«Η ΜΟΝΑΧΙΚΗ ΣΥΖΥΓΟΣ» και άλλες νέες ταινίες

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 5/7/2014)

wife

Μια γυναίκα στην Ινδία

Βασισμένη στη νουβέλα «Σπασμένη φωλιά» (Nastahirh), του νομπελίστα ινδού συγγραφέα Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ (1861-1941), η ταινία του Σατγιαζίτ Ρέι «Η μοναχική σύζυγος» (Charulata), αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ταινίες της χώρας, η οποία προσεγγίζει με διακριτικότητα τη ζωή της γυναίκας στην Ινδία.
Η ιστορία εκτυλίσσεται το 19ο αιώνα και αφηγείται τη ζωή της Τσαρουλάτα, μιας παντρεμένης γυναίκας η οποία ζει μοναχικά επειδή ο άντρας της, Μπχουπάτι, αφιερώνει περισσότερο χρόνο στη δουλειά παρά στη σύζυγό του. Η Τσαρουλάτα είναι μια ευαίσθητη γυναίκα η οποία αναζητά διέξοδο στην τέχνη. Όταν θα επισκεφθεί το σπίτι του ζευγαριού, ο Αμάλ, ξάδελφος του Μπχουπάτι, η γυναίκα θα βρει την ευκαιρία να εκφράσει την καλλιτεχνική της πλευρά αλλά την ίδια ώρα θα νιώσει μια επικίνδυνη έλξη για τον ξάδελφο του άντρα της.
Ο Ρέι πλάθει μια ρομαντική ταινία, σκηνοθετεί με τακτ και κομψότητα. Ταυτόχρονα επιχειρεί μια καταβύθιση στη ζωή μιας γυναίκας η οποία ζει μέσα σε έναν γάμο που κλονίζεται ενώ παράλληλα προσπαθεί να εκφραστεί, να μιλήσει, να κραυγάσει για όλα όσα την καταπιέζουν.
Η ταινία, η οποία χάρισε στο σκηνοθέτη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το βραβείο σκηνοθεσίας (Αργυρή Αρκούδα) στο Βερολίνο το 1964, επαναπροβάλλεται από την περασμένη Πέμπτη στη χώρα μας σε αποκαταστημένη ψηφιακά κόπια, από τα πρωτότυπα αρνητικά.
Κατά την ανάλυση των αρνητικών, βρέθηκαν πολλά είδη ελαττωμάτων, όπως σκόνη, βρωμιά, γρατσουνιές, συνεχείς διαγραμμίσεις, χτυπήματα, μετατοπίσεις του πλαισίου κλπ. Όλα αυτά τα ελαττώματα αποκαταστάθηκαν. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα των σκηνών και της φωτογραφίας, οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν τη χρήση ενός συνδυασμού φίλτρων μέσω μιας ημι-αυτόματης διαδικασίας με ρετούς με το χέρι αλλά και ψηφιακό καθαρισμό κάθε εικόνας καρέ-καρέ, και την ανοικοδόμηση μερών της ταινίας από τα καθαρά καρέ που προκύπτουν.
Για την αποκατάσταση του ήχου, το αρχικό υλικό είχε περιοχές σημαντικά χαμηλής συχνότητας, κλικ και κροτάλισμα, σφυρίγματα και πολύ θόρυβο. Μέρος της διαδικασίας αποκατάστασης ήταν να περάσει ο ήχος από λεπτομερή μικρο-επίπεδα διόρθωσης με το χέρι ώστε να εντοπίζονται ακριβώς τα σημεία που χρειάζεται να διορθωθούν.
Σ.Κ.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Το τρίτο πρόσωπο» (Third person), του Πολ Χίγκις: Τρεις παράλληλες ιστορίες οι οποίες διαδραματίζονται σε τρεις διαφορετικές πόλεις. Ο Μάικλ και η Άννα στο Παρίσι, ο Σκοτ και η Μόνικα στ Ρώμη, η Τζούλια κι ο Ρικ στη Νέα Υόρκη. Τρεις ιστορίες ανθρώπων, συναντήσεων, σχέσεων. Μια ευαίσθητη διαδρομή στα μονοπάτια της ανθρώπινης ψυχής και της ανακάλυψης του άλλου, με τη διακριτική χρήση της γεωγραφίας.
«Ερασιτέχνης ζιγκολό» (Fading gigolo), του Τζον Τορτούρο: Ο Τζον Τορτούρο σκηνοθετεί τον εαυτό του και το Γούντι Άλεν, σε μια ταινία που εστιάζει στη μόνιμη και ανικανοποίητη αναζήτηση της ευτυχίας μέσα από την αγάπη και το σεξ. Ο Φιοβοράντε αποφασίζει να βγάλει χρήματα για να βοηθήσει το φίλο του, Μάρεϊ, κάνοντας το ζιγκολό. Ο Μάρει γίνεται, κάτι σαν μάνατζέρ του. Όλα ξεκινούν όταν η δρ. Πάρκερ, προτείνει στο Φιοβοράντε, να πάρει μέρος σε ένα τρίο, μαζί με τη φίλη της, Σελίμα. Αυτοσαρκαστικό χιούμορ με φόντο τη Νέα Υόρκη. Παίζουν ακόμη η Σάρον Στόουν, η Βανέσα Παραντί και η Σοφία Βεργκάρα.
«Το τραγούδι της καρδιάς μου» (Unfinished song), του Πολ Άντριου Γουίλιαμς: Ένας ιδιότροπος συνταξιούχος, ο Άρθουρ, μπαίνει απρόθυμα στην τοπική αντισυμβατική χορωδία στην οποία συμμετέχει η άρρωστη σύζυγός του, Μάριον. Η διευθύντρια της χορωδίας, η Ελίζαμπεθ, τον πείθει να πάρει κι αυτός μέρος. Εκεί θα ανακαλύψει εκ νέου την αγάπη και το κέφι για τη ζωή. Μια συγκινητική κι ευαίσθητη ταινία βασισμένη στο πιο προσωπικό σενάριο που έγραψε ο Πολ Άντριου Γουίλιαμς, όπως υποστήριξε ο ίδιος.
Σινεφίλ

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s