά του. Τον υποδέχεται η κόρη του αλλά η Γιου, η γυναίκα του, η οποία πάσχει από αμνησία, δεν τον αναγνωρίζει. Εξακολουθεί να πηγαίνει μια φορά κάθε μήνα στο σταθμό και να τον περιμένει να επιστρέψει. Ο Λου αφού ξεπέρασε το πρώτο σοκ αποφασίζει να τη βοηθήσει να θυμηθεί.

Αυτή, λοιπόν, είναι μια ταινία για το πως η Ιστορία παρεμβαίνει στις ζωές των ανθρώπων, τις αλλάζει εντελώς και συχνά τις συντρίβει. Η οικογένεια Γιανσί βρέθηκε μέσα στη δίνη της πολιτιστικής επανάστασης, εκείνος κατηγορήθηκε και φυλακίστηκε, εκείνη έμεινε να το περιμένει, η κόρη τους φανατισμένη τάχθηκε με τους εθνοφρουρούς. Και όταν όλα τελείωσαν παρέμειναν τα απομεινάρια μια επανάστασης που δεν ξέρω τι άλλαξε ή πως άλλαξε τον κόσμο. Πάντως η Κίνα, μετά από το 1971, που θεωρείται ως η χρονιά που τελείωσε η πολιτιστική επανάσταση, δεν ήταν ίδια. Προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, δεν είναι της αρμοδιότητας του παρόντος κειμένου να ερευνηθεί και να απαντηθεί.

Οφείλουμε όμως να ασχοληθούμε με την ταινία και με τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ο Ζανγκ Γιμού επέλεξε να προσεγγίσει την Ιστορία της πατρίδας του. Χωρίς φανατισμό, λαϊκισμούς και ακρότητες επιλέγει να μην κάνει μια μετωπική πολιτική ταινία. Αλλά να αφηγηθεί μια ανθρώπινη ιστορία επικεντρώνοντας στα ανθρώπινα συναισθήματα. Πως δηλαδή οι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται μέσα στα μεγάλα γεγονότα βιώνουν το χωρισμό και την αγάπη. Πως μπορούν να δείξουν την αφοσίωσή τους, πως αντιμετωπίζουν τον πόνο και τη θλίψη. Κι ακόμη πως προσπαθούν να ξεπεράσουν ενοχές ζητώντας τη συγχώρεση.

Απαύγασμα όλων αυτών είναι μια ταινία η οποία, κάποιες στιγμές, αγγίζει τα όρια του σπαραγμού. Η οποία περιδιαβαίνοντας ανάμεσα στις πτυχές των ανθρώπινων συναισθημάτων, φορτώνεται συγκίνηση και καταλήγει σε λυγμό. Η απόληξη της ανθρώπινης αδυναμίας μπροστά στο υπέρτερο, το αδιανόητο, το παράλογο. Αλλά ο άνθρωπος ξέρει να επιβιώνει και να προσαρμόζεται ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις., Κι αυτό γιατί η ζωή συνεχίζεται και πρέπει να συνεχιστεί επειδή μόνον έτσι μπορεί να γίνει καλύτερη. Ένα κατάπικρο φινάλε για τις πληγές που παραμένουν ανοιχτές, για τα οράματα που έγιναν εφιάλτες, για τις ματαιωμένες -και ματωμένες- ουτοπίες.

Η ταινία είναι βασισμέν στο βιβλίο του Γιαν Γκελίνγκ, “Ο εγκληματίας Λου Γιανσί”.

julieta1

JULIETA

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Πρωταγωνιστούν: Έμα Σουάρεθ, Αδριάνα Ουγάρτε, Ντανιέλ Γκράο, Ρόσι ντε Πάλμα, Ντάριο Γκραντινέτι, Ίνμα Κουέστα, Πιλάρ Κάστρο

