ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (έως 4/6/2015)

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 31/5/2015)

Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα

Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα

«Αποχαιρετισμός στη γλώσσα» (Adieu au langage), του Ζαν Λικ Γκοντάρ: Παραμένει προκλητικός, ανατρεπτικός και παρά τα 84 του χρόνια δεν έχει πάψει να πειραματίζεται. Η νέα του ταινία, την οποία αποφάσισε να γυρίσει σε τρισδιάτατο, είναι μια γκονταρική προσέγγιση της σχέσης ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Αυτό ως σημείο έναρξης επειδή η συνέχεια είναι μία διάχυση λόγου και εικόνας με χρώματα έντονα, με εικόνες που θυμίζουν Σεζάν, με πλάγιες λήψεις, ευρυγώνιους φακούς και ερασιτεχνικά βίντεο. Κι όλα αυτά διανθισμένα με λόγο, με τσιτάτα ποιητών, φιλοσόφων και λοιπών διανοουμένων για την ιστορία, την πολιτική, την επανάσταση, τον έρωτα, το χωρισμό, τη ζωή. Τίθενται ερωτήματα, ανιχνεύονται απαντήσεις κι ο Γκοντάρ μοιάζει να αμφισβητεί το ίδιο το σινεμά. Ταινία αυστηρά για σινεφίλ.
«Με την πρώτη ματιά» (Hoje Eu Quero Voltar Sozinho), του Ντανιέλ Ριμπέιρο: Ο Λεονάρντο, ένας τυφλός έφηβος, έχει για καλύτερή του φίλη τη συμμαθήτριά του, Τζιοβάνα. Τα δυο παιδιά είναι πάντα μαζί και μοιράζονται τα μυστικά τους. Όλα θα αλλάξουν όταν θα έρθει στο σχολείο, ο Γκάμπριελ, ένα παιδί που σύντομα θα γίνει πολύ καλός φίλος με το Λεονάρντο. Και ενώ ο τελευταίος σχεδιάζει να φύγει για σπουδές στο εξωτερικό για να ξεφύγει από την υπερπροστατευτική μητέρα του, η Τζιοβάνα αρχίζει να ζηλεύει καθώς η σχέση των δύο αγοριών γίνεται όλο και πιο στενή.
Μια πολύ ευαίσθητη ταινία για τη φιλία και τη σεξουαλική αφύπνιση. Για την ενηλικίωση και την ανακάλυψη του κόσμου. Ο σκηνοθέτης Ντανιέλ Ριμπέιρο, με την πρώτη του ταινία, είναι διεισδυτικός, τρυφερός και πάνω απ’ όλα, τολμηρός.
Ανάμεσα σε πολλά βραβεία έχει τιμηθεί με το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.
«Η χώρα του αύριο» (Tomorrowland: A world beyond), του Μπραντ Μπερντ: Ένας άνδρας και μια γυναίκα προσπαθούν να αποκαλύψουν τα μυστικά ενός τόπου πέρα από το χώρο και το χρόνο. Επιστημονικής φαντασίας.
«Ο νόμος της σιωπής» (Son of a gun), του Τζούθλιους Έιβερι: Ο 19χρονος Τζέι Αρ βρίσκεται στη φυλακή κι εκεί θα τον πάρει υπό την προστασία του ο Μπρένταν, ο πιο επικίνδυνος άνθρωπος στην Αυστραλία. Ο Μπρένταν θα πείσει τον Τζέι Αρ να τον βοηθήσει να αποδράσουν με αντάλλαγμα πολύ χρυσάφι. Σύντομα ο νεαρός αρχίζει να έχει αμφιβολίες.
«Καυτή καταδίωξη» (Hot pursuit), της Αν Φλέτσερ: Μια αστυνομικός προστατεύει τη χήρα ενός βαρόνου ναρκωτικών. Κωμωδία δράσης.
«Θέλεις ή δε θέλεις;» (Tu veux… Out u veux pas?), της Τονί Μαρσάλ: Ο Λαμπέρ έχει θεραπευτεί από τον εθισμό του στο σεξ και εργάζεται με μια ομάδα ως σύμβουλος γάμου. Η Ζουντίτ, είναι αθεράπευτα σεξομανής! Μια αίτηση της δεύτερης για δουλειά στο γραφείο του πρώτου θα τους φέρει κοντά, θα γνωριστούν και θα νιώσουν αμοιβαία έλξη.
«Το πνεύμα του Κακού» (Poltergeist), του Γκιλ Κέναν: Οι Μπόουν μετακομίζουν αλλά στο καινούργιο τους σπίτι καραδοκούν υπερφυσικές δυνάμεις που τους απειλούν! Ταινία τρόμου.
«Τρελή αγάπη» (Amour fou), της Τζέσικα Χάουσνερ: Ταινία εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία της αυτοκτονίας του εκκεντρικού συγγραφέα Χάινριχ φον Κλάιστ και της Ενριέτα Φόγκελ το 1811.

Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s