«ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 12/5/2013)

Μια πρωτότυπη ματιά στην κρίση

agoriΠολυβραβευμένη, πλέον, η ταινία του Έκτορα Λυγίζου «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού», που είδαμε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, να διεκδικεί το Χρυσό Αλέξανδρο. Τελικά κέρδισε το σημαντικό βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κινηματογραφικού Τύπου (FIPRESCI), καθώς και το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για το Γιάννη Παπαδόπουλο.

Έκτοτε η ταινία, με πολλές θετικές κριτικές να την ακολουθούν, τιμήθηκε σε μια σειρά από διεθνή φεστιβάλ.

Τι είναι όμως αυτό το «Αγόρι…», για το οποίο γράφτηκε στον κατάλογο του Διεθνούς Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, πως αποτελεί «ένα από τα πιο ριζοσπαστικά φιλμ που βγήκαν από την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια»;

Ο σκηνοθέτης δίνει μια εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας με τρόπο συγκλονιστικό και πρωτότυπο.

Ο 23χρονος Γιώργος προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβιώσει αναζητώντας τροφή και φροντίζοντας το μοναδικό του φίλο: ένα καναρίνι. Ζει σε ένα διαμέρισμα στο οποίο έχει κοπεί το νερό, το ψυγείο είναι άδειο και κάποιες φορές για να ξεγελάσει την πείνα του, μοιράζεται την τροφή του καναρινιού του. Με μια γλώσσα λιτή, ο Λυγίζος, εικονογραφεί την κατάσταση της χώρας. Οι εικόνες του μοιάζουν με κοφτερό μαχαίρι που σχίζει τις σάρκες μιας κοινωνίας σε αποσύνθεση. Μια σπαρακτική προσέγγιση της καθημερινότητας που βιώνουμε, με μια σαφή και αιχμηρή σκηνοθετική ματιά χωρίς καμία προσπάθεια ωραιοποίησης ή μελοδραματισμού. Η κρίση είναι εδώ, βρίσκεται μέσα σε κάθε σπίτι και το μόνο που μένει στους ανθρώπους, όπως ο Γιώργος, είναι η προσπάθεια διατήρησης της αξιοπρέπειάς τους μέσα σε ένα ανελέητο περιβάλλον.

Οι εικόνες του Λυγίζου δε χαρίζονται, είναι ανελέητες, όπως ανελέητη είναι η πείνα και η εξαθλίωση.

Να, λοιπόν, που υπάρχουν σκηνοθέτες οι οποίοι δεν ασχολούνται με φρου φρου κι αρώματα, αλλά δίνουν τη δική τους προσέγγιση στη κρίση, με όρους τόσο καλλιτεχνικούς, όσο και κοινωνικούς.

Να συμπληρώσω τελειώνοντας πως η ταινία κέρδισε και τα βραβεία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και ανδρικής ερμηνείας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

                                                                                      Στράτος Κερσανίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s