Η Χουλιέτα είναι μια γυναίκα η οποία ξαφνικά έμεινε μόνη να μεγαλώσει την κόρη της, Άντια, μετά το θάνατο του συζύγου της. Τα πηγαίνουν πολύ καλά και η μία στηρίζει την άλλη. Όταν όμως η Άντια θα γίνει 18 ετών θα εγκαταλείψει τη μητέρα της, θέλοντας να μείνει μόνη της και χωρίς να της εξηγήσει το λόγο. Τα χρόνια περνούν και η Χουλιέτα ζει μέσα στη θλίψη, με την προσμονή ενός μηνύματος, ενός γράμματος από την κόρη της. Κι όταν έχει πια σταματήσει να την αναζητά θα συναντήσει στο δρόμο μια φίλη της Άντια και αυτό θα είναι η αφορμή να αναζητήσει εξηγήσεις για τις αιτίες που η κόρη της έφυγε. Όλα θα αρχίσουν να ξεκαθαρίζουν με τρόπο οδυνηρό και η Χουλιέτα μόνο τότε θα αρχίσει να συνειδητοποιεί τι είχε συμβεί.

Αυτό στο οποίο καταλήγω κάθε φορά που βλέπω μια νέα ταινία του Αλμοδόβαρ είναι πως γίνεται όλο και καλύτερος. Η ταινία είναι ένα κλασικό δράμα το οποίο όμως κινείται επάνω στις ράγες που συνηθίζει ο ισπανός σκηνοθέτης. Συγκίνηση και ανθρώπινες σχέσεις ιδωμένες από τη γυναικεία πλευρά. Για μια ακόμη φορά ο δαιμόνιος Αλμοδόβαρ επιλέγει γυναίκες για τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους, με τους άνδρες να υπάρχουν ως αναγκαίοι για το συμπλήρωμα της δραματουργίας. Όχι πως τους υποτιμά ή τους περιφρονεί αλλά προτιμά να δίνει στις γυναίκες πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Μια άλλη εμμονή του είναι το έντονο χρώμα. Αυτό το οποίο χαρακτηρίζει τις ταινίες του, συχνά κραυγαλέο και εξεζητημένο αλλά πάντοτε ενταγμένο με έναν μαγικό τρόπο στην ιστορία χωρίς να προκαλεί. Τα πλάνα του πάντοτε μετρημένα ακολουθούν αυστηρούς γεωμετρικούς κανόνες ακριβείας. Γιατί ο Αλμοδόβαρ εκτός από θαυμάσιος αφηγητής ιστοριών είναι και φανατικός εικονολάτρης. Και για όλα αυτά τον αγαπάμε και λατρεύουμε τις ταινίες του.

belgica

BELGICA

Σκηνοθεσία: Φέλιξ Φαν Γκρόνινγκεν
Πρωταγωνιστούν: Στεφ Ερτς, Τομ Βερμάγιερ, Έλεν Ντε Βος, Στέφαν Ντε Γουίντερ,  Ντομινίκ Βαν Μάλντερ, Μπεν Μπεναουί, Μπόρις Βαν Σεβέρεν, Σάρα Ντε Μποσέρε, Σαρλότ Βαντεμέρς

Ο Τζο έχει χάσει το ένα του μάτι σε μικρή ηλικία εξαιτίας ενός μύκητα. Λάτρης της μουσικής βρήκε διέξοδο ανοίγοντας ένα μπαρ. Ο μεγάλος του αδελφός, Φρανκ, είναι παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού, ενώ η γυναίκα του είναι ξανά έγκυος. Τα δυο αδέλφια αποφασίζουν να συνεργαστούν και να ανοίξουν μαζί ένα μεγαλύτερο μπαρ, με λάιβ μουσική φιλοδοξώντας να γίνει σημείο αναφοράς. Σύντομα το “Belgica”, θα αναδειχθεί σε κέντρο ξέφρενης διασκέδασης και καλής μουσικής και τα δυο αδέλφια στο χρυσό δίδυμο της νυχτερινής ζωής στην πόλη. Όμως ο κόσμος της νύχτας είναι σαγηνευτικός και μπορεί να παρασύρει. Ποτά, ουσίες και σεξ μπαίνουν στη καθημερινότητα του Τζο και του Φρανκ. Τα πρωτα προβλήματα δε θα αργήσουν να παρουσιαστούν.

