«Η ΤΙΜΩΡΟΣ»

Ίντριγκες και συνωμοσίες

Ο Στίβεν Σόντεμπεργκ στα καλύτερά του, σκηνοθετεί μια κατασκοπευτική ταινία βουτηγμένη στην ίντριγκα και τα συνομωσία. Ένα νεονουάρ με ηρωίδα μια γυναίκα εκπαιδευμένη για επικίνδυνες αποστολές.

Η Μάλορι Κέιν είναι «Η τιμωρός» (Haywire). Εργάζεται σε μια εταιρία η οποία δουλεύει για την κυβέρνηση και αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας επικίνδυνες αποστολές σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Η τελευταία της αποστολή είναι η απελευθέρωση ενός κινέζου δημοσιογράφου ο οποίος κρατείται όμηρος. Η αποστολή πετυχαίνει αλλά σύντομα η Μάλορι ανακαλύπτει πως ο άνθρωπος τον οποίο απελευθέρωσε έχει δολοφονηθεί. Και ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένη αφού κατηγορείται αυτή ως δολοφόνος. Τελικά οι άνθρωποι τους οποίους εμπιστευόταν την έβαλαν στο στόχαστρο και θέλουν να τη βγάλουν από τη μέση. Έτσι ξεκινά ένα ανελέητο κυνηγητό με τη Μάλορι να μετατρέπεται από κυνηγημένη σε κυνηγό και τιμωρό όσων την πρόδωσαν.

Η ταινία είναι ένα θρίλερ καταιγιστικής δράσης και συνεχών ανατροπών. Μια ιστορία ίντριγκας και προδοσίας που θυμίζει ταινίες της δεκαετίας του 1970. Άλλωστε είναι γνωστή η συνεφιλία του Σόντεμπεργκ,

Στην «Τιμωρό» μην αναζητήσετε εφέ και διάφορα στοιχεία πλασματικού εντυπωσιασμού. Όλα είναι «χειροποίητα» και γοητευτικά και αναδεικνύουν το μεγάλο σκηνοθετικό ταλέντο του Στίβεν Σόντεμπεργκ, ο οποίος πετυχαίνει μεγάλες επιδόσεις. Με εμπνευσμένες γωνίες λήψεις και καθαρές σκηνές δράσης, διατηρεί την αδρεναλίνη στα ύψη. Η πρωταγωνίστρια Τζίνα Καράνο, πρωταθλήτρια πολεμικών τεχνών, γίνεται η ιδανική τιμωρός. Με παγωμένο βλέμμα, με ένα σπάνιο αδιόρατο χαμόγελο, με τις αισθήσεις της διαρκώς σε επιφυλακή, είναι πειστικότατη στο ρόλο που της έχει ανατεθεί.

Η ταινία διαθέτει τεχνική αρτιότητα αλλά δεν είναι αυτό το βασικό της προσόν. Το μεγάλο της ατού είναι η σκηνοθεσία του Στίβεν Σόντεμπεργκ, η βιρτουοζιτέ του και η απελευθερωμένη από τα δεσμά της εμπορικότητας προσέγγισή του.

Όμως θα ήταν άδικο να μείνουμε μόνον σε αυτά. Η ταινία διαθέτει ένα γλυκόπικρο χιούμορ πίσω από το οποίο κρύβεται η ανθρώπινη μοναξιά και η προδοσία. Αλλά και ο κυνισμός των μυστικών υπηρεσιών για τις οποίες η ανθρώπινη ζωή δεν έχει καμία αξία.

«Η τιμωρός» είναι μια ταινία χορταστική, με υψηλές καλλιτεχνικές προδιαγραφές. Άλλωστε ο Σόντεμπεργκ δεν είναι ένας σκηνοθέτης που βολεύεται με τη διεκπεραίωση, αλλά είναι ένας πραγματικός καλλιτέχνης, ένας εραστής της εικόνας και της ισορροπίας του κάδρου.

Λάτρης των ταινιών του Τζέιμς Μποντ, όπως έχει δηλώσει αλλά και με αρκετές δόσεις χιτσκοκικού σασπένς, ο Στίβεν Σόντεμπεργκ προσφέρει μια εξαιρετική ταινία φαινομενικά ψυχρή αλλά με υπόγειο συναίσθημα που φαίνεται κυρίως στη σχέση της Μάλορι με τον πατέρα της.

Η ταινία αξίζει να προσεχτεί, όχι επειδή σας το λέω εγώ, αλλά επειδή έτσι είναι. Κι αυτό μπορείτε να διαπιστώσετε μόνον ιδίοις όμμασι.

Η ΕΠΟΧΗ 13 Μαϊου 2012

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s