15ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 16/3/2013)

Εξερευνώντας τον αληθινό κόσμο

"Άπληστον Κέρδος" του Γιάννη Καρυπίδη

«Άπληστον Κέρδος» του Γιάννη Καρυπίδη

Γράφει ο Στράτος Κερσανίδης

Με την προβολή της ταινίας «Πρώτη θέση» άρχισε την Παρασκευή το 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Εικόνες του 21ου αιώνα», το οποίο θα ολοκληρωθεί στις 24 Μαρτίου.

Ένα φεστιβάλ που μας φέρνει σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο και όχι με την τηλεοπτική εικονική πραγματικότητα.

Με αφορμή τα 15α γενέθλιά του το φεστιβάλ περιλαμβάνει ένα άκρως ενδιαφέρον αφιέρωμα με τίτλο «15 χρόνια Φεστιβάλ. Μια συναρπαστική διαδρομή», με 35 ταινίες που αγαπήθηκαν στις προηγούμενες διοργανώσεις και που διαμόρφωσαν τη φυσιογνωμία και το χαρακτήρα του φεστιβάλ, καθορίζοντας την εξέλιξη και την πορεία του μάσα στο χρόνο.

Το δεύτερο αφιέρωμα είναι στο διάσημο χιλιανό ντοκιμαντερίστα Πατρίσιο Γκουσμάν με 9 ταινίες. Ο Γκουσμάν με τις ταινίες του ανακαλύπτει και ξεδιπλώνει το ταλέντο του, καταγράφοντας γεγονότα που διαμόρφωσαν μια νέα ανθρώπινη πραγματικότητα.

Συνολικά προβάλλονται τις μέρες αυτές 196 ταινίες χωρισμένες στα διάφορα τμήματα του φεστιβάλ τα οποία είναι: «Ανθρώπινα δικαιώματα» (14 ταινίες), «Κοινωνία και περιβάλλον» (19 ταινίες), «Όψεις του κόσμου» (11 ταινίες), «Μουσική και χορός» (11 ταινίες), «Πορτρέτα-Ανθρώπινες διαδρομές» (12 ταινίες), «Καταγραφή της μνήμης» (9 ταινίες), «Μικρές αφηγήσεις» (34 ταινίες), «Ντοκιμαντέρ για παιδιά (Docs for kids)» (7 ταινίες) και «Ελληνικό Πανόραμα» (31 ταινίες).

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ είναι εμπλουτισμένο από τις εξής ανοιχτές συζητήσεις: «Από τη μάχη της Χιλής στην Ευρώπη της κρίσης» (Πέμπτη 21/3, 10.30 π.μ.), «Πρόσβαση στη ζωή» (Σάββατο 23/3, 14.30 μ.μ.), «Ανατομία της πράξης του φόνου» (Πέμπτη 21/3, 5 μ.μ.).

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων περιλαμβάνεται η έκθεση φωτογραφία «Θεσσαλονίκη 101», στο Κέντρο Σύγχρονη Τέχνης (Αποθήκη Β1 στο Λιμάνι), η οποία περιλαμβάνει έργα 14 φωτογράφων.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ θα λειτουργεί ακόμη η Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη (στο Μουσείο Κινηματογράφου) η Αγορά (17-23/3 στο Ηλέκτρα Παλάς) κ.α.

Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Εϊπίδης ανέφερε πως ο φετινός προϋπολογισμός είναι 700 χιλιάδες ευρώ, από τις οποίες η συμμετοχή του υπό κατάργηση υπουργείου Πολιτισμού, είναι σχεδόν μηδενική.

Έχοντας γράψει για τα ελληνικά ντοκιμαντέρ που συμμετέχουν, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σήμερα σε κάποια από αυτά που σκηνοθέτησαν «δικοί μας» άνθρωποι και κάποια που, λόγω θεματολογίας, έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κοινό της Εποχής, πάντοτε με τον κίνδυνο κάποια να μου έχουν διαφύγει, όπως: «Οπτική γωνία: Ο ξένος-Γιώργος Δεπόλλας» του Σταύρου Ψυλλάκη, «Εξάντας: Ο θησαυρός της Κασσάνδρας» του Γιώργου Αυγερόπουλου, «Άπληστον κέρδος» του Γιάννη Καρυπίδη (με θέμα την εξόρυξη χρυσού), «Για την αποκατάσταση του μαύρου-Κατερίνα Γώγου» του Αντώνη Μποσκοϊτη (βλέπε προηγούμενο φύλλο), «Γράμμος: Το βουνό της ήττας» της Γιάννας Ευαγγελίδου, «Μια κληρονομιά: Με την ψυχή στο στόμα» της Κυριακής Μάλαμα, «Νεοναζί: Το ολοκαύτωμα της μνήμης» του Στέλιου Κούλογλου, «Το χρονικό μιας καταστροφής» των Χρύσας Τζελέπη και Άκη Κερσανίδη (για το ολοκαύτωμα του Χορτιάτη από τους ναζί) και «Μουσικό χωριό» του Ανδρέα Σιαδήμα.

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s