«ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ;» και άλλες νέα ταινίες της εβδομάδας

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 7/6/2014)

Ένα διαμάντι 73 ετών

love

Κωμωδία του 1941, σκηνοθετημένη από τον Ερνστ Λιούμπιτς, ο οποίος συνέδεσε το ονομά του με τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ. Βέβαια δεν είναι Αμερικανός, αφού γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1892 από ρωσοεβραίους γονείς. Το 1922 μετέβη στις ΗΠΑ για να σκηνοθετήσει και παρέμεινε εκεί αφού το 1935 οι ναζί του αφαίρεσαν τη γερμανική υπηκοότητα.
Η ταινία «Τι ξέρεις για το έρωτα;» (That uncertain feeling), είναι βασισμένη σε ένα γαλλικό θεατρικό έργο του 19ου αιώνα, που έγραψαν οι Βικτοριέν Σαρντού και Εμίλ Ντε Ναγιάκ.
Η Τζιλ ΜΠέικερ βασανίζεται από έναν επίμονο λόξυγκα και ύστερα από τη συμβουλή ενός φίλου της επισκέπτεται τον ψυχαναλυτή δρ. Βενγκάρ. Κι αν ο λόξυγκας είναι κάτι που εμφανίζεται όταν η Τζιλ είναι στρεσαρισμένη, ο γιατρός την οδηγεί σε κάποιες ανεξερεύνητες περιοχές της ψυχής της. Έτσι σύντομα θα αμφισβητήσει το κατά πόσο ο γάμος της με το Λάρι είναι ευτυχισμένος. Μια μέρα, ενώ η Τζιλ περιμένει στην αίθυουσα αναμονής του ιατρείου, γνωρίζεται με τον Αλεξάντερ Σεμπάστιαν, έναν περίεργο πιανίστα. Ο Αλεξάντερ θεωρεί πως είναι ο καλύτερος πιανίστας του κόσμου αλλά μόνον όταν παίζει μπροστά σε έναν θεατή! Όταν παίζει μπροστά σε κοινό, αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα. Τελικά η Τζιλ προσκαλεί τον Σεμπάστιαν σε δείπνο και εκεί, ο Λάρι συνειδητοποιεί πως η γυναίκα του θαυμάζει απεριόριστα τον πιανίστα. Κι έτσι ξεκινούν τα προβλήματα.
Το βασικό δίδαγμα της ταινίας του Ερνστ Λιούμπιτς είναι πως «όταν ο σύζυγος δεν προσέχει αρκετά τη γυναίκα του, κάποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει». Ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με το θέμα με τη σατιρική και ανάλαφρη ματιά που τον διακρίνει, υπονοώντας σαφώς ότι η αιτία που η Τζιλ, βασανίζεται από επίμονους λόξυγκες, οι οποίοι την οδηγούν στον ψυχαναλυτή, είναι ο άντρας της, ο Λάρι, ο οποίος κατασταλαγμένος στην οικογενειακή ζωή, αμελεί τα πιο ρομαντικά καθήκοντα ενός συζύγου. Τόσο απλό και τόσο συνηθισμένο, τόσο διαχρονικό και τόσο επαναλαμβανόμενο. Και τελικά, τόσο καλό θέμα για μια κωμωδία η οποία προσφέρει γέλιο μέσα από καταστάσεις που οι ίδιοι δημιουργούμε!
Με ανάλαφρη διάθεση και σατιρικό, αυτή η ρομαντική κωμωδία «παίζει» με τα διλήμματα και τα μπερδέματα των παντρεμένων ζευγαριών και τις λύσεις τους, εφόσον υπάρχουν.
Σ.Κ.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
«Το λάθος αστέρι» (The Fault in Our Stars), του Τζος Μπουν: Δραματική ταινία με
