Ελληνικές ταινίες… προσεχώς

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 20/7/2014)

ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΣΕΖΟΝ

Ελληνικές ταινίες… προσεχώς

Στο σπίτι

Στο σπίτι

Του Στράτου Κερσανίδη

Αρκετά πλούσια φαίνεται πως είναι η φετινή σοδειά για τον ελληνικό κινηματογράφο. Το ζητούμενο βέβαια παραμένει το πόσες από τις ταινίες αυτές θα βρουν τελικά διανομή και φυσικά, εφόσον βρουν, πόσα εισιτήρια θα κόψουν. Και αναφέρομαι στα εισιτήρια επειδή ο αριθμός τους μειώνεται συνεχώς ακόμη κι όταν πρόκειται για πολύ καλές ταινίες οι οποίες όμως, για διάφορους λόγους δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν –στην καλύτερη περίπτωση- τις μερικές εκατοντάδες.
Πρόβλημα διανομής δε νομίζω να αντιμετωπίσει η ταινία «Xenia» του Πάνου Κούτρα, η οποία ξεκίνησε την καριέρα της από το Φεστιβάλ των Κανών, όπου συγκέντρωσε και αρκετά θετικές κριτικές.
Ο καλός έλληνας σκηνοθέτης, σε αυτήν την τέταρτη ταινία του (προηγήθηκαν «Η επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά»-2000, «Αληθινή ζωή»-2004 και «Στρέλλα»-2010), έχει για πρωταγωνιστές δυο αδέλφια, τα οποία μετά από το θάνατο της αλβανίδας μητέρας τους, ξεκινούν ένα ταξίδι για να βρουν τον έλληνα πατέρα τους ο οποίος τους εγκατέλειψε όταν ήταν παιδιά. Ο Κούτρας εξερευνά με την ταινία του δύο σημαντικά ζητήματα: της διαφορετικότητας και της ταυτότητας.
Σε φεστιβάλ του εξωτερικού – συγκεκριμένα στο 36ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας- έκανε πρεμιέρα και η ταινία του Νικόλα Τριανταφυλλίδη, «Οι αισθηματίες». Εδώ, ένας μεσήλικας, με το παρατσούκλι «δάσκαλος», ζει στην παραθαλάσσια βίλα του με την έφηβη κόρη του. Ο εν λόγω, υπεράνω πάσης υποψίας κύριος, είναι αρχαιοκάπηλος και διακινεί το «εμπόρευμά» του με δύο νεκροφόρες. Συνεργάτες του είναι ο Ερμής και ο Γιάννης, δύο νεαροί οι οποίοι διαπράττουν από ένα μοιραίο λάθος. Ο πρώτος ερωτεύεται την κόρη του αφεντικού, ο δεύτερος ερωτεύεται μία πόρνη. Τα λάθη τους, βέβαια, πρέπει να τύχουν και της ανάλογης τιμωρίας.
Σε ένα άλλο φεστιβάλ, του Κάρλοβι Βάρι, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 12 Ιουλίου, συμμετείχαν οι ταινίες «Νορβηγία», του Γιάννη Βεσλεμέ, «Στο σπίτι», του Θανάση Καρανικόλα και «Late season», του Ντανίλο Καπούτο, που είναι ελληνική συμπαραγωγή. Στο ίδιο φεστιβάλ προβλήθηκαν η «Xenia», του Πάνου Κούτρα και το «Μικρό ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη, που έχει ήδη προβληθεί στους κινηματογράφους.
Στη «Νορβηγία», ο Βεσλεμές αφηγείται μια παράξενη ιστορία. Το 1984, φτάνει στην πόλη ο Ζανό, ένας φωτοφοβικός βρικόλακας. Ο Ζανό, δεινός χορευτής, το μόνο που αναζητά η θερμή αγκαλιά ενός κοριτσιού. Ένα βράδυ συναντά σε αν ύποπτο μπαρ, την πόρνη Αλίκη και το νορβηγό ντίλερ, Πίτερ. Μαζί τους αναλαμβάνει μια ύποπτη δουλειά που τον οδηγεί στο βουνό της Πάρνηθας, στα έγκατα της γης, στο βασίλειο του Μαθουσάλα.
Η ταινία «Στο σπίτι», είχε κάνει πρεμιέρα στο Βερολίνο, όπου και κέρδισε το Οικουμενικό Βραβείο που δίνεται από μέλη της Καθολικής και Προτεσταντικής Εκκλησίας. Κεντρικό πρόσωπο είναι η Νάντια, η οποία εργάζεται ως οικιακή βοηθός στο σπίτι του Στέφανου και της Εύης. Η Νάντια έχει στενές σχέσεις με το ζευγάρι και με την κόρη τους Ίριδα, την οποία ξέρει από μωρό. Όμως ένα γεγονός θα φέρει τα πάνω κάτω και η Νάντια θα αντιμετωπίσει μια πρωτόγνωρη κατάσταση καθώς θα απολυθεί.
Νέα ταινία για την Αθηνά Τσαγγάρη («Attenberg»), με την ταινία «Chevalier». Μια παρέα ανδρών επιστρέφει μετά από μια εκδρομή με γιοτ, όταν μια βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος. Για να περάσει η ώρα αρχίζουν να παίζουν ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που λέγεται Chevalier.
Επίσης αρκετές ταινίες ξεκινούν γυρίσματα ή βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσής τους, όπως: «Lobster», του Γιώργου Λάνθιμου, «Stage fright», του Γιώργου Ζώη, «A blast», του Σύλλα Τζουμέρκα, «Όχθες» του Παναγιώτη Καρκανεβάτου, «Suntan», του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, «Τετάρτη 04:45», του Αλέξη Αλεξίου.
Τέλος, στις 26 Ιουλίου, θα προβληθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Φεστιβάλ της Σάνης στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής, η ταινία «Α», του Στάθη Αθανασίου.
Πρόκειται για μια μεταμοντέρνα ανάγνωση του αρχαίου μύθου της Αντιγόνης. Ένα συλλογικό σχέδιο που γυρίστηκε μέσω κοινωνικής χρηματοδότησης (crowdfunding), στην οποία συμμετείχαν 568 άτομα από όλον τον κόσμο.
Στην κινηματογραφική παράσταση «Α», ο Στάθης Αθανασίου διαπραγματεύεται την Αντιγόνη στον αντίποδα της τραγωδίας του Σοφοκλή: Ενώ στο μύθο του Σοφοκλή βλέπουμε την Αντιγόνη πρόθυμη να θυσιάσει τη ζωή της στο όνομα της προσωπικής της έννοιας της δικαιοσύνης, η ηρωίδα του Στάθη Αθανασίου δεν είναι και δε θέλει να γίνει Αντιγόνη. Στην παράσταση βιώνουμε τη γέννηση μιας Αντιγόνης, και όχι μόνο τη δράση της.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s