«11 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 12/5/2013)

Αναπάντεχες συναντήσεις και μετέωρες σχέσεις

entekaΓράφει ο Στράτος Κερσανίδης

Η ζωή μας είναι η αποθέωση του αναπάντεχου. Η ανατροπή της ρουτίνας, που συχνά μετατρέπεται σε βόλεμα, μας αναγκάζει να θέσουμε σε λειτουργία εκείνους τους μηχανισμούς που θα μας βοηθήσουν να ανταπεξέλθουμε στο αναπάντεχο για να επανέλθουμε στην κανονικότητα. Ποτέ όμως η επιστροφή δεν είναι απόλυτη, μικρές ή μεγάλες ανατροπές έχουν συμβεί και ξαναπιάνουμε το νήμα, όχι από το ίδιο σημείο αλλά έχοντας κάνει βήματα μπροστά, έστω κι αν συχνά η διαδικασία αυτή είναι αρκετά επώδυνη.

Ο Θωμάς είναι ένας 40χρονος άνδρας ο οποίος εργάζεται κάπου στις παρυφές της πόλης, σε ένα χώρο με φορτηγά. Ζει εκεί, μέσα σε ένα κοντέινερ, μοναχικός, παραιτημένος από τη ζωή, υπέρβαρος και στα όρια της κατάθλιψης. Έχει εγκαταλείψει το σπίτι του και βρίσκεται σε διάσταση με τη γυναίκα του η οποία δεν τον αφήνει να δει την 15χρονη κόρη τους. Ώσπου μια αναπάντεχη συνάντηση έρχεται να δώσει μια άλλη διάσταση στη μίζερη καθημερινότητά του. Η 20χρονη Εύα τον επισκέπτεται εκεί που δουλεύει και μετά από μερικά λεπτά σιωπηλής αμηχανίας τον ρωτά «θυμάσαι μια Σουηδέζα, πριν από είκοσι χρόνια;».

Οι εξετάσεις DNA θα αποδείξουν το αναμενόμενο: πως η Εύα είναι κόρη του Θωμά. Οι δύο αυτοί εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι θα κινηθούν στο εξής, σε μία μετέωρη σχέση, γεμάτη αντιφάσεις, συγκρούσεις και προσδοκίες. Εκείνος είναι ξαφνιασμένος, εκείνη ενώ αρχικά λέει πως δε θέλει να τον ξαναδεί, εξακολουθεί να τον επισκέπτεται. Και μέσα σε μία πορεία μερικών συναντήσεών τους θα δούμε να δημιουργούνται ρήγματα στον πάγο και ψήγματα αποδοχής και τρυφερότητας να εμφανίζονται, έστω και δειλά, μεταξύ τους. Μπορεί η σχέση τους να εξακολουθεί να μετεωρίζεται αλλά η υπόγεια επιθυμία να είναι πατέρας και κόρη δεν μπορεί να κρυφτεί. Μόνο που αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Η Εύα σπουδάζει κλασικό τραγούδι, ζει με την ανεξάρτητη μητέρα της, έχει μια σχέση που αποσυντίθεται. Ο Θωμάς είναι βιοπαλαιστής, ζει μόνος, έχει προβλήματα με την πρώην γυναίκα του. Δυο κόσμοι που δεν εφάπτονται πουθενά, δυο άνθρωποι που συναντήθηκαν αναπάντεχα σε λάθος χρόνο. Και την απόσταση τη νιώθουν και οι δυο αν και βαθιά μέσα τους θα επιθυμούσαν να μην υπήρχε. Μόνο που στη ζωή πολύ συχνά τα «θέλω» συντρίβονται κάτω από το ανελέητο βάρος της πραγματικότητας.

Ο Νίκος Κορνήλιος σκηνοθετεί τις «11 συναντήσεις με τον πατέρα μου» με στιβαρότητα. Δίνει χώρο στην εικόνα, εκμεταλλεύεται τις σιωπές και τα βλέμματα, δεν αναλώνεται σε λεκτικές ακροβασίες. Οι ήρωές του μιλούν όταν πρέπει και όταν έχουν να που κάτι ουσιαστικό. Διεισδύει στα εσώτερά τους, στα πράγματα που τους ταλανίζουν. Η Εύα ζει επειδή η μητέρα της κάποτε αποφάσισε να κάνει ένα παιδί επειδή ένιωσε να χτυπά το βιολογικό της ρολόι, χωρίς να έχει συναίσθηση των συνεπειών αυτής της πράξης. Ο Θωμάς, νέος κι όμορφος κάποτε, δεν έμαθε ποτέ πως έγινε πατέρας παρά μετά από 20 χρόνια, όταν πλέον η ζωή του είχε προχωρήσει και είχε πάρει την κατηφόρα. Ανθρώπινα δράματα, με διαφορετικούς θύτες και θύματα.

Η αφήγηση ακολουθεί μια πορεία χωρίς κορυφώσεις, χωρίς καμία ανατροπή, στην οποία κυριαρχεί ο φόβος και η ανασφάλεια των ηρώων. Ο Θωμάς θέλει η Εύα να είναι κόρη του αλλά αδυνατεί να διαχειριστεί την κατάσταση. Η Εύα θέλει να έχει το Θωμά πατέρα αλλά ούτε κι αυτή μπορεί να χτίσει μία σχέση από τη μέση. Παρόλα αυτά η συνάντησή τους θα τους κινητοποιήσει. Αυτός αποφασίζει να φύγει από το κοντέινερ και τη δουλειά, να νοικιάσει ένα σπίτι, να ξαναρχίσει. Εκείνη αποφασίζει να φύγει για σπουδές στην Ιταλία. Και θα έρθει η ώρα να αποχαιρετιστούν σε ένα έρημο βιομηχανικό τοπίο. Έτσι απλά!

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s