πρωταγωνιστές τον Γκας και τη Χέιζελ. Δυο έξυπνα αντισυμβατικά νέα παιδιά, που δίνουν μεγάλη ενέργεια στο ένα στο άλλο. Έχουν και χιούμορ καθώς γελούν όταν ο Γκας αστειεύεται με το τεχνητό του πόδι. Τα δυο παιδιά γνωρίστηκαν και ερωτεύτηκαν σε μια ομάδα υποστήριξης καρκινοπαθών. Μια ρομαντική κομεντί, βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Τζον Γκριν.
«Στα όρια του αύριο» (Edge of Tomorrow), του Νταγκ Λάιμαν: Η επική δράση της ταινίας εκτυλίσσεται σε ένα κοντινό μέλλον στο οποίο μία εξωγήινη φυλή έχει καταλάβει τη Γη, και είναι αδύνατον να νικηθεί από οποιαδήποτε ανθρώπινη στρατιωτική δύναμη. Ταινία επιστημονικής φαντασίας, με τον Τομ Κρουζ, βασισμένη στο Ιαπωνικό κόμικς επιστημονικής φαντασίας, «Αυτό που χρειάζεσαι είναι να σκοτώνεις», του Χιρόσι Σακουράζακα.
«Σκουριασμένη πόλη» (Out Of The Furnace), του Σκοτ Κούπερ: Ο Ράσελ κι ο Ροντι, δύο αδέλφια που ζουν σε μια υποβαθμισμένη περιοχή, ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή. Αντ’ αυτής, όμως ο Ράσελ, ο οποίος εργάζεται στο τοπικό εργοστάσιο χάλυβα θα καταλήξει στη φυλακή. Ο Ρόντνι, ο οποίος μόλις επέστρεψε από τη θητεία του στο Ιράκ, θα μπλέξει με μια εγκληματική συμμορία. Όταν ο Ράσελ αποφυλακίζεται, προσπαθεί να σώσει το μικρό του αδελφό από τα πλοκάμια της Μαφίας.
«Ιβ Σεν Λοράν» (Yves Saint Laurent)του Τζαλίλ Λεσπέρ: Το 1957, στο Παρίσι, ο μόλις 21 ετών Ιβ Σεν Λοράν, κάνει τα πρώτα του βήματα στον οίκο μόδας Κριστιάν Ντιόρ. Μέσα σε τρία μόλις χρόνια, δημιουργεί μια μεγάλη αυτοκρατορία στο χώρο της μόδας, αλλά ο ευφυής αυτός άνθρωπος βασανίζεται από τους δαίμονές του. Παράλληλα βλέπουμε τη σχέση του με τον Πιέρ Μπερζέ, έρωτα της ζωής του και σύντροφό του. Δραματική βιογραφική ταινία.
«Θεέ μου τι σου κάναμε;» (Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu?), του Φιλίπ ντε Σοβερόν: Η Μαρί κι ο Κλοντ Βερνέιγ έχουν τέσσερις κόρες. Η Ιζαμπέλ, η Οντίλ και η Σεγκολέν έχουν παντρευτεί έναν Άραβα, έναν Εβραίο και έναν Κινέζο. Τώρα που η Λορτ ανακξοινώνει πως ο δικός της μέλλοντας σύζυγος ονομάζεται Σαρλα, οι Βερνέιγ είναι τρισευτυχισμένοι που θα κάνουν έναν γαλλικό παραδοσιακό γάμο. Κι αυτό μέχρι να ανακαλύψουν πως ο Σαρλ είναι μαύρος και να τα βάψουν… μαύρα!
«Πέρα από το όνειρο» (The congress), του Άρι Φόλμαν: Ο Ρόμπιν Ράιτ, υποδύεται τον εαυτό της. Ως τέτοια δέχεται μια δελεαστική προσφορά. Να πουλήσει την κινηματογραφική της ιδιότητα, έτσι ώστε να τη σκανάρουν και να την αποτυπώσουν ψηφιακά. Κι αυτό για να μπορούν οι ρέπλικές της να πρωταγωνιστούν σε όποια ταινία αποφασίσει η εταιρία η οποία την αγόρασε. Το ποσό αστρονομικό, το συμβόλαιο 20ετές. Τεράστιο δίλημμα.
Σινεφίλ

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s