ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 7/9/2014)

Ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ στην Ευρώπη και τον κόσμο

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Δράμας, Αντώνης Παπαδόπουλος

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Δράμας, Αντώνης Παπαδόπουλος

Μιλά στην ΕΠΟΧΗ ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Αντώνης Παπαδόπουλος

Του Στράτου Κερσανίδη

Από τις 15 έως τις 19 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η 37η ετήσια συνάντηση των ελλήνων κινηματογραφιστών ταινιών μικρού μήκους. Παράλληλα, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 20 χρόνων από τη διεθνοποίηση του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο παρουσίασης οπτικοακουστικών σχεδίων μικρού μήκους σε παραγωγούς και χρηματοδότες ( pitching).
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, «ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ στην Ευρώπη και τον κόσμο», όπως είπε ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, κ. Αντώνης Παπαδόπουλος μιλώντας στην Εποχή.

Τι είναι για σας η ταινία μικρού μήκους;

Θεωρώ ότι η κινηματογραφική τέχνη κι ιδιαίτερα η ταινία μικρού μήκους είναι δυνατόν να καταγράφει φερέγγυα την κοινωνική, οικονομική και πνευματική πραγματικότητα στην Ελλάδα. Και μάλιστα να προκαλεί ακόμα και συγκρουσιακές καταστάσεις και ενδεχομένως να τις αποφορτίζει.
Όπως συνηθίζω να λέω εδώ και χρόνια η ταινία μικρού μήκους είναι “άμεσης απόδοσης”. Μια ταινία μικρού μήκους δύναται να πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα άρα και να αποτυπώσει τη ζώσα πραγματικότητα. Κι έτσι η οθόνη της Δράμας γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας μας, άλλοτε άκρως ρεαλιστικός κι άλλοτε λιγότερο.

Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ;

H οικονομική κρίση και η σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα στην Ελλάδα συνεχίζουν να απασχολούν και φέτος μια μεγάλη μερίδα των νεαρών δημιουργών -είτε ως κεντρικός πυρήνας των ιστοριών τους, είτε ως φόντο σε μια Ελλάδα που δοκιμάζεται: ανεργία, φτώχια, έξαρση του εθνικισμού, ρατσισμός, άστεγοι. Σταθερή θεματική οι διαπροσωπικές σχέσεις (οικογένεια, έρωτας, φιλία), οι υπαρξιακές αναζητήσεις, το επερχόμενο τέλος, η μοναξιά και η Τρίτη ηλικία. Το θέμα ταμπού του παιδικού θανάτου, η πώληση βρεφών, το μπούλινγκ, η αδυναμία των γονιών να μεγαλώσουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα της κρίσης, αποτελούν μερικές ακόμα φετινές θεματικές.
Τα τελευταία χρόνια έχει ενεργοποιηθεί τα μέγιστα η συνέργεια των ελλήνων κινηματογραφιστών εκτινάσσοντας τις ανεξάρτητες παραγωγές παρόλο που δυστυχώς ελαχιστοποιεί ή ακόμα και μηδενίζει τις αμοιβές των κινηματογραφιστών.

Ποια είναι η θέση του Φεστιβάλ της Δράμας ανάμεσα στα ομοειδή διεθνή φεστιβάλ;

Το Φεστιβάλ Δράμας είναι ένα από τα σημαντικότερα Φεστιβάλ στην Ευρώπη και άρα τον κόσμο. Η συνεπής παρουσία του, η υψηλή καλλιτεχνική επιλογή των ταινιών, ξένων και ελληνικών, το καθιστούν ένα από τα πιο φερέγγυα κινηματογραφικά φεστιβάλ.
Η προσέλκυση φέτος ιδιαίτερα μεγάλου αριθμού σημαντικών κινηματογραφικών φεστιβάλ της Ευρώπης προσδίδει μεγαλύτερο κύρος. Κυρίως όμως μας τιμά η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (EFA) και φέτος για πρώτη φορά της FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου).

Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το φεστιβάλ;

Ευελπιστώ να καλυφθούν και να διορθωθούν αβελτηρίες, παραλείψεις και καθυστερήσεις στον υπό αναμόρφωση Νόμο για τον Κινηματογράφο.
Θα επιθυμούσα επίσης να δω να επανακάμπτουν και οι κρατικοί παραγωγοί όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η δημόσια ραδιοτηλεόραση που θα πλουτίσουν και πάλι την ελληνική παραγωγή. Εξακολουθεί να κυριαρχεί το αίτημά για μία κτιριακή υποδομή που θα είναι αντάξια ενός μεγάλου Φεστιβάλ και μιας πόλης που εμπράκτως το στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια.

Το ελληνικό τμήμα και το pitching
Συνολικά 38 είναι οι ταινίες οι οποίες θα διεκδικήσουν τα βραβεία φέτος στο ελληνικό τμήμα. Η επιλογή τους έγινε από την προκριματική επιτροπή η οποία τις ξεχώρισε ανάμεσα από τις 165 ταινίες που κατατέθηκαν. Τα μέλη της προκριματικής επιτροπής, ήταν: Φωτεινή Κοτρώτση (σκηνοθέτιδα), Γιώργος Κρασσακόπουλος (κριτικός κινηματογράφου, δημοσιογράφος), Αντώνης Παπαδόπουλος (διευθυντής Φεστιβάλ Δράμας), Τάκης Σπυριδάκης (ηθοποιός, σκηνοθέτης), Δημήτρης Σπύρου (σκηνοθέτης, συγγραφέας, διευθυντής Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους) και Τάσος Ψαρράς (σκηνοθέτης).
Όμως με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20 χρόνων από τότε που δημιουργήθηκε το Διεθνές Τμήμα, θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο παρουσίασης οπτικοακουστικών σχεδίων μικρού μήκους σε παραγωγούς και χρηματοδότες, δηλαδή pitching, όπως είναι γνωστό διεθνώς.
Εξειδικευμένοι εκπαιδευτές – κινηματογραφιστές θα επιμορφώσουν νέους σκηνοθέτες και παραγωγούς με σκοπό την άρτια παρουσίαση του σχεδίου τους (project) για ταινία μικρού μήκους έως 15’ με σκοπό την ανεύρεση συμπαραγωγής – χρηματοδότησης.
Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου, θα γίνει στο Ωδείο της Δράμας το pitching forum, δηλαδή η παρουσίαση σε παραγωγούς και πιθανούς χρηματοδότες των καλύτερων σχεδίων.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s