ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (από 14/7 έως 20/7/2016)

(αναδημοσίευση από http://www.stokokkino.gr και http://www.altyerthess.gr)

Κριτική-Παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης

Πέντε είναι οι νέες ταινίες που φιλοξενεί η τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα. Ο Τζουζέπε Τορνατόρε, σκηνοθετεί τη δυνατή ερωτική ιστορία, “Θα σε περιμένω πάντα” ενώ ο Σιντάρο Σιμοσάουα, μας προτείνει ένα δυνατό θρίλερ. Και οι δύο ταινίες διαθέτουν πολύ δυνατό καστ.

Υπάρχει ακόμη η διασκεδαστική γαλλική κωμωδία, “Μαμά. Γύρισα” του Ερίκ Λαβέν, αλλά η μεγάλη κοσμοσυρροή αναμένεται από το παιδικό κοινό στη νέα ταινία της σειράς “Η εποχή των παγετώνων”, που αυτή τη φορά μας οδηγεί “Σε τροχιά σύγκρουσης”.

Την πεντάδα συμπληρώνει η επανέκδοση της μεγάλης ταινίας που γύρισε ο Ρομπέρτο Ροσελίνι το 1954, “Ο φόβος: Δεν πιστεύω πια στην αγάπη”, που είναι βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του μεγάλου αυστριακού συγγραφέα, Στέφαν Τσβάιχ.

Θα Σε Περιμένω Πάντα

Θα Σε Περιμένω Πάντα

ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ, ΠΑΝΤΑ

LA CORRISPODENZA

Σκηνοθεσία: Τζουζέπε Τορνατόρε
Πρωταγωνιστούν: Όλγα Κουριλένκο, Τζέρεμι Άιρονς, Σόνα Μακντόναλν

Ο Εντ, ένας μεσήλικας καθηγητής αστροφυσικής, ερωτεύεται την Έιμι, μια φοιτήτρια η οποία κάνει διδακτορικό. Ταυτόχρονο όμως η κοπέλα εργάζεται και ως κασκαντέρ, γυρίζοντας επικίνδυνες σκηνές στον κινηματογράφο. Η σχέση τους είναι πολύ δυνατή αλλά διακόπτεται ξαφνικά εξαιτίας του θανάτου του καθηγητή. Η Έιμι βρίσκεται σε μια διάλεξη στο πανεπιστήμιο όταν μαθαίνει πως ο Εντ έχει πεθάνει. Αλλά πως είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο όταν λίγο πριν πήρε ένα μήνυμά του στο κινητό της; Από εδώ ξεκινάει το μυστήριο το οποίο πυκνώνει όσο περνά η ώρα αφού η Έιμι λαμβάνει διαρκώς μηνύματα και επιστολές ενώ δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως ο Εντ είναι νεκρός.

Μέσα από την αλληλογραφία ξεδιπλώνεται ο βαθύς έρωτας του Εντ, ο οποίος θέλει να παρατείνει την παρουσία του στη ζωή της αγαπημένης του. Θέλει να την ακολουθήσει και να της συμπαρασταθεί, να της προσφέρει ασφάλεια. Και κατά πως φαίνεται καταφέρνει να παραμείνει ζωντανός στην καθημερινότητα της Έιμι, η οποία βιώνει την παρουσία του ως ανάγκη. Κι αυτό θα τη βοηθήσει να φτάσει μέχρι το στόχο της, να συμφιλιωθεί με το παρελθόν της και αφού ξεπεράσει το θάνατο του αγαπημένου της να ξαναρχίσει τη ζωή της.

Η ταινία είναι μια δυνατή ερωτική ιστορία, μια ιστορία αγάπης χωρίς όρια, στην κυριολεξία πέρα από το θάνατο. Ο έρωτας κυριαρχεί σε όλη της διάρκεια της ταινίας, ένας έρωτας που η παρουσία του είναι έντονη παρά το γεγονός της απουσίας του ενός εκ των δύο. Μάλιστα η απουσία εντείνει την έντασή του. Και εδώ έρχεται ως γαρνιτούρα, το μυστήριο το οποίο αναζητά απαντήσεις. Δεν έχουμε να κάνουμε δηλαδή, με μια αισθηματική ταινία, με μια ιστορία έρωτα και απώλειας. Γιατί συνοδεύεται από το αίνιγμα του “ζώντος θανάτου”, της αλληλογραφίας η οποία συνεχίζεται. Και η οποία είναι αμφίπλευρη, δηλαδή ο αποδέκτης είναι και αποστολέας αλλά και το αντίθετο. Η Έιμι λαμβάνει μηνύματα από τον Έντ αλλά κι εκείνος απαντά στα δικά της! Υπάρχει, λοιπόν, ένα έντονο στοιχείο σασπένς, σε μια ταινία που θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω ως ένα αγωνιώδες ερωτικό ποίημα! Βέβαια η απαντήσεις στο μυστήριο δεν βρίσκονται ούτε στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας, ούτε της μεταφυσικής. Είναι απολύτως λογικές μέσα στο πλαίσιο της σύγχρονης τεχνολογίας, βοηθούσης και της φυσικής ανθρώπινης παρουσίας.

