ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (έως 20/4/2016)

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 17/4/2016)

Φωτιά στη θάλασσα

Φωτιά στη θάλασσα

«Φωτιά στη θάλασσα» (Fuocoammare), του Τζιανφράνκο Ρόσι: Το θαυμάσιο ντοκιμαντέρ το οποίο κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, απεικονίζει με το δραματικά τρόπο του ωμού ρεαλισμού το δράμα των προσφύγων.

Γυρισμένη στη Λαμπεντούζα, το ιταλικό νησί που δέχεται χιλιάδες μετανάστες, η ταινία παρακολουθεί μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, του 12χρονου Σαμουέλε, την καθημερινότητα στο νησί. Ο Σαμουέλε πηγαίνει στο σχολείο και παρά το γεγονός πως ζει σε έναν νησί του αρέσει να κυνηγά με τη σφεντόνα του. Αλλά πως βιώνουν οι 6.000 κάτοικοι της Λαμπεντούζα το προσφυγικό ζήτημα; Ο Ρόσι έζησε εκεί για πολλούς μήνες ώστε να καταγράψει με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία, τη ζωή και την καθημερινότητα αυτού του νησιού που βρίσκεται 200 χιλιόμετρα ανοιχτά στα νότια της Ιταλίας και έγινε το επίκεντρο του κόσμου.

«Η δεύτερη μάνα» (Que oras ala volta), της Άνα Μουιαλέρτ: Η Βαλ πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να εργαστεί σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι φροντίζοντας το μικρό γιο της οικογένειας. Πίσω της αφήνει την κόρη της η οποία μεγαλώνει με τη γιαγιά της. Μετά από 13 χρόνια η Τζέσικα, η κόρη της Βαλ, πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να δώσει εξατάσεις στο Πανεπιστήμιο. Η οικογένεια δέχεται με χαρά την κόρη της Βαλ, την οποία θεωρούν μέλος της. Μόνο που η συμβίωση ανάμεσα σε μητέρα και κόρη μετά από 13 χρόνια έχει τις δυσκολίες της.

«Ματωμένος γάμος» (La novia), της Πάολα Ορτίθ: Το περίφημο έργο του Φεντερίκο Γκαρθίς Λόρκα σε ελεύθερη κινηματογραφική απόδοση.

«Criminal», του Άριελ Βρόμεν: Κατά τη διάρκεια μιας πολύ σημαντικής αποστολής ο πράκτορας Μπιλ Πόουπ σκοτώνεται. Επειδή κατέχει μυστικά για την υπόθεση, ο επικεφαλής της Σι Άι Έι με τη βοήθεια ενός νευροχειρούργου επιχειρούν το αδύνατο: Εμφυτεύουν το Ντι Εν Έι του Πόουπ στις εγκεφαλικές συνάξεις ενός επικίνδυνου κακοποιού, του Τζέρικο Στίουαρτ. Και ενώ είναι έτοιμοι να τον χρησιμοποιήσουν εκείνος έχει τα δικά του σχέδια. Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

«Άτακτος παππούς» (Dirty grandpa), του Νταν Μέιζερ: Ο Τζέισον Κέλι ετοιμάζεται να παντρευτεί. Πριν από το γάμο όμως κάνει ένα ταξίδι στη Φλόριντα μαζί με τον ακόλαστο πρώην αξιωματικό παππού του, Ντικ.

«Ουτοπία 1961», του Κώστα Φιλιούση: Ντοκιμαντέρ για τη μεγαλειώδη απεργία των ανθρακωρύχων του Λαυρίου το 1961. Το σενάριο είναι βασισμένο στο βιβλίο που έγραψε ένας από τους πρωτεργάτες της απεργίας, ο Κωνσταντίνος Πόγκας

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ κριτική και παρουσίαση (αναδημοσίευση από το http://www.stokokkino.gr)

Του Στράτου Κερσανίδη

ΦΩΤΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

FOCOAMMARE

Σκηνοθεσία: Τζιανφράνκο Ρόσι

Το θαυμάσιο ντοκιμαντέρ το οποίο κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, απεικονίζει με το δραματικά τρόπο του ωμού ρεαλισμού το δράμα των προσφύγων.