Ενδιαφέρουσα ταινία με αρκετή καλή μουσική. Ο σκηνοθέτης μιλά για τις φιλοδοξίες και τα όνειρα, για την επιθυμία να ζήσεις έξω από τις συμβάσεις αλλά και για τους κινδύνους και το κόστος που αναγκάζεσαι να πληρώσεις για τις επιλογές σου.

Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

frantz

FRANZ

Σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν
Πρωταγωνιστούν: Πιέρ Νινέι, Πάουλα Μπιρ, Ερνστ Στότζνερ, Μαρί Γκρούμπερ, Γιόχαν Φον Μπίλοφ, Άντον Φον Λούκε, Σιριέλ Κλερ, Άλις ντε Λενκεσένγκ

Μια γυναίκα, η Άννα, θρηνεί καθημερινά πάνω από τον τάφο του Φράντς, ο οποίος σκοτώθηκε στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μια μέρα, στο μικρό γερμανικό χωριό θα εμφανιστεί ο Αντριέν, ένας γοητευτικός Γάλλος, ο οποίος θα αφήσει ένα μπουκέτο λουλούδια στον τάφο του Φράντς. Τα πάθη του πολέμου δεν έχουν καταλαγιάσει ακόμη και η παρουσία του “εχθρού” δημιουργεί αντιδράσεις. Ο Οζόν δημιουργεί έναν κόσμο γεμάτο κρυμμένα μυστικά και μέσα από ανατροπές ανιχνεύει τη ζωή της Άννα, ξεδιπλώνει το χαρακτήρα της.

Η ταινία είναι βασισμένη σε μια παλιότερη που γύρισε ο Ερνστ Λούμπιτς το 1932, “Broken lullaby”, η οποία με τη σειρά της είναι βασισμένη σε θεατρικό έργο του Μορίς Ροστάν.

Ο Φρανσουά Οζόν, λέει: “Σε μια εποχή που έχει εμμονή με την αλήθεια και τη διαφάνεια, θέλησα να κάνω μια ταινία για τα ψέματα. Ως μαθητής και θαυμαστής του Ερίκ Ρομέρ, θεωρούσα τα ψέματα συναρπαστική τροφή για την αφήγηση και τις ταινίες. Το είχα στο μυαλό μου όταν ένας φίλος μου είπε για ένα θεατρικό του Μορίς Ροστάν αμέσως μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Έκανα περαιτέρω έρευνα και έμαθα ότι το θεατρικό είχε μεταφερθεί στο σινεμά το 1931 από τον Ερνστ Λούμπιτς. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να αφήσω την ιδέα στην άκρη. Πώς θα μπορούσα να ξεπεράσω τον Λούμπιτς; Όταν όμως είδα την ταινία ησύχασα. Είναι παρόμοια με το θεατρικό και υιοθετεί την οπτική ενός νεαρού Γάλλου, ενώ εγώ ήθελα να έχω την οπτική της νεαρής κοπέλας που, όπως και το κοινό, δεν ξέρει γιατί αυτός ο Γάλλος θρηνεί στον τάφο του αρραβωνιαστικού της. Στο θεατρικό και την ταινία, ξέρουμε το μυστικό από την αρχή, μετά από μια μακροσκελή σκηνή εξομολόγησης σε έναν παπά. Εμένα με ενδιέφερε περισσότερο το ψέμα σε σχέση με την ενοχή”.

accountent

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ

THE ACCOUNTANT

Σκηνοθεσία: Γκάβιν Ο’ Κόνορ
Πρωταγωνιστούν: Μπεν Άφλεκ, Άνα Κέντρικ, Τζ. Κ. Σίμονς, Τζέφρι Τάμπορ, Τζον Μπέρνθαλ, Τζον Λίθγκοου