Χωρίς πολλά λόγια και χωρίς υπερβολές, θεωρώ τη νέα ταινία του Τζουζέπε Τορνατόρε ως πολύ καλή. Ο δεξιοτέχνης σκηνοθέτης υφαίνει με προσοχή, βήμα-βήμα, χωρίς άλματα και κενά, με τα πάντα να είναι εξηγήσιμα με τη λογική. Αυτό όσον αφορά τη δομή της αφήγησης. Κι ύστερα δίνει χώρο στη δύναμη του ερωτικού λόγου, ο οποίος δεν είναι κοινός, τετριμμένος και εύκολος με ολίγον μελό και ολίγη κλάψα. Είναι ένας λόγος μεστός και βαθύς, ο οποίος ενισχύεται από τα βλέμματα των δύο πρωταγωνιστών. Ο Τζέρεμι Άιρονς και η Όλγα Κουριλένκο δένουν απόλυτα στους ρόλους που τους έχουν ανατεθεί επιτυγχάνοντας δύο ουσιαστικές και διακριτικές ερμηνείες, ισορροπημένες, χωρίς ακρότητες. Εδώ οφείλω να αναφερθώ και στην υπέροχη μουσική του 87χρονου, Ένιο Μορικόνε, χωρίς να γράψω τίποτε περισσότερο.

Θα τελειώσω με κάποια λόγια, από σημείωμα του Τζουζέπε Τορνατόρε:

Η ταινία είναι μια σύγχρονη ερωτική ιστορία. Πριν από 20 χρόνια, μπορεί να θεωρούνταν επιστημονική φαντασία και η πλοκή θα έμοιαζε ονειρική. Αλλά όχι σήμερα. Όλα είναι εντελώς ρεαλιστικά. Έχει να κάνει με μια αγάπη που μπορεί να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και με τη δύναμη που δίνει αυτό το σπουδαίο και μυστήριο συναίσθημα (…). Η επιλογή των πρωταγωνιστών ήταν το αποτέλεσμα μακροχρόνιας έρευνας (…) Χρειαζόμουν μια νέα, ομολογουμένως πανέμορφη και κυρίως ταλαντούχα ηθοποιό, καθώς ο ρόλος ήταν δύσκολος. Όλα συμβαίνουν από τη δική της οπτική και είναι πάντα παρούσα. Η Όλγα Κουριλένκο υποδύθηκε τον ρόλο με πολύ πάθος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Η ερμηνεία του Τζέρεμι Άιρονς ήταν καταπληκτική και δημιούργησε μια καλή ατμόσφαιρα στο γύρισμα. Είχε όλα τα χαρακτηριστικά του ρόλου του. Χρειαζόμουν ένα ζευγάρι με μεγάλη διαφορά ηλικίας και την ίδια στιγμή με καλή χημεία. Η χημεία πραγματικά λειτούργησε. Το ίδιο συνέβη και με το μοτίβο της ιστορίας. Ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία (…).

Παιχνίδι Χωρίς Κανόνες

Παιχνίδι Χωρίς Κανόνες

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

MISCONDUCT

Σκηνοθεσία: Σιντάρο Σιμοσάουα
Πρωταγωνιστούν: Αλ Πατσίνο, Άντονι Χόπκινς, Μαλίν Άκερμαν, Άλις Ιβ, Τζούλια Στάιλς, Γκλεν Πάουελ, Τζος Ντιχαμέλ, Μπιουν Χουν Λι

Ο Μπεν, νέος και φιλόδοξος δικηγόρος, δε διστάζει να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μέσο, ηθικό ή ανήθικο, προκειμένου να προωθήσει την καριέρα του. Σκοπός του είναι να αναδειχθεί στην ιεραρχία της μεγάλης δικηγορικής εταιρίας στην οποία εργάζεται και να γίνει συνεταίρος. Η μεγάλη του ευκαιρία έρχεται όταν θα του ανατεθεί μια υπόθεση εναντίον του προέδρου μιας πανίσχυρης φαρμακοβιομηχανίας. Ο Μπεν αναλαμβάνει την υπόθεση όμως τότε εμφανίζεται στη ζωή του η Έμιλι, η κοπέλα με την οποία είχε σχέση στο κολέγιο. Σύντομα η κατάσταση θα αρχίσει να παίρνει άλλους δρόμους από εκείνους που ο Μπεν είχε φανταστεί και χωρίς να το καταλάβει θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια βρόμικη ιστορία. Τι σχέση μπορεί να έχει η μυστηριώδης Έμιλι με δολιοφθορά, εκβιασμούς, και δωροδοκίες; Ο ανερχόμενος δικηγόρος θα ανακαλύψει τις βαθιές ρίζες της διαφθοράς επάνω στην οποία βασίζονται τα μεγάλα συμφέροντα.