Γυρισμένη στη Λαμπεντούζα, το ιταλικό νησί που δέχεται χιλιάδες μετανάστες, η ταινία παρακολουθεί μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, του 12χρονου Σαουέλε, την καθημερινότητα στο νησί. Ο Σαμουέλε πηγαίνει στο σχολείο και παρά το γεγονός πως ζει σε έναν νησί του αρέσει να κυνηγά με τη σφεντόνα του. Αλλά πως βιώνουν οι 6.000 κάτοικοι της Λαμπεντούζα το προσφυγικό ζήτημα; Ο Ρόσι έζησε εκεί για πολλούς μήνες ώστε να καταγράψει με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία, τη ζωή και την καθημερινότητα αυτού του νησιού που βρίσκεται 200 χιλιόμετρα ανοιχτά στα νότια της Ιταλίας και έγινε το επίκεντρο του κόσμου.

Λέει ο σκηνοθέτης: «Σε ό,τι με αφορά, και για καιρό, η Λαμπεντούζα δεν ήταν παρά ένας θόρυβος φωνών και εικόνων, παραγόμενος από τηλεοπτικά σποτ, και τίτλοι που σοκάρουν σχετικά με θανάτους, καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, εισβολών και λαϊκιστικών εξεγέρσεων. Ωστόσο, όταν πήγα στο νησί, ανακάλυψα ότι η αλήθεια βρίσκεται αρκετά μακριά από αυτό που αναπαράγουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι πολιτικοί και συνειδητοποίησα ότι θα ήταν αδύνατο να συμπτύξω ένα σύμπαν τόσο σύνθετο, όσο αυτό της Λαμπεντούζα, σε λίγα μόνο λεπτά. Η κατανόησή του απαιτούσε πλήρη και παρατεταμένη απορρόφηση . Δεν θα ήταν εύκολο. Ήξερα ότι θα έπρεπε να βρω έναν τρόπο να εισχωρήσω» αναφέρει στο σκηνοθετικό σημείωμά του ο Τζιανφράνκο Ρόζι. Για τις ανάγκες της ταινίας, μετακομίζει και περνάει περίπου ένα χρόνο στο νησί, όπου εστιάζει στους μόνιμους κατοίκους και την καθημερινότητά τους, ενόσω εκατοντάδες άνθρωποι προσπαθούν να φτάσουν εκεί. «Ζώντας εκεί, συνειδητοποίησα ότι ο όρος “έκτακτη ανάγκη” είναι ανούσιος. Κάθε μέρα είναι μια έκτακτη ανάγκη. Κάθε μέρα κάτι συμβαίνει.»

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑΝΑ

QUE ORAS ALA VOLTA

Σκηνοθεσία: Άνα Μουιάλερτ

Πρωταγωνιστούν: Ρεγκίνα Κασέ, Αντόνιο Αμπουζάρμα, Ελένα Αλβεργκάρια, Μικέλ Ζοέλσας

Η Βαλ πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να εργαστεί σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι φροντίζοντας το μικρό γιο της οικογένειας. Πίσω της αφήνει την κόρη της η οποία μεγαλώνει με τη γιαγιά της. Μετά από 13 χρόνια η Τζέσικα, η κόρη της Βαλ, πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να δώσει εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο. Η οικογένεια δέχεται με χαρά την κόρη της Βαλ, την οποία θεωρούν μέλος της. Μόνο που η συμβίωση ανάμεσα σε μητέρα και κόρη μετά από 13 χρόνια έχει τις δυσκολίες της.

