«ΧΙΤΣΚΟΚ»

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 10/2/2013)

Μα ποιος είστε κύριε Χιτς;

hitch 

Η απάντηση στο ερώτημα επιχειρείται να δοθεί από τον Σάσα Τζερβάζι στην ταινία του «Χίτσκοκ» (Hitchcock). Πριν όμως από αυτό οφείλουμε να σας συστήσουμε τον σκηνοθέτη, που τον γνωρίσαμε ως σεναριογράφο της ταινίας «The terminal» (Στίβεν Σπίλμπεργκ – 2004) και που σύμφωνα με το βιογραφικό του ξεκίνησε ως ροκ ντράμερ.

Τι κάνει, λοιπόν, ο Τζερβάζι; Σκηνοθετεί μια ταινία με ήρωα ένα από τα ιερά τέρατα του κινηματογράφου, τον Άλφρεντ Χίτσκοκ. Δεν τον βιογραφεία αλλά επικεντρώνεται στα γυρίσματα του αριστουργήματός του «Ψυχώ» (1960) και μέσα από αυτά προσπαθεί να σκιαγραφήσει την προσωπικότητά του και τη σχέση του με τη γυναίκα του και στενή συνεργάτιδά του, Άλμα Ρεβίλ.

Ο Χιτς, λοιπόν, όπως του άρεσε να τον αποκαλούν, συλλαμβάνει την ιδέα να μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο που έγραψε ο Πίτερ Μπλοχ. Θεωρεί πως μπορεί να γίνει μεγάλη επιτυχία και επειδή δε θέλει οι θεατές να γνωρίζουν το φινάλε, αγοράζει όλα τα αντίτυπα του βιβλίου που κυκλοφορούν! Και έτσι ξεκινά μια εμμονική διαδικασία, με τον Χίτσκοκ να είναι αποφασισμένος να γυρίσει την ταινία χρηματοδοτώντας την ο ίδιος, αφού η εταιρία του φοβάται μια παταγώδη αποτυχία. Ακόμη και η σχέση του με τη γυναίκα του Άλμα διαταράσσεται εξαιτίας της προσήλωσης του Χιτς στο σχέδιό του, η οποία όμως τον στηρίζει όταν έρχονται τα δύσκολα. Παρακολουθούμε τον Χίτσκοκ να επιλέγει σεναριογράφο, να διαλέγει πρωταγωνίστρια –φυσικά τη ξανθιά Τζάνετ Λι, γνωστή η αδυναμία του στις ξανθιές-, να αγωνίζεται να ξεπεράσει τους σκοπέλους της λογοκρισίας και τέλος να καθοδηγεί και να μοντάρει το αριστούργημά του.

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία η οποία μας φέρνει σε επαφή με έναν μεγάλο σκηνοθέτη και αποτελεί την αφορμή να ξαναθυμηθούμε τις ταινίες του. Ο Τζερβάζι, πέρα από τα στοιχεία που μας δίνει για τα γεγονότα που συνοδεύουν την ιστορία του «Ψυχώ», δίνει ιδιαίτερη σημασία στην προσωπικόητηα του Χίτσκοκ. Για τις εμμονές του, την τελειομανία του, το όραμά του, την αναζήτηση διεξόδου στο ποτό και το φαγητό, το πείσμα του. Αλλά, φυσικά, και για την αδιαμφισβήτητη ιδιοφυία του που αποζημιώνεται από την τελική δικαίωση μέσα από την επιτυχία της ταινίας.

Μέχρι ένα βαθμό ο σκηνοθέτης τα καταφέρνει, αλλά παρόλα αυτά, η ταινία του δεν είναι αντάξια μιας προσωπικότητας όπως ο Άλφρεντ Χίτσκοκ. Υπάρχει όμως ο Άντονι Χόπκινς ο οποίος δίνει μια συνταρακτική ερμηνεία ως Χιτς. Η Έλεν Μίρεν, ως Άλμα, είναι εξίσου συγκλονιστική. Ο Σκάρλετ Γιόχανσον, ως Τζάνετ Λι, ανταποκρίνεται απόλυτα στο ρόλο της. Εκείνος όμως που αξίζει ιδιαίτερης προσοχής, αλλά δυστυχώς εμφανίζεται ελάχιστα, είναι ο Τζέιμς Ντ’ Άρσι, στο ρόλο του Άντονι Πέρκινς.

«Είσαι η πιο όμορφη ξανθιά που έχω γνωρίσει» λέει στο φινάλε ο Χίτσκοκ στη γυναίκα του. «Περίμενα 30 χρόνια για να μου το πεις αυτό» απαντά η Άλμα. «Μα γι’ αυτό είμαι μετρ του σασπένς» της ανταπαντά εκείνος με το γνωστό υπόγειο χιούμορ του.

                                                                                 Στράτος Κερσανίδης    

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s