«ΑΚΟΥΣΙΑ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 25/10/2015)

akusia

Η σύνδεση του ασύνδετου

Κάμερα σταθερή, σκηνές που διαρκούν με τους πρωταγωνιστές εντός πλάνου να μιλούν, να συζητούν να κινούνται.
Αυτόν το παράδοξο τρόπο επέλεξε ο σουηδός σκηνοθέτης, Ρούμπεν Έσλουντ, για να μιλήσει για την ανθρώπινη συμπεριφορά, στην ταινία «Ακούσια» (De ofrivilliga), που γύρισε το 2008.
Έτσι, βλέπουμε πέντε διαφορετικές ιστορίες να εναλλάσσονται, χωρίς να έχουν καμία σύνδεση μεταξύ τους. Το μόνο κοινό που τις συνδέει είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά και, κατά την άποψή μου, ο τρόπος τον οποίο επέλεξε ο Έσλουντ να τη δείξει.
Νομίζω πως κάπου εδώ εξαντλείται και το ενδιαφέρον για την εν λόγω ταινία. Η παρακολούθησή της, όσο περνά η ώρα, γίνεται όλο και πιο κουραστική καταλήγοντας στο να γίνει ανιαρή έχοντας χάσει κάθε ενδιαφέρον.
Ο σκηνοθέτης στην προσπάθειά του να μελετήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά, κάνει περισσότερο μια συλλογή περιστατικών εργαστηριακού ενδιαφέροντος που ίσως να έχει κάποιο ενδιαφέρον για μια κοινωνιολογική μελέτη αλλά απολύτως κανένα για έναν κινηματογραφικό θεατή.
Δεν ξέρω αν ο Ρούμπεν Έσλουντ πειραματίζεται με τις δυνατότητες του κινηματογραφικού μέσου, είμαι όμως βέβαιος πως πειραματίζεται με την υπομονή των θεατών. Δεν είναι η ανυπαρξία μοντάζ αυτό που ενοχλεί, άλλωστε κι άλλοι σκηνοθέτες έχουν κάνει ταινίες με ελάχιστο ή και καθόλου μοντάζ (μονοπλάνα) αλλά η αδυναμία κατανόησης των προθέσεών του. Κι όταν κάποιος δεν μπορεί να κατανοήσει κάτι, εμπεριέχεται ο κίνδυνος της αδικίας. Κι επειδή δε θέλω να αδικήσω το σκηνοθέτη σταματώ εδώ.
Στρα. Κερ.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s