Η σκηνοθέτιδα σημειώνει: «είναι μια ταινία για ένα σύστημα κοινωνικών δομών που ισχύει στην κουλτούρα της Βραζιλίας από την αποικιοκρατική εποχή και συνεχίζει να επηρεάζει τη συναισθηματική αρχιτεκτονική της χώρας μέχρι σήμερα. (…) Τις περισσότερες φορές, αντί να φροντίζουμε οι ίδιοι τα παιδιά μας, προσλαμβάνουμε μια εσωτερική νταντά και αναθέτουμε έτσι σε κάποιον άλλο το κομμάτι που θεωρείται πιο ανιαρό και εξοντωτικό. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτές οι νταντάδες αφήνουν τα δικά τους παιδιά με κάποιον άλλο για να λειτουργήσουν σε αυτό το σχήμα. Το κοινωνικό αυτό παράδοξο μου έκανε εντύπωση ως ένα από τα πιο σημαντικά στη Βραζιλία γιατί τα παιδιά βγαίνουν πάντα χαμένα. Και αυτά των εργοδοτών και αυτά των νταντάδων. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στο υπόβαθρο του πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Μεγαλώνουν με πραγματική τρυφερότητα; Η τρυφερότητα είναι κάτι που αγοράζεται; Και αν ναι, ποια είναι το αντίτιμο;

Η ταινία μπορεί να αντιμετωπιστεί ως κοινωνική κριτική, αλλά και κάτι παραπάνω. Η άμεση προσέγγιση δεν κρίνει ή δοξάζει τους χαρακτήρες και τις πράξεις τους, απλώς δείχνει τη γυμνή αλήθεια με όλες τις επιπλοκές της. (…)»

ΟΥΤΟΠΙΑ 1961

Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλιούσης

Ντοκιμαντέρ για τη μεγαλειώδη απεργία των ανθρακωρύχων του Λαυρίου το 1961.

Το σενάριο είναι βασισμένο στο βιβλίο που έγραψε ένας από τους πρωτεργάτες της απεργίας, ο Κωνσταντίνος Πόγκας, ο οποίος και εμφανίζεται στην ταινία.

Παρακολουθούμε την εξέλιξη της απεργίας μέσα από τους απεργούς, μέσα από τους κατοίκους του Λαυρίου και έσα από την εταιρία, το κράτος και το παρακράτος.

απεργίας. Ο συγγραφέας εμφανίζεται περιοδικά στην ταινία για   θυμίζει στον θεατή  ότι αυτά που παρακολουθεί συνέβησαν το 1961 στην πραγματικότητα.

ΑΤΑΚΤΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

DIRY GRANDPA

Σκηνοθεσία: Νταν Μέιζερ
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ζακ Έφρον, Τζούλιαν Χιου, Όμπρι Πλάζα, Ντέρμοτ Μαλρόνι, Άνταμ Πέιλι, Τζέισον Μαντζούκας, Μο Κόλινς, Ζόι Ντόιτς

Ο Τζέισον Κέλι ετοιμάζεται να παντρευτεί. Πριν από το γάμο όμως κάνει ένα ταξίδι στη Φλόριντα μαζί με τον ακόλαστο πρώην αξιωματικό παππού του, Ντικ.

CRIMINAL

Σκηνοθεσία: Άριελ Βρόμεν
Πρωταγωνιστούν: Ράιαν Ρέινολντς, Κέβιν Κόστνερ, Γκάρι Όλντμαν, Άλις Ιβ, Γκαλ Γκαντότ, Σκοτ Άντκινς, Τομι Λι Τζόουνς, Μάικλ Πιτ

Κατά τη διάρκεια μιας πολύ σημαντικής αποστολής ο πράκτορας Μπιλ Πόουπ σκοτώνεται. Επειδή κατέχει μυστικά για την υπόθεση, ο επικεφαλής της Σι Άι Έι με τη βοήθεια ενός νευροχειρούργου επιχειρούν το αδύνατο: Εμφυτεύουν το Ντι Εν Έι του Πόουπ στις εγκεφαλικές συνάξεις ενός επικίνδυνου κακοποιού, του Τζέρικο Στίουαρτ. Και ενώ είναι έτοιμοι να τον χρησιμοποιήσουν εκείνος έχει τα δικά του σχέδια. Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ

LA NOVIA

Σκηνοθεσία: Πάουλα Ορτίθ
Πρωταγωνιστούν: Ίνμα Κουέστα, Άλεξ Γκαρθία, Ασιέρ Ετσεαντία, Λετίθια Ντολέρα, Λουίσα Γκαβάσα, Κάρλος Άλβαρεθ

Το περίφημο έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε ελεύθερη κινηματογραφική απόδοση.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s