Μαμά, Γύρισα

Μαμά, Γύρισα

ΜΑΜΑ, ΓΥΡΙΣΑ

RETOUR CHEZ MA MERE

Σκηνοθεσία: Ερίκ Λαβέν
Πρωταγωνιστούν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Αλεξάντρα Λαμί, Ματίλντ Σενιέ, Φιλίπ Λεφέμπρ, Ζερόμ Κομαντέ

Ξαφνικά η Στεφανί μένει χωρίς δουλειά. Έτσι, στα 40 της, αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι της μητέρας της. Η τελευταία τη δέχεται με χαρά αλλά αυτό σημαίνει πως η Στεφανί πρέπει να ζήσει ακολουθώντας τις μητρικές συμβουλές, τις παρατηρήσεις και τις υποδείξεις. Και ενώ η υπομονή των δύο γυναικών εξαιτίας της αναγκαστικής συμβίωσης φτάνει στα όριά της, εμφανίζεται η υπόλοιπη οικογένεια. Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται διάφορα οικογενειακά μυστικά. Όλο αυτό δίνεται με αστείο τρόπο σε αυτήν τη διασκεδαστική γαλλική κωμωδία.

Η Εποχη Των Παγετώνων: Σε Τροχιά Σύγκρουσης

Η Εποχη Των Παγετώνων: Σε Τροχιά Σύγκρουσης

Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΓΕΤΩΝΩΝ: ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ

ICE AGE: COLLISION COURSE

Σκηνοθεσία: Μάικ Ταρμέγιερ, Γκάλεν Τ. Τσου
Με τις φωνές των: Ρέι Ρομάνο, Τζον Λεγκουιζάμο, Ντένις Λίρι, Τζένιφερ Λόπεζ, Κουίν Λατίφα, Σάιμον Πεγκ, Νικ Όφερμαν, Μαξ Γκρίνφιλντ (με υπότιτλους)
Πέτρο Φιλιππίδη και Γιάννη Μπέζο (μεταγλωττισμένη)

Ακόμη μια περιπέτεια της επιτυχημένης κινηματογραφικής σειράς κινουμένων σχεδίων. Πρωταγωνιστής πάλι ο Σκρατ ο οποίος εκτοξεύεται στο διάστημα κυνηγώντας το βαλανίδι του. Εξαιτίας ενός λάθους όμως ξεκινούν κάποια γεγονότα και ο κόσμος απειλείται. Ο Σιντ, ο Μάνι, ο Ντιέγο και οι άλλοι ταξιδεύουν σε μέρη εξωτικά, προσπαθώντας να σωθούν.

Ο Φοβος: Δεν Πιστεύω Πια Στην Αγάπη

Ο Φοβος: Δεν Πιστεύω Πια Στην Αγάπη

Ο ΦΟΒΟΣ-ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ

LA PAURA / NON CREDO PIU ALL’ AMORE

Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Ροσελίνι
Πρωταγωνιστούν: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Ματίας Βίεμαν, μΡενάτε Μάνχαρντ, Κουρτ Κρούγκερ, Ελίζε Αουλίνγκερ

Η Ιρέν Βάγκνερ έχει δυο υπέροχα παιδιά, έναν άνδρα που την υπεραγαπά, κοινωνική θέση, χρήματα και μια ενδιαφέρουσα δουλειά. Παρόλα αυτά νιώθει πως κάτι της λείπει και όταν γνωρίζει το νεαρό Έρικ τον ερωτεύεται. Η σχέση τους είναι γεμάτη πάθος αλλά η Ιρέν αρχίζει να νιώθει έναν φόβο που αγγίζει τα όρια του πανικού. Διαπιστώνει πως δεν μπορεί να συνεχίσει να ζει έτσι, δεν αντέχει να ζει μέσα στο ψέμα κι αποφασίζει να παρατήσει τον Έρικ. Όμως ενώ νιώθει πως ξαναβρίσκει την ισορροπία της, εμφανίζεται μια νεαρή κοπέλα η οποία την εκβιάζει πως θα αποκαλύψει την παράνομη σχέση στον άντρα της και της ζητά ένα τεράστιο χρηματικό ποσό για να κρατήσει το στόμα της κλειστό. Εξαιρετική ταινία του 1954, βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s