«ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΕΦΑΛΩΝ»

Με κομμένη την ανάσα

Μη σας τρομάζει ο τίτλος, η ταινία δεν έχει να κάνει με τίποτε δολοφόνους που κόβουν κεφάλια. Πρόκειται για κάτι πιο απλό. Κυνηγοί κεφαλών είναι εκείνοι οι επαγγελματίες που κυνηγούν τις κεφαλές, δηλαδή που μέσω συνεντεύξεων αναζητούν το κατάλληλο άτομο για αναλάβει μια υψηλή θέση σε κάποια εταιρία. Εξ’ ου και ο τίτλος «Κυνηγοί κεφαλών» (Hodejegerne) του νορβηγού Μόρτεν Τίλντουμ.

Αφού όμως σας εξήγησα τα περί του τίτλου οφείλω να σας προειδοποιήσω πως το περιεχόμενο της ταινίας όχι μόνο θα σας τρομάξει, αλλά θα κάνει τα νεύρα σας τσατάλια! Γιατί μπορεί ο κυνηγός κεφαλών στο επάγγελμα Ρόγκερ Μπράουν, να μην κάνει τίποτε το τρομακτικό, αλλά η περιπέτεια στην οποία θα μπλέξει έχει πολύ αίμα, βία και σασπένς.

Ο Ρόγκερ Μπράουν, λοιπόν, κυνηγός κεφαλών στο επάγγελμα, ζει μια πλούσια ζωή, σε ένα υπέροχο σπίτι και είναι παντρεμένος με την πανέμορφη Ντιάνα, η οποία εκτός από την ομορφιά, διαθέτει και μεγαλύτερο ύψος από το 1.67 του συζύγου της. Μόνο που ο Ρόγκερ, για να ανταποκριθεί στα έξοδα της πολυτελούς ζωής του κάνει και μια δεύτερη δουλειά: είναι κλέφτης πολύτιμων πινάκων ζωγραφικής. Κάποια στιγμή γνωρίζεται με τον Κλας Γκρέβε και μαθαίνει πως διαθέτει έναν ανεκτίμητο πίνακα του Ρούμπενς. Ταυτόχρονα ο Γκρέβε είναι υποψήφιος για μια διευθυντική θέση και περνά συνέντευξη από τον Μπράουν, ο οποίος τον διαβεβαιώνει πως όλα θα πάνε καλά. Ο Μπράουν εισβάλει στο διαμέρισμα του Γκρέβε, κλέβει τον πίνακα και την ώρα που φεύγει ανακαλύπτει επάνω στο κρεβάτι του σπιτιού, το κινητό της γυναίκας του. Πέφτει από τα σύννεφα αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή. Η συνέχεια θα εξελιχθεί σε έναν απίστευτο εφιάλτη βίας και τρόμου, με τον Γκρέβε να προσπαθεί να εξοντώσει με κάθε τρόπο τον Μπράουν. Μόνο που ο τελευταίος δεν είναι καθόλου εύκολο θύμα και παρά το μπόι που του λείπει, αποδεικνύεται δεινός μαχητής, εφτάψυχος αλλά και τετραπέρατος. Μέσα από συνεχείς ανατροπές ο Ρόγκερ Μπράουν προσπαθεί να ανακαλύψει την αλήθεια. Για το εάν τον απατά η γυναίκα του, γιατί θέλει να τον σκοτώσει ο Γκρέβε, τι κρύβεται πίσω από την επιθυμία του τελευταίου να γίνει πρόεδρος στην εταιρία.

Ένα απίστευτα δυνατό και βίαιο θρίλερ που κόβει την ανάσα. Συνεχείς ανατροπές, γρήγορος ρυθμός, ένταση και αγωνία με ένα απρόβλεπτο φινάλε. Αδύνατο σημείο της ταινίας κάποια προσπάθεια κοινωνικής κριτικής η οποία όμως μένει μετέωρη και ανολοκλήρωτη. Ας μην την πάρουμε όμως υπόψη κι ας παραμείνουμε στο βασικό θριλερίστικο μέρος της ταινίας που, εφόσον αντέχετε, θα σας συνεπάρει.

Πρόκειται για μια ταινία που ακολουθεί τη σκανδιναβική σχολή αστυνομικού θρίλερ. Πλούσια δράση, πυκνή αφήγηση, απρόσμενη εξέλιξη, κυνισμός και βία αλλά και μία προσπάθεια σύνδεσης όλων αυτών με την κοινωνικοπολιτική κατάσταση.

Δεν πρόκειται για το αριστούργημα της 7ης τέχνης, υπολείπεται του «Κοριτσιού με το τατουάζ» αλλά δεν παύει να είναι μια αξιοπρόσεκτη ταινία, που υπηρετεί με συνέπεια το είδος του θρίλερ και δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Εφόσον βέβαια αντέξετε τις σκληρές σκηνές, έχοντας κατά νου πως δεν υπάρχει πραγματικό αίμα, παρά ένα κόκκινο υγρό που χρησιμοποιούν στο σινεμά οι μάστορες των εφέ.

                                                                        Η ΕΠΟΧΗ 15 Ιουλίου 2012

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s