«ΤΟ ΚΑΡΦΙ»

Αμάρτησα για το παιδί μου

SNITCHΤου Στράτου Κερσανίδη

Μπορεί ο τίτλος του παρόντος κειμένου να φαίνεται ειρωνικός, αλλά μόνον τέτοιος δε θέλει να είναι. Θα μπορούσε στη θέση του «αμάρτησα» να γράψω «έμπλεξα» ή κάτι παρεμφερές αλλά επέλεξα το πρώτο επειδή παραπέμπει στη γνωστή ελληνική δραματική ταινία του 1950 με σκηνοθέτη τον Χρήστο Σπέντζο. Έτσι για να θυμόμαστε και να τιμούμε την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και εκείνους που μόχθησαν γι’ αυτόν, ακόμη κι όταν οι ταινίες δεν είναι του γούστου μας.

Φαίνεται, όμως, πως πολυλογώ και ξεφεύγω από το θέμα, το οποίο είναι μια ταινία η οποία καμία σχέση δεν έχει με την προαναφερθείσα, η οποία είναι μια αμερικάνικη ταινία δράσης με τίτλο «Το καρφί» (Snitch) και σκηνοθέτη τον Ρικ Ρόμαν Βο.

Δεν είναι κάτι σύνηθες για την Εποχή να απασχολεί τη συγκεκριμένη σελίδα ένα αμερικάνικο άκσιον μούβι (actionmovie). Κι αυτό επειδή τις περισσότερες φορές πρόκειται για μέτρια δημιουργήματα που δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς μ’ αυτά περισσότερο από μία απλή παρουσίαση προς ενημέρωση των αναγνωστών. Αλλά στην περίπτωση του «Καρφιού» δε συμβαίνει κάτι τέτοιο, αντίθετα είναι μια ταινία που δεν της αξίζει να περάσει απαρατήρητη ούτε και από το κοινό που ενημερώνεται από μια αριστερή εφημερίδα. Ας ξεκινήσω λοιπόν, μια προσπάθεια να δικαιολογήσω όλα όσα διαβάσετε ως εδώ.

Ένας νεαρός, όχι με μεγάλη προθυμία, αποφασίζει να παραλάβει ταχυδρομικά ένα δέμα που του στέλνει ένας φίλος του και να το κρατήσει για μια μέρα. Μόνο που το δέμα είναι γεμάτο με χάπια έκστασι, η όλη υπόθεση είναι παγίδα και ο μικρός βρίσκεται κατηγορούμενος για εμπορία ναρκωτικών αντιμετωπίζοντας ποινή μέχρι 10 χρόνια φυλάκισης. Η εισαγγελέας ζητά από το νεαρό να «καρφώσει» ποιοι είναι μπλεγμένοι στην υπόθεση για να γλυτώσει. Επειδή όμως αυτός δε γνωρίζει τίποτε, ο πατέρας του ζητά από την εισαγγελέα να κάνει εκείνος τη βρόμικη δουλειά και να ξεσκεπάσει ένα δίκτυο εμπορίας ναρκωτικών. Μετά από την επιμονή του η εισαγγελέας συμφωνεί και ο πατέρας του νεαρού υπόδικου εισχωρεί στη συμμορία. Έτσι αρχίζει η δράση, ο πατέρας παίζει τη ζωή του κορώνα-γράμματα για χάρη του γιου του μέχρι να καταλήξουμε στο ευτυχές φινάλε.

Η ταινία είναι βασισμένη σε ένα πολύ καλά δομημένο σενάριο. Έχει συναίσθημα, έχει δράση, έχει ανθρώπινες σχέσεις, έχει αγωνία. Η σκηνοθεσία του Ρικ Ρόμαν Βο δεν είναι διεκπεραιωτική αλλά μπαίνει στον κόπο –όπως κάθε σκηνοθέτης που σέβεται τη δουλειά του- να αναπτύξει το σενάριο που έχει στα χέρια του. Κι αυτό σημαίνει έμφαση και εμβάθυνση των χαρακτήρων, ρυθμός που να μην επιτρέπει στο θεατή να βαρεθεί και να μην καλύπτει τις αδυναμίες του με σκηνές εντυπωσιασμού. Όχι πως δεν έχει τέτοιες η ταινία. Έχει αλλά τις έχει εκεί που πρέπει, όταν πρέπει και όχι για να «γεμίζει» τα κενά. Και αρκετά εφέ διαθέτει η ταινία αλλά και πάλι τα χρησιμοποιεί για να εξυπηρετήσει τη δραματουργία και όχι για να εντυπωσιάσει τους λάτρεις της κινηματογραφικής τεχνολογίας. Τέλος, οι ρόλοι εξυπηρετούνται ικανοποιητικά από τους ηθοποιούς οι οποίοι είναι πειστικοί και καθόλου επίπεδοι. Μάλιστα ο σωματώδης Ντουέιν Τζόνσον, ο οποίος κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του πατέρα, είναι πολύ καλός και δε βρίσκεται εκεί για να δείξει τους μύες και το γυμνασμένο του σώμα στο κοινό αλλά τις υποκριτικές του ικανότητες. Δεν είναι ο υπέρ-ήρωας που πλακώνει τους κακούς στο ξύλο αλλά ένας πατέρας που βάζει τη ζωή του σε κίνδυνο για να κερδίσει την αγάπη και σώσει το γιο του.

Εντάξει, μερικά κλισεδάκια δε λείπουν από την ταινία, αλλά μην τα θέλουμε και όλα δικά μας! Το σημαντικό είναι πως «Το καρφί» τιμά το κινηματογραφικό είδος στο οποίο ανήκει και το υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s