Ο Κρίστιαν Γουλφ έχει ένα λογιστικό γραφείο το οποίο λειτουργεί περισσότερο ως βιτρίνα. Κι αυτό επειδή κρατάει τα βιβλία κάποιων επικίνδυνων εγκληματικών οργανώσεων. Ενώ η αστυνομία με επικεφαλής τον Ρέι Κινγκς αρχίζει να ξεδιαλύνει τα μυστήρια, ο Κρίστιαν αναλαμβάνει μια νέα δουλειά. Είναι τα βιβλία μιας εταιρία ρομποτικής, νομοταγούς καθόλα, όπως φαίνεται. Μόνο που μια λογίστρια έχει ανακαλύψει ένα λάθος (;) μερικών εκατομμυρίων! Η αλήθεια αρχίζει να αποκαλύπτεται μέσα από θανάσιμους κινδύνους και πολλούς φόνους.

middle-school

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

MIDDLE SCHOOL: THE WORST YEARS OF MY LIFE

Σκηνοθεσία: Στιβ Καρ
Πρωταγωνιστούν: Λόρεν Γκρέιαμ, Γκρίφιν Γκλουκ, Ιζαμπέλα Μονέρ, Τόμας Μπαρμπούσκα, Άνταμ Πάλι, Ρομπ Ριγκλ

Ο Ρέιφ είναι μαθητής σε ένα αυστηρό σχολείο. Μαζί με τον καλύτερό του φίλο αποφασίζουν να παραβούν όλους τους κανόνες αλλά ο διευθυντής του σχολείου είναι ο μεγάλος τους αντίπαλος. Τα αποτελέσματα όλων αυτών είναι ξεκαρδιστικά.

ouija

OUIJA 2: Η ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

OUIJA 2: ORIGIN OF EVIL

Σκηνοθεσία: Μάικ Φλάναγκαν
Πρωταγωνιστούν: Ελίζαμπεθ Ρίζερ, Χένρι Τόμας, Κέιτ Σίγκελ, Λιν Σέι, Νταγκ Τζόουνς, Αναλίζ Μπασό, Σαμ Άντερσον, Πάρκερ Μακ

Μεταφυσικό θρίλερ που συνεχίζει από εκεί που είχε μείνει η πρώτη ταινία του 2014. Δηλαδή στο Λος Άντζελες το 1967 όπου μια γυναίκα και οι δυο της κόρες πραγματοποιούν συναντήσεις στις οποίες καλούν πνεύματα. Τα αποτελέσματα όμως θα γίνουν τρομακτικά όταν η μικρή κόρη θα καταληφθεί από ένα πνεύμα.

petesdragon

Ο ΠΙΤ ΚΑΙ Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ

PETE’S DRAGON

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λόουερι
Πρωταγωνιστούν: Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Κάρλ Έρμπαν, Γουές Μπέντλεϊ, Ούνα Λόρενς

Ο κύριο Μίτσαμ διηγείται στα παιδιά μιας μικρής πόλης ιστορίες με ένα δράκο που ζει στο δάσος. Η κόρη του, Γκρέις, διασκεδάζει με όλα αυτά όταν θα συναντήσει τον Πιτ, ένα παιδί που ζει στο δάσος μαζί με το δράκο Έλιοτ, ο οποίος μοιάζει με το δράκο του παραμυθιού!

gangstery

ΓΚΑΓΚΣΤΕΡ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΙ

GANGSTERZY I FILANTROPI

Σκηνοθεσία: Γιέρζι Χόφμαν, Έντουαρντ Σκορτζέφσκι
Πρωταγωνιστούν: Βίεσλαβ Μιτσνικόφσκι, Χάνκα Μπιέλικα, Γκουστάβ Χολοουμπέκ, Στάνισλαβ Μπαρέχα, Γιέρζι Χόφμαν

Κωμωδία δράσης του 1962 βασισμένη σε δύο νουβέλες με τους πρεωταγωμιστές να συναντιούνται στο φινάλε σε μια αίθουσα δικαστηρίου.

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s