“GRAND CENTRAL” και άλλες ταινίες έως 26/3

 

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 23/3/2014)

Ραδιενεργός έρωτας

Grand Central

Grand Central

Ραδιενεργός έρωτας, άρα, επικίνδυνος έρωτας, μολυσμένος. Γιατί είναι ένας έρωτας μυστικός, απαγορευμένος, προδοτικός. Και συντελείται σε ένα περιβάλλον με υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας.

 

Στην ταινία «Grand central» της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, όλα συμβαίνουν σε ένα εργοστάσιο που παράγει πυρηνική ενέργεια. Εκεί ο νεαρός Γκαρί θαρρεί πως βρήκε αυτό που ζητούσε. Μια καλοπληρωμένη δουλειά και μια ομάδα ανθρώπων που του δίνει την αίσθηση πως ανήκει κάπου. Δουλεύει με πάθος, συχνά χωρίς να έχει αίσθηση του κινδύνου. Κι έτσι, χωρίς καμία αίσθηση κινδύνου, ερωτεύεται την Καρόλ, η οποία εργάζεται κι αυτή στο εργοστάσιο μαζί με τον μέλλοντα σύζυγό της και φίλο του Γκαρί. Μέσα σε ένα περιβάλλον διαρκούς κινδύνου, οι δυο νέοι ζουν έναν επικίνδυνο έρωτα.

 

Ένα θαυμάσιο σενάριο και μία θαυμάσια ευρωπαϊκή ταινία. Μέσα από την ερωτική της ιστορία, η οποία κινείται οπτικά σε ένα περιβάλλον εντελώς διαφορετικό από ό,τι η καθημερινή εργασία στο εργοστάσιο, νη Ρεμπέκα Ζλατόφσκι αντιπαραβάλλει το ψυχρό εργοστασιακό περιβάλλον, τον άθλιο καταυλισμό των εργατών με τα φωτεινά χρώματα που συνοδεύουν τις σκηνές με τους δύο ερωτευμένους. Και ενώ φαίνεται πως ο Γκαρί βρίσκει ένα νόημα στη ζωή του, η Καρόλ δε δείχνει να έχει διάθεση να τραβήξει την κατάσταση στα άκρα. Έτσι αναδύεται ο καταδικασμένος έρωτας σε συνδυασμό με μόλυνσή τους από ραδιενέργεια που μοιάζει σα να τη ν επιδιώκει. Και ενώ μέσα από την ιστορία βλέπουμε έναν καταδικασμένο έρωτα, την ίδια στιγμή ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αδιαφορία και την απόλυτη απουσία κάθε ταξικής συνείδησης από τους ανθρώπους που αποτελούν την εργατική τάξη. Χωρίς ιδανικά παρά μόνον με ενδιαφέρον για την ικανοποίηση εφήμερων αναγκών, οι εργάτες στο «Grand central», είναι έρμαια του ατομισμού και του μηχανισμού χειραγώγησης ενός ολόκληρου κοινωνικού, οικονομικού και πολιτικού οικοδομήματος.

 

Μια πικρή ματιά στη σύγχρονη κοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τις κοινωνικές σχέσεις. Μια ταινία – νυστέρι που διερευνά την παρακμή των ανθρώπων και των κοινωνιών στη Γηραιά Ήπειρο.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Byzantium», του Νιλ Τζόρνταν: Δύο μυστηριώδεις γυναίκες, η Έλινορ και η Κλάρα. Κυνηγημένες φτάνουν σε μια παραθαλάσσια πόλη, όπου η Έλινορ με τη βοήθεια ενός άνδρα, του Νόελ, μετατρέπει το ερειπωμένο ξενοδοχείο που ανήκε στη μητέρα του, σε οίκο ανοχής. Ποιες είναι όμως αυτές οι δύο γυναίκες; Η Έλινορ είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει γεννηθεί το 1804! Η δε Κλάρα είναι μητέρα της! Επί πλέον οι δύο γυναίκες τρέφονται με αίμα! Κάπου εδώ οι απορίες λύνονται σχετικά με το τι είναι αυτές οι δύο γυναίκες. Ανακύπτει όμως ένα νέο ερώτημα: ποιοι είναι οξ άνδρες που τις κυνηγούν και γιατί;

Ο Νιλ Τζόρνταν καταπιάνεται με το προσφιλές εσχάτως θέμα των βρικολάκων και δημιουργεί μια ταινία ενδιαφέρουσα και άκρως ατμοσφαιρική. Διαθέτει και αγωνία και μυστήριο αλλά και μαύρο χιούμορ. Και το ερώτημα που τίθεται είναι: αρκούν αυτά για να γίνει μία καλή ταινία; Και μάλιστα μία ταινία όπως τη θέλουμε από ένα σκηνοθέτη σαν τον Τζόρνταν; Φοβάμαι πως η απάντηση είναι: Όχι.

«Η νονά», του Στέλιου Κούλογλου: Ο δάσκαλός της στην πρώην λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, λέει πως ήταν η πιο έξυπνή του μαθήτρια. Ως νέα; Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για την πολιτική. Όταν έπεφτε το τείχος, είχε πάει για σάουνα. Σήμερα, η γυναίκα αυτή κάνει κουμάντο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα ντοκιμαντέρ για την καγκελάριο της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ. Αυτό είναι η ταινία η Κούλογλου και μας διδάσκει πολλά.

«Need for speed», του Σκοτ Γουό: ταινία ταχύτητας με αυτοκίνητα που γκαζώνουν μέχρις εσχάτων. Βασισμένο σε δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι.

«Η ταινία Lego» (The Lego moovie), των Φιλ Λορντ και Κρίστοφερ Μίλερ: Παιδικό κινούμενο σχέδιο. Περισσότερο αφελές παρά παιδικό.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s