ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Non omnis moriar

Non omnis moriar

«Non Omnis Moriar», της Θεοδοσίας Γραμματικού: «Δε θα πεθάνω ολόκληρος», σημαίνει ο λατινικός τίτλος της ταινίας και εκφράζει απόλυτα τον αγώνα που έδωσαν επί 9 μήνες οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Χαλυβουργία.
Στο πολύ ενδιαφέρον αυτό ντοκιμαντέρ, η σκηνοθέτιδα κατέγραψε την απεργία επί εννέα μήνες, παρακολουθώντας σχεδόν καθημερινά το δυναμικό και δίκαιο αγώνα τους, φωτίζοντας τις πτυχές του. Η σκηνοθέτιδα και οι συνεργάτες της βρέθηκαν εκεί, στην πρώτη γραμμή του αγώνα, μαζί με τους εργαζόμενους, τις αγωνίες τους, τα δίκαια αιτήματά τους. Αιτήματα που δεν είναι μόνο δικά τους αλλά και όλων των εργαζόμενων, ολόκληρης της εργατικής τάξης, των ανθρώπων που πλήττονται από την καπιταλιστική βαρβαρότητα.
Η ταινία εκτός από επίκαιρη αναδεικνύει και κάτι ακόμη: το πάθος των εργαζομένων αλλά και το πάθος των ανθρώπων μόχθησαν για να τη γυρίσουν. Επειδή στις μέρες μας το σινεμά δεν είναι, και δεν πρέπει να είναι, μόνο διασκέδαση. Η σκηνοθεσία μπορεί να μην εμπεριέχει καινοτομίες, να μοιάζει επίπεδη, αλλά περιέχει κάτι πολύ πιο σημαντικό. Τη ψυχή των ανθρώπων που αγωνιούν κι αγωνίζονται. Και τέτοιοι είναι οι άνθρωποι της κολεκτίβας Λοκομοτίβα, που ανέλαβαν να κινηματογραφήσουν τη μεγάλη εργατική απεργία στη Χαλυβουργία που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2011.
«Ο κύριος Τέρνερ» (Mr. Turner), του Μάικ Λι: Ένας κατ’ εξοχήν, κοινωνικός σκηνοθέτης, ο Μάικ Λι, αφήνει προσωρινά στην άκρη τον κοινωνικό ρεαλισμό. Σκηνοθετεί ένα έξοχο βιογραφικό δράμα εποχής, που αναφέρεται στη ζωή του Τζόζεφ Τέρνερ. Ο Τέρνερ, θεωρτείται ο μεγαλύτερος βρετανός εικαστικός όλων των εποχών και η ταινία αναφέρεται στο δεύτερο μισό της ζωής του, από το 1825 ως το 1851. Ο πρωταγωνιστής Τίμοθι Σπολ, κέρδισε βραβείο ερμηνείας στις Κάνες και βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου.
«Μια οικογενειακή ιστορία», της Αγγελικλής Αριστομενοπούλου: Έξοχο ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στου Ξυλούρηδες, την πιο γνωστή μουσική οικογένεια στην Ελλάδα. Με κεντρικούς χαρακτήρες τον Ψαρογιώργη (Γιώργη Ξυλούρη), τα τρία παιδιά του που σπουδάζουν στην Μελβούρνη, και τον πατέρα του, Ψαραντώνη, η ταινία ακολουθεί την οικογένεια μέσα από επαγγελματικές προκλήσεις και δύσκολες προσωπικές αποφάσεις, και καταγράφει τη ζωή τους για διάστημα δύο ετών
«Το παιχνίδι της μίμησης» (The imitation game), του Μόρτεν Τίλντουμ: Το πορτραίτο της ζωής και του έργου, ενός αφανή ήρωα, του Άλαν Τιούρινγκ, βασισμένο στο βιβλίο «Άλαν Τιούρινγκ, Το αίνιγμα», του Άντριου Χότζες. Το 1952 οι βρετανικές αρχές συνέλαβαν το μαθηματικό κι αναλυτή Τιούρινγκ, με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας. Ήταν ο άνθρωπος που στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, «έσπασε» το κώδικα Αίνιγμα των Ναζί, σώζοντας τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.
«Περιπέτεια στο Αιγαίο» (Lomasankarit), του Τάβι Βάρτια: Η Αδριάνα γνωρίζει τον Τόνι, ο οποίος έχει έρθει από τη Φιλανδία για διακοπές στην Κω. Ένας γλυκός, νεανικός έρωτας με φόντο τα γαλανά νερά του Αιγαίου.
«Belle», της Άμα Ασάντε: Ο σερ Τζον Λίντσεϊ, ναύαρχος στο βρετανικό ναυτικό, φέρνει στη Βρετανία την μαύρη κόρη του, Ντάιντο Μπελ, καρπό μιας σχέσης του με μια αφρικανή σκλάβα, και την αφήνει στις φροντίδες του θείου της, Λόρδου Μάνσφιλντ. Είχαμε γράψει για την ταινία στις 23/11/2014 και μπορείτε να βρείτε την κριτική στη διεύθυνση: https://kersanidis.wordpress.com/2014/11/23/belle